Condemnen a tres mesos de presó a un empresari de calçat per tindre treballadors sense donar d’alta en Elx

 

Este dimarts, la Secció Setena de l’Audiència ha condemnat a tres mesos de presó a un empresari dedicat a la fabricació de calçat en un polígon industrial d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant). El motiu de la condemna és que els seus sis empleats no estaven donats d’alta en la Seguretat Social.

 

Segons explica ‘Información’, els fets es van produir fa set anys, quan una inspecció de treball va localitzar als empleats dins de la nau sense tindre contracte. L’empresari va donar ixe mateix dia d’alta a tota la plantilla, però això no va llevar el delicte que havia comés, pel que la Fiscalia demanava dos anys i mig de presó. 

 

No obstant això, s’ha arribat a un acord de conformitat amb la defensa per a reduir a només tres mesos la pena. A demés, l’empresa ja ha tancat, i el ja condemnat haurà de fer front a una multa d’altres tres mesos per huit euros al dia, el que acumula un total de 720 euros a pagar. 

 

Els treballadors sense contracte van manifestar en el seu moment que portaven treballant entre un mes i una setmana en la data de la inspecció. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.