Pillen 2 persones que estafaven internacionalment a través d’internet des de Gandia

 

En el marc de l’explotació de l»Operació MIKUS’, duta a terme per l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Gandia, en la Safor (València), es va detindre en Barcelona a dos persones com a presumptes autores dels delictes d’estafa informàtica, falsedat documental, danys informàtics, contra la intimitat i revelació de secrets, pertinença a organització criminal i blanqueig de capitals. 

 

Fruit d’una laboriosa investigació, s’ha conseguit desarticular una estructura estable en Espanya d’una organització criminal internacional dedicada a la intrusió en terminals telefònics mòbils, a través de l’ús de l’accés remot que conseguien infectar els mòbils de les seues víctimes.

 

Ho feien a través d’informació obtinguda en xarxes socials, activant de manera remota els serveis de banca en línia, segrestant les sessions i després de l’obtenció de les contrasenyes bancàries, efectuar importants desplaçaments patrimonials de les mates a través transferències, prestem, etc. que eren ingressades en comptes d’entitats de diners electrònics de diferents països.

 

Després, de manera immediata, es transformaven en criptomonedes, ja que suporten pocs controls per a la realització d’eixa classe de transaccions i tenen un gran poder d’anonimat, sense tot just arbitratge d’institucions financeres, etc. Les diligències han sigut entregades al jutjat de número 2 de Barcelona. 

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU