Condemnen a tres mesos de presó a un empresari de calçat per tindre treballadors sense donar d’alta en Elx

 

Este dimarts, la Secció Setena de l’Audiència ha condemnat a tres mesos de presó a un empresari dedicat a la fabricació de calçat en un polígon industrial d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant). El motiu de la condemna és que els seus sis empleats no estaven donats d’alta en la Seguretat Social.

 

Segons explica ‘Información’, els fets es van produir fa set anys, quan una inspecció de treball va localitzar als empleats dins de la nau sense tindre contracte. L’empresari va donar ixe mateix dia d’alta a tota la plantilla, però això no va llevar el delicte que havia comés, pel que la Fiscalia demanava dos anys i mig de presó. 

 

No obstant això, s’ha arribat a un acord de conformitat amb la defensa per a reduir a només tres mesos la pena. A demés, l’empresa ja ha tancat, i el ja condemnat haurà de fer front a una multa d’altres tres mesos per huit euros al dia, el que acumula un total de 720 euros a pagar. 

 

Els treballadors sense contracte van manifestar en el seu moment que portaven treballant entre un mes i una setmana en la data de la inspecció. 

Últimes notícies

La Generalitat reserva 3,5 milions per a organitzar les eleccions autonòmiques de 2027

La Generalitat eleva a 3,52 milions el sostre de gasto per a paperetes, sobres, impresos i gestió de l'escrutini de les eleccions autonòmiques i locals menors de 2027.

La Comunitat Valenciana es prepara per a un cap de setmana preestiuenc amb cel buidat i calor

La Comunitat Valenciana encara un tram final de setmana amb ambient clarament preestiuenc, temperatures en ascens fins a fregar els 30 graus, cels buidats i vent fluix, tant a l'interior com en la costa.

Detingut a Ontinyent el responsable d’una finca amb 1.200 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de cànnabis amb 1.232 plantes en una finca rústica d'Ontinyent, equipada amb videovigilància 24 hores i material per a cultiu indoor.

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.