12.8 C
València
Dimecres, 12 novembre, 2025

La ‘reina de la coca’, que va estendre la seua organització al territori valencià, s’assenta en la banqueta

Ana María Cameno, la 'reina de la coca'

Ana María Cameno s’enfronta a 24 anys de presó | València Diari

Ana María Cameno, coneguda com la ‘reina de la coca’, s’enfronta a partir d’este dimarts a un nou juí, esta volta en l’Audiència Nacional. La Fiscalia Antidroga demana per a ella 24 anys de presó per vendre, presumptament, més de 100 quilos de cocaïna per uns 15 milions d’euros, que blanquejava a través de transferències a Panamà.

 

En l’escrit d’acusació, el Ministeri Públic acusa a Cameno d’un delicte contra la salut pública, un altre de blanqueig de capitals i un altre de tinença il·lícita d’armes, els mateixos als que s’enfronta José Ramón Mora Parra, la seua parella, per a qui se sol·liciten 21 anys de presó.

 

Però ells no seran les úniques persones que s’assentaran en el banc dels acusats en el juí que comença el dimarts: altres 11 presumptes membres de l’organització de Cameno s’enfronten a penes que van dels quatre als 13 anys de presó, uns per delicte contra la salut pública i uns altres per blanqueig.

 

Marta Sánchez com a pseudònim

Segons el fiscal, Cameno i Mora Parra «disfrutaven d’un alt nivell de vida» a pesar de què «no disposaven d’activitat econòmica real des de 2012». Havien adquirit diferents immobles i vehicles i disposaven de diners en efectiu, «extrems tots ells totalment incompatibles amb l’absència d’ingressos». Amb el pseudònim de ‘Marta Sánchez’, la coneguda com a ‘reina de la coca’ ocultava la seua identitat per a les seues compres, entre les que s’inclouen més de 50.000 euros en joies.

 

L’escrit de conclusions provisionals de la Fiscalia Antidroga comença el seu relat en novembre de 2013, quan els investigadors van tindre coneixement de què Ana María Cameno «continuava desenvolupant activitats encaminades a la distribució i venda a tercers de cocaïna».

 

Amb este propòsit, mantenia contactes regulars tant amb subministradors com amb els encarregats del transport de la droga, mentres que Mora Parra s’ocupava dels pagaments corresponents a les vendes i dels contactes amb la xarxa que garantiria l’ocultació dels fons.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dimecres amb núvols en augment i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

La jornada portarà més nuvolositat a València i el litoral de Castelló, boires al sud d'Alacant, lleuger ascens tèrmic i vent que girarà a este i després a nord en la costa.

El Reial Madrid va firmar l’acta sota protesta però no va precisar els motius

El club blanc va firmar l'acta del partit davant València Basket sota protesta, però no va deixar per escrit la raó. Scariolo va assenyalar un temps mort no concedit.

El València imposa la llei del triple: 89-76 al Reial Madrid

El València va derrotar 89-76 al Reial Madrid en l'Eurolliga amb 16 triples i un 39% d'encert per 7 i un 23% del seu rival. El tir exterior i les faltes de Tavares van marcar el dol.

89-76. València tomba al Reial Madrid a colp de triple

València Basket es va imposar 89-76 al Reial Madrid en l'Eurolliga gràcies a 16 triples i un 39% exterior. L'encert perimetral va neutralitzar el domini blanc del rebot.

Mazón defén que ningú ha donat més explicacions ni assumit més responsabilitats per la dana

En Les Corts, el president en funcions ha reivindicat que porta un any donant explicacions i que va arribar a dimitir després de la dana del 29 d'octubre de 2024, amb 229 morts. Ha demanat centrar-se en causes i solucions i ha retret la falta d'explicacions del Govern.

L’activitat de Coca-Cola aporta 692 milions a l’economia valenciana i 11.011 ocupacions

Un estudi xifra en 692 milions el valor afegit de l'activitat de Coca-Cola en la Comunitat Valenciana, el 0,47% del PIB en 2024. La companyia sosté 11.011 ocupacions gràcies a la seua cadena de valor i a una planta clau a Quart de Poblet.

PSPV i Compromís han retret a Mazón ‘victimisme’ i haver desatés l’emergència de la DANA

PSPV i Compromís han acusat a Carlos Mazón de presentar-se com a víctima i de no liderar la resposta a la DANA del 29 d'octubre. Han denunciat que no va respondre a preguntes clau i que va incórrer en mentides.

PP i Vox enaltixen que Mazón compareix per la DANA i enlletgixen l’absència del Govern

PP i Vox han subratllat que Carlos Mazón ha donat explicacions en la comissió d'investigació sobre la DANA en Les Corts, mentres el Govern no ha acudit. La sessió ha derivat en retrets per la gestió, les alertes i les obres pendents.