Quatre jóvens pillats fent un grafiti de grans dimensions en Alacant

 

La Policia Local d’Alacant va pillar ‘in fraganti’ a quatre jóvens, en la vesprada del dissabte, fent pintades sobre el vessant del Castell de San Fernando que dona accés a este recinte que forma part del patrimoni històric de la ciutat d’Alacant.

 

Segons ha informat el consistori, els agents ha denunciat com a presumptes autors del grafiti a estos quatre jóvens, amb edats entre 16 i 20 anys, imputant-los una infracció greu i la responsabilitat civil com a presumptes autors. Les autoritats en localitzar-los van iniciar una persecució, i van conseguir detindre a dos d’ells i identificar als altres dos, confiscant els pots d’esprai i diferent material.

 

Els fets van ocórrer la passada vesprada del dissabte cap a les 19.10 hores, quan una patrulla va observar a quatre persones fent una pintada de grans dimensions en la part lateral que dona accés a la fortalesa del Castell de San Fernando, en Camí de Ronda.

 

Una persecució de pel·lícula

En constatar que havien sigut descoberts realitzant este acte vandàlic, els grafiters van començar la fugida, iniciant-se una persecució pels dos agents de la unitat Fox que van conseguir detindre a dos d’ells, de 16 i 17 anys.

 

Per tals fets els agents van procedir a identificar-los sent un d’ells un jove escapolit d’un centre de menors de la província d’Alacant, i els van alçar denúncies per una infracció greu a l’Ordenança de Neteja de l’Ajuntament d’Alacant, que prohibix la realització de tota classe de pintades, en qualsevol espai de la via pública, i per danyar part del patrimoni històric de la ciutat.

 

La Policia ha instruït diligències per a l’atestat judicial, i la unitat especialitzada policial que compta amb perits experts en grafística i un equip d’agents, seran els que quantifiquen els danys produïts, per a cursar les corresponents denúncies. Els agents també van dur a terme els mesuraments de les pintades i les dades produïdes en este acte vandàlic, i amb posterioritat van traslladar al centre de menors a un d’ells.

Últimes notícies

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.