25 anys de presó per matar a la seua parella a Borriol

La Sala II del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a 25 anys de presó imposada a l’home que va matar a la seua parella sentimental el 2 de setembre de 2018 en l’habitatge que tots dos compartien en la localitat de Borriol.

El Suprem desestima el recurs del condemnat i de l’acusació particular contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de València, que va reduir la pena de 30 a 25 anys de presó al no apreciar (en contra del que havia fet un tribunal del jurat de l’Audiència de Castelló) l’agreujant d’aprofitament de la circumstància de lloc (article 22.2a del Codi Penal), per haver-se comés el fet en el qual va ser domicili comú, i la va deixar sense efecte per entendre-la absorbida en la traïdoria, criteri que comparteix el Suprem.

Així mateix, l’alt tribunal ha desestimat íntegrament el recurs de l’acusat, que va matar a la seua dona amb una arma blanca, i ha confirmat d’aquesta manera l’agreujant de discriminació per raó de gènere i la traïdoria, a més de la de parentiu, i considerar inaplicable l’atenuant de reparació del mal, segons ha informat el Tribunal Suprem.

L’acusat és condemnat a més a pagar una indemnització de 300.000 euros a diversos familiars de la dona assassinada, la meitat dels diners per al fill d’aquesta.

La detenció es va produir a l’Argentina

L’acusat i la mata van mantindre una relació de sis anys de duració, però l’1 de setembre de 2018, després d’una discussió, ella va decidir deixar-li. Com tenia por a la seua reacció, la dona va aprofitar que ell estava adormit per a anar-se a casa dels seus pares, a la ciutat de Castelló.

L’acusat va aconseguir convéncer a la víctima perquè tornara a casa, per la qual cosa la va recollir aqueix mateix dia en el domicili dels seus pares.
Una vegada en l’habitatge comú, a Borriol, el penat va aprofitar la seua superioritat física i la indefensió de la seua parella i la va agredir quan aquesta es trobava tombada en posició horitzontal.

En concret, li va clavar una arma blanca d’uns 50 centímetres de longitud de fulla en un costat i la va deixar «agonitzar» fins que va morir a causa d’una hemorràgia interna, tal com precisa la resolució judicial.

L’endemà, l’acusat, que tenia antecedents penals, entre ells per violència de gènere contra altres parelles, va quedar amb el seu fill, al qual va comunicar que havia fet «una cosa molt forta» i havia per això d’abandonar el país.

Últimes notícies

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.