La Policia Nacional deté a un home reclamat per les autoritats judicials peruanes

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia (València) a un home de 56 anys d’origen espanyol, al qual li constava una ordre de detenció per a extradició emesa per les autoritats judicials peruanes a través Interpol, després de participar en una organització criminal dedicada al tràfic de cocaïna.

La detenció es va produir sobre dos quarts d’onze del matí, quan els agents van acudir a un establiment hoteler de la localitat valenciana de Gandia, després de ser alertats que podria trobar-se allotjat un home amb una reclamació internacional en vigor.

En el lloc, els agents van realitzar les gestions pertinents i van comprovar que l’home tenia en vigent una ordre de cerca i detenció per a extradició emesa per les autoritats judicials peruanes a través d’Interpol. Pel que sembla, l’home hauria participat com a membre en una organització criminal dedicada al tràfic de cocaïna.

Segons les perquisicions policials, el fugitiu hauria posat a la disposició de l’organització criminal una empresa dedicada a la importació de lluç des del Perú, que hauria servit per a treure del país més de 1000 quilos de cocaïna.

Finalment, l’home va ser detingut per tenir en vigor una ordre de detenció per a extradició emesa per Interpol. L’arrestat ha passat a disposició judicial, a l’espera que s’inicien els tràmits d’extradició.

Últimes notícies

Avís groc per fortes pluges, tronades i granís a l’interior nord de Castelló este dimecres

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dimecres l’avís groc a l’interior nord de Castelló per fortes pluges, tronades, granís i ratxes molt fortes de vent. L’episodi, amb una probabilitat entre el 40 % i el 70 %, s’estendrà entre les 16.00 i les 22.00 hores.

Troben el cadàver d’una dona a Llaurí prop del riu Xúquer

La Guàrdia Civil ha localitzat este dimarts el cos sense vida d’una dona a Llaurí, prop del riu Xúquer, i ha obert una investigació. Els agents analitzen si es tracta d’una jove desapareguda a Sueca el 30 de juliol.

Detinguda a Ontinyent per ferir amb un ganivet el seu excompany

Una dona de 26 anys ha sigut detinguda a Ontinyent després de ferir presumptament amb un ganivet de 17 centímetres el seu excompany, que presentava una ferida sagnant al braç esquerre. Un agent fora de servici va donar l’avís en vore l’home ferit a la zona dels carrers L’Ereta i Martínez Valls.

Controlat l’incendi de la Vall d’Uixó després de calcinar 9.568 hectàrees

L’incendi declarat el 25 de juliol a la Vall d’Uixó ha quedat controlat després de cremar 9.568 hectàrees i diversos municipis de Castelló.

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.
FILMOTECA D'ESTIU