Condemnats a presó els amos de sis gossos per matar a un home a mossegades

El jutjat penal número set d’Alacant ha condemnat a una parella a dos anys i mig de presó a cadascun per homicidi imprudent.

Els condemnats són els propietaris de sis gossos perillosos que van matar a mossegades a un home de 74 anys en 2016 en la localitat del Pinós.

Segons la sentència, els amos eren conscients del risc que comportaven els animals i no van prendre mesures per a evitar que causaren danys a tercers.

A més dels dos anys i mig de presó a cadascun per homicidi imprudent greu, els obliga a indemnitzar amb 130.849,37 euros: 100.000 euros a la vídua, 20.400 euros a cadascuna de les tres filles i 10.449,37 a la Conselleria de Sanitat, per les despeses en l’atenció mèdica de la víctima.

Antecedents

Els fets van tindre lloc el 26 d’octubre de 2016. La víctima tornava d’un passeig a la seua casa en la pedania El Faldar del Pinós. Durant el trajecte va ser brutalment atacada pels sis gossos. Va patir greus ferides que li van causar la mort uns dies després a l’hospital d’Elda.

La víctima estava passejant

El jutge conclou que la parella, actualment separada, era “plenament conscient” dels riscos. Sovint, la tanca metàl·lica de la finca patia corts i manipulacions dels seus tensors. No obstant això, van tindre una actitud “negligent” al no adoptar mesures per a evitar que els gossos isqueren a l’exterior i atacaren a algú.
Acreditada la “feresa” dels animals.

També reflecteix que, “amb anterioritat” a l’atac que va resultar mortal, “havien donat mostres de la seua agressivitat i feresa”. Van estar a punt d’atacar un mes abans a una veïna, que es va salvar en refugiar-se en un cotxe. Era “habitual” que s’abalançaren contra la tanca metàl·lica de la seua finca amb violència al pas d’algun vianant. Aquest fet era conegut pels amos, encara que no els posaven morrió ni els lligaven, entre altres possibles mesures de seguretat.

La fallada assenyala que, a partir del testimoniatge del forense, les greus mossegades van causar la mort de la víctima uns dies després a l’hospital.

Últimes notícies

Onze jugadors de l’Elx queden lliures a final de temporada i el club ha de definir el seu futur immediat

Onze futbolistes de l'Elx acaben contracte en les pròximes setmanes i la seua continuïtat en Primera Divisió està sense definir, amb diversos casos marcats per cessions, opcions de compra i renovacions pendents.

El PP d’Elx trenca amb Vox i rebutja la seua moció contra la regularització de migrants

El PP d'Elx vota en contra de la moció del seu soci de govern Vox per a frenar la regularització de migrants i s'alinea amb PSOE i Compromís en un ple de forta tensió política.

Desmantellada una xarxa internacional que robava cotxes de gamma mitjana-alta a la Marina Baixa

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil detenen a nou persones i recuperen nou cotxes sostrets després de desarticular una xarxa que robava vehicles de gamma mitjana-alta per a revendre'ls amb documentació falsificada.

Justícia manté el mateix reforç en el jutjat de Catarroja malgrat les crítiques de l’oposició

La consellera de Justícia defén que el jutjat de Catarroja continuarà comptant amb el mateix nombre d'efectius de reforç i sosté que el procés de canvi de personal ha sigut transparent i basat en criteris objectius.

Felipe González defén eleccions generals enguany i reivindica un lideratge no mercenari

Felipe González considera que hauria d'haver-hi eleccions generals este 2026 i vincula la crisi oberta pel cas Plus ultra amb la necessitat d'un lideratge no mercenari, centrat en el benefici de la població.

Bernabé es declara sorpresa i avergonyida pel tancament de la Conselleria al professorat en vaga

Pilar Bernabé retrau a la Generalitat que mantinguera tancades les portes de la Conselleria d'Educació durant la nova jornada de vaga docent i després de setmanes de protestes pacífiques.

Pérez Llorca urgix al PSOE a convocar eleccions generals si vol parlar de moralitat

Juanfran Pérez Llorca considera molt lletja i molt trista la investigació judicial sobre José Luis Rodríguez Zapatero i reclama al PSOE que convoque eleccions generals si vol parlar de moralitat.

Hugo Duro entra en el club històric de golejadors del València després de tres Lligues seguides al capdavant

Hugo Duro tanca la temporada com a màxim golejador del València per tercera Lliga consecutiva i s'unix a una llista reduïda de llegendes que van dominar la taula anotadora del club.