14.5 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Identifiquen a 40 estudiants que participaren en la festa il·legal del Galileu Galilei

 

Actualització 21/10/2020 a les 15.00 hores. La Policia Autonòmica ha identificat a 40 universitaris que participaren en la festa il·legal celebrada en el col·legi major Galileu Galilei de la ciutat de València, en el que es van contagiar de coronavirus més de 160 persones.

 

No obstant això, des de la policia i la Conselleria de Justícia s’estima que el número d’alumnes que poden acabar sancionats arribaria als 80.

 

La policia identifica a 28 estudiants que van participar en la festa il·legal del Galileu Galilei

La festa il·legal en el terrat del col·legi major Galileu Galilei de València que va originar uns 168 casos de coronavirus va ser una «greu violació» de la norma anticovid. Per eixe motiu, per a alguns directius i treballadors, els convocants i els alumnes participants ja identificats s’ha proposat una sanció que contempla multes d’entre 601 i 30.000 euros.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este dimarts en roda de premsa la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, qui ha detallat les conclusions de la investigació policial duta a terme i ha advertit que esta classe de sanció pot implicar el tancament temporal del centre, encara que serà l’expedient sancionador el que determine les quanties i les diferents responsabilitats.

 

La Policia ja té identificats a 28 participants en les dos festes en les habitacions: 22 en una i sis en una altra i continua identificant als alumnes que van estar per la vesprada en la celebració en el terrat, a on calcula que va poder haver unes 50 persones.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.