La Policia Local d’Alacant denuncia a 50 persones i dissol un botelló en ple toc de queda

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa de què la Policia Local en el dispositiu de control i vigilància per a fer front al Covid ha hagut d’intervindre este dijous per a dissoldre un botelló que s’havia organitzat en el carrer d’Espoz i Mina, i denunciat a un total de cinquanta persones per desobediència de l’estat d’alarma, alcoholèmies i infraccions de trànsit, de les que 24 sancions són per saltar-se el toc de queda i estar desplaçant-se sense justificació per la ciutat.

 

Segons fonts policials a les 23.00 hores, els Agents de la Unitat Fox de la Policia Local van localitzar en el carrer d’Espoz i Mina, enfront de Tabacalera, a un grup de jóvens fent un botelló il·legal, i els han alçat tres actes per consum d’alcohol en via pública. En esta mateixa intervenció també s’ha alçat dos actes per infracció a la Llei de Seguretat Ciutadana, una per la tinença de substàncies estupefaents portant haixix, i una altra per la tinença i exhibició d’un ganivet en la via pública.

 

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha demanat una volta més «màxima responsabilitat a tots, no hem de baixar la guàrdia per a evitar contagiar-nos de Covid, i hem de complir el toc de queda i l’ús de les mascaretes i les mesures de seguretat i higiènic sanitàries pel bé i la salut dels ciutadans per a posar fre a esta pandèmia».

 

De la mateixa manera, en l’operatiu nocturn de vigilància i control per al compliment de les mesures de seguretat la Policia Local ha organitzat un control estàtic de trànsit, en l’avinguda de Juan Bautista Lafora, entre les 00.00 i les 02.00 hores, interceptant a 23 cotxes que han sigut introduïts en el control, comprovant tant les documentacions relatives al vehicle i als seus conductors i passatgers. En este control s’han denunciat a un total de 14 persones per incompliment del toc de queda, que no han justificat cap d’ells els seus desplaçaments passades les 00.00 hores, i a quatre conductors sancionats administrativament, per superar la taxa d’alcoholèmia reglamentàriament establida.

 

Una conductora que pràcticament ha xocat contra una parada de bus

La Policia Local en el dispositiu nocturn ha imposat 17 denúncies per incompliments i infraccions en matèria de vigilància i disciplina del trànsit, cinc actes per tindre la ITV caducada, huit per falta de segur, dos per passar semàfors en fase roja, dos per estacionament indegut, i un total de deu vehicles han sigut retirats al depòsit municipal per diferents motius.

 

Per la seua part els agents mentres feien el control en Juan Bautista Lafora, i cap a les 00.45 hores, han observat com una conductora ha xocat contra la vorera, pujant sobre la mateixa, arribant a frenar molt pròxim a la marquesina d’una parada de bus, però sense arribar a col·lidir contra la mateixa, i després de l’impacte, la roda davantera dreta ha quedat rebentada. La conductora presentava símptomes evidents de trobar-se baix la influència de begudes alcohòliques, la Policia Local li ha fet les proves, que han donat un resultat positiu, instruint diligències per delicte contra la seguretat viària, i sent citada per a la celebració de juí ràpid.

 

La Policia en matèria d’incompliment del toc de queda, a demés de les 14 actes alçades en el control estàtic, han interposat 10 més en diferents carrers de la ciutat, com ara Serpentina, Quars, Esmeralda, Santa Cruz de Tenerife, Alonso Cano, Jaume II, Calderón, Camí de Benimagrell.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.