18.5 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Condemnen a tres mesos de presó a un empresari de calçat per tindre treballadors sense donar d’alta en Elx

 

Este dimarts, la Secció Setena de l’Audiència ha condemnat a tres mesos de presó a un empresari dedicat a la fabricació de calçat en un polígon industrial d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant). El motiu de la condemna és que els seus sis empleats no estaven donats d’alta en la Seguretat Social.

 

Segons explica ‘Información’, els fets es van produir fa set anys, quan una inspecció de treball va localitzar als empleats dins de la nau sense tindre contracte. L’empresari va donar ixe mateix dia d’alta a tota la plantilla, però això no va llevar el delicte que havia comés, pel que la Fiscalia demanava dos anys i mig de presó. 

 

No obstant això, s’ha arribat a un acord de conformitat amb la defensa per a reduir a només tres mesos la pena. A demés, l’empresa ja ha tancat, i el ja condemnat haurà de fer front a una multa d’altres tres mesos per huit euros al dia, el que acumula un total de 720 euros a pagar. 

 

Els treballadors sense contracte van manifestar en el seu moment que portaven treballant entre un mes i una setmana en la data de la inspecció. 

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.