La Policia Nacional deté en dos mesos a 19 persones per falsedat documental

Agents de la Policia Nacional han detingut entre octubre i novembre a 19 persones, d’origen albanes i iranià, com a presumptes autors d’un delicte de falsedat documental. Tots ells portaven documents falsos de diferents països de la UE, en trànsit per Espanya i amb destinació final Regne Unit.

Els fets s’han anat produint els últims dos mesos, quan s’ha detectat per part dels policies en l’aeroport de València, a persones amb documentació falsa (passaports, cartes d’identitat, permisos de conduir) de diferents països de la Unió Europea, com Grècia, Polònia , Itàlia o Croàcia, portats per ciutadans de nacionalitat albanesa o iraniana, els quals es trobaven en trànsit a Espanya i pretenien arribar al Regne Unit.

Les documentacions falsificades són de països que no requereixen l’obtenció de visat per a entrar al Regne Unit, així com un número elevat dels permisos de conduir falsificats porten habilitada la llicència per a poder conduir vehicles tipus camió. Segons els investigadors el valor de la documentació falsificada en el mercat il·lícit estaria entre els 2000 i 3000 euros.

Arran d’estos fets s’ha incrementat la vigilància i els controls en el lloc fronterer de l’aeroport de València, a fi de pal·liar estos esdeveniments.

Últimes notícies

Presó preventiva per a dos hòmens acusats d’una vintena de robatoris a Moncada

Dos hòmens de 46 anys han ingressat en presó preventiva acusats de quasi una vintena de robatoris amb força a vivendes i comerços de Moncada, després de ser sorprésos quan assaltaven un domicili d’una urbanització del municipi.

Onzena reunió clau entre Educació i els sindicats en plena vaga indefinida del professorat

La Conselleria d'Educació i els cinc sindicats docents afronten este dilluns a València l'onzena reunió de la mesa sectorial, en la cinquena setmana de vaga indefinida a l'ensenyament públic no universitari. Les organitzacions arriben amb dubtes sobre l'última proposta del Consell, que preveu una inversió de 3.388 milions en quatre anys.

La vivenda es dispara un 14,3 % fins a març en la Comunitat Valenciana

El preu de la vivenda augmenta un 12,9 % a Espanya en el primer trimestre de 2026 i arriba al 14,3 % en la Comunitat Valenciana, encadenant 44 trimestres seguits a l’alça i agreujant els problemes d’accés a l’habitatge.

La Unió de Consumidors reclama la devolució total de les entrades del Festival de Les Arts

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana exigix a l’organització del Festival de Les Arts que torne el 100 % de les entrades i abonaments, i que compense també els gastos de transport i allotjament de les persones afectades per la cancel·lació de la segona jornada i les incidències del primer dia.

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.