25 anys de presó per matar a la seua parella a Borriol

La Sala II del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a 25 anys de presó imposada a l’home que va matar a la seua parella sentimental el 2 de setembre de 2018 en l’habitatge que tots dos compartien en la localitat de Borriol.

El Suprem desestima el recurs del condemnat i de l’acusació particular contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de València, que va reduir la pena de 30 a 25 anys de presó al no apreciar (en contra del que havia fet un tribunal del jurat de l’Audiència de Castelló) l’agreujant d’aprofitament de la circumstància de lloc (article 22.2a del Codi Penal), per haver-se comés el fet en el qual va ser domicili comú, i la va deixar sense efecte per entendre-la absorbida en la traïdoria, criteri que comparteix el Suprem.

Així mateix, l’alt tribunal ha desestimat íntegrament el recurs de l’acusat, que va matar a la seua dona amb una arma blanca, i ha confirmat d’aquesta manera l’agreujant de discriminació per raó de gènere i la traïdoria, a més de la de parentiu, i considerar inaplicable l’atenuant de reparació del mal, segons ha informat el Tribunal Suprem.

L’acusat és condemnat a més a pagar una indemnització de 300.000 euros a diversos familiars de la dona assassinada, la meitat dels diners per al fill d’aquesta.

La detenció es va produir a l’Argentina

L’acusat i la mata van mantindre una relació de sis anys de duració, però l’1 de setembre de 2018, després d’una discussió, ella va decidir deixar-li. Com tenia por a la seua reacció, la dona va aprofitar que ell estava adormit per a anar-se a casa dels seus pares, a la ciutat de Castelló.

L’acusat va aconseguir convéncer a la víctima perquè tornara a casa, per la qual cosa la va recollir aqueix mateix dia en el domicili dels seus pares.
Una vegada en l’habitatge comú, a Borriol, el penat va aprofitar la seua superioritat física i la indefensió de la seua parella i la va agredir quan aquesta es trobava tombada en posició horitzontal.

En concret, li va clavar una arma blanca d’uns 50 centímetres de longitud de fulla en un costat i la va deixar «agonitzar» fins que va morir a causa d’una hemorràgia interna, tal com precisa la resolució judicial.

L’endemà, l’acusat, que tenia antecedents penals, entre ells per violència de gènere contra altres parelles, va quedar amb el seu fill, al qual va comunicar que havia fet «una cosa molt forta» i havia per això d’abandonar el país.

Últimes notícies

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la DANA insistix a obtindre les crides de l’alcalde d’Utiel al 112 del 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA torna a reclamar al 112 de la Generalitat les gravacions de les crides de l'alcalde d'Utiel i ordena creuar els registres aportats per l'alcaldessa de Torrent.

S’entrega a Madrid el conductor escapolit després d’un atropellament mortal en Port de Sagunt

El conductor que va atropellar mortalment a un vianant en Port de Sagunt i va fugir a gran velocitat s'ha entregat en una comissaria de Madrid després d'un dia en parador ignorat.

La Comunitat Valenciana reforça el seu lideratge en gestió de l’aigua amb més de 10 milions per a infraestructures hídriques

La Generalitat impulsa els plans integrals de sanejament urbà amb més de 10 milions d'euros per a modernitzar depuradores, reforçar infraestructures hídriques i preparar-se davant pluges extremes.

Barcala defén que l’únic acte institucional del 25 de maig és el de l’Ajuntament d’Alacant

Luis Barcala reivindica que l'homenatge del 25 de maig organitzat per l'Ajuntament és l'únic acte institucional pel bombardeig del Mercat Central i evita valorar l'absència de l'oposició.

El Port d’Alacant supera el milió de tones i dispara el seu trànsit de mercaderies i passatgers

El Port d'Alacant ha mogut una mica més d'un milió de tones entre gener i abril, un 16,6% més interanual, amb fortes pujades en contenidors, graneles líquids, vehicles i creuers.