La Policia Nacional deté als responsables d’un grup que extorsionava usuaris de webs de contactes sexuals

Agents de la Policia Nacional han detingut als responsables d’un grup organitzat presumptament dedicat a extorsionar a usuaris de webs de contactes sexuals. En total han estat arrestades 11 persones, tres a Jaén i la resta a València. Nombroses persones han estat víctimes en tot el territori espanyol. Mitjançant amenaces i imatges intimidatòries, els reclamaven diferents quantitats de diners per no acudir a una falsa trobada sexual. Entre els arrestats es troba el màxim responsable de la banda, que assegurava guanyar 50.000 euros al mes i s’autodenominava en les seues xarxes socials com “Messi del Work“, nom amb el qual denominaven al seu modus operandi. A més, el grup comptava amb mules encarregades de facilitar els seus comptes bancaris per a ingressar els guanys de les extorsions a canvi d’una quantitat de diners. L’operació “Gira-sol” és la culminació d’una recerca de dos anys que va començar amb la denominada operació “Mijail” on ja van ser detingudes altres 57 persones que delinquien amb el mateix mètode.

El “Work” i el seu modus operandi

La recerca va començar a fa més de dos anys quan els agents van tenir coneixement de l’existència d’un grup de persones dedicades a extorsionar a usuaris de webs de contactes sexuals. Després de realitzar les primeres perquisicions van aconseguir esbrinar que les xifres de diners estafats oscil·laven entre 100 i 80.000 euros. Per a aconseguir els seus guanys usaven un mètode que havien denominat com el “Work“. El seu modus operandi consistia a publicar anuncis en pàgines de contactes sexuals i emmagatzemar els nombres de telèfons dels interessats en els serveis. Dies després enviaven un missatge a les seues víctimes assegurant ser el cap d’una de les cases de cites anunciades, on els retreien no haver acudit a una trobada i per això els exigien el pagament pel temps perdut. Per a aconseguir que acceptaren els pagaments amenaçaven als perjudicats i els enviaven imatges intimidatòries.

“I’m a criminal”

Avançada la recerca, van esbrinar que el màxim responsable de l’organització s’havia convertit en un personatge mediàtic després de les seues aparicions en xarxes socials fent ús d’armes de foc i conduint a gran velocitat. A més s’autodenominava com el “Messi del Work” i es definia amb la frase “I’m a criminal”. Així mateix es vanava de guanyar més de 50.000 euros al mes i va publicar en les seues xarxes socials vídeos amb quantitats considerables de droga i animals perillosos. Els agents van aconseguir localitzar-li i detenir-li, amb la col·laboració del Grup Especial d’Operacions, quan preparava la seua tornada a València i pretenia iniciar el seu viatge de fugida d‘Espanya. Va ser arrestat en un poble de la serra de Jaén, on vivia en un lloc discret i apartat, a casa d’un amic. Des del seu refugi, on pretenia evadir l’acció policial sense sortir de casa per a no ser reconegut, continuava fent les seues tasques com a líder de l’organització. Al costat d’ell també van ser arrestades l’encarregada de traslladar-li i el company que li havia prestat l’habitatge i els agents es van confiscar de dispositius electrònics, 500 grams de marihuana i un caiman d’ulleres.

Posteriorment, van ser arrestats la resta dels principals membres en un dels domicilis on el grup organitzat es dedicava a extorquir. Igualment els van ser intervinguts elements electrònics. En els dies següents també van ser detinguts altres membres intermedis del grup que col·laboraven de manera puntual i persones que actuaven com a mules.

L’operació ha culminat amb el registre de tres domicilis a Jaén i València i amb la detenció d’11 persones -3 a Jaén i 8 a València- que unides a les 57 de l’anterior operació fan un total de 68 investigats, que extorquien amb el mateix mètode, dels quals quatre han estat a la presó. Se’ls imputen uns delictes d’extorsió, pertinença a grup organitzat, tràfic de drogues i un delicte contra la flora i la fauna.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.