El PPCV demana una comissió de búsqueda en Les Corts sobre les ajudes a la promoció del valencià

 

 

La portaveu adjunta del Grup Popular en Les Corts, Eva Ortiz, ha sol·licitat per registre de les Corts la creació d’una Comissió de recerca en el parlament valencià sobre les ajudes a empreses per a la promoció del valencià de l’administració de la Generalitat.

Eva Ortiz ha assenyalat que “volem llum i taquígrafs per a resoldre els possibles dubtes que existeixen sobre esta qüestió. Hi ha indicis de possibles irregularitats entorn d’estes ajudes per a la promoció del valencià des de 2015” i ha afirmat que “el director general de política lingüística serà jutjat per falsificar un document en el qual assenyalava que les subvencions rebudes per les empreses dels germans de Puig estaven plenament justificades”.

A més, ha afegit que “no sols no ho estaven sinó que les sospites entorn d’estes ajudes es multipliquen a mesura que van sortint a la llum nous dades sobre la manera de funcionar de les empreses dels Puig i els seus socis, amb tot un entramat organitzat ad hoc per a caçar subvencions”.

“La Comissió pretén posar la lupa no sols sobre les ajudes de la Conselleria d’Educació sinó també d’altres departaments de la Generalitat i fins i tot d’altres administracions entorn de les ajudes públiques per este concepte”, ha manifestat l’Ortiz.

En este sentit, la secretària general del PPCV ha indicat que “resulta paradoxal que l’import de les ajudes públiques a entitats catalanistes durant l’últim any de pandèmia no sols no s’ha reduït malgrat la situació de confinament i restriccions d’activitat en molts àmbits sinó que fins i tot ha augmentat fins a aconseguir els 3,1 milions d’euros en 2020”.

Eva Ortiz ha explicat que “entenem que tots els grups hem de tindre interés per aclarir un assumpte sobre el qual hi ha molts dubtes. Si no hi ha cap problema i volem plena transparència en les subvencions públiques, els grups del Botànic haurien de votar a favor en el pròxim ple de les Corts”.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.