25 anys de presó per matar a la seua parella a Borriol

La Sala II del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a 25 anys de presó imposada a l’home que va matar a la seua parella sentimental el 2 de setembre de 2018 en l’habitatge que tots dos compartien en la localitat de Borriol.

El Suprem desestima el recurs del condemnat i de l’acusació particular contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de València, que va reduir la pena de 30 a 25 anys de presó al no apreciar (en contra del que havia fet un tribunal del jurat de l’Audiència de Castelló) l’agreujant d’aprofitament de la circumstància de lloc (article 22.2a del Codi Penal), per haver-se comés el fet en el qual va ser domicili comú, i la va deixar sense efecte per entendre-la absorbida en la traïdoria, criteri que comparteix el Suprem.

Així mateix, l’alt tribunal ha desestimat íntegrament el recurs de l’acusat, que va matar a la seua dona amb una arma blanca, i ha confirmat d’aquesta manera l’agreujant de discriminació per raó de gènere i la traïdoria, a més de la de parentiu, i considerar inaplicable l’atenuant de reparació del mal, segons ha informat el Tribunal Suprem.

L’acusat és condemnat a més a pagar una indemnització de 300.000 euros a diversos familiars de la dona assassinada, la meitat dels diners per al fill d’aquesta.

La detenció es va produir a l’Argentina

L’acusat i la mata van mantindre una relació de sis anys de duració, però l’1 de setembre de 2018, després d’una discussió, ella va decidir deixar-li. Com tenia por a la seua reacció, la dona va aprofitar que ell estava adormit per a anar-se a casa dels seus pares, a la ciutat de Castelló.

L’acusat va aconseguir convéncer a la víctima perquè tornara a casa, per la qual cosa la va recollir aqueix mateix dia en el domicili dels seus pares.
Una vegada en l’habitatge comú, a Borriol, el penat va aprofitar la seua superioritat física i la indefensió de la seua parella i la va agredir quan aquesta es trobava tombada en posició horitzontal.

En concret, li va clavar una arma blanca d’uns 50 centímetres de longitud de fulla en un costat i la va deixar «agonitzar» fins que va morir a causa d’una hemorràgia interna, tal com precisa la resolució judicial.

L’endemà, l’acusat, que tenia antecedents penals, entre ells per violència de gènere contra altres parelles, va quedar amb el seu fill, al qual va comunicar que havia fet «una cosa molt forta» i havia per això d’abandonar el país.

Últimes notícies

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.