13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Un policia fora de servei salva la vida d’un home a València a punt d’ofegar-se

 

Un agent de la Policia Nacional franc de servei va aconseguir el dissabte rescatar a un home que es trobava en serioses dificultats per a mantindre’s a flotació, després que la seua embarcació s’afonarà. El policia es trobava a la platja del Saler, quan va veure que una embarcació amb dos homes s’afonava a uns 250 metres de la riba i amb fort onatge.

 

Els fets van ocórrer el dissabte, a la Platja del Saler, quan un policia que anava de servei, va observar des de l’arenal com una embarcació que es trobava a uns 250 metres de la riba, alçava l’ancora i començava a navegar cap a port, detenint-se novament a uns 100 metres.

 

Tot seguit un dels tripulants va tirar l’àncora, extrem que va estranyar al policia, per la qual cosa es va quedar observant a l’embarcació, quan es va adonar que començava a afonar-se per popa, per la qual cosa va anomenar ràpidament al 112 per a alertar del que estava succeint.

 

Mentre l’agent comunicava els fets al telèfon d’urgències, va observar com els dos ocupants després d’intentar manipular el motor, van saltar a l’aigua després que l’embarcació es posara totalment vertical, fins a arribar a perdre’ls de vista, a causa del fort onatge. Al moment va aconseguir veure a un d’ells i va decidir tirar-se a la mar per a ajudar-lo a eixir.

 

Quan el policia va aconseguir arribar fins a l’home, aquest li va manifestar que ajudarà al seu company, que era major i l’havia perdut de vista, i que ell podria aconseguir la riba. L’agent en veure que era un home jove i que no se li veia exhaust, va optar per buscar a l’altre nàufrag localitzant-lo a uns 50 metres més profund, observant que es trobava al límit de les seues forces, intentant mantindre’s a flotació mentre l’onatge el colpejava.

 

Quan ho va aconseguir, un altre home va arribar també nadant i tots dos van aconseguir agarrar-lo i portar-lo a la riba, on ja es
trobava l’altre tripulant de l’embarcació, moment en el qual van acudir els bombers i posteriorment la Guàrdia Civil. L’home ja fora de perill va agrair als rescatadors que l’hagueren tret de l’aigua i els va manifestar que ell no haguera pogut eixir pels seus propis mitjans, ja que estava extenuat i que tenia enrampades a les cames.

 

Així mateix la Guàrdia Civil va felicitar per escrit al policia que anava de servei, per la seua acció meritòria.Salvament Marítim va informar que no es podia fer res per l’embarcació, ja que l’estat de la mar era dolent i es trobava ancorada al fons.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.