9.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Tres anys i mig de presó per agredir, insultar i humiliar a la seua parella

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a tres anys i mig de presó pels delictes de violència de gènere habitual, contra la integritat moral i maltractaments a un home que va humiliar, va insultar i va arribar a agredir a la seua parella sentimental, amb la qual convivia en un municipi de la província de Castelló.

La Sala li imposa a més l’obligació d’indemnitzar amb 3.000 euros a la víctima pels danys morals que va patir, així com amb 150 euros per les lesions que li va causar. El Tribunal l’absol en canvi d’un delicte continuat d’agressió sexual al no considerar provat la comissió dels fets pels quals estava acusat.

El condemnat i la víctima van començar una relació sentimental de convivència l’any 2016. Segons el relat de fets provats de la resolució, en 2018 l’acusat va canviar i es va tornar dèspota respecte de la seua companya, a la qual obligava a netejar i a fer el menjar. També li deia que no valia per a res, l’acusava d’haver-li sigut infidel i li assegurava que li agradaria tallar-li el coll.

L’home realitzava enregistraments en vídeo de la víctima i, en almenys una ocasió, va contestar el telèfon d’ella i li va impedir parlar amb la seua filla. El 29 d’octubre de 2020 quan tots dos es trobaven en el domicili familiar, la va tornar a insultar, la va colpejar i va arribar fins i tot a orinar-se damunt d’ella.

La sentència no és ferma i es pot recórrer davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.