Pillen 2 persones que estafaven internacionalment a través d’internet des de Gandia

 

En el marc de l’explotació de l»Operació MIKUS’, duta a terme per l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Gandia, en la Safor (València), es va detindre en Barcelona a dos persones com a presumptes autores dels delictes d’estafa informàtica, falsedat documental, danys informàtics, contra la intimitat i revelació de secrets, pertinença a organització criminal i blanqueig de capitals. 

 

Fruit d’una laboriosa investigació, s’ha conseguit desarticular una estructura estable en Espanya d’una organització criminal internacional dedicada a la intrusió en terminals telefònics mòbils, a través de l’ús de l’accés remot que conseguien infectar els mòbils de les seues víctimes.

 

Ho feien a través d’informació obtinguda en xarxes socials, activant de manera remota els serveis de banca en línia, segrestant les sessions i després de l’obtenció de les contrasenyes bancàries, efectuar importants desplaçaments patrimonials de les mates a través transferències, prestem, etc. que eren ingressades en comptes d’entitats de diners electrònics de diferents països.

 

Després, de manera immediata, es transformaven en criptomonedes, ja que suporten pocs controls per a la realització d’eixa classe de transaccions i tenen un gran poder d’anonimat, sense tot just arbitratge d’institucions financeres, etc. Les diligències han sigut entregades al jutjat de número 2 de Barcelona. 

Últimes notícies

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.