Anul·len la presó permanent als condemnats per matar un xiquet de 2 anys a Elx

 

La sala civil i penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha revocat la presó permanent revisable per a dos condemnats per matar a cops Aaron, un xiquet de dos anys, a la localitat d’Elx.

No obstant això, els condemna a un total de 23 anys de presó. D’esta manera, la sala estima parcialment els recursos interposats pels condemnats contra la sentència de l’Audiència d’Alacant que els condemnava a presó permanent revisable i tres anys de presó per un delicte d’assassinat amb l’agreujant mixta de parentiu i un delicte de maltractaments habituals amb l’agreujant de traïdoria.

Els condemnats són la mare del menor i la seua parella, qui vivien amb el nen. Tal com consta provat, l’home solia donar pallisses i cops a la víctima en diferents parts del cos pels que mai va rebre atenció mèdica. La mare sabia el que feia la seua parella i no feia res per evitar-ho tot i que el menor no tenia capacitat per defensar-se.

En el matí del 13 de setembre de 2018, el condemnat li va donar una altra pallissa al xiquet de dos anys i va arribar a oprimir el coll amb tanta intensitat que impedia que respirés. Finalment es va esvair i va perdre la consciència. La mare, que es trobava a la vivenda, i sent conscient del que estava passant, ho va consentir.

Quan la parella es va adonar de la gravetat dels fets, va portar al menor a l’Hospital del Baix Vinalopó, on el van atendre fins que va morir com a conseqüència de les greus lesions causades. El tribunal revoca la presó permanent revisable al veure un dol eventual i no directe.

No es va donar per provat l’acarnissament ni el dol directe, ja que els van condemnar van portar a l’infant a l’hospital després de l’agressió. El tribunal imposa una pena de 20 anys de presó. Més tres anys pel delicte de maltractaments.

Últimes notícies

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.

Mor una dona de 74 anys atropellada pel TRAM a la Vila Joiosa

Una dona de 74 anys ha mort este dissabte en ser atropellada per un tren del TRAM a la Vila Joiosa. El SAMU ha intentat reanimar-la, però només ha pogut certificar la defunció al lloc dels fets.

Confiscats més de 50.000 productes falsos a Alacant este estiu valorats en 2 milions

La Policia Local d'Alacant ha confiscat més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d'euros, durant juliol i agost en diversos dispositius contra la venda ambulant il·legal. Les operacions han acabat amb tretze detinguts per delictes contra la propietat industrial i centenars de denúncies per consum d'alcohol al carrer.

Pilar Bernabé es prepara per a ser candidata del PSPV a l’Alcaldia de València en 2027 sense rivals interns

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, presentarà dilluns la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’Alcaldia de València en 2027 i assegura que no espera rivals interns. Afirma que se sent molt recolzada pel partit i que veu el socialisme valencià unit i en un moment polític dolç.

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.