21.2 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La Policia Nacional deté a un home reclamat per les autoritats judicials peruanes

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia (València) a un home de 56 anys d’origen espanyol, al qual li constava una ordre de detenció per a extradició emesa per les autoritats judicials peruanes a través Interpol, després de participar en una organització criminal dedicada al tràfic de cocaïna.

La detenció es va produir sobre dos quarts d’onze del matí, quan els agents van acudir a un establiment hoteler de la localitat valenciana de Gandia, després de ser alertats que podria trobar-se allotjat un home amb una reclamació internacional en vigor.

En el lloc, els agents van realitzar les gestions pertinents i van comprovar que l’home tenia en vigent una ordre de cerca i detenció per a extradició emesa per les autoritats judicials peruanes a través d’Interpol. Pel que sembla, l’home hauria participat com a membre en una organització criminal dedicada al tràfic de cocaïna.

Segons les perquisicions policials, el fugitiu hauria posat a la disposició de l’organització criminal una empresa dedicada a la importació de lluç des del Perú, que hauria servit per a treure del país més de 1000 quilos de cocaïna.

Finalment, l’home va ser detingut per tenir en vigor una ordre de detenció per a extradició emesa per Interpol. L’arrestat ha passat a disposició judicial, a l’espera que s’inicien els tràmits d’extradició.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.