La Policia Local de Llíria es queda sense poder realitzar proves d’alcoholèmia

 

La ciutat de Llíria amb 23.000 habitants i capital de la Comarca del Camp del Túria es troba sense poder realitzar proves d’alcoholèmia per mancar d’un etilòmetre.

Tot això des de fa ja més d’un any, amb la qual cosa els Policies Locals no poden realitzar una de les seues comeses “exclusives” realitzar controls i proves d’alcoholèmia dins del nucli urbà.

Estem parlant de l’instrument de precisió utilitzat per totes les policies locals d’Espanya en el seu dia a dia, que serveix per a mesurar el grau d’intoxicació alcohòlica que presenta el conductor en el seu organisme i que, a més, resulta necessari en la investigació d’accidents i controls preventius d’alcoholèmia.

El seu cost, segons marca i model, ronda entre els huit mil i els deu mil euros.

La DGT i el seu oblit amb els convenis locals deixa a la Policia Local de Llíria sense etilòmetres de dotació

La dotació d’este, en la majoria dels municipis, com és el cas de Llíria, és a càrrec de la Prefectura provincial de trànsit a través de la signatura d’un conveni subscrit amb les diferents administracions locals amb el compromís de realitzar campanyes de trànsit i seguretat viària.

D’altra banda, l’etilòmetre està subjecte a un rigorós control metrològic anual per part de l’empresa amb qui la DGT té subscrit un contracte de manteniment.

 

Antecedents 

 

Els antecedents dels fets es remunten, fa ara una mica més d’un any, quan els responsables del Cos de la Policia local van enviar a la Prefectura Provincial l’etilòmetre de dotació per al seu calibrat.

Mentrestant, i com sol ser costum, en cas de necessitat podrien sol·licitar-ho al municipi més pròxim que disposara d’este.

Tractant-se d’un tràmit ordinari i que no sol demorar-se més de quinze o vint dies, quina va ser la seua sorpresa quan passats uns mesos sense rebre’l, i després de contactar amb la Prefectura Provincial van ser informats que el problema radicava en la no renovació del contracte de manteniment dels etilòmetres marca Dräger amb l’empresa adjudicatària, desconeixent la data de la seua possible renovació i, a més, de la impossibilitat, mentrestant, del lliurament d’etilòmetres de substitució als municipis afectats.

Posteriorment, els responsables locals amb la clara intenció de buscar una solució al problema, van contactar novament amb la Prefectura Provincial i els van plantejar la possibilitat d’assumir ells mateixos el control metrològic de l’instrument a través d’un centre especialitzat.

La missiva no va servir de res, la Prefectura Provincial en resposta va argumentar que la propietat és de la DGT i que, per tant, no pot correspondre als ajuntaments.

 

Situació Actual

 

La situació actual, després de la “pèssima” gestió duta a terme per la DGT, és que els etilòmetres pendents de revisió es troben “acumulats i polsosos” en algun lloc de la Prefectura Provincial, la qual cosa deixa a molts municipis valencians i als seus agents locals a costa del préstec d’un material de treball que puguen o no realitzar-li altres municipis limítrofs, la qual cosa suposa un vertader minvament en la prestació d’un servei públic que, tant a diàriament, és requerit per tots/as els ciutadans/as.

Ara mateix ens trobem amb el primer dia de l’estiu i amb les carreteres cada vegada més poblades, que la Policia Local de Llíria manca una eina bàsica per a prestar el servei policial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.