La ‘reina de la coca’, que va estendre la seua organització al territori valencià, s’assenta en la banqueta

Ana María Cameno, la 'reina de la coca'

Ana María Cameno s’enfronta a 24 anys de presó | València Diari

Ana María Cameno, coneguda com la ‘reina de la coca’, s’enfronta a partir d’este dimarts a un nou juí, esta volta en l’Audiència Nacional. La Fiscalia Antidroga demana per a ella 24 anys de presó per vendre, presumptament, més de 100 quilos de cocaïna per uns 15 milions d’euros, que blanquejava a través de transferències a Panamà.

 

En l’escrit d’acusació, el Ministeri Públic acusa a Cameno d’un delicte contra la salut pública, un altre de blanqueig de capitals i un altre de tinença il·lícita d’armes, els mateixos als que s’enfronta José Ramón Mora Parra, la seua parella, per a qui se sol·liciten 21 anys de presó.

 

Però ells no seran les úniques persones que s’assentaran en el banc dels acusats en el juí que comença el dimarts: altres 11 presumptes membres de l’organització de Cameno s’enfronten a penes que van dels quatre als 13 anys de presó, uns per delicte contra la salut pública i uns altres per blanqueig.

 

Marta Sánchez com a pseudònim

Segons el fiscal, Cameno i Mora Parra «disfrutaven d’un alt nivell de vida» a pesar de què «no disposaven d’activitat econòmica real des de 2012». Havien adquirit diferents immobles i vehicles i disposaven de diners en efectiu, «extrems tots ells totalment incompatibles amb l’absència d’ingressos». Amb el pseudònim de ‘Marta Sánchez’, la coneguda com a ‘reina de la coca’ ocultava la seua identitat per a les seues compres, entre les que s’inclouen més de 50.000 euros en joies.

 

L’escrit de conclusions provisionals de la Fiscalia Antidroga comença el seu relat en novembre de 2013, quan els investigadors van tindre coneixement de què Ana María Cameno «continuava desenvolupant activitats encaminades a la distribució i venda a tercers de cocaïna».

 

Amb este propòsit, mantenia contactes regulars tant amb subministradors com amb els encarregats del transport de la droga, mentres que Mora Parra s’ocupava dels pagaments corresponents a les vendes i dels contactes amb la xarxa que garantiria l’ocultació dels fons.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Awa Fam fa història en la WNBA en ser número 3 del draft i liderar la gran nit espanyola

Awa Fam va ser triada en el número 3 del draft de la WNBA per Seattle Storm i va firmar la millor elecció d'un jugador espanyol en la història de la NBA i la WNBA, en una nit amb triple presència espanyola.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts de cels poc nuvolosos i temperatures a l'alça, amb vent del nord-oest fort en el nord de Castelló i un dimecres més estable.

Un terratrémol de magnitud 2,6 sacseja Oliva i es deixa sentir a la Safor i la Marina Alta

Un terratrémol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva es va registrar sobre les 21.53 hores i va ser percebut en nombroses localitats de la Safor i la Marina Alta, sense incidents ressenyables.

La ratxa de Carlos Espí manté viu al Llevant davant el Getafe

Un gol de Carlos Espí en el minut 83 va donar al Llevant una victòria agònica davant el Getafe després de fallar dos penals i li permet seguir a quatre punts de la salvació.

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.