Localitzen una plantació de marihuana en els baixos d’un hotel de la Vila Joiosa

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut al regent d’un hotel a la Vila Joiosa com a presumpte autor d’un delicte de cultiu de marihuana tipus indoor. En un annex situat en la planta inferior de l’establiment, la Guàrdia Civil va localitzar una plantació a ple rendiment, amb 650 exemplars de Cànnabis sativa en la seua fase de maduració.

Després de tindre indicis el passat dia 14 del present mes de maig, de la possible existència d’una plantació de marihuana oculta a l’interior d’un hotel de la localitat de la Vila Joiosa, la Guàrdia Civil va iniciar els esbrinaments per a comprovar els fets. Els investigadors van iniciar les primeres comprovacions, confirmant en tot just uns dies les seues sospites.

Es tractava d’un xicotet hotel en una zona apartada, amb tot just una dotzena d’habitacions situades en la planta superior de l’immoble, obert al públic des de feia un parell d’anys i que registrava activitat diària. Una vegada van aconseguir identificar al propietari, en un moment donat de la investigació, la Guàrdia Civil va tindre constància que la possible plantació es trobara en el seu moment òptim de recollida.

Així, el dilluns dia 24 de maig, els agents de l’Àrea d’Investigació i diverses patrulles de Seguretat Ciutadana de la Vila Joiosa van realitzar una inspecció en les instal·lacions de l’establiment. En el moment de la inspecció comptava amb diverses habitacions ocupades per clients.

En un annex, en la planta inferior de l’edifici, els agents van localitzar tres estades les portes d’accés de les quals es trobaven ocultes amb plàstic negre de grans dimensions. En accedir a l’espai al qual donaven entrada les portes camuflades, van localitzar un cultiu de marihuana tipus indoor, perfectament condicionat, amb 650 plantes de gran grandària en fase de maduració, així com nombrós material, necessari per a mantindre actiu el cultiu, tal com filtres d’aire per a dissimular la forta olor que emet la substància, llums d’alta potència, ventiladors, transformadors, turbines, etc.

Ha sigut detingut el regent de l’establiment, un home de 57 anys, de nacionalitat ucraïnesa, al qual no li consten antecedents. Si bé només posseeix permís de residència temporal, els agents han pogut esbrinar que resideix de forma continuada a Espanya des de fa dos anys, coincidint amb l’activitat de l’establiment hoteler. Se li imputen un delicte contra la salut pública per cultiu de marihuana i un altre de blanqueig de capitals. Després de ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de la Vila Joiosa, ha quedat en llibertat amb càrrecs.

Han sigut intervinguts, un vehicle d’alta gamma, i diversos aparells tecnològics de primeres marques, presumptament finançats amb els diners obtinguts amb la venda de la marihuana, així com nombrosa documentació relacionada amb l’activitat criminal. La Guàrdia Civil continua amb l’estudi de les proves, i no es descarta la localització d’altres implicats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.

Puente veu inacceptable que Catalá es desmarque del tall de Rodalia en les mascletaes

Puente ha enlletgit a Catalá que es desmarque de la limitació de Rodalia a l'Estació del Nord durant les mascletaes. Sosté que la mesura va partir de l'Ajuntament i va estar avalada per informes de seguretat.

Espanya lidera la major batuda global contra el trànsit de residus: 127.149 tones confiscades i 337 detinguts

L'operació internacional 'Custos Viridis', liderada per la Guàrdia Civil i coordinada per Europol, ha confiscat 127.149 tones i ha deixat 337 detinguts. El dispositiu ha implicat 71 països i ha destapat un negoci d'alt benefici amb penes baixes i llacunes de control.

Elx construirà un tanc de tempestes de 7 milions de litres per a reduir inundacions

Elx construirà un tanc de tempestes de set milions de litres per a mitigar les inundacions del barranc de Sant Antón. L'obra, de 4 milions, es licitarà després de l'estiu i durarà entre 12 i 14 mesos.

Catalá demana respecte a Puente i Bernabé en plena polèmica per la Rodalia en Falles

Renfe ha decidit que els Rodalia no arriben a l'Estació del Nord entre les 13 i 15 h del 13 al 19 de març per les mascletaes, amb parada a Albal. La mesura ha deslligat encreuaments polítics: Catalá ha demanat respecte, la Generalitat ha criticat al Ministeri, el PSPV ha acusat l'alcaldessa i Compromís ha proposat control d'aforament.

La creació d’empreses va créixer un 20,1% al gener en la Comunitat Valenciana: 1.535 noves societats

La Comunitat Valenciana va registrar al gener 1.535 noves societats, un 20,1% més interanual i per damunt de la mitjana nacional. Espanya va sumar 11.623 altes, el millor gener des de 2008.

La Magdalena arranca amb ocupació hotelera del 98% i un 90% de reserves en hostaleria

El primer balanç municipal de la Magdalena confirma una arrancada amb hotels quasi complets els caps de setmana i alta demanda en restauració, amb normalitat i poques incidències. Neteja i seguretat, reforçades per a sostindre l'afluència i agilitzar la resposta.