Anul·len la presó permanent als condemnats per matar un xiquet de 2 anys a Elx

 

La sala civil i penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha revocat la presó permanent revisable per a dos condemnats per matar a cops Aaron, un xiquet de dos anys, a la localitat d’Elx.

No obstant això, els condemna a un total de 23 anys de presó. D’esta manera, la sala estima parcialment els recursos interposats pels condemnats contra la sentència de l’Audiència d’Alacant que els condemnava a presó permanent revisable i tres anys de presó per un delicte d’assassinat amb l’agreujant mixta de parentiu i un delicte de maltractaments habituals amb l’agreujant de traïdoria.

Els condemnats són la mare del menor i la seua parella, qui vivien amb el nen. Tal com consta provat, l’home solia donar pallisses i cops a la víctima en diferents parts del cos pels que mai va rebre atenció mèdica. La mare sabia el que feia la seua parella i no feia res per evitar-ho tot i que el menor no tenia capacitat per defensar-se.

En el matí del 13 de setembre de 2018, el condemnat li va donar una altra pallissa al xiquet de dos anys i va arribar a oprimir el coll amb tanta intensitat que impedia que respirés. Finalment es va esvair i va perdre la consciència. La mare, que es trobava a la vivenda, i sent conscient del que estava passant, ho va consentir.

Quan la parella es va adonar de la gravetat dels fets, va portar al menor a l’Hospital del Baix Vinalopó, on el van atendre fins que va morir com a conseqüència de les greus lesions causades. El tribunal revoca la presó permanent revisable al veure un dol eventual i no directe.

No es va donar per provat l’acarnissament ni el dol directe, ja que els van condemnar van portar a l’infant a l’hospital després de l’agressió. El tribunal imposa una pena de 20 anys de presó. Més tres anys pel delicte de maltractaments.

Últimes notícies

Oratge estable este dijous a la Comunitat Valenciana amb temperatures sense canvis destacats

El dijous arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, vent fluix i temperatures molt semblants a les de les últimes hores, després d’una jornada calorosa a Castelló, València i Alacant.

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.