Anul·len la presó permanent als condemnats per matar un xiquet de 2 anys a Elx

 

La sala civil i penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha revocat la presó permanent revisable per a dos condemnats per matar a cops Aaron, un xiquet de dos anys, a la localitat d’Elx.

No obstant això, els condemna a un total de 23 anys de presó. D’esta manera, la sala estima parcialment els recursos interposats pels condemnats contra la sentència de l’Audiència d’Alacant que els condemnava a presó permanent revisable i tres anys de presó per un delicte d’assassinat amb l’agreujant mixta de parentiu i un delicte de maltractaments habituals amb l’agreujant de traïdoria.

Els condemnats són la mare del menor i la seua parella, qui vivien amb el nen. Tal com consta provat, l’home solia donar pallisses i cops a la víctima en diferents parts del cos pels que mai va rebre atenció mèdica. La mare sabia el que feia la seua parella i no feia res per evitar-ho tot i que el menor no tenia capacitat per defensar-se.

En el matí del 13 de setembre de 2018, el condemnat li va donar una altra pallissa al xiquet de dos anys i va arribar a oprimir el coll amb tanta intensitat que impedia que respirés. Finalment es va esvair i va perdre la consciència. La mare, que es trobava a la vivenda, i sent conscient del que estava passant, ho va consentir.

Quan la parella es va adonar de la gravetat dels fets, va portar al menor a l’Hospital del Baix Vinalopó, on el van atendre fins que va morir com a conseqüència de les greus lesions causades. El tribunal revoca la presó permanent revisable al veure un dol eventual i no directe.

No es va donar per provat l’acarnissament ni el dol directe, ja que els van condemnar van portar a l’infant a l’hospital després de l’agressió. El tribunal imposa una pena de 20 anys de presó. Més tres anys pel delicte de maltractaments.

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.