11.4 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Condemnen a tres mesos de presó a un empresari de calçat per tindre treballadors sense donar d’alta en Elx

 

Este dimarts, la Secció Setena de l’Audiència ha condemnat a tres mesos de presó a un empresari dedicat a la fabricació de calçat en un polígon industrial d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant). El motiu de la condemna és que els seus sis empleats no estaven donats d’alta en la Seguretat Social.

 

Segons explica ‘Información’, els fets es van produir fa set anys, quan una inspecció de treball va localitzar als empleats dins de la nau sense tindre contracte. L’empresari va donar ixe mateix dia d’alta a tota la plantilla, però això no va llevar el delicte que havia comés, pel que la Fiscalia demanava dos anys i mig de presó. 

 

No obstant això, s’ha arribat a un acord de conformitat amb la defensa per a reduir a només tres mesos la pena. A demés, l’empresa ja ha tancat, i el ja condemnat haurà de fer front a una multa d’altres tres mesos per huit euros al dia, el que acumula un total de 720 euros a pagar. 

 

Els treballadors sense contracte van manifestar en el seu moment que portaven treballant entre un mes i una setmana en la data de la inspecció. 

Últimes notícies

Retirades 109 nasas il·legals per a capturar polp en Torre de la Perforada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha localitzat i retirat 109 nasas per a polp a dos milles de la costa de Torre de la Perforada. S'ha obert una investigació amb possibles multes.

Desarticulat un punt de venda de droga a Torrent amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat un 'punt negre' de sovintege en el barri del Xenillet de Torrent i ha detingut a un matrimoni i el seu fill. En els registres s'han intervingut 130 plantes de marihuana i 3.660 euros.

Intervingudes 136.000 paquets de tabac de contraban en Benifairó i Riba-roja

La Guàrdia Civil investiga a una persona i ha proposat sanció a una altra després de confiscar 136.000 paquets en dos operatius en Benifairó i Riba-roja de Túria.

Cinc detinguts per tràfic de drogues a Torrevieja i Almoradí després de desarticular una xarxa de cocaïna

Cinc persones han sigut detingudes i s'ha desarticulat un grup que subministrava cocaïna a redistribuïdors de la Vega Baixa. Es van confiscar 4,5 quilos de cocaïna, un quilo de pastilles d'èxtasis i 14.000 euros, i s'ha decretat presó per a tres arrestats.

La UPV desenrotlla una IA que prediu l’evolució de les turbulències i revela les zones clau

Investigadors de la UPV i la Universitat de Michigan han creat una IA que prediu l'evolució de la turbulència i identifica les regions del flux que més influïxen, amb aplicacions en seguretat aèria i indústria.

Els valencians gastaran este any més de 85 euros per habitant en Loteria de Nadal

El gasto mig previst en la Comunitat Valenciana aconseguix 85,17 euros, per damunt de la mitjana nacional de 76,08. La consignació suma 452,8 milions en 2,26 milions de bitllets.

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.