Anul·len la presó permanent als condemnats per matar un xiquet de 2 anys a Elx

 

La sala civil i penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha revocat la presó permanent revisable per a dos condemnats per matar a cops Aaron, un xiquet de dos anys, a la localitat d’Elx.

No obstant això, els condemna a un total de 23 anys de presó. D’esta manera, la sala estima parcialment els recursos interposats pels condemnats contra la sentència de l’Audiència d’Alacant que els condemnava a presó permanent revisable i tres anys de presó per un delicte d’assassinat amb l’agreujant mixta de parentiu i un delicte de maltractaments habituals amb l’agreujant de traïdoria.

Els condemnats són la mare del menor i la seua parella, qui vivien amb el nen. Tal com consta provat, l’home solia donar pallisses i cops a la víctima en diferents parts del cos pels que mai va rebre atenció mèdica. La mare sabia el que feia la seua parella i no feia res per evitar-ho tot i que el menor no tenia capacitat per defensar-se.

En el matí del 13 de setembre de 2018, el condemnat li va donar una altra pallissa al xiquet de dos anys i va arribar a oprimir el coll amb tanta intensitat que impedia que respirés. Finalment es va esvair i va perdre la consciència. La mare, que es trobava a la vivenda, i sent conscient del que estava passant, ho va consentir.

Quan la parella es va adonar de la gravetat dels fets, va portar al menor a l’Hospital del Baix Vinalopó, on el van atendre fins que va morir com a conseqüència de les greus lesions causades. El tribunal revoca la presó permanent revisable al veure un dol eventual i no directe.

No es va donar per provat l’acarnissament ni el dol directe, ja que els van condemnar van portar a l’infant a l’hospital després de l’agressió. El tribunal imposa una pena de 20 anys de presó. Més tres anys pel delicte de maltractaments.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.