10 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Huit anys de presó per abusar sexualment de la neta menor de la parella

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de presó de huit anys per dos delictes d’abús sexual a un home que va sotmetre a tocaments i altres pràctiques sexuals a una menor d’edat, neta de la seua companya sentimental.

La sentència l’obliga a indemnitzar amb 10.000 euros pels danys morals a la víctima, a la qual tampoc podrà acostar-se ni comunicar-se durant cinc anys.

El primer dels abusos va succeir entre els mesos de març i abril de 2018 quan la menor, llavors d’11 anys, i el seu germà pernoctaven a la casa de la seua àvia, en un municipi de la província de València.

Segons el relat de fets provats que fa la sentència, en almenys dos ocasions la xiqueta es va despertar amb por durant la nit i va cridar a la seua àvia. En lloc d’ella, va ser el condemnat el que va acudir a calmar-la i va aprofitar aquesta situació per a ficar-se en el llit de la xiqueta i abusar sexualment d’ella. L’episodi es va repetir en una segona ocasió abans del mes de juliol del mateix any.

Segons la resolució judicial, les proves testificals, els resultats dels informes psicològics i, sobretot, la declaració de la víctima acrediten l’existència dels tocaments per part de l’acusat a la menor en dos ocasions. La sentència no és ferma i pot ser recorreguda davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Detingut a Peníscola pel robatori de tres patinets elèctrics

La Guàrdia Civil ha detingut a Peníscola a un home per la seua presumpta implicació en el robatori de tres patinets elèctrics. El sospitós tallava els cadenats amb una xicoteta cisalla i un dels vehicles va ser recuperat.

Pérez Llorca apel·la a la responsabilitat de Vox i suma l’aval de Catalá per a la seua investidura

El candidat del PP ha assegurat que confia en la responsabilitat de Vox per a fer viable la seua investidura, després de rebre el suport de l'alcaldessa María José Catalá. Ha demanat prudència en els temps i ha lligat l'acord a prioritzar la recuperació.

El Vila-real firmarà la seua millor arrancada en LaLiga si venç al Mallorca

L'equip sumarà el seu millor inici històric si s'imposa al Mallorca en La Ceràmica després de l'aturada de seleccions. Amb una victòria aconseguirà 29 punts en la jornada 13.

El preu de la vivenda puja un 14,5% en la Comunitat i Espanya marca màxim històric

La Comunitat Valenciana anota una alça del 14,5% en vivenda lliure, igual que Balears i només per darrere de Cantàbria. El conjunt d'Espanya bat el seu rècord històric.

Detingut per simular un robatori amb violència i cobrar 800 euros de l’assegurança

Un jove de 26 anys ha sigut detingut a Alacant per fingir un robatori amb violència per a cobrar 800 euros de l'assegurança. La investigació va revelar que va ser una sostracció en el seu cotxe.

Investiguen a dos conductors kamikaze en l’A-7: un quasi quadruplicava la taxa d’alcohol

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors que van circular en sentit contrari per la A-7 el mateix dia. La rapida actuacion policial evite xocs frontals de gran gravetat.

Nou anys i nou mesos de presó per a pare i fill per un apunyalament a Monforte del Cid

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un pare i al seu fill a nou anys i nou mesos per intent d'homicidi i lesions agreujades després d'una baralla amb arma blanca a Monforte del Cid. Els dos van admetre els fets en el juí, que va concloure amb una sentència ferma.

Albacete porta la seua cuina a Dénia per a reforçar la seua marca gastronòmica

Albacete ha presentat a Dénia un recorregut per la seua cuina tradicional i contemporània davant més d'un centenar de professionals. L'acció busca impulsar la Marca Albacete i atraure turisme de proximitat.