Presó permanent revisable per a l’home que va assassinar la seua mare a Sant Vicent

L’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a presó permanent revisable un home que va assassinar la seua mare a la localitat de Sant Vicent del Raspeig després de clavar-li 69 punyalades. A més, li ha imposat una altra pena de 14 anys de presó per intentar assassinar el seu pare de la mateixa manera.

La sentència ha estat dictada de conformitat amb el veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular al final del judici celebrat el passat mes de desembre i pot ser recorreguda ara en apel·lació davant la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Els fets declarats provats per la resolució judicial van ocórrer el 4 de juny de 2020, a l’habitatge familiar de Sant Vicent del Raspeig, quan l’acusat va abordar la seua mare, de 67 anys i que estava veient la televisió, i li va infligir un total de 69 punyalades.

L’atac es va produir de manera sorprenent, amb dos ganivets de grans dimensions, i el penat va aprofitar tant la seua major força física com el fet de trobar-se tot sol amb la víctima, cosa que impedia que esta pogués defensar-se de manera eficaç.

A més, la dona, tal com va dictaminar el jurat popular, era una persona especialment vulnerable per la seua edat o pel seu estat de salut i el seu fill va augmentar “de manera deliberada, innecessària i inhumana” el seu patiment per la manera com es va desenvolupar l’agressió, segons recull la sentència.

L’Audiència considera que estos fets constitueixen un delicte d’assassinat amb traïdoria i acarnissament contra una víctima especialment vulnerable, en què a més concorre la circumstància agreujant de parentiu.

Després de perpetrar el crim, el penat va intentar assassinar el seu pare, que acabava d’arribar a la vivenda després de fer unes gestions, i per això li va clavar tres punyalades. L’agressor va fugir en un vehicle i va ser detingut per la policia unes hores després a la ciutat d’Alacant.

La sentència estableix el pagament d’indemnitzacions per al progenitor, una germana i una tia que ascendeixen en conjunt a 330.000 euros.

Últimes notícies

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.