La ‘reina de la coca’, que va estendre la seua organització al territori valencià, s’assenta en la banqueta

Ana María Cameno, la 'reina de la coca'

Ana María Cameno s’enfronta a 24 anys de presó | València Diari

Ana María Cameno, coneguda com la ‘reina de la coca’, s’enfronta a partir d’este dimarts a un nou juí, esta volta en l’Audiència Nacional. La Fiscalia Antidroga demana per a ella 24 anys de presó per vendre, presumptament, més de 100 quilos de cocaïna per uns 15 milions d’euros, que blanquejava a través de transferències a Panamà.

 

En l’escrit d’acusació, el Ministeri Públic acusa a Cameno d’un delicte contra la salut pública, un altre de blanqueig de capitals i un altre de tinença il·lícita d’armes, els mateixos als que s’enfronta José Ramón Mora Parra, la seua parella, per a qui se sol·liciten 21 anys de presó.

 

Però ells no seran les úniques persones que s’assentaran en el banc dels acusats en el juí que comença el dimarts: altres 11 presumptes membres de l’organització de Cameno s’enfronten a penes que van dels quatre als 13 anys de presó, uns per delicte contra la salut pública i uns altres per blanqueig.

 

Marta Sánchez com a pseudònim

Segons el fiscal, Cameno i Mora Parra «disfrutaven d’un alt nivell de vida» a pesar de què «no disposaven d’activitat econòmica real des de 2012». Havien adquirit diferents immobles i vehicles i disposaven de diners en efectiu, «extrems tots ells totalment incompatibles amb l’absència d’ingressos». Amb el pseudònim de ‘Marta Sánchez’, la coneguda com a ‘reina de la coca’ ocultava la seua identitat per a les seues compres, entre les que s’inclouen més de 50.000 euros en joies.

 

L’escrit de conclusions provisionals de la Fiscalia Antidroga comença el seu relat en novembre de 2013, quan els investigadors van tindre coneixement de què Ana María Cameno «continuava desenvolupant activitats encaminades a la distribució i venda a tercers de cocaïna».

 

Amb este propòsit, mantenia contactes regulars tant amb subministradors com amb els encarregats del transport de la droga, mentres que Mora Parra s’ocupava dels pagaments corresponents a les vendes i dels contactes amb la xarxa que garantiria l’ocultació dels fons.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un banyista a la Gran Platja de Santa Pola després de 50 minuts de reanimació

Un home ha mort este dimarts a la Gran Platja de Santa Pola després d intenses maniobres de reanimació durant quasi 50 minuts. L autòpsia haurà d aclarir ara la causa exacta de la seua mort.

Com viure l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana amb seguretat i sense col·lapses

La Comunitat Valenciana ha activat un ampli dispositiu de seguretat, trànsit, neteja i sanitat, amb nous punts oficials i recomanacions per observar l’eclipsi solar d’aquest dimecres sense riscos.

El Cervantes Saavedra estudiarà a Columbretes com reacciona la fauna marina a l’eclipsi solar

El Buque Escuela Cervantes Saavedra ha posat rumb a les Illes Columbretes per a observar l’eclipsi solar d’este dimecres i analitzar com canvia el comportament de les aus i la fauna marina al Mediterrani.

Elena Buenavida se suma a les Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament

L'exterior canària del Valencia Basket Elena Buenavida ha fitxat per les Minnesota Lynx, líders actuals de la WNBA, amb un contracte de desenvolupament que li permetrà disputar fins a dotze partits de lliga regular.

Avís groc este dimecres a l’interior nord de València per màximes de 36 graus

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor a l’interior nord de la província de València, amb màximes de 36 graus. Dijous l’alerta s’estendrà a tota la província i les temperatures podrien arribar als 38 graus a l’interior sud.

Oratge estable amb més calor i ruixats aïllats al sud interior hui a la Comunitat

L’oratge d’este dimecres ve marcat per més calor, vents fluixos i algun ruixat puntual a l’interior sud de la Comunitat Valenciana. Dijous es mantindrà l’ambient estable, amb núvols d’evolució i xàfecs aïllats poc probables.

Onze parlaments autonòmics paguen més que el Congrés i el Senat

Els parlamentaris de 11 comunitats tenen un sou base més alt que els diputats del Congrés i els senadors. La Comunitat Valenciana se situa en la part baixa de la taula retributiva autonòmica.

Calor extrem i tempestes posen en alerta quinze comunitats, amb deu en nivell taronja

La Aemet ha activat avisos en quinze comunitats per fortes calorades, pluges i tempestes, amb deu territoris en nivell taronja de risc greu. La Comunitat Valenciana es troba en nivell groc per temperatures elevades.