La Policia de la Generalitat localitza dos abocadors il·legals amb productes tòxics a Crevillent

La Policia de la Generalitat Valenciana ha localitzat dos abocadors industrials il·legals, un a Crevillent i un altre a Quart de Poblet, que emmagatzemaven productes tòxics com a oli i lubrificants usats, pneumàtics gastats, fibrociments, pintura i dissolvents, entre altres. En els dos casos, els líquids es van trobar vessats pel sòl amb el consegüent perill mediambiental i de combustió.

En Crevillent

En el cas de Crevillent, la localització ha estat resultat d’una búsqueda iniciada pels agents d’esta unitat a Elx després de detectar moviments inusuals en una nau sense activitat industrial situada en el seu polígon industrial. La Policia de la Generalitat va descobrir que quatre naus, que sumen una extensió de 17.000 metres quadrats, estaven sent utilitzades per a dipositar residus provinents d’altres indústries de manera irregular.

Col·laboració amb agents de Seprona de la Guàrdia Civil

Amb la col·laboració d’agents del Seprona de la Guàrdia Civil de la comarca del Baix Vinalopó-Crevillent, van inspeccionar les naus i van localitzar grans contenidors de plàstic que contenien 60.000 litres d’olis i lubrificants usats i altres líquids destinats a la indústria tèxtil i el calçat com a cua, tintures, pintures i dissolvents.

Líquids que poden donar lloc a un incendi

Bona part dels contenidors estaven trencats i danyats, amb el que el seu contingut líquid es trobava escampat i vessat pel sòl de les naus, amb el consegüent risc de filtració al subsol i la possible contaminació de la capa freàtica i les aigües subterrànies. A més, estos líquids poden donar lloc a un incendi.

Juntament amb els productes tòxics, van trobar grans quantitats de bales de roba i calçat usat, restes de plàstics, pneumàtics gastats que provenien de tallers mecànics i grans quantitats de restes de poda d’arbres.

Més punts d’abocaments incontrolats

D’altra banda, agents del Grup de Medi Ambient de la Policia de la Generalitat van localitzar un altre punt d’abocaments incontrolats en una empresa abandonada de Quart de Poblet, de menor volum que el cas anterior, però de similar naturalesa i perillositat.

Allí van trobar nombroses restes de fibrociment i bidons amb oli usat i productes derivats del petroli, la majoria d’ells, vessats i barrejats en el sòl.

Últimes notícies

L’Habitació Roja celebra 30 anys amb un concert indie simfònic al costat de l’Orquestra de València

L'Habitació Roja celebra el seu 30 aniversari amb un concert especial en el Palau de la Música, on reinterpretarà el seu repertori en format indie simfònic al costat de l'Orquestra de València sota la direcció de Daniel Abad.

El 78% del professorat rebutja la proposta d’Educació i la majoria vol seguir la vaga

Un 78% del professorat rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 60% vol mantindre la vaga indefinida i les mobilitzacions en l'ensenyança pública valenciana.

El Vila-real acomiada a Alfonso Pedraza després de 15 anys i més de 200 partits

Alfonso Pedraza tanca una etapa de 15 anys al Vila-real, on va arribar amb 15 anys, es va consolidar en el primer equip i va formar part de la generació que va conquistar la Lliga Europa.

La exconcejala d’Urbanisme admet que desconeix si els seus sogres estan empadronats en Els Naus

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant, Rocío Gómez, declara davant la jutge per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques dels Naus i afirma que no sap si els seus sogres complixen el requisit d'empadronament.

Igualtat confirma l’assassinat masclista d’una dona en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores

Igualtat confirma com a crim masclista l'assassinat d'una dona de 51 anys en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores, on també van ser trobats morts el seu marit i el seu fill de 24 anys.

Una funcionària revela que l’oferta guanyadora de les VPP d’Alacant va arribar només 24 hores després de publicar-se els plecs

La cap de Gestió Patrimonial de l'Ajuntament d'Alacant declara que la promotora adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan a penes un dia després de publicar-se els plecs, en un cas que manté oberta una causa judicial i una forta polèmica política.

El València es juga la Lliga Conferència davant el Barcelona amb nou jugadors al final de contracte

El València es juga a Mestalla la seua classificació per a la Lliga Conferència davant el Barcelona en un dol marcat pel possible adeu de fins a nou futbolistes entre cessions i contractes que expiren.

Ford Almussafes obri la negociació del marc laboral per a l’electrificació i el nou Bast

Ford Almussafes i els sindicats UGT i STM han constituït la comissió que negociarà les condicions laborals i salarials a partir de 2027, lligades a l'Acord per l'Electrificació 2030 i al llançament del nou model de la família Bast.