9.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Localitzen una plantació de marihuana en els baixos d’un hotel de la Vila Joiosa

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut al regent d’un hotel a la Vila Joiosa com a presumpte autor d’un delicte de cultiu de marihuana tipus indoor. En un annex situat en la planta inferior de l’establiment, la Guàrdia Civil va localitzar una plantació a ple rendiment, amb 650 exemplars de Cànnabis sativa en la seua fase de maduració.

Després de tindre indicis el passat dia 14 del present mes de maig, de la possible existència d’una plantació de marihuana oculta a l’interior d’un hotel de la localitat de la Vila Joiosa, la Guàrdia Civil va iniciar els esbrinaments per a comprovar els fets. Els investigadors van iniciar les primeres comprovacions, confirmant en tot just uns dies les seues sospites.

Es tractava d’un xicotet hotel en una zona apartada, amb tot just una dotzena d’habitacions situades en la planta superior de l’immoble, obert al públic des de feia un parell d’anys i que registrava activitat diària. Una vegada van aconseguir identificar al propietari, en un moment donat de la investigació, la Guàrdia Civil va tindre constància que la possible plantació es trobara en el seu moment òptim de recollida.

Així, el dilluns dia 24 de maig, els agents de l’Àrea d’Investigació i diverses patrulles de Seguretat Ciutadana de la Vila Joiosa van realitzar una inspecció en les instal·lacions de l’establiment. En el moment de la inspecció comptava amb diverses habitacions ocupades per clients.

En un annex, en la planta inferior de l’edifici, els agents van localitzar tres estades les portes d’accés de les quals es trobaven ocultes amb plàstic negre de grans dimensions. En accedir a l’espai al qual donaven entrada les portes camuflades, van localitzar un cultiu de marihuana tipus indoor, perfectament condicionat, amb 650 plantes de gran grandària en fase de maduració, així com nombrós material, necessari per a mantindre actiu el cultiu, tal com filtres d’aire per a dissimular la forta olor que emet la substància, llums d’alta potència, ventiladors, transformadors, turbines, etc.

Ha sigut detingut el regent de l’establiment, un home de 57 anys, de nacionalitat ucraïnesa, al qual no li consten antecedents. Si bé només posseeix permís de residència temporal, els agents han pogut esbrinar que resideix de forma continuada a Espanya des de fa dos anys, coincidint amb l’activitat de l’establiment hoteler. Se li imputen un delicte contra la salut pública per cultiu de marihuana i un altre de blanqueig de capitals. Després de ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de la Vila Joiosa, ha quedat en llibertat amb càrrecs.

Han sigut intervinguts, un vehicle d’alta gamma, i diversos aparells tecnològics de primeres marques, presumptament finançats amb els diners obtinguts amb la venda de la marihuana, així com nombrosa documentació relacionada amb l’activitat criminal. La Guàrdia Civil continua amb l’estudi de les proves, i no es descarta la localització d’altres implicats.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.