El PPCV demana una comissió de búsqueda en Les Corts sobre les ajudes a la promoció del valencià

 

 

La portaveu adjunta del Grup Popular en Les Corts, Eva Ortiz, ha sol·licitat per registre de les Corts la creació d’una Comissió de recerca en el parlament valencià sobre les ajudes a empreses per a la promoció del valencià de l’administració de la Generalitat.

Eva Ortiz ha assenyalat que «volem llum i taquígrafs per a resoldre els possibles dubtes que existeixen sobre esta qüestió. Hi ha indicis de possibles irregularitats entorn d’estes ajudes per a la promoció del valencià des de 2015» i ha afirmat que «el director general de política lingüística serà jutjat per falsificar un document en el qual assenyalava que les subvencions rebudes per les empreses dels germans de Puig estaven plenament justificades».

A més, ha afegit que «no sols no ho estaven sinó que les sospites entorn d’estes ajudes es multipliquen a mesura que van sortint a la llum nous dades sobre la manera de funcionar de les empreses dels Puig i els seus socis, amb tot un entramat organitzat ad hoc per a caçar subvencions».

«La Comissió pretén posar la lupa no sols sobre les ajudes de la Conselleria d’Educació sinó també d’altres departaments de la Generalitat i fins i tot d’altres administracions entorn de les ajudes públiques per este concepte», ha manifestat l’Ortiz.

En este sentit, la secretària general del PPCV ha indicat que «resulta paradoxal que l’import de les ajudes públiques a entitats catalanistes durant l’últim any de pandèmia no sols no s’ha reduït malgrat la situació de confinament i restriccions d’activitat en molts àmbits sinó que fins i tot ha augmentat fins a aconseguir els 3,1 milions d’euros en 2020».

Eva Ortiz ha explicat que «entenem que tots els grups hem de tindre interés per aclarir un assumpte sobre el qual hi ha molts dubtes. Si no hi ha cap problema i volem plena transparència en les subvencions públiques, els grups del Botànic haurien de votar a favor en el pròxim ple de les Corts».

 

Últimes notícies

Alboraia celebra el Dia de l’Orxata repartint més de mil litres i milers de gots

Alboraia ha celebrat la 57a edició del Dia de l'Orxata amb el repartiment gratuït de més de 1.000 litres d'orxata artesana, més de 3.000 gots i fartons, així com tallers, concursos i visites als camps de xufa.

Sanitaris de Villar del Arzobispo denuncien amenaces greus durant una guàrdia

Una infermera i altres professionals han patit una agressió verbal amb amenaces en el centre de salut de Villar del Arzobispo. SATSE reclama més seguretat, suport psicològic i jurídic i la implantació d’un botó del pànic.

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.

Chiva tanca la piscina municipal per fems a l’aigua en plena onada de calor

L’Ajuntament de Chiva ha tancat dimecres i dijous la piscina municipal després de detectar fems flotant i revisa la qualitat de l’aigua abans de reobrir.

Elx es convertix en capital del curt amb 71 projeccions i un homenatge a Kiti Mánver

El Festival Internacional de Cine Independiente de Elche celebra del 10 al 17 de juliol la seua 49a edició amb 71 curtmetratges de 63 països i un homenatge a l’actriu Kiti Mánver, que rebrà la Palmera de Plata.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.