Presó permanent revisable per a l’home que va assassinar la seua mare a Sant Vicent

L’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a presó permanent revisable un home que va assassinar la seua mare a la localitat de Sant Vicent del Raspeig després de clavar-li 69 punyalades. A més, li ha imposat una altra pena de 14 anys de presó per intentar assassinar el seu pare de la mateixa manera.

La sentència ha estat dictada de conformitat amb el veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular al final del judici celebrat el passat mes de desembre i pot ser recorreguda ara en apel·lació davant la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Els fets declarats provats per la resolució judicial van ocórrer el 4 de juny de 2020, a l’habitatge familiar de Sant Vicent del Raspeig, quan l’acusat va abordar la seua mare, de 67 anys i que estava veient la televisió, i li va infligir un total de 69 punyalades.

L’atac es va produir de manera sorprenent, amb dos ganivets de grans dimensions, i el penat va aprofitar tant la seua major força física com el fet de trobar-se tot sol amb la víctima, cosa que impedia que esta pogués defensar-se de manera eficaç.

A més, la dona, tal com va dictaminar el jurat popular, era una persona especialment vulnerable per la seua edat o pel seu estat de salut i el seu fill va augmentar “de manera deliberada, innecessària i inhumana” el seu patiment per la manera com es va desenvolupar l’agressió, segons recull la sentència.

L’Audiència considera que estos fets constitueixen un delicte d’assassinat amb traïdoria i acarnissament contra una víctima especialment vulnerable, en què a més concorre la circumstància agreujant de parentiu.

Després de perpetrar el crim, el penat va intentar assassinar el seu pare, que acabava d’arribar a la vivenda després de fer unes gestions, i per això li va clavar tres punyalades. L’agressor va fugir en un vehicle i va ser detingut per la policia unes hores després a la ciutat d’Alacant.

La sentència estableix el pagament d’indemnitzacions per al progenitor, una germana i una tia que ascendeixen en conjunt a 330.000 euros.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.