La Policia Local de Llíria es queda sense poder realitzar proves d’alcoholèmia

 

La ciutat de Llíria amb 23.000 habitants i capital de la Comarca del Camp del Túria es troba sense poder realitzar proves d’alcoholèmia per mancar d’un etilòmetre.

Tot això des de fa ja més d’un any, amb la qual cosa els Policies Locals no poden realitzar una de les seues comeses “exclusives” realitzar controls i proves d’alcoholèmia dins del nucli urbà.

Estem parlant de l’instrument de precisió utilitzat per totes les policies locals d’Espanya en el seu dia a dia, que serveix per a mesurar el grau d’intoxicació alcohòlica que presenta el conductor en el seu organisme i que, a més, resulta necessari en la investigació d’accidents i controls preventius d’alcoholèmia.

El seu cost, segons marca i model, ronda entre els huit mil i els deu mil euros.

La DGT i el seu oblit amb els convenis locals deixa a la Policia Local de Llíria sense etilòmetres de dotació

La dotació d’este, en la majoria dels municipis, com és el cas de Llíria, és a càrrec de la Prefectura provincial de trànsit a través de la signatura d’un conveni subscrit amb les diferents administracions locals amb el compromís de realitzar campanyes de trànsit i seguretat viària.

D’altra banda, l’etilòmetre està subjecte a un rigorós control metrològic anual per part de l’empresa amb qui la DGT té subscrit un contracte de manteniment.

 

Antecedents 

 

Els antecedents dels fets es remunten, fa ara una mica més d’un any, quan els responsables del Cos de la Policia local van enviar a la Prefectura Provincial l’etilòmetre de dotació per al seu calibrat.

Mentrestant, i com sol ser costum, en cas de necessitat podrien sol·licitar-ho al municipi més pròxim que disposara d’este.

Tractant-se d’un tràmit ordinari i que no sol demorar-se més de quinze o vint dies, quina va ser la seua sorpresa quan passats uns mesos sense rebre’l, i després de contactar amb la Prefectura Provincial van ser informats que el problema radicava en la no renovació del contracte de manteniment dels etilòmetres marca Dräger amb l’empresa adjudicatària, desconeixent la data de la seua possible renovació i, a més, de la impossibilitat, mentrestant, del lliurament d’etilòmetres de substitució als municipis afectats.

Posteriorment, els responsables locals amb la clara intenció de buscar una solució al problema, van contactar novament amb la Prefectura Provincial i els van plantejar la possibilitat d’assumir ells mateixos el control metrològic de l’instrument a través d’un centre especialitzat.

La missiva no va servir de res, la Prefectura Provincial en resposta va argumentar que la propietat és de la DGT i que, per tant, no pot correspondre als ajuntaments.

 

Situació Actual

 

La situació actual, després de la “pèssima” gestió duta a terme per la DGT, és que els etilòmetres pendents de revisió es troben “acumulats i polsosos” en algun lloc de la Prefectura Provincial, la qual cosa deixa a molts municipis valencians i als seus agents locals a costa del préstec d’un material de treball que puguen o no realitzar-li altres municipis limítrofs, la qual cosa suposa un vertader minvament en la prestació d’un servei públic que, tant a diàriament, és requerit per tots/as els ciutadans/as.

Ara mateix ens trobem amb el primer dia de l’estiu i amb les carreteres cada vegada més poblades, que la Policia Local de Llíria manca una eina bàsica per a prestar el servei policial.

Últimes notícies

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.