La ‘reina de la coca’, que va estendre la seua organització al territori valencià, s’assenta en la banqueta

Ana María Cameno, la 'reina de la coca'

Ana María Cameno s’enfronta a 24 anys de presó | València Diari

Ana María Cameno, coneguda com la ‘reina de la coca’, s’enfronta a partir d’este dimarts a un nou juí, esta volta en l’Audiència Nacional. La Fiscalia Antidroga demana per a ella 24 anys de presó per vendre, presumptament, més de 100 quilos de cocaïna per uns 15 milions d’euros, que blanquejava a través de transferències a Panamà.

 

En l’escrit d’acusació, el Ministeri Públic acusa a Cameno d’un delicte contra la salut pública, un altre de blanqueig de capitals i un altre de tinença il·lícita d’armes, els mateixos als que s’enfronta José Ramón Mora Parra, la seua parella, per a qui se sol·liciten 21 anys de presó.

 

Però ells no seran les úniques persones que s’assentaran en el banc dels acusats en el juí que comença el dimarts: altres 11 presumptes membres de l’organització de Cameno s’enfronten a penes que van dels quatre als 13 anys de presó, uns per delicte contra la salut pública i uns altres per blanqueig.

 

Marta Sánchez com a pseudònim

Segons el fiscal, Cameno i Mora Parra «disfrutaven d’un alt nivell de vida» a pesar de què «no disposaven d’activitat econòmica real des de 2012». Havien adquirit diferents immobles i vehicles i disposaven de diners en efectiu, «extrems tots ells totalment incompatibles amb l’absència d’ingressos». Amb el pseudònim de ‘Marta Sánchez’, la coneguda com a ‘reina de la coca’ ocultava la seua identitat per a les seues compres, entre les que s’inclouen més de 50.000 euros en joies.

 

L’escrit de conclusions provisionals de la Fiscalia Antidroga comença el seu relat en novembre de 2013, quan els investigadors van tindre coneixement de què Ana María Cameno «continuava desenvolupant activitats encaminades a la distribució i venda a tercers de cocaïna».

 

Amb este propòsit, mantenia contactes regulars tant amb subministradors com amb els encarregats del transport de la droga, mentres que Mora Parra s’ocupava dels pagaments corresponents a les vendes i dels contactes amb la xarxa que garantiria l’ocultació dels fons.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.