La Policia Nacional deté als responsables d’un grup que extorsionava usuaris de webs de contactes sexuals

Agents de la Policia Nacional han detingut als responsables d’un grup organitzat presumptament dedicat a extorsionar a usuaris de webs de contactes sexuals. En total han estat arrestades 11 persones, tres a Jaén i la resta a València. Nombroses persones han estat víctimes en tot el territori espanyol. Mitjançant amenaces i imatges intimidatòries, els reclamaven diferents quantitats de diners per no acudir a una falsa trobada sexual. Entre els arrestats es troba el màxim responsable de la banda, que assegurava guanyar 50.000 euros al mes i s’autodenominava en les seues xarxes socials com “Messi del Work“, nom amb el qual denominaven al seu modus operandi. A més, el grup comptava amb mules encarregades de facilitar els seus comptes bancaris per a ingressar els guanys de les extorsions a canvi d’una quantitat de diners. L’operació “Gira-sol” és la culminació d’una recerca de dos anys que va començar amb la denominada operació “Mijail” on ja van ser detingudes altres 57 persones que delinquien amb el mateix mètode.

El “Work” i el seu modus operandi

La recerca va començar a fa més de dos anys quan els agents van tenir coneixement de l’existència d’un grup de persones dedicades a extorsionar a usuaris de webs de contactes sexuals. Després de realitzar les primeres perquisicions van aconseguir esbrinar que les xifres de diners estafats oscil·laven entre 100 i 80.000 euros. Per a aconseguir els seus guanys usaven un mètode que havien denominat com el “Work“. El seu modus operandi consistia a publicar anuncis en pàgines de contactes sexuals i emmagatzemar els nombres de telèfons dels interessats en els serveis. Dies després enviaven un missatge a les seues víctimes assegurant ser el cap d’una de les cases de cites anunciades, on els retreien no haver acudit a una trobada i per això els exigien el pagament pel temps perdut. Per a aconseguir que acceptaren els pagaments amenaçaven als perjudicats i els enviaven imatges intimidatòries.

“I’m a criminal”

Avançada la recerca, van esbrinar que el màxim responsable de l’organització s’havia convertit en un personatge mediàtic després de les seues aparicions en xarxes socials fent ús d’armes de foc i conduint a gran velocitat. A més s’autodenominava com el “Messi del Work” i es definia amb la frase “I’m a criminal”. Així mateix es vanava de guanyar més de 50.000 euros al mes i va publicar en les seues xarxes socials vídeos amb quantitats considerables de droga i animals perillosos. Els agents van aconseguir localitzar-li i detenir-li, amb la col·laboració del Grup Especial d’Operacions, quan preparava la seua tornada a València i pretenia iniciar el seu viatge de fugida d‘Espanya. Va ser arrestat en un poble de la serra de Jaén, on vivia en un lloc discret i apartat, a casa d’un amic. Des del seu refugi, on pretenia evadir l’acció policial sense sortir de casa per a no ser reconegut, continuava fent les seues tasques com a líder de l’organització. Al costat d’ell també van ser arrestades l’encarregada de traslladar-li i el company que li havia prestat l’habitatge i els agents es van confiscar de dispositius electrònics, 500 grams de marihuana i un caiman d’ulleres.

Posteriorment, van ser arrestats la resta dels principals membres en un dels domicilis on el grup organitzat es dedicava a extorquir. Igualment els van ser intervinguts elements electrònics. En els dies següents també van ser detinguts altres membres intermedis del grup que col·laboraven de manera puntual i persones que actuaven com a mules.

L’operació ha culminat amb el registre de tres domicilis a Jaén i València i amb la detenció d’11 persones -3 a Jaén i 8 a València- que unides a les 57 de l’anterior operació fan un total de 68 investigats, que extorquien amb el mateix mètode, dels quals quatre han estat a la presó. Se’ls imputen uns delictes d’extorsió, pertinença a grup organitzat, tràfic de drogues i un delicte contra la flora i la fauna.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.