Localitzen una plantació de marihuana en els baixos d’un hotel de la Vila Joiosa

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut al regent d’un hotel a la Vila Joiosa com a presumpte autor d’un delicte de cultiu de marihuana tipus indoor. En un annex situat en la planta inferior de l’establiment, la Guàrdia Civil va localitzar una plantació a ple rendiment, amb 650 exemplars de Cànnabis sativa en la seua fase de maduració.

Després de tindre indicis el passat dia 14 del present mes de maig, de la possible existència d’una plantació de marihuana oculta a l’interior d’un hotel de la localitat de la Vila Joiosa, la Guàrdia Civil va iniciar els esbrinaments per a comprovar els fets. Els investigadors van iniciar les primeres comprovacions, confirmant en tot just uns dies les seues sospites.

Es tractava d’un xicotet hotel en una zona apartada, amb tot just una dotzena d’habitacions situades en la planta superior de l’immoble, obert al públic des de feia un parell d’anys i que registrava activitat diària. Una vegada van aconseguir identificar al propietari, en un moment donat de la investigació, la Guàrdia Civil va tindre constància que la possible plantació es trobara en el seu moment òptim de recollida.

Així, el dilluns dia 24 de maig, els agents de l’Àrea d’Investigació i diverses patrulles de Seguretat Ciutadana de la Vila Joiosa van realitzar una inspecció en les instal·lacions de l’establiment. En el moment de la inspecció comptava amb diverses habitacions ocupades per clients.

En un annex, en la planta inferior de l’edifici, els agents van localitzar tres estades les portes d’accés de les quals es trobaven ocultes amb plàstic negre de grans dimensions. En accedir a l’espai al qual donaven entrada les portes camuflades, van localitzar un cultiu de marihuana tipus indoor, perfectament condicionat, amb 650 plantes de gran grandària en fase de maduració, així com nombrós material, necessari per a mantindre actiu el cultiu, tal com filtres d’aire per a dissimular la forta olor que emet la substància, llums d’alta potència, ventiladors, transformadors, turbines, etc.

Ha sigut detingut el regent de l’establiment, un home de 57 anys, de nacionalitat ucraïnesa, al qual no li consten antecedents. Si bé només posseeix permís de residència temporal, els agents han pogut esbrinar que resideix de forma continuada a Espanya des de fa dos anys, coincidint amb l’activitat de l’establiment hoteler. Se li imputen un delicte contra la salut pública per cultiu de marihuana i un altre de blanqueig de capitals. Després de ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de la Vila Joiosa, ha quedat en llibertat amb càrrecs.

Han sigut intervinguts, un vehicle d’alta gamma, i diversos aparells tecnològics de primeres marques, presumptament finançats amb els diners obtinguts amb la venda de la marihuana, així com nombrosa documentació relacionada amb l’activitat criminal. La Guàrdia Civil continua amb l’estudi de les proves, i no es descarta la localització d’altres implicats.

Últimes notícies

The Ocean Race decidirà abans de gener com continuarà vinculada a Alacant

The Ocean Race ha anunciat que concretarà abans del 17 de gener de 2027 el nou marc de relació amb Alacant, port d’eixida de les últimes sis edicions i que serà substituït per Porto com a inici de la volta al món a vela.

Barcala assegura que Alacant seguirà sent clau en The Ocean Race després de 2027

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, es mostra convençut que la ciutat mantindrà un paper protagonista en The Ocean Race més enllà de 2027, malgrat l’anunci que Porto acollirà la prova en 2028 i serà port d’eixida del 2030 al 2038.

Alta Distinció per a Ceuta, Esplá i els valencians de la selecció espanyola

El Consell ha concedit la Alta Distinció de la Generalitat i la Gran Creu de l’Orde de Jaume I el Conqueridor a Ceuta, a Luis Francisco Esplá i a diversos esportistes i entitats valencianes, que rebran els guardons este divendres 9 d’Octubre.

Cinc solucions tecnològiques que anticipen incendis, inundacions i altres emergències

Plataformes de comunicació d’emergències i sistemes per anticipar incendis, inundacions, sequeres i onades de calor centren Redit Summit 2026, amb cinc projectes clau desenvolupats per instituts tecnològics i empreses.

El duel Valencia Basket-Hapoel Tel Aviv no es considera d’alt risc

El Valencia Basket rebrà este dijous el Hapoel Tel Aviv en l’Eurolliga sense la catalogació d’alt risc, igual que el pròxim enfrontament davant el Maccabi Tel Aviv, tot i els antecedents de la temporada passada.

Compromís liderarà una única papereta d’esquerres en les generals

Compromís ha avalat per unanimitat presentar una sola papereta de l’esquerra alternativa, que estarà liderada per la formació valenciana. En els pròxims dies decidiran si Alberto Ibáñez encapçalarà finalment la llista.

Bernabé descarta alçar per la força l’acampada per l’habitatge a València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, considera que no hi ha condicions per a desalojar per la força l’acampada per l’habitatge en la plaça de l’Ajuntament de València i defensa el dret de reunió durant els actes del 9 d’Octubre.

La pirotècnia reclama garanties de seguretat per a la mascletà del 9 d’Octubre a València

El sector pirotècnic reclama a la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana que garantisca la seguretat en la mascletà del 9 d’Octubre i en el congrés mundial de focs artificials, amenaçats per l’acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València.