11.9 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Condemnats a presó els amos de sis gossos per matar a un home a mossegades

El jutjat penal número set d’Alacant ha condemnat a una parella a dos anys i mig de presó a cadascun per homicidi imprudent.

Els condemnats són els propietaris de sis gossos perillosos que van matar a mossegades a un home de 74 anys en 2016 en la localitat del Pinós.

Segons la sentència, els amos eren conscients del risc que comportaven els animals i no van prendre mesures per a evitar que causaren danys a tercers.

A més dels dos anys i mig de presó a cadascun per homicidi imprudent greu, els obliga a indemnitzar amb 130.849,37 euros: 100.000 euros a la vídua, 20.400 euros a cadascuna de les tres filles i 10.449,37 a la Conselleria de Sanitat, per les despeses en l’atenció mèdica de la víctima.

Antecedents

Els fets van tindre lloc el 26 d’octubre de 2016. La víctima tornava d’un passeig a la seua casa en la pedania El Faldar del Pinós. Durant el trajecte va ser brutalment atacada pels sis gossos. Va patir greus ferides que li van causar la mort uns dies després a l’hospital d’Elda.

La víctima estava passejant

El jutge conclou que la parella, actualment separada, era “plenament conscient” dels riscos. Sovint, la tanca metàl·lica de la finca patia corts i manipulacions dels seus tensors. No obstant això, van tindre una actitud “negligent” al no adoptar mesures per a evitar que els gossos isqueren a l’exterior i atacaren a algú.
Acreditada la “feresa” dels animals.

També reflecteix que, “amb anterioritat” a l’atac que va resultar mortal, “havien donat mostres de la seua agressivitat i feresa”. Van estar a punt d’atacar un mes abans a una veïna, que es va salvar en refugiar-se en un cotxe. Era “habitual” que s’abalançaren contra la tanca metàl·lica de la seua finca amb violència al pas d’algun vianant. Aquest fet era conegut pels amos, encara que no els posaven morrió ni els lligaven, entre altres possibles mesures de seguretat.

La fallada assenyala que, a partir del testimoniatge del forense, les greus mossegades van causar la mort de la víctima uns dies després a l’hospital.

Últimes notícies

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.

Emergències llança un avís especial per pluges fortes i temporal marítim des del dilluns

El Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial per temporal marítim, pluges fortes i vent des del dilluns a la vesprada en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un episodi amb precipitacions molt persistents, ratxes molt fortes i neu copiosa en muntanya.

Reial Madrid 2-0 Llevant: triomf en el caos amb gols de Mbappé i Asencio

El Reial Madrid es va imposar 2-0 al Llevant després d'un primer temps de xiulets i dubtes. L'entrada de Güler i Mastantuono va canviar el guió i l'equip va reaccionar.