Condemnats a presó els amos de sis gossos per matar a un home a mossegades

El jutjat penal número set d’Alacant ha condemnat a una parella a dos anys i mig de presó a cadascun per homicidi imprudent.

Els condemnats són els propietaris de sis gossos perillosos que van matar a mossegades a un home de 74 anys en 2016 en la localitat del Pinós.

Segons la sentència, els amos eren conscients del risc que comportaven els animals i no van prendre mesures per a evitar que causaren danys a tercers.

A més dels dos anys i mig de presó a cadascun per homicidi imprudent greu, els obliga a indemnitzar amb 130.849,37 euros: 100.000 euros a la vídua, 20.400 euros a cadascuna de les tres filles i 10.449,37 a la Conselleria de Sanitat, per les despeses en l’atenció mèdica de la víctima.

Antecedents

Els fets van tindre lloc el 26 d’octubre de 2016. La víctima tornava d’un passeig a la seua casa en la pedania El Faldar del Pinós. Durant el trajecte va ser brutalment atacada pels sis gossos. Va patir greus ferides que li van causar la mort uns dies després a l’hospital d’Elda.

La víctima estava passejant

El jutge conclou que la parella, actualment separada, era “plenament conscient” dels riscos. Sovint, la tanca metàl·lica de la finca patia corts i manipulacions dels seus tensors. No obstant això, van tindre una actitud “negligent” al no adoptar mesures per a evitar que els gossos isqueren a l’exterior i atacaren a algú.
Acreditada la “feresa” dels animals.

També reflecteix que, “amb anterioritat” a l’atac que va resultar mortal, “havien donat mostres de la seua agressivitat i feresa”. Van estar a punt d’atacar un mes abans a una veïna, que es va salvar en refugiar-se en un cotxe. Era “habitual” que s’abalançaren contra la tanca metàl·lica de la seua finca amb violència al pas d’algun vianant. Aquest fet era conegut pels amos, encara que no els posaven morrió ni els lligaven, entre altres possibles mesures de seguretat.

La fallada assenyala que, a partir del testimoniatge del forense, les greus mossegades van causar la mort de la víctima uns dies després a l’hospital.

Últimes notícies

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.