13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Identifiquen a 40 estudiants que participaren en la festa il·legal del Galileu Galilei

 

Actualització 21/10/2020 a les 15.00 hores. La Policia Autonòmica ha identificat a 40 universitaris que participaren en la festa il·legal celebrada en el col·legi major Galileu Galilei de la ciutat de València, en el que es van contagiar de coronavirus més de 160 persones.

 

No obstant això, des de la policia i la Conselleria de Justícia s’estima que el número d’alumnes que poden acabar sancionats arribaria als 80.

 

La policia identifica a 28 estudiants que van participar en la festa il·legal del Galileu Galilei

La festa il·legal en el terrat del col·legi major Galileu Galilei de València que va originar uns 168 casos de coronavirus va ser una «greu violació» de la norma anticovid. Per eixe motiu, per a alguns directius i treballadors, els convocants i els alumnes participants ja identificats s’ha proposat una sanció que contempla multes d’entre 601 i 30.000 euros.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este dimarts en roda de premsa la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, qui ha detallat les conclusions de la investigació policial duta a terme i ha advertit que esta classe de sanció pot implicar el tancament temporal del centre, encara que serà l’expedient sancionador el que determine les quanties i les diferents responsabilitats.

 

La Policia ja té identificats a 28 participants en les dos festes en les habitacions: 22 en una i sis en una altra i continua identificant als alumnes que van estar per la vesprada en la celebració en el terrat, a on calcula que va poder haver unes 50 persones.

Últimes notícies

Detingut a Alacant després d’oblidar en un cotxe robat l’acte judicial que acabava de rebre

Un home de 41 anys ha sigut arrestat a Alacant després de deixar en un vehicle forçat l'acte de llibertat que li havien notificat hores abans. El document i una bossa policial amb les seues pertinences li van vincular a diversos robatoris en cotxes.

L’ocupació turística va marcar rècord en 2025 i la Comunitat Valenciana va liderar el creixement

L'ocupació turística va aconseguir 2,75 milions d'afiliats en 2025, un 2,4% més i el 12,7% del total. La Comunitat Valenciana va encapçalar l'avanç en percentatge.

Segona detenció d’una falsa doctora per teràpies inventades i receptes sense llicència

La Guàrdia Civil ha detingut de nou a Burgos a una dona que es feia passar per metgessa, al costat del seu fill i la seua exparella, per receptar sense llicència i vendre teràpies falses. Almenys deu víctimes a Astúries, Burgos, Guipúscoa i València han denunciat, i la investigació continua oberta.

Cap de setmana amb pluges, neu en el nord de Castelló i màximes en descens

El cap de setmana deixarà precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis intensos en el nord de Castelló i cota de neu de 1.000-1.200 m. Les màximes baixaran i el vent anirà rolando, afavorint més nuvolositat.

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.