La Policia Nacional deté als responsables d’un grup que extorsionava usuaris de webs de contactes sexuals

Agents de la Policia Nacional han detingut als responsables d’un grup organitzat presumptament dedicat a extorsionar a usuaris de webs de contactes sexuals. En total han estat arrestades 11 persones, tres a Jaén i la resta a València. Nombroses persones han estat víctimes en tot el territori espanyol. Mitjançant amenaces i imatges intimidatòries, els reclamaven diferents quantitats de diners per no acudir a una falsa trobada sexual. Entre els arrestats es troba el màxim responsable de la banda, que assegurava guanyar 50.000 euros al mes i s’autodenominava en les seues xarxes socials com “Messi del Work“, nom amb el qual denominaven al seu modus operandi. A més, el grup comptava amb mules encarregades de facilitar els seus comptes bancaris per a ingressar els guanys de les extorsions a canvi d’una quantitat de diners. L’operació “Gira-sol” és la culminació d’una recerca de dos anys que va començar amb la denominada operació “Mijail” on ja van ser detingudes altres 57 persones que delinquien amb el mateix mètode.

El “Work” i el seu modus operandi

La recerca va començar a fa més de dos anys quan els agents van tenir coneixement de l’existència d’un grup de persones dedicades a extorsionar a usuaris de webs de contactes sexuals. Després de realitzar les primeres perquisicions van aconseguir esbrinar que les xifres de diners estafats oscil·laven entre 100 i 80.000 euros. Per a aconseguir els seus guanys usaven un mètode que havien denominat com el “Work“. El seu modus operandi consistia a publicar anuncis en pàgines de contactes sexuals i emmagatzemar els nombres de telèfons dels interessats en els serveis. Dies després enviaven un missatge a les seues víctimes assegurant ser el cap d’una de les cases de cites anunciades, on els retreien no haver acudit a una trobada i per això els exigien el pagament pel temps perdut. Per a aconseguir que acceptaren els pagaments amenaçaven als perjudicats i els enviaven imatges intimidatòries.

“I’m a criminal”

Avançada la recerca, van esbrinar que el màxim responsable de l’organització s’havia convertit en un personatge mediàtic després de les seues aparicions en xarxes socials fent ús d’armes de foc i conduint a gran velocitat. A més s’autodenominava com el “Messi del Work” i es definia amb la frase “I’m a criminal”. Així mateix es vanava de guanyar més de 50.000 euros al mes i va publicar en les seues xarxes socials vídeos amb quantitats considerables de droga i animals perillosos. Els agents van aconseguir localitzar-li i detenir-li, amb la col·laboració del Grup Especial d’Operacions, quan preparava la seua tornada a València i pretenia iniciar el seu viatge de fugida d‘Espanya. Va ser arrestat en un poble de la serra de Jaén, on vivia en un lloc discret i apartat, a casa d’un amic. Des del seu refugi, on pretenia evadir l’acció policial sense sortir de casa per a no ser reconegut, continuava fent les seues tasques com a líder de l’organització. Al costat d’ell també van ser arrestades l’encarregada de traslladar-li i el company que li havia prestat l’habitatge i els agents es van confiscar de dispositius electrònics, 500 grams de marihuana i un caiman d’ulleres.

Posteriorment, van ser arrestats la resta dels principals membres en un dels domicilis on el grup organitzat es dedicava a extorquir. Igualment els van ser intervinguts elements electrònics. En els dies següents també van ser detinguts altres membres intermedis del grup que col·laboraven de manera puntual i persones que actuaven com a mules.

L’operació ha culminat amb el registre de tres domicilis a Jaén i València i amb la detenció d’11 persones -3 a Jaén i 8 a València- que unides a les 57 de l’anterior operació fan un total de 68 investigats, que extorquien amb el mateix mètode, dels quals quatre han estat a la presó. Se’ls imputen uns delictes d’extorsió, pertinença a grup organitzat, tràfic de drogues i un delicte contra la flora i la fauna.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.