Un policia fora de servei salva la vida d’un home a València a punt d’ofegar-se

 

Un agent de la Policia Nacional franc de servei va aconseguir el dissabte rescatar a un home que es trobava en serioses dificultats per a mantindre’s a flotació, després que la seua embarcació s’afonarà. El policia es trobava a la platja del Saler, quan va veure que una embarcació amb dos homes s’afonava a uns 250 metres de la riba i amb fort onatge.

 

Els fets van ocórrer el dissabte, a la Platja del Saler, quan un policia que anava de servei, va observar des de l’arenal com una embarcació que es trobava a uns 250 metres de la riba, alçava l’ancora i començava a navegar cap a port, detenint-se novament a uns 100 metres.

 

Tot seguit un dels tripulants va tirar l’àncora, extrem que va estranyar al policia, per la qual cosa es va quedar observant a l’embarcació, quan es va adonar que començava a afonar-se per popa, per la qual cosa va anomenar ràpidament al 112 per a alertar del que estava succeint.

 

Mentre l’agent comunicava els fets al telèfon d’urgències, va observar com els dos ocupants després d’intentar manipular el motor, van saltar a l’aigua després que l’embarcació es posara totalment vertical, fins a arribar a perdre’ls de vista, a causa del fort onatge. Al moment va aconseguir veure a un d’ells i va decidir tirar-se a la mar per a ajudar-lo a eixir.

 

Quan el policia va aconseguir arribar fins a l’home, aquest li va manifestar que ajudarà al seu company, que era major i l’havia perdut de vista, i que ell podria aconseguir la riba. L’agent en veure que era un home jove i que no se li veia exhaust, va optar per buscar a l’altre nàufrag localitzant-lo a uns 50 metres més profund, observant que es trobava al límit de les seues forces, intentant mantindre’s a flotació mentre l’onatge el colpejava.

 

Quan ho va aconseguir, un altre home va arribar també nadant i tots dos van aconseguir agarrar-lo i portar-lo a la riba, on ja es
trobava l’altre tripulant de l’embarcació, moment en el qual van acudir els bombers i posteriorment la Guàrdia Civil. L’home ja fora de perill va agrair als rescatadors que l’hagueren tret de l’aigua i els va manifestar que ell no haguera pogut eixir pels seus propis mitjans, ja que estava extenuat i que tenia enrampades a les cames.

 

Així mateix la Guàrdia Civil va felicitar per escrit al policia que anava de servei, per la seua acció meritòria.Salvament Marítim va informar que no es podia fer res per l’embarcació, ja que l’estat de la mar era dolent i es trobava ancorada al fons.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.