17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Condemnen a tres mesos de presó a un empresari de calçat per tindre treballadors sense donar d’alta en Elx

 

Este dimarts, la Secció Setena de l’Audiència ha condemnat a tres mesos de presó a un empresari dedicat a la fabricació de calçat en un polígon industrial d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant). El motiu de la condemna és que els seus sis empleats no estaven donats d’alta en la Seguretat Social.

 

Segons explica ‘Información’, els fets es van produir fa set anys, quan una inspecció de treball va localitzar als empleats dins de la nau sense tindre contracte. L’empresari va donar ixe mateix dia d’alta a tota la plantilla, però això no va llevar el delicte que havia comés, pel que la Fiscalia demanava dos anys i mig de presó. 

 

No obstant això, s’ha arribat a un acord de conformitat amb la defensa per a reduir a només tres mesos la pena. A demés, l’empresa ja ha tancat, i el ja condemnat haurà de fer front a una multa d’altres tres mesos per huit euros al dia, el que acumula un total de 720 euros a pagar. 

 

Els treballadors sense contracte van manifestar en el seu moment que portaven treballant entre un mes i una setmana en la data de la inspecció. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.