Localitzen una plantació de marihuana en els baixos d’un hotel de la Vila Joiosa

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut al regent d’un hotel a la Vila Joiosa com a presumpte autor d’un delicte de cultiu de marihuana tipus indoor. En un annex situat en la planta inferior de l’establiment, la Guàrdia Civil va localitzar una plantació a ple rendiment, amb 650 exemplars de Cànnabis sativa en la seua fase de maduració.

Després de tindre indicis el passat dia 14 del present mes de maig, de la possible existència d’una plantació de marihuana oculta a l’interior d’un hotel de la localitat de la Vila Joiosa, la Guàrdia Civil va iniciar els esbrinaments per a comprovar els fets. Els investigadors van iniciar les primeres comprovacions, confirmant en tot just uns dies les seues sospites.

Es tractava d’un xicotet hotel en una zona apartada, amb tot just una dotzena d’habitacions situades en la planta superior de l’immoble, obert al públic des de feia un parell d’anys i que registrava activitat diària. Una vegada van aconseguir identificar al propietari, en un moment donat de la investigació, la Guàrdia Civil va tindre constància que la possible plantació es trobara en el seu moment òptim de recollida.

Així, el dilluns dia 24 de maig, els agents de l’Àrea d’Investigació i diverses patrulles de Seguretat Ciutadana de la Vila Joiosa van realitzar una inspecció en les instal·lacions de l’establiment. En el moment de la inspecció comptava amb diverses habitacions ocupades per clients.

En un annex, en la planta inferior de l’edifici, els agents van localitzar tres estades les portes d’accés de les quals es trobaven ocultes amb plàstic negre de grans dimensions. En accedir a l’espai al qual donaven entrada les portes camuflades, van localitzar un cultiu de marihuana tipus indoor, perfectament condicionat, amb 650 plantes de gran grandària en fase de maduració, així com nombrós material, necessari per a mantindre actiu el cultiu, tal com filtres d’aire per a dissimular la forta olor que emet la substància, llums d’alta potència, ventiladors, transformadors, turbines, etc.

Ha sigut detingut el regent de l’establiment, un home de 57 anys, de nacionalitat ucraïnesa, al qual no li consten antecedents. Si bé només posseeix permís de residència temporal, els agents han pogut esbrinar que resideix de forma continuada a Espanya des de fa dos anys, coincidint amb l’activitat de l’establiment hoteler. Se li imputen un delicte contra la salut pública per cultiu de marihuana i un altre de blanqueig de capitals. Després de ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de la Vila Joiosa, ha quedat en llibertat amb càrrecs.

Han sigut intervinguts, un vehicle d’alta gamma, i diversos aparells tecnològics de primeres marques, presumptament finançats amb els diners obtinguts amb la venda de la marihuana, així com nombrosa documentació relacionada amb l’activitat criminal. La Guàrdia Civil continua amb l’estudi de les proves, i no es descarta la localització d’altres implicats.

Últimes notícies

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.