Condemnats a presó els amos de sis gossos per matar a un home a mossegades

El jutjat penal número set d’Alacant ha condemnat a una parella a dos anys i mig de presó a cadascun per homicidi imprudent.

Els condemnats són els propietaris de sis gossos perillosos que van matar a mossegades a un home de 74 anys en 2016 en la localitat del Pinós.

Segons la sentència, els amos eren conscients del risc que comportaven els animals i no van prendre mesures per a evitar que causaren danys a tercers.

A més dels dos anys i mig de presó a cadascun per homicidi imprudent greu, els obliga a indemnitzar amb 130.849,37 euros: 100.000 euros a la vídua, 20.400 euros a cadascuna de les tres filles i 10.449,37 a la Conselleria de Sanitat, per les despeses en l’atenció mèdica de la víctima.

Antecedents

Els fets van tindre lloc el 26 d’octubre de 2016. La víctima tornava d’un passeig a la seua casa en la pedania El Faldar del Pinós. Durant el trajecte va ser brutalment atacada pels sis gossos. Va patir greus ferides que li van causar la mort uns dies després a l’hospital d’Elda.

La víctima estava passejant

El jutge conclou que la parella, actualment separada, era “plenament conscient” dels riscos. Sovint, la tanca metàl·lica de la finca patia corts i manipulacions dels seus tensors. No obstant això, van tindre una actitud “negligent” al no adoptar mesures per a evitar que els gossos isqueren a l’exterior i atacaren a algú.
Acreditada la “feresa” dels animals.

També reflecteix que, “amb anterioritat” a l’atac que va resultar mortal, “havien donat mostres de la seua agressivitat i feresa”. Van estar a punt d’atacar un mes abans a una veïna, que es va salvar en refugiar-se en un cotxe. Era “habitual” que s’abalançaren contra la tanca metàl·lica de la seua finca amb violència al pas d’algun vianant. Aquest fet era conegut pels amos, encara que no els posaven morrió ni els lligaven, entre altres possibles mesures de seguretat.

La fallada assenyala que, a partir del testimoniatge del forense, les greus mossegades van causar la mort de la víctima uns dies després a l’hospital.

Últimes notícies

València emprendrà accions legals pels responsables de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València acordarà este divendres iniciar accions judicials pels possibles responsables de l’incendi forestal d’El Saler i la seua alcaldessa reclama endurir les penes als piròmans a nivell estatal.

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.

Els viatgers del transport urbà pugen un 3 % en la Comunitat Valenciana al juliol

El transport urbà per autobús i metro en la Comunitat Valenciana ha crescut un 3 % al juliol, fins als 16,9 milions de viatgers, segons l’INE. A Espanya, el transport públic també augmenta, tot i la caiguda del ferrocarril de llarga distància.

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.

Pluges intenses de setembre descarreguen al sud de València i nord d’Alacant

Pluges fortes típiques de setembre han descarregat esta matinada i este matí al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb fins a 40 litres per hora en alguns punts, encara que les tempestes ja s’han dissipat.

La indústria valenciana accelera en juliol amb un creixement del 4 %

La producció industrial ha augmentat en juliol un 4 % a la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana estatal, que s’ha quedat en un 2,6 %. El fort descens dels béns de consum durador ha llastat el conjunt d’Espanya, tot i l’augment de l’energia.

Aemet alerta de ruixats molt forts i pedra gran al litoral sud este dijous

Aemet ha pronosticat per a este dijous ruixats molt forts amb tronades i granís gran al litoral sud de la Comunitat Valenciana a primeres hores del dia, amb núvols que s’aniran trencant i temperatures a la baixa en moltes zones.

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.