Anul·len la presó permanent als condemnats per matar un xiquet de 2 anys a Elx

 

La sala civil i penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha revocat la presó permanent revisable per a dos condemnats per matar a cops Aaron, un xiquet de dos anys, a la localitat d’Elx.

No obstant això, els condemna a un total de 23 anys de presó. D’esta manera, la sala estima parcialment els recursos interposats pels condemnats contra la sentència de l’Audiència d’Alacant que els condemnava a presó permanent revisable i tres anys de presó per un delicte d’assassinat amb l’agreujant mixta de parentiu i un delicte de maltractaments habituals amb l’agreujant de traïdoria.

Els condemnats són la mare del menor i la seua parella, qui vivien amb el nen. Tal com consta provat, l’home solia donar pallisses i cops a la víctima en diferents parts del cos pels que mai va rebre atenció mèdica. La mare sabia el que feia la seua parella i no feia res per evitar-ho tot i que el menor no tenia capacitat per defensar-se.

En el matí del 13 de setembre de 2018, el condemnat li va donar una altra pallissa al xiquet de dos anys i va arribar a oprimir el coll amb tanta intensitat que impedia que respirés. Finalment es va esvair i va perdre la consciència. La mare, que es trobava a la vivenda, i sent conscient del que estava passant, ho va consentir.

Quan la parella es va adonar de la gravetat dels fets, va portar al menor a l’Hospital del Baix Vinalopó, on el van atendre fins que va morir com a conseqüència de les greus lesions causades. El tribunal revoca la presó permanent revisable al veure un dol eventual i no directe.

No es va donar per provat l’acarnissament ni el dol directe, ja que els van condemnar van portar a l’infant a l’hospital després de l’agressió. El tribunal imposa una pena de 20 anys de presó. Més tres anys pel delicte de maltractaments.

Últimes notícies

El Llevant demana jugar fora casa el primer partit de la Lliga 26-27

El Llevant ha demanat a LaLiga disputar lluny del Ciutat de València el primer partit de la temporada 26-27 per tindre més temps per a condicionar la gespa i el recinte.

L’últim Wimbledon de Roberto Bautista: així acomiada el seu Grand Slam talismà

Roberto Bautista, de 38 anys, disputa des d’este dilluns el seu últim Wimbledon, el Grand Slam on va arribar més lluny, abans de retirar-se a final de temporada.

Ryunosuke Sato s’acosta a Mestalla: el Tokio dona per imminent el seu traspàs

El Tokio ha anunciat que Ryunosuke Sato, davanter japonés de 19 anys seguit pel Valencia, està en tràmits per a un traspàs i deixarà la disciplina del club nipó a partir del 5 de juliol.

Baldoví apel·la a omplir les urnes i situa Compromís com a casa comuna del canvi

Joan Baldoví defensa que per a aconseguir un canvi polític a la Comunitat Valenciana cal omplir les urnes i assegura que, sense Compromís, eixe objectiu no serà possible.

Una escultura de Paco Roca retratarà l’esperit dels voluntaris de la DANA a València

L’Ajuntament de València ha encarregat a Paco Roca un monument en bronze que homenatjarà els voluntaris de la DANA, inspirat en el mural de La Rambleta i finançat amb els pressupostos participatius VLC Participa 2025/26.

Javier Aguado assumix la banqueta del Levante Femení per a tornar a la Lliga F

El tècnic alacantí Javier Aguado torna al Levante Femení com a primer entrenador amb la meta de recuperar la plaça en Lliga F després del descens recent a Primera RFEF.

El Valencia CF afronta la tornada amb Guido pendent i dos fitxatges quasi tancats

El Valencia CF obrirà este dijous la pretemporada pendent de la renovació de Guido Rodríguez, d’oficialitzar Justin de Haas i Aliou Dieng i de començar a definir les eixides de la plantilla.

Així serà la pretemporada del Levante: primers amistosos contra Leganés i Sheffield United

El Levante ha confirmat dos amistosos de pretemporada 26-27 contra Leganés i Sheffield United, amb inici de treballs el 4 de juliol a Buñol.