El PPCV demana una comissió de búsqueda en Les Corts sobre les ajudes a la promoció del valencià

 

 

La portaveu adjunta del Grup Popular en Les Corts, Eva Ortiz, ha sol·licitat per registre de les Corts la creació d’una Comissió de recerca en el parlament valencià sobre les ajudes a empreses per a la promoció del valencià de l’administració de la Generalitat.

Eva Ortiz ha assenyalat que «volem llum i taquígrafs per a resoldre els possibles dubtes que existeixen sobre esta qüestió. Hi ha indicis de possibles irregularitats entorn d’estes ajudes per a la promoció del valencià des de 2015» i ha afirmat que «el director general de política lingüística serà jutjat per falsificar un document en el qual assenyalava que les subvencions rebudes per les empreses dels germans de Puig estaven plenament justificades».

A més, ha afegit que «no sols no ho estaven sinó que les sospites entorn d’estes ajudes es multipliquen a mesura que van sortint a la llum nous dades sobre la manera de funcionar de les empreses dels Puig i els seus socis, amb tot un entramat organitzat ad hoc per a caçar subvencions».

«La Comissió pretén posar la lupa no sols sobre les ajudes de la Conselleria d’Educació sinó també d’altres departaments de la Generalitat i fins i tot d’altres administracions entorn de les ajudes públiques per este concepte», ha manifestat l’Ortiz.

En este sentit, la secretària general del PPCV ha indicat que «resulta paradoxal que l’import de les ajudes públiques a entitats catalanistes durant l’últim any de pandèmia no sols no s’ha reduït malgrat la situació de confinament i restriccions d’activitat en molts àmbits sinó que fins i tot ha augmentat fins a aconseguir els 3,1 milions d’euros en 2020».

Eva Ortiz ha explicat que «entenem que tots els grups hem de tindre interés per aclarir un assumpte sobre el qual hi ha molts dubtes. Si no hi ha cap problema i volem plena transparència en les subvencions públiques, els grups del Botànic haurien de votar a favor en el pròxim ple de les Corts».

 

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.