13.8 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Pillen 2 persones que estafaven internacionalment a través d’internet des de Gandia

 

En el marc de l’explotació de l”Operació MIKUS’, duta a terme per l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Gandia, en la Safor (València), es va detindre en Barcelona a dos persones com a presumptes autores dels delictes d’estafa informàtica, falsedat documental, danys informàtics, contra la intimitat i revelació de secrets, pertinença a organització criminal i blanqueig de capitals. 

 

Fruit d’una laboriosa investigació, s’ha conseguit desarticular una estructura estable en Espanya d’una organització criminal internacional dedicada a la intrusió en terminals telefònics mòbils, a través de l’ús de l’accés remot que conseguien infectar els mòbils de les seues víctimes.

 

Ho feien a través d’informació obtinguda en xarxes socials, activant de manera remota els serveis de banca en línia, segrestant les sessions i després de l’obtenció de les contrasenyes bancàries, efectuar importants desplaçaments patrimonials de les mates a través transferències, prestem, etc. que eren ingressades en comptes d’entitats de diners electrònics de diferents països.

 

Després, de manera immediata, es transformaven en criptomonedes, ja que suporten pocs controls per a la realització d’eixa classe de transaccions i tenen un gran poder d’anonimat, sense tot just arbitratge d’institucions financeres, etc. Les diligències han sigut entregades al jutjat de número 2 de Barcelona. 

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA rebutja imputar a l’excap de gabinet de Mazón per falta de comandament

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat imputar a José Manuel Cuenca en entendre que no tenia comandament en l'emergència. També ha denegat la petició de diverses acusacions per a suspendre la vista i convertir-ho en investigat.

L’excap de gabinet de Mazón afirma que no va informar de la defunció a Utiel

José Manuel Cuenca ha declarat davant la jutgessa que no va traslladar al president l'avís d'una mort a Utiel per falta de 'oficialitat'. El fiscal ha qüestionat la cronologia i el seu paper en la coordinació.

Marcelino defén la continuïtat després de la caiguda europea i apunta a la sèptima en LaLiga

El tècnic del Vila-real insistix que no cal reaccionar, sinó seguir amb la dinàmica de lliga després de la derrota a Europa. Amb sis triomfs seguits, mira al Llevant i no contempla relaxacions.

L’excap de gabinet de Mazón ha negat que els seus wasaps a Salomé Pradas foren instruccions del president

José Manuel Cuenca ha negat davant la jutgessa que els wasaps enviats a la llavors consellera Salomé Pradas foren instruccions del president. Ha defés que mancava de capacitat per a ordenar i que el debat sobre el confinament es va traslladar als servicis jurídics.

Pérez Llorca reivindica el seu cor municipalista al capdavant de la Generalitat

El president ha defés un lideratge de proximitat i una línia continuista, amb exemples de gestió en sanitat, educació infantil i suport a sectors productius.

La Guàrdia Civil incauta 32 peces d’ivori a València i el mal a la fauna s’estima en 3,6 milions

La Guàrdia Civil ha confiscat 32 peces d'ivori tallat a la venda en internet sense certificats CITES. Una dona de 71 anys ha quedat investigada per delictes contra la fauna i contraban.

L’IPC puja al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana i els aliments repunten al 2,9%

La Comunitat Valenciana va registrar al novembre un IPC del 3,4%, entre els més alts autonòmics, amb aliments al 2,9%. A Espanya l'índex va ser del 3% i la subjacent del 2,6%.

L’IPC es va situar al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana i els aliments van repuntar al 2,9%

L'IPC es va situar al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana, un dels més alts per comunitats. A Espanya, l'índex general va quedar en el 3% i la subjacent en el 2,6%.