Condemnats a presó els amos de sis gossos per matar a un home a mossegades

El jutjat penal número set d’Alacant ha condemnat a una parella a dos anys i mig de presó a cadascun per homicidi imprudent.

Els condemnats són els propietaris de sis gossos perillosos que van matar a mossegades a un home de 74 anys en 2016 en la localitat del Pinós.

Segons la sentència, els amos eren conscients del risc que comportaven els animals i no van prendre mesures per a evitar que causaren danys a tercers.

A més dels dos anys i mig de presó a cadascun per homicidi imprudent greu, els obliga a indemnitzar amb 130.849,37 euros: 100.000 euros a la vídua, 20.400 euros a cadascuna de les tres filles i 10.449,37 a la Conselleria de Sanitat, per les despeses en l’atenció mèdica de la víctima.

Antecedents

Els fets van tindre lloc el 26 d’octubre de 2016. La víctima tornava d’un passeig a la seua casa en la pedania El Faldar del Pinós. Durant el trajecte va ser brutalment atacada pels sis gossos. Va patir greus ferides que li van causar la mort uns dies després a l’hospital d’Elda.

La víctima estava passejant

El jutge conclou que la parella, actualment separada, era “plenament conscient” dels riscos. Sovint, la tanca metàl·lica de la finca patia corts i manipulacions dels seus tensors. No obstant això, van tindre una actitud “negligent” al no adoptar mesures per a evitar que els gossos isqueren a l’exterior i atacaren a algú.
Acreditada la “feresa” dels animals.

També reflecteix que, “amb anterioritat” a l’atac que va resultar mortal, “havien donat mostres de la seua agressivitat i feresa”. Van estar a punt d’atacar un mes abans a una veïna, que es va salvar en refugiar-se en un cotxe. Era “habitual” que s’abalançaren contra la tanca metàl·lica de la seua finca amb violència al pas d’algun vianant. Aquest fet era conegut pels amos, encara que no els posaven morrió ni els lligaven, entre altres possibles mesures de seguretat.

La fallada assenyala que, a partir del testimoniatge del forense, les greus mossegades van causar la mort de la víctima uns dies després a l’hospital.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.