Huit anys de presó per abusar sexualment de la neta menor de la parella

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de presó de huit anys per dos delictes d’abús sexual a un home que va sotmetre a tocaments i altres pràctiques sexuals a una menor d’edat, neta de la seua companya sentimental.

La sentència l’obliga a indemnitzar amb 10.000 euros pels danys morals a la víctima, a la qual tampoc podrà acostar-se ni comunicar-se durant cinc anys.

El primer dels abusos va succeir entre els mesos de març i abril de 2018 quan la menor, llavors d’11 anys, i el seu germà pernoctaven a la casa de la seua àvia, en un municipi de la província de València.

Segons el relat de fets provats que fa la sentència, en almenys dos ocasions la xiqueta es va despertar amb por durant la nit i va cridar a la seua àvia. En lloc d’ella, va ser el condemnat el que va acudir a calmar-la i va aprofitar aquesta situació per a ficar-se en el llit de la xiqueta i abusar sexualment d’ella. L’episodi es va repetir en una segona ocasió abans del mes de juliol del mateix any.

Segons la resolució judicial, les proves testificals, els resultats dels informes psicològics i, sobretot, la declaració de la víctima acrediten l’existència dels tocaments per part de l’acusat a la menor en dos ocasions. La sentència no és ferma i pot ser recorreguda davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.

Nou campus gratuït de programació i IA a Alacant impulsat per la Generalitat i Fundación Telefónica

El nou campus 42 Alicante oferirà a partir de 2027 formació tecnològica gratuïta en programació, IA i ciberseguretat, amb una inversió pública de 10,3 milions en quatre anys.

Les màximes es disparen més de 9 graus i freguen els 40 a Teresa de Cofrentes

Les temperatures màximes han pujat més de 9 graus en moltes zones de la Comunitat Valenciana i han arribat als 39,2 a Teresa de Cofrentes, segons Aemet i Avamet.