Un policia fora de servei salva la vida d’un home a València a punt d’ofegar-se

 

Un agent de la Policia Nacional franc de servei va aconseguir el dissabte rescatar a un home que es trobava en serioses dificultats per a mantindre’s a flotació, després que la seua embarcació s’afonarà. El policia es trobava a la platja del Saler, quan va veure que una embarcació amb dos homes s’afonava a uns 250 metres de la riba i amb fort onatge.

 

Els fets van ocórrer el dissabte, a la Platja del Saler, quan un policia que anava de servei, va observar des de l’arenal com una embarcació que es trobava a uns 250 metres de la riba, alçava l’ancora i començava a navegar cap a port, detenint-se novament a uns 100 metres.

 

Tot seguit un dels tripulants va tirar l’àncora, extrem que va estranyar al policia, per la qual cosa es va quedar observant a l’embarcació, quan es va adonar que començava a afonar-se per popa, per la qual cosa va anomenar ràpidament al 112 per a alertar del que estava succeint.

 

Mentre l’agent comunicava els fets al telèfon d’urgències, va observar com els dos ocupants després d’intentar manipular el motor, van saltar a l’aigua després que l’embarcació es posara totalment vertical, fins a arribar a perdre’ls de vista, a causa del fort onatge. Al moment va aconseguir veure a un d’ells i va decidir tirar-se a la mar per a ajudar-lo a eixir.

 

Quan el policia va aconseguir arribar fins a l’home, aquest li va manifestar que ajudarà al seu company, que era major i l’havia perdut de vista, i que ell podria aconseguir la riba. L’agent en veure que era un home jove i que no se li veia exhaust, va optar per buscar a l’altre nàufrag localitzant-lo a uns 50 metres més profund, observant que es trobava al límit de les seues forces, intentant mantindre’s a flotació mentre l’onatge el colpejava.

 

Quan ho va aconseguir, un altre home va arribar també nadant i tots dos van aconseguir agarrar-lo i portar-lo a la riba, on ja es
trobava l’altre tripulant de l’embarcació, moment en el qual van acudir els bombers i posteriorment la Guàrdia Civil. L’home ja fora de perill va agrair als rescatadors que l’hagueren tret de l’aigua i els va manifestar que ell no haguera pogut eixir pels seus propis mitjans, ja que estava extenuat i que tenia enrampades a les cames.

 

Així mateix la Guàrdia Civil va felicitar per escrit al policia que anava de servei, per la seua acció meritòria.Salvament Marítim va informar que no es podia fer res per l’embarcació, ja que l’estat de la mar era dolent i es trobava ancorada al fons.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.