Tres anys i mig de presó per agredir, insultar i humiliar a la seua parella

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a tres anys i mig de presó pels delictes de violència de gènere habitual, contra la integritat moral i maltractaments a un home que va humiliar, va insultar i va arribar a agredir a la seua parella sentimental, amb la qual convivia en un municipi de la província de Castelló.

La Sala li imposa a més l’obligació d’indemnitzar amb 3.000 euros a la víctima pels danys morals que va patir, així com amb 150 euros per les lesions que li va causar. El Tribunal l’absol en canvi d’un delicte continuat d’agressió sexual al no considerar provat la comissió dels fets pels quals estava acusat.

El condemnat i la víctima van començar una relació sentimental de convivència l’any 2016. Segons el relat de fets provats de la resolució, en 2018 l’acusat va canviar i es va tornar dèspota respecte de la seua companya, a la qual obligava a netejar i a fer el menjar. També li deia que no valia per a res, l’acusava d’haver-li sigut infidel i li assegurava que li agradaria tallar-li el coll.

L’home realitzava enregistraments en vídeo de la víctima i, en almenys una ocasió, va contestar el telèfon d’ella i li va impedir parlar amb la seua filla. El 29 d’octubre de 2020 quan tots dos es trobaven en el domicili familiar, la va tornar a insultar, la va colpejar i va arribar fins i tot a orinar-se damunt d’ella.

La sentència no és ferma i es pot recórrer davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Valencia Basket conquereix la Lliga Endesa amb una pallissa històrica al Barça

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada després de guanyar el Barça per 84-108 en el quart partit de la final al Palau Blaugrana, amb una actuació decisiva de Kameron Taylor i Jean Montero.

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.