Un policia fora de servei salva la vida d’un home a València a punt d’ofegar-se

 

Un agent de la Policia Nacional franc de servei va aconseguir el dissabte rescatar a un home que es trobava en serioses dificultats per a mantindre’s a flotació, després que la seua embarcació s’afonarà. El policia es trobava a la platja del Saler, quan va veure que una embarcació amb dos homes s’afonava a uns 250 metres de la riba i amb fort onatge.

 

Els fets van ocórrer el dissabte, a la Platja del Saler, quan un policia que anava de servei, va observar des de l’arenal com una embarcació que es trobava a uns 250 metres de la riba, alçava l’ancora i començava a navegar cap a port, detenint-se novament a uns 100 metres.

 

Tot seguit un dels tripulants va tirar l’àncora, extrem que va estranyar al policia, per la qual cosa es va quedar observant a l’embarcació, quan es va adonar que començava a afonar-se per popa, per la qual cosa va anomenar ràpidament al 112 per a alertar del que estava succeint.

 

Mentre l’agent comunicava els fets al telèfon d’urgències, va observar com els dos ocupants després d’intentar manipular el motor, van saltar a l’aigua després que l’embarcació es posara totalment vertical, fins a arribar a perdre’ls de vista, a causa del fort onatge. Al moment va aconseguir veure a un d’ells i va decidir tirar-se a la mar per a ajudar-lo a eixir.

 

Quan el policia va aconseguir arribar fins a l’home, aquest li va manifestar que ajudarà al seu company, que era major i l’havia perdut de vista, i que ell podria aconseguir la riba. L’agent en veure que era un home jove i que no se li veia exhaust, va optar per buscar a l’altre nàufrag localitzant-lo a uns 50 metres més profund, observant que es trobava al límit de les seues forces, intentant mantindre’s a flotació mentre l’onatge el colpejava.

 

Quan ho va aconseguir, un altre home va arribar també nadant i tots dos van aconseguir agarrar-lo i portar-lo a la riba, on ja es
trobava l’altre tripulant de l’embarcació, moment en el qual van acudir els bombers i posteriorment la Guàrdia Civil. L’home ja fora de perill va agrair als rescatadors que l’hagueren tret de l’aigua i els va manifestar que ell no haguera pogut eixir pels seus propis mitjans, ja que estava extenuat i que tenia enrampades a les cames.

 

Així mateix la Guàrdia Civil va felicitar per escrit al policia que anava de servei, per la seua acció meritòria.Salvament Marítim va informar que no es podia fer res per l’embarcació, ja que l’estat de la mar era dolent i es trobava ancorada al fons.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per al xoc polític

Pilar Bernabé acusa a María José Catalá d'utilitzar la regularització d'immigrants per a generar conflicte polític i recorda que el procés compta amb un ampli suport social i institucional.

València reforça els seus servicis socials amb 39 contractacions davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter d'urgència a 39 professionals i destinarà més d'un milió d'euros per a atendre el procés de regularització extraordinària de migrants, mentres exigix al Govern finançament i claredat en els criteris de vulnerabilitat.

Les Corts tornen a suspendre el Dia de la Cambra del 25 d’abril per falta de consens

Les Corts Valencianes no celebraran per segon any consecutiu el seu dia institucional del 25 d'abril per la falta d'acord sobre com commemorar la data, decisió que ha deslligat crítiques de l'oposició.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per a la confrontació política

Pilar Bernabé critica que María José Catalá use el procés de regularització d'immigrants per a l'enfrontament polític i defén l'ampli suport social i institucional a la iniciativa.

Reobert un carril de la A-3 després de més de 30 hores tallada pel xoc de dos camions a Conca

L'A-3 recupera parcialment la circulació en sentit Madrid a l'altura d'Honrubia, després de romandre més de trenta hores totalment tallada per la col·lisió de dos camions.

L’ampliació de l’Hospital Vega Baixa d’Orihuela estarà llesta abans de 2027

La Generalitat preveu culminar enguany l'ampliació de l'Hospital Vega Baixa d'Orihuela, amb dos nous edificis, més de 82 milions d'inversió i un fort augment de consultes i quiròfans.

Vox sosté que la prioritat nacional d’Extremadura ja està en el pacte amb Pérez Llorca

Vox defén que el concepte de prioritat nacional de l'acord a Extremadura ja s'aplica en el pacte d'investidura amb Juanfran Pérez Llorca, mentres PP, PSPV i Compromís discrepen sobre el seu abast.