Huit anys de presó per abusar sexualment de la neta menor de la parella

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de presó de huit anys per dos delictes d’abús sexual a un home que va sotmetre a tocaments i altres pràctiques sexuals a una menor d’edat, neta de la seua companya sentimental.

La sentència l’obliga a indemnitzar amb 10.000 euros pels danys morals a la víctima, a la qual tampoc podrà acostar-se ni comunicar-se durant cinc anys.

El primer dels abusos va succeir entre els mesos de març i abril de 2018 quan la menor, llavors d’11 anys, i el seu germà pernoctaven a la casa de la seua àvia, en un municipi de la província de València.

Segons el relat de fets provats que fa la sentència, en almenys dos ocasions la xiqueta es va despertar amb por durant la nit i va cridar a la seua àvia. En lloc d’ella, va ser el condemnat el que va acudir a calmar-la i va aprofitar aquesta situació per a ficar-se en el llit de la xiqueta i abusar sexualment d’ella. L’episodi es va repetir en una segona ocasió abans del mes de juliol del mateix any.

Segons la resolució judicial, les proves testificals, els resultats dels informes psicològics i, sobretot, la declaració de la víctima acrediten l’existència dels tocaments per part de l’acusat a la menor en dos ocasions. La sentència no és ferma i pot ser recorreguda davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.