13.5 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Localitzen una plantació de marihuana en els baixos d’un hotel de la Vila Joiosa

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut al regent d’un hotel a la Vila Joiosa com a presumpte autor d’un delicte de cultiu de marihuana tipus indoor. En un annex situat en la planta inferior de l’establiment, la Guàrdia Civil va localitzar una plantació a ple rendiment, amb 650 exemplars de Cànnabis sativa en la seua fase de maduració.

Després de tindre indicis el passat dia 14 del present mes de maig, de la possible existència d’una plantació de marihuana oculta a l’interior d’un hotel de la localitat de la Vila Joiosa, la Guàrdia Civil va iniciar els esbrinaments per a comprovar els fets. Els investigadors van iniciar les primeres comprovacions, confirmant en tot just uns dies les seues sospites.

Es tractava d’un xicotet hotel en una zona apartada, amb tot just una dotzena d’habitacions situades en la planta superior de l’immoble, obert al públic des de feia un parell d’anys i que registrava activitat diària. Una vegada van aconseguir identificar al propietari, en un moment donat de la investigació, la Guàrdia Civil va tindre constància que la possible plantació es trobara en el seu moment òptim de recollida.

Així, el dilluns dia 24 de maig, els agents de l’Àrea d’Investigació i diverses patrulles de Seguretat Ciutadana de la Vila Joiosa van realitzar una inspecció en les instal·lacions de l’establiment. En el moment de la inspecció comptava amb diverses habitacions ocupades per clients.

En un annex, en la planta inferior de l’edifici, els agents van localitzar tres estades les portes d’accés de les quals es trobaven ocultes amb plàstic negre de grans dimensions. En accedir a l’espai al qual donaven entrada les portes camuflades, van localitzar un cultiu de marihuana tipus indoor, perfectament condicionat, amb 650 plantes de gran grandària en fase de maduració, així com nombrós material, necessari per a mantindre actiu el cultiu, tal com filtres d’aire per a dissimular la forta olor que emet la substància, llums d’alta potència, ventiladors, transformadors, turbines, etc.

Ha sigut detingut el regent de l’establiment, un home de 57 anys, de nacionalitat ucraïnesa, al qual no li consten antecedents. Si bé només posseeix permís de residència temporal, els agents han pogut esbrinar que resideix de forma continuada a Espanya des de fa dos anys, coincidint amb l’activitat de l’establiment hoteler. Se li imputen un delicte contra la salut pública per cultiu de marihuana i un altre de blanqueig de capitals. Després de ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de la Vila Joiosa, ha quedat en llibertat amb càrrecs.

Han sigut intervinguts, un vehicle d’alta gamma, i diversos aparells tecnològics de primeres marques, presumptament finançats amb els diners obtinguts amb la venda de la marihuana, així com nombrosa documentació relacionada amb l’activitat criminal. La Guàrdia Civil continua amb l’estudi de les proves, i no es descarta la localització d’altres implicats.

Últimes notícies

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.

Pérez Llorca valora la compensació al taulell però advertix que és insuficient

Pérez Llorca ha celebrat que la UE incloga al taulell en la compensació de costos indirectes de CO₂ des de 2026, però ha avisat que és insuficient. Ha exigit fons, suspendre l'MTS i evitar retallades a la cogeneració.

Un familiar admet baixa probabilitat de trobar vius al seu gendre i tres nets després d’un naufragi a Indonèsia

L'avi i sogre de les víctimes ha explicat que la seua filla i una neta han sigut rescatades després d'eixir comiats, mentres que tres menors i el seu pare seguixen desapareguts. Ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són baixes perquè el vaixell es va partir i es va afonar ràpidament

La pluja obliga a ajornar la manifestació per la dana prevista esta vesprada a València

Entitats socials, cíviques, sindicals i associacions de víctimes del 29 d'octubre de 2024 van ajornar la marxa a València per previsió de pluja. Anunciaran noves dates en les pròximes setmanes.