Un policia local de Sueca fora de servei salva la vida a una menor que es va ofegar en un bar

 

Un agent de la Policia Local de Sueca (València) fora de servei va salvar la vida a una menor amb símptomes d’asfíxia que s’havia ofegat amb un aliment en un bar de les Palmeres, segons ha informat aquest dimarts l’Ajuntament de Sueca en un comunicat.

 

Els fets van tindre lloc diumenge passat, quan la xiqueta es trobava amb el seu pare a la terrassa d’un conegut bar del passeig marítim de les Palmeres i va començar a mostrar signes evidents d’haver-se ofegat amb algun aliment. En aqueix moment, el policia local, que havia estat de servei la nit anterior, en percebre la gravetat de la situació, es va acostar a la menor, li va realitzar la maniobra de Heimlich i va aconseguir alliberar el conducte respiratori.

 

Tant la xiqueta com el pare i els presents van agrair la ràpida actuació del policia, així com d’un metge que es trobava també a la terrassa del local i que es va acostar per a prestar la seua col·laboració, han explicat des del consistori.

 

El policia va indicar que «per damunt de tot estan sempre les persones i el seu deure d’actuar davant qualsevol situació d’emergència». Des de l’Ajuntament de Sueca, el regidor de Seguretat Ciutadana, Carlos Ramírez, ha destacat que «una vegada més, la nostra policia local demostra el seu compromís al 100% amb el benestar de la nostra ciutadania, sense importar les circumstàncies que es donen en el moment».

 

L’edil ha expressat el seu reconeixement per a l’agent que «no el va pensar dues vegades i amb la seua actuació va aconseguir salvar la vida d’aquesta xiqueta, evitant així que la campanya estival finalitzarà d’una manera tràgica i amarga per a tots», conclou el comunicat.

Últimes notícies

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.

Del somni a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid tanca una segona etapa al Valencia Basket marcada, com la primera, per l’eufòria inicial, els títols i una ruptura controvertida amb el club i l’afició.