13.4 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

25 anys de presó per matar a la seua parella a Borriol

La Sala II del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a 25 anys de presó imposada a l’home que va matar a la seua parella sentimental el 2 de setembre de 2018 en l’habitatge que tots dos compartien en la localitat de Borriol.

El Suprem desestima el recurs del condemnat i de l’acusació particular contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de València, que va reduir la pena de 30 a 25 anys de presó al no apreciar (en contra del que havia fet un tribunal del jurat de l’Audiència de Castelló) l’agreujant d’aprofitament de la circumstància de lloc (article 22.2a del Codi Penal), per haver-se comés el fet en el qual va ser domicili comú, i la va deixar sense efecte per entendre-la absorbida en la traïdoria, criteri que comparteix el Suprem.

Així mateix, l’alt tribunal ha desestimat íntegrament el recurs de l’acusat, que va matar a la seua dona amb una arma blanca, i ha confirmat d’aquesta manera l’agreujant de discriminació per raó de gènere i la traïdoria, a més de la de parentiu, i considerar inaplicable l’atenuant de reparació del mal, segons ha informat el Tribunal Suprem.

L’acusat és condemnat a més a pagar una indemnització de 300.000 euros a diversos familiars de la dona assassinada, la meitat dels diners per al fill d’aquesta.

La detenció es va produir a l’Argentina

L’acusat i la mata van mantindre una relació de sis anys de duració, però l’1 de setembre de 2018, després d’una discussió, ella va decidir deixar-li. Com tenia por a la seua reacció, la dona va aprofitar que ell estava adormit per a anar-se a casa dels seus pares, a la ciutat de Castelló.

L’acusat va aconseguir convéncer a la víctima perquè tornara a casa, per la qual cosa la va recollir aqueix mateix dia en el domicili dels seus pares.
Una vegada en l’habitatge comú, a Borriol, el penat va aprofitar la seua superioritat física i la indefensió de la seua parella i la va agredir quan aquesta es trobava tombada en posició horitzontal.

En concret, li va clavar una arma blanca d’uns 50 centímetres de longitud de fulla en un costat i la va deixar “agonitzar” fins que va morir a causa d’una hemorràgia interna, tal com precisa la resolució judicial.

L’endemà, l’acusat, que tenia antecedents penals, entre ells per violència de gènere contra altres parelles, va quedar amb el seu fill, al qual va comunicar que havia fet “una cosa molt forta” i havia per això d’abandonar el país.

Últimes notícies

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.