12.9 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Presó permanent revisable per a l’home que va assassinar la seua mare a Sant Vicent

L’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a presó permanent revisable un home que va assassinar la seua mare a la localitat de Sant Vicent del Raspeig després de clavar-li 69 punyalades. A més, li ha imposat una altra pena de 14 anys de presó per intentar assassinar el seu pare de la mateixa manera.

La sentència ha estat dictada de conformitat amb el veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular al final del judici celebrat el passat mes de desembre i pot ser recorreguda ara en apel·lació davant la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Els fets declarats provats per la resolució judicial van ocórrer el 4 de juny de 2020, a l’habitatge familiar de Sant Vicent del Raspeig, quan l’acusat va abordar la seua mare, de 67 anys i que estava veient la televisió, i li va infligir un total de 69 punyalades.

L’atac es va produir de manera sorprenent, amb dos ganivets de grans dimensions, i el penat va aprofitar tant la seua major força física com el fet de trobar-se tot sol amb la víctima, cosa que impedia que esta pogués defensar-se de manera eficaç.

A més, la dona, tal com va dictaminar el jurat popular, era una persona especialment vulnerable per la seua edat o pel seu estat de salut i el seu fill va augmentar “de manera deliberada, innecessària i inhumana” el seu patiment per la manera com es va desenvolupar l’agressió, segons recull la sentència.

L’Audiència considera que estos fets constitueixen un delicte d’assassinat amb traïdoria i acarnissament contra una víctima especialment vulnerable, en què a més concorre la circumstància agreujant de parentiu.

Després de perpetrar el crim, el penat va intentar assassinar el seu pare, que acabava d’arribar a la vivenda després de fer unes gestions, i per això li va clavar tres punyalades. L’agressor va fugir en un vehicle i va ser detingut per la policia unes hores després a la ciutat d’Alacant.

La sentència estableix el pagament d’indemnitzacions per al progenitor, una germana i una tia que ascendeixen en conjunt a 330.000 euros.

Últimes notícies

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.

El València encadena dos triomfs en Lliga huit mesos després

El València ha enllaçat dos victòries de lliga després de véncer a l'Espanyol (3-2) i al Getafe (0-1). Amb 23 punts i tres dates sense perdre, ha eixit del descens.

Juan Foyth patix trencament del tendó d’Aquil·les i serà operat

El central del Vila-real es va retirar davant el Reial Madrid i les proves van confirmar el trencament del tendó d'Aquil·les esquerre. Serà operat i el club no dona terminis.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga la mort d'un xiquet de 13 anys comesa este dissabte a la vesprada a Sueca, després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.