El PPCV demana una comissió de búsqueda en Les Corts sobre les ajudes a la promoció del valencià

 

 

La portaveu adjunta del Grup Popular en Les Corts, Eva Ortiz, ha sol·licitat per registre de les Corts la creació d’una Comissió de recerca en el parlament valencià sobre les ajudes a empreses per a la promoció del valencià de l’administració de la Generalitat.

Eva Ortiz ha assenyalat que “volem llum i taquígrafs per a resoldre els possibles dubtes que existeixen sobre esta qüestió. Hi ha indicis de possibles irregularitats entorn d’estes ajudes per a la promoció del valencià des de 2015” i ha afirmat que “el director general de política lingüística serà jutjat per falsificar un document en el qual assenyalava que les subvencions rebudes per les empreses dels germans de Puig estaven plenament justificades”.

A més, ha afegit que “no sols no ho estaven sinó que les sospites entorn d’estes ajudes es multipliquen a mesura que van sortint a la llum nous dades sobre la manera de funcionar de les empreses dels Puig i els seus socis, amb tot un entramat organitzat ad hoc per a caçar subvencions”.

“La Comissió pretén posar la lupa no sols sobre les ajudes de la Conselleria d’Educació sinó també d’altres departaments de la Generalitat i fins i tot d’altres administracions entorn de les ajudes públiques per este concepte”, ha manifestat l’Ortiz.

En este sentit, la secretària general del PPCV ha indicat que “resulta paradoxal que l’import de les ajudes públiques a entitats catalanistes durant l’últim any de pandèmia no sols no s’ha reduït malgrat la situació de confinament i restriccions d’activitat en molts àmbits sinó que fins i tot ha augmentat fins a aconseguir els 3,1 milions d’euros en 2020”.

Eva Ortiz ha explicat que “entenem que tots els grups hem de tindre interés per aclarir un assumpte sobre el qual hi ha molts dubtes. Si no hi ha cap problema i volem plena transparència en les subvencions públiques, els grups del Botànic haurien de votar a favor en el pròxim ple de les Corts”.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.