La Policia Nacional deté als responsables d’un grup que extorsionava usuaris de webs de contactes sexuals

Agents de la Policia Nacional han detingut als responsables d’un grup organitzat presumptament dedicat a extorsionar a usuaris de webs de contactes sexuals. En total han estat arrestades 11 persones, tres a Jaén i la resta a València. Nombroses persones han estat víctimes en tot el territori espanyol. Mitjançant amenaces i imatges intimidatòries, els reclamaven diferents quantitats de diners per no acudir a una falsa trobada sexual. Entre els arrestats es troba el màxim responsable de la banda, que assegurava guanyar 50.000 euros al mes i s’autodenominava en les seues xarxes socials com “Messi del Work“, nom amb el qual denominaven al seu modus operandi. A més, el grup comptava amb mules encarregades de facilitar els seus comptes bancaris per a ingressar els guanys de les extorsions a canvi d’una quantitat de diners. L’operació “Gira-sol” és la culminació d’una recerca de dos anys que va començar amb la denominada operació “Mijail” on ja van ser detingudes altres 57 persones que delinquien amb el mateix mètode.

El “Work” i el seu modus operandi

La recerca va començar a fa més de dos anys quan els agents van tenir coneixement de l’existència d’un grup de persones dedicades a extorsionar a usuaris de webs de contactes sexuals. Després de realitzar les primeres perquisicions van aconseguir esbrinar que les xifres de diners estafats oscil·laven entre 100 i 80.000 euros. Per a aconseguir els seus guanys usaven un mètode que havien denominat com el “Work“. El seu modus operandi consistia a publicar anuncis en pàgines de contactes sexuals i emmagatzemar els nombres de telèfons dels interessats en els serveis. Dies després enviaven un missatge a les seues víctimes assegurant ser el cap d’una de les cases de cites anunciades, on els retreien no haver acudit a una trobada i per això els exigien el pagament pel temps perdut. Per a aconseguir que acceptaren els pagaments amenaçaven als perjudicats i els enviaven imatges intimidatòries.

“I’m a criminal”

Avançada la recerca, van esbrinar que el màxim responsable de l’organització s’havia convertit en un personatge mediàtic després de les seues aparicions en xarxes socials fent ús d’armes de foc i conduint a gran velocitat. A més s’autodenominava com el “Messi del Work” i es definia amb la frase “I’m a criminal”. Així mateix es vanava de guanyar més de 50.000 euros al mes i va publicar en les seues xarxes socials vídeos amb quantitats considerables de droga i animals perillosos. Els agents van aconseguir localitzar-li i detenir-li, amb la col·laboració del Grup Especial d’Operacions, quan preparava la seua tornada a València i pretenia iniciar el seu viatge de fugida d‘Espanya. Va ser arrestat en un poble de la serra de Jaén, on vivia en un lloc discret i apartat, a casa d’un amic. Des del seu refugi, on pretenia evadir l’acció policial sense sortir de casa per a no ser reconegut, continuava fent les seues tasques com a líder de l’organització. Al costat d’ell també van ser arrestades l’encarregada de traslladar-li i el company que li havia prestat l’habitatge i els agents es van confiscar de dispositius electrònics, 500 grams de marihuana i un caiman d’ulleres.

Posteriorment, van ser arrestats la resta dels principals membres en un dels domicilis on el grup organitzat es dedicava a extorquir. Igualment els van ser intervinguts elements electrònics. En els dies següents també van ser detinguts altres membres intermedis del grup que col·laboraven de manera puntual i persones que actuaven com a mules.

L’operació ha culminat amb el registre de tres domicilis a Jaén i València i amb la detenció d’11 persones -3 a Jaén i 8 a València- que unides a les 57 de l’anterior operació fan un total de 68 investigats, que extorquien amb el mateix mètode, dels quals quatre han estat a la presó. Se’ls imputen uns delictes d’extorsió, pertinença a grup organitzat, tràfic de drogues i un delicte contra la flora i la fauna.

Anuncios

Últimes notícies

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió provoca retards als trens de rodalia i mitjana distància

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió està provocant retards de fins a 18 minuts en trens de rodalia i mitjana distància, que només poden circular per una via en este tram.

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.