La ‘reina de la coca’, que va estendre la seua organització al territori valencià, s’assenta en la banqueta

Ana María Cameno, la 'reina de la coca'

Ana María Cameno s’enfronta a 24 anys de presó | València Diari

Ana María Cameno, coneguda com la ‘reina de la coca’, s’enfronta a partir d’este dimarts a un nou juí, esta volta en l’Audiència Nacional. La Fiscalia Antidroga demana per a ella 24 anys de presó per vendre, presumptament, més de 100 quilos de cocaïna per uns 15 milions d’euros, que blanquejava a través de transferències a Panamà.

 

En l’escrit d’acusació, el Ministeri Públic acusa a Cameno d’un delicte contra la salut pública, un altre de blanqueig de capitals i un altre de tinença il·lícita d’armes, els mateixos als que s’enfronta José Ramón Mora Parra, la seua parella, per a qui se sol·liciten 21 anys de presó.

 

Però ells no seran les úniques persones que s’assentaran en el banc dels acusats en el juí que comença el dimarts: altres 11 presumptes membres de l’organització de Cameno s’enfronten a penes que van dels quatre als 13 anys de presó, uns per delicte contra la salut pública i uns altres per blanqueig.

 

Marta Sánchez com a pseudònim

Segons el fiscal, Cameno i Mora Parra «disfrutaven d’un alt nivell de vida» a pesar de què «no disposaven d’activitat econòmica real des de 2012». Havien adquirit diferents immobles i vehicles i disposaven de diners en efectiu, «extrems tots ells totalment incompatibles amb l’absència d’ingressos». Amb el pseudònim de ‘Marta Sánchez’, la coneguda com a ‘reina de la coca’ ocultava la seua identitat per a les seues compres, entre les que s’inclouen més de 50.000 euros en joies.

 

L’escrit de conclusions provisionals de la Fiscalia Antidroga comença el seu relat en novembre de 2013, quan els investigadors van tindre coneixement de què Ana María Cameno «continuava desenvolupant activitats encaminades a la distribució i venda a tercers de cocaïna».

 

Amb este propòsit, mantenia contactes regulars tant amb subministradors com amb els encarregats del transport de la droga, mentres que Mora Parra s’ocupava dels pagaments corresponents a les vendes i dels contactes amb la xarxa que garantiria l’ocultació dels fons.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.