El PPCV demana una comissió de búsqueda en Les Corts sobre les ajudes a la promoció del valencià

 

 

La portaveu adjunta del Grup Popular en Les Corts, Eva Ortiz, ha sol·licitat per registre de les Corts la creació d’una Comissió de recerca en el parlament valencià sobre les ajudes a empreses per a la promoció del valencià de l’administració de la Generalitat.

Eva Ortiz ha assenyalat que «volem llum i taquígrafs per a resoldre els possibles dubtes que existeixen sobre esta qüestió. Hi ha indicis de possibles irregularitats entorn d’estes ajudes per a la promoció del valencià des de 2015» i ha afirmat que «el director general de política lingüística serà jutjat per falsificar un document en el qual assenyalava que les subvencions rebudes per les empreses dels germans de Puig estaven plenament justificades».

A més, ha afegit que «no sols no ho estaven sinó que les sospites entorn d’estes ajudes es multipliquen a mesura que van sortint a la llum nous dades sobre la manera de funcionar de les empreses dels Puig i els seus socis, amb tot un entramat organitzat ad hoc per a caçar subvencions».

«La Comissió pretén posar la lupa no sols sobre les ajudes de la Conselleria d’Educació sinó també d’altres departaments de la Generalitat i fins i tot d’altres administracions entorn de les ajudes públiques per este concepte», ha manifestat l’Ortiz.

En este sentit, la secretària general del PPCV ha indicat que «resulta paradoxal que l’import de les ajudes públiques a entitats catalanistes durant l’últim any de pandèmia no sols no s’ha reduït malgrat la situació de confinament i restriccions d’activitat en molts àmbits sinó que fins i tot ha augmentat fins a aconseguir els 3,1 milions d’euros en 2020».

Eva Ortiz ha explicat que «entenem que tots els grups hem de tindre interés per aclarir un assumpte sobre el qual hi ha molts dubtes. Si no hi ha cap problema i volem plena transparència en les subvencions públiques, els grups del Botànic haurien de votar a favor en el pròxim ple de les Corts».

 

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.