La Policia Nacional deté als responsables d’un grup que extorsionava usuaris de webs de contactes sexuals

Agents de la Policia Nacional han detingut als responsables d’un grup organitzat presumptament dedicat a extorsionar a usuaris de webs de contactes sexuals. En total han estat arrestades 11 persones, tres a Jaén i la resta a València. Nombroses persones han estat víctimes en tot el territori espanyol. Mitjançant amenaces i imatges intimidatòries, els reclamaven diferents quantitats de diners per no acudir a una falsa trobada sexual. Entre els arrestats es troba el màxim responsable de la banda, que assegurava guanyar 50.000 euros al mes i s’autodenominava en les seues xarxes socials com “Messi del Work“, nom amb el qual denominaven al seu modus operandi. A més, el grup comptava amb mules encarregades de facilitar els seus comptes bancaris per a ingressar els guanys de les extorsions a canvi d’una quantitat de diners. L’operació “Gira-sol” és la culminació d’una recerca de dos anys que va començar amb la denominada operació “Mijail” on ja van ser detingudes altres 57 persones que delinquien amb el mateix mètode.

El “Work” i el seu modus operandi

La recerca va començar a fa més de dos anys quan els agents van tenir coneixement de l’existència d’un grup de persones dedicades a extorsionar a usuaris de webs de contactes sexuals. Després de realitzar les primeres perquisicions van aconseguir esbrinar que les xifres de diners estafats oscil·laven entre 100 i 80.000 euros. Per a aconseguir els seus guanys usaven un mètode que havien denominat com el “Work“. El seu modus operandi consistia a publicar anuncis en pàgines de contactes sexuals i emmagatzemar els nombres de telèfons dels interessats en els serveis. Dies després enviaven un missatge a les seues víctimes assegurant ser el cap d’una de les cases de cites anunciades, on els retreien no haver acudit a una trobada i per això els exigien el pagament pel temps perdut. Per a aconseguir que acceptaren els pagaments amenaçaven als perjudicats i els enviaven imatges intimidatòries.

“I’m a criminal”

Avançada la recerca, van esbrinar que el màxim responsable de l’organització s’havia convertit en un personatge mediàtic després de les seues aparicions en xarxes socials fent ús d’armes de foc i conduint a gran velocitat. A més s’autodenominava com el “Messi del Work” i es definia amb la frase “I’m a criminal”. Així mateix es vanava de guanyar més de 50.000 euros al mes i va publicar en les seues xarxes socials vídeos amb quantitats considerables de droga i animals perillosos. Els agents van aconseguir localitzar-li i detenir-li, amb la col·laboració del Grup Especial d’Operacions, quan preparava la seua tornada a València i pretenia iniciar el seu viatge de fugida d‘Espanya. Va ser arrestat en un poble de la serra de Jaén, on vivia en un lloc discret i apartat, a casa d’un amic. Des del seu refugi, on pretenia evadir l’acció policial sense sortir de casa per a no ser reconegut, continuava fent les seues tasques com a líder de l’organització. Al costat d’ell també van ser arrestades l’encarregada de traslladar-li i el company que li havia prestat l’habitatge i els agents es van confiscar de dispositius electrònics, 500 grams de marihuana i un caiman d’ulleres.

Posteriorment, van ser arrestats la resta dels principals membres en un dels domicilis on el grup organitzat es dedicava a extorquir. Igualment els van ser intervinguts elements electrònics. En els dies següents també van ser detinguts altres membres intermedis del grup que col·laboraven de manera puntual i persones que actuaven com a mules.

L’operació ha culminat amb el registre de tres domicilis a Jaén i València i amb la detenció d’11 persones -3 a Jaén i 8 a València- que unides a les 57 de l’anterior operació fan un total de 68 investigats, que extorquien amb el mateix mètode, dels quals quatre han estat a la presó. Se’ls imputen uns delictes d’extorsió, pertinença a grup organitzat, tràfic de drogues i un delicte contra la flora i la fauna.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.