Huit anys de presó per abusar sexualment de la neta menor de la parella

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de presó de huit anys per dos delictes d’abús sexual a un home que va sotmetre a tocaments i altres pràctiques sexuals a una menor d’edat, neta de la seua companya sentimental.

La sentència l’obliga a indemnitzar amb 10.000 euros pels danys morals a la víctima, a la qual tampoc podrà acostar-se ni comunicar-se durant cinc anys.

El primer dels abusos va succeir entre els mesos de març i abril de 2018 quan la menor, llavors d’11 anys, i el seu germà pernoctaven a la casa de la seua àvia, en un municipi de la província de València.

Segons el relat de fets provats que fa la sentència, en almenys dos ocasions la xiqueta es va despertar amb por durant la nit i va cridar a la seua àvia. En lloc d’ella, va ser el condemnat el que va acudir a calmar-la i va aprofitar aquesta situació per a ficar-se en el llit de la xiqueta i abusar sexualment d’ella. L’episodi es va repetir en una segona ocasió abans del mes de juliol del mateix any.

Segons la resolució judicial, les proves testificals, els resultats dels informes psicològics i, sobretot, la declaració de la víctima acrediten l’existència dels tocaments per part de l’acusat a la menor en dos ocasions. La sentència no és ferma i pot ser recorreguda davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.