Presó permanent revisable per a l’home que va assassinar la seua mare a Sant Vicent

L’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a presó permanent revisable un home que va assassinar la seua mare a la localitat de Sant Vicent del Raspeig després de clavar-li 69 punyalades. A més, li ha imposat una altra pena de 14 anys de presó per intentar assassinar el seu pare de la mateixa manera.

La sentència ha estat dictada de conformitat amb el veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular al final del judici celebrat el passat mes de desembre i pot ser recorreguda ara en apel·lació davant la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Els fets declarats provats per la resolució judicial van ocórrer el 4 de juny de 2020, a l’habitatge familiar de Sant Vicent del Raspeig, quan l’acusat va abordar la seua mare, de 67 anys i que estava veient la televisió, i li va infligir un total de 69 punyalades.

L’atac es va produir de manera sorprenent, amb dos ganivets de grans dimensions, i el penat va aprofitar tant la seua major força física com el fet de trobar-se tot sol amb la víctima, cosa que impedia que esta pogués defensar-se de manera eficaç.

A més, la dona, tal com va dictaminar el jurat popular, era una persona especialment vulnerable per la seua edat o pel seu estat de salut i el seu fill va augmentar “de manera deliberada, innecessària i inhumana” el seu patiment per la manera com es va desenvolupar l’agressió, segons recull la sentència.

L’Audiència considera que estos fets constitueixen un delicte d’assassinat amb traïdoria i acarnissament contra una víctima especialment vulnerable, en què a més concorre la circumstància agreujant de parentiu.

Després de perpetrar el crim, el penat va intentar assassinar el seu pare, que acabava d’arribar a la vivenda després de fer unes gestions, i per això li va clavar tres punyalades. L’agressor va fugir en un vehicle i va ser detingut per la policia unes hores després a la ciutat d’Alacant.

La sentència estableix el pagament d’indemnitzacions per al progenitor, una germana i una tia que ascendeixen en conjunt a 330.000 euros.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.