Presó permanent revisable per a l’home que va assassinar la seua mare a Sant Vicent

L’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a presó permanent revisable un home que va assassinar la seua mare a la localitat de Sant Vicent del Raspeig després de clavar-li 69 punyalades. A més, li ha imposat una altra pena de 14 anys de presó per intentar assassinar el seu pare de la mateixa manera.

La sentència ha estat dictada de conformitat amb el veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular al final del judici celebrat el passat mes de desembre i pot ser recorreguda ara en apel·lació davant la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Els fets declarats provats per la resolució judicial van ocórrer el 4 de juny de 2020, a l’habitatge familiar de Sant Vicent del Raspeig, quan l’acusat va abordar la seua mare, de 67 anys i que estava veient la televisió, i li va infligir un total de 69 punyalades.

L’atac es va produir de manera sorprenent, amb dos ganivets de grans dimensions, i el penat va aprofitar tant la seua major força física com el fet de trobar-se tot sol amb la víctima, cosa que impedia que esta pogués defensar-se de manera eficaç.

A més, la dona, tal com va dictaminar el jurat popular, era una persona especialment vulnerable per la seua edat o pel seu estat de salut i el seu fill va augmentar “de manera deliberada, innecessària i inhumana” el seu patiment per la manera com es va desenvolupar l’agressió, segons recull la sentència.

L’Audiència considera que estos fets constitueixen un delicte d’assassinat amb traïdoria i acarnissament contra una víctima especialment vulnerable, en què a més concorre la circumstància agreujant de parentiu.

Després de perpetrar el crim, el penat va intentar assassinar el seu pare, que acabava d’arribar a la vivenda després de fer unes gestions, i per això li va clavar tres punyalades. L’agressor va fugir en un vehicle i va ser detingut per la policia unes hores després a la ciutat d’Alacant.

La sentència estableix el pagament d’indemnitzacions per al progenitor, una germana i una tia que ascendeixen en conjunt a 330.000 euros.

Últimes notícies

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.