La Policia Local de Llíria es queda sense poder realitzar proves d’alcoholèmia

 

La ciutat de Llíria amb 23.000 habitants i capital de la Comarca del Camp del Túria es troba sense poder realitzar proves d’alcoholèmia per mancar d’un etilòmetre.

Tot això des de fa ja més d’un any, amb la qual cosa els Policies Locals no poden realitzar una de les seues comeses “exclusives” realitzar controls i proves d’alcoholèmia dins del nucli urbà.

Estem parlant de l’instrument de precisió utilitzat per totes les policies locals d’Espanya en el seu dia a dia, que serveix per a mesurar el grau d’intoxicació alcohòlica que presenta el conductor en el seu organisme i que, a més, resulta necessari en la investigació d’accidents i controls preventius d’alcoholèmia.

El seu cost, segons marca i model, ronda entre els huit mil i els deu mil euros.

La DGT i el seu oblit amb els convenis locals deixa a la Policia Local de Llíria sense etilòmetres de dotació

La dotació d’este, en la majoria dels municipis, com és el cas de Llíria, és a càrrec de la Prefectura provincial de trànsit a través de la signatura d’un conveni subscrit amb les diferents administracions locals amb el compromís de realitzar campanyes de trànsit i seguretat viària.

D’altra banda, l’etilòmetre està subjecte a un rigorós control metrològic anual per part de l’empresa amb qui la DGT té subscrit un contracte de manteniment.

 

Antecedents 

 

Els antecedents dels fets es remunten, fa ara una mica més d’un any, quan els responsables del Cos de la Policia local van enviar a la Prefectura Provincial l’etilòmetre de dotació per al seu calibrat.

Mentrestant, i com sol ser costum, en cas de necessitat podrien sol·licitar-ho al municipi més pròxim que disposara d’este.

Tractant-se d’un tràmit ordinari i que no sol demorar-se més de quinze o vint dies, quina va ser la seua sorpresa quan passats uns mesos sense rebre’l, i després de contactar amb la Prefectura Provincial van ser informats que el problema radicava en la no renovació del contracte de manteniment dels etilòmetres marca Dräger amb l’empresa adjudicatària, desconeixent la data de la seua possible renovació i, a més, de la impossibilitat, mentrestant, del lliurament d’etilòmetres de substitució als municipis afectats.

Posteriorment, els responsables locals amb la clara intenció de buscar una solució al problema, van contactar novament amb la Prefectura Provincial i els van plantejar la possibilitat d’assumir ells mateixos el control metrològic de l’instrument a través d’un centre especialitzat.

La missiva no va servir de res, la Prefectura Provincial en resposta va argumentar que la propietat és de la DGT i que, per tant, no pot correspondre als ajuntaments.

 

Situació Actual

 

La situació actual, després de la “pèssima” gestió duta a terme per la DGT, és que els etilòmetres pendents de revisió es troben “acumulats i polsosos” en algun lloc de la Prefectura Provincial, la qual cosa deixa a molts municipis valencians i als seus agents locals a costa del préstec d’un material de treball que puguen o no realitzar-li altres municipis limítrofs, la qual cosa suposa un vertader minvament en la prestació d’un servei públic que, tant a diàriament, és requerit per tots/as els ciutadans/as.

Ara mateix ens trobem amb el primer dia de l’estiu i amb les carreteres cada vegada més poblades, que la Policia Local de Llíria manca una eina bàsica per a prestar el servei policial.

Últimes notícies

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.