La Policia Local de Llíria es queda sense poder realitzar proves d’alcoholèmia

 

La ciutat de Llíria amb 23.000 habitants i capital de la Comarca del Camp del Túria es troba sense poder realitzar proves d’alcoholèmia per mancar d’un etilòmetre.

Tot això des de fa ja més d’un any, amb la qual cosa els Policies Locals no poden realitzar una de les seues comeses “exclusives” realitzar controls i proves d’alcoholèmia dins del nucli urbà.

Estem parlant de l’instrument de precisió utilitzat per totes les policies locals d’Espanya en el seu dia a dia, que serveix per a mesurar el grau d’intoxicació alcohòlica que presenta el conductor en el seu organisme i que, a més, resulta necessari en la investigació d’accidents i controls preventius d’alcoholèmia.

El seu cost, segons marca i model, ronda entre els huit mil i els deu mil euros.

La DGT i el seu oblit amb els convenis locals deixa a la Policia Local de Llíria sense etilòmetres de dotació

La dotació d’este, en la majoria dels municipis, com és el cas de Llíria, és a càrrec de la Prefectura provincial de trànsit a través de la signatura d’un conveni subscrit amb les diferents administracions locals amb el compromís de realitzar campanyes de trànsit i seguretat viària.

D’altra banda, l’etilòmetre està subjecte a un rigorós control metrològic anual per part de l’empresa amb qui la DGT té subscrit un contracte de manteniment.

 

Antecedents 

 

Els antecedents dels fets es remunten, fa ara una mica més d’un any, quan els responsables del Cos de la Policia local van enviar a la Prefectura Provincial l’etilòmetre de dotació per al seu calibrat.

Mentrestant, i com sol ser costum, en cas de necessitat podrien sol·licitar-ho al municipi més pròxim que disposara d’este.

Tractant-se d’un tràmit ordinari i que no sol demorar-se més de quinze o vint dies, quina va ser la seua sorpresa quan passats uns mesos sense rebre’l, i després de contactar amb la Prefectura Provincial van ser informats que el problema radicava en la no renovació del contracte de manteniment dels etilòmetres marca Dräger amb l’empresa adjudicatària, desconeixent la data de la seua possible renovació i, a més, de la impossibilitat, mentrestant, del lliurament d’etilòmetres de substitució als municipis afectats.

Posteriorment, els responsables locals amb la clara intenció de buscar una solució al problema, van contactar novament amb la Prefectura Provincial i els van plantejar la possibilitat d’assumir ells mateixos el control metrològic de l’instrument a través d’un centre especialitzat.

La missiva no va servir de res, la Prefectura Provincial en resposta va argumentar que la propietat és de la DGT i que, per tant, no pot correspondre als ajuntaments.

 

Situació Actual

 

La situació actual, després de la “pèssima” gestió duta a terme per la DGT, és que els etilòmetres pendents de revisió es troben “acumulats i polsosos” en algun lloc de la Prefectura Provincial, la qual cosa deixa a molts municipis valencians i als seus agents locals a costa del préstec d’un material de treball que puguen o no realitzar-li altres municipis limítrofs, la qual cosa suposa un vertader minvament en la prestació d’un servei públic que, tant a diàriament, és requerit per tots/as els ciutadans/as.

Ara mateix ens trobem amb el primer dia de l’estiu i amb les carreteres cada vegada més poblades, que la Policia Local de Llíria manca una eina bàsica per a prestar el servei policial.

Últimes notícies

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.