La Policia Local de Llíria es queda sense poder realitzar proves d’alcoholèmia

 

La ciutat de Llíria amb 23.000 habitants i capital de la Comarca del Camp del Túria es troba sense poder realitzar proves d’alcoholèmia per mancar d’un etilòmetre.

Tot això des de fa ja més d’un any, amb la qual cosa els Policies Locals no poden realitzar una de les seues comeses “exclusives” realitzar controls i proves d’alcoholèmia dins del nucli urbà.

Estem parlant de l’instrument de precisió utilitzat per totes les policies locals d’Espanya en el seu dia a dia, que serveix per a mesurar el grau d’intoxicació alcohòlica que presenta el conductor en el seu organisme i que, a més, resulta necessari en la investigació d’accidents i controls preventius d’alcoholèmia.

El seu cost, segons marca i model, ronda entre els huit mil i els deu mil euros.

La DGT i el seu oblit amb els convenis locals deixa a la Policia Local de Llíria sense etilòmetres de dotació

La dotació d’este, en la majoria dels municipis, com és el cas de Llíria, és a càrrec de la Prefectura provincial de trànsit a través de la signatura d’un conveni subscrit amb les diferents administracions locals amb el compromís de realitzar campanyes de trànsit i seguretat viària.

D’altra banda, l’etilòmetre està subjecte a un rigorós control metrològic anual per part de l’empresa amb qui la DGT té subscrit un contracte de manteniment.

 

Antecedents 

 

Els antecedents dels fets es remunten, fa ara una mica més d’un any, quan els responsables del Cos de la Policia local van enviar a la Prefectura Provincial l’etilòmetre de dotació per al seu calibrat.

Mentrestant, i com sol ser costum, en cas de necessitat podrien sol·licitar-ho al municipi més pròxim que disposara d’este.

Tractant-se d’un tràmit ordinari i que no sol demorar-se més de quinze o vint dies, quina va ser la seua sorpresa quan passats uns mesos sense rebre’l, i després de contactar amb la Prefectura Provincial van ser informats que el problema radicava en la no renovació del contracte de manteniment dels etilòmetres marca Dräger amb l’empresa adjudicatària, desconeixent la data de la seua possible renovació i, a més, de la impossibilitat, mentrestant, del lliurament d’etilòmetres de substitució als municipis afectats.

Posteriorment, els responsables locals amb la clara intenció de buscar una solució al problema, van contactar novament amb la Prefectura Provincial i els van plantejar la possibilitat d’assumir ells mateixos el control metrològic de l’instrument a través d’un centre especialitzat.

La missiva no va servir de res, la Prefectura Provincial en resposta va argumentar que la propietat és de la DGT i que, per tant, no pot correspondre als ajuntaments.

 

Situació Actual

 

La situació actual, després de la “pèssima” gestió duta a terme per la DGT, és que els etilòmetres pendents de revisió es troben “acumulats i polsosos” en algun lloc de la Prefectura Provincial, la qual cosa deixa a molts municipis valencians i als seus agents locals a costa del préstec d’un material de treball que puguen o no realitzar-li altres municipis limítrofs, la qual cosa suposa un vertader minvament en la prestació d’un servei públic que, tant a diàriament, és requerit per tots/as els ciutadans/as.

Ara mateix ens trobem amb el primer dia de l’estiu i amb les carreteres cada vegada més poblades, que la Policia Local de Llíria manca una eina bàsica per a prestar el servei policial.

Últimes notícies

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.