25 anys de presó per matar a la seua parella a Borriol

La Sala II del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a 25 anys de presó imposada a l’home que va matar a la seua parella sentimental el 2 de setembre de 2018 en l’habitatge que tots dos compartien en la localitat de Borriol.

El Suprem desestima el recurs del condemnat i de l’acusació particular contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de València, que va reduir la pena de 30 a 25 anys de presó al no apreciar (en contra del que havia fet un tribunal del jurat de l’Audiència de Castelló) l’agreujant d’aprofitament de la circumstància de lloc (article 22.2a del Codi Penal), per haver-se comés el fet en el qual va ser domicili comú, i la va deixar sense efecte per entendre-la absorbida en la traïdoria, criteri que comparteix el Suprem.

Així mateix, l’alt tribunal ha desestimat íntegrament el recurs de l’acusat, que va matar a la seua dona amb una arma blanca, i ha confirmat d’aquesta manera l’agreujant de discriminació per raó de gènere i la traïdoria, a més de la de parentiu, i considerar inaplicable l’atenuant de reparació del mal, segons ha informat el Tribunal Suprem.

L’acusat és condemnat a més a pagar una indemnització de 300.000 euros a diversos familiars de la dona assassinada, la meitat dels diners per al fill d’aquesta.

La detenció es va produir a l’Argentina

L’acusat i la mata van mantindre una relació de sis anys de duració, però l’1 de setembre de 2018, després d’una discussió, ella va decidir deixar-li. Com tenia por a la seua reacció, la dona va aprofitar que ell estava adormit per a anar-se a casa dels seus pares, a la ciutat de Castelló.

L’acusat va aconseguir convéncer a la víctima perquè tornara a casa, per la qual cosa la va recollir aqueix mateix dia en el domicili dels seus pares.
Una vegada en l’habitatge comú, a Borriol, el penat va aprofitar la seua superioritat física i la indefensió de la seua parella i la va agredir quan aquesta es trobava tombada en posició horitzontal.

En concret, li va clavar una arma blanca d’uns 50 centímetres de longitud de fulla en un costat i la va deixar «agonitzar» fins que va morir a causa d’una hemorràgia interna, tal com precisa la resolució judicial.

L’endemà, l’acusat, que tenia antecedents penals, entre ells per violència de gènere contra altres parelles, va quedar amb el seu fill, al qual va comunicar que havia fet «una cosa molt forta» i havia per això d’abandonar el país.

Últimes notícies

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.