17.8 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Tres anys i mig de presó per agredir, insultar i humiliar a la seua parella

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a tres anys i mig de presó pels delictes de violència de gènere habitual, contra la integritat moral i maltractaments a un home que va humiliar, va insultar i va arribar a agredir a la seua parella sentimental, amb la qual convivia en un municipi de la província de Castelló.

La Sala li imposa a més l’obligació d’indemnitzar amb 3.000 euros a la víctima pels danys morals que va patir, així com amb 150 euros per les lesions que li va causar. El Tribunal l’absol en canvi d’un delicte continuat d’agressió sexual al no considerar provat la comissió dels fets pels quals estava acusat.

El condemnat i la víctima van començar una relació sentimental de convivència l’any 2016. Segons el relat de fets provats de la resolució, en 2018 l’acusat va canviar i es va tornar dèspota respecte de la seua companya, a la qual obligava a netejar i a fer el menjar. També li deia que no valia per a res, l’acusava d’haver-li sigut infidel i li assegurava que li agradaria tallar-li el coll.

L’home realitzava enregistraments en vídeo de la víctima i, en almenys una ocasió, va contestar el telèfon d’ella i li va impedir parlar amb la seua filla. El 29 d’octubre de 2020 quan tots dos es trobaven en el domicili familiar, la va tornar a insultar, la va colpejar i va arribar fins i tot a orinar-se damunt d’ella.

La sentència no és ferma i es pot recórrer davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Festival Antonio Ferrandis distingix a Alberto Sant Joan per la seua trajectòria

El Gran Teatre de Paterna ha reconegut la carrera de l'actor en l'onzena edició del certamen. La gala va repassar l'any i va premiar curtmetratges entre 230 obres.

La UPV convertix les màquines de vending en divulgació científica amb ‘Ací te l’explique’

La UPV ha llançat 'Ací te l'explique', un canal que usa màquines de vending del campus per a difondre ciència amb píndoles audiovisuals i quizzes. El projecte compta amb Teika i el suport de FECYT.

Pérez Llorca s’estrenarà el dimecres en la sessió de control de Les Corts Valencianes

Pérez Llorca s'estrenarà en la sessió de control del dimecres en el retorn dels plens de Les Corts. El ple tractarà la comissió sobre VPP a Alacant i altres iniciatives.

Un expert agrònom reclama canvis en la Llei de l’horta basats en anàlisis rigoroses

El catedràtic José María García Álvarez-Coque demana que qualsevol reforma es recolze en dades i metodologies sòlides i que les polítiques vagen més enllà de les compensacions. Defén incentivar els béns públics de l'horta i ajustar el disseny dels nivells de protecció amb evidència comparable.

Aemet ha activat l’avís groc en les tres províncies per ratxes de més de 80 km/h

Aemet ha activat el nivell groc en Castellon, València i Alacant per vent intens, amb ratxes que poden aconseguir o superar els 80 km/h hui i amb continuïtat el dilluns en zones.

Un arbre cau i afecta a la línia 2 de Metrovalencia entre Paterna i l’Eliana

La caiguda d'un arbre en La Vallesa ha interromput part del servici en la línia 2 de Metrovalencia. S'han habilitat autobusos entre Paterna, La Cañada i l'Eliana sense parades en baixadors.

La Generalitat avisa d’una treva matinal i reactivació a la vesprada del temporal de vent

El vent afluixa en les hores centrals del dia, amb avisos a la baixa, però Emergències preveu reactivació a la vesprada a l'interior sud i possible extensió al litoral el dilluns. Els danys previs mantenen risc de caigudes i despreniments.

Ratxes molt fortes a Castelló i màximes en ascens amb intervals de núvols alts

Domingo amb vent de component oest, ratxes molt fortes a Castelló i intervals de núvols alts. Demà dilluns es manté el vent amb ascens tèrmic localment notable.