9 C
València
Dissabte, 29 novembre, 2025

La ‘reina de la coca’, que va estendre la seua organització al territori valencià, s’assenta en la banqueta

Ana María Cameno, la 'reina de la coca'

Ana María Cameno s’enfronta a 24 anys de presó | València Diari

Ana María Cameno, coneguda com la ‘reina de la coca’, s’enfronta a partir d’este dimarts a un nou juí, esta volta en l’Audiència Nacional. La Fiscalia Antidroga demana per a ella 24 anys de presó per vendre, presumptament, més de 100 quilos de cocaïna per uns 15 milions d’euros, que blanquejava a través de transferències a Panamà.

 

En l’escrit d’acusació, el Ministeri Públic acusa a Cameno d’un delicte contra la salut pública, un altre de blanqueig de capitals i un altre de tinença il·lícita d’armes, els mateixos als que s’enfronta José Ramón Mora Parra, la seua parella, per a qui se sol·liciten 21 anys de presó.

 

Però ells no seran les úniques persones que s’assentaran en el banc dels acusats en el juí que comença el dimarts: altres 11 presumptes membres de l’organització de Cameno s’enfronten a penes que van dels quatre als 13 anys de presó, uns per delicte contra la salut pública i uns altres per blanqueig.

 

Marta Sánchez com a pseudònim

Segons el fiscal, Cameno i Mora Parra «disfrutaven d’un alt nivell de vida» a pesar de què «no disposaven d’activitat econòmica real des de 2012». Havien adquirit diferents immobles i vehicles i disposaven de diners en efectiu, «extrems tots ells totalment incompatibles amb l’absència d’ingressos». Amb el pseudònim de ‘Marta Sánchez’, la coneguda com a ‘reina de la coca’ ocultava la seua identitat per a les seues compres, entre les que s’inclouen més de 50.000 euros en joies.

 

L’escrit de conclusions provisionals de la Fiscalia Antidroga comença el seu relat en novembre de 2013, quan els investigadors van tindre coneixement de què Ana María Cameno «continuava desenvolupant activitats encaminades a la distribució i venda a tercers de cocaïna».

 

Amb este propòsit, mantenia contactes regulars tant amb subministradors com amb els encarregats del transport de la droga, mentres que Mora Parra s’ocupava dels pagaments corresponents a les vendes i dels contactes amb la xarxa que garantiria l’ocultació dels fons.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Podemos demana a la jutgessa de la DANA recaptar l’entrevista de La Sexta a Salomé Pradas

Podemos ha sol·licitat a la jutgessa de Catarroja que demane a Atresmedia l'entrevista i els bruts gravats a Salomé Pradas, anunciada per 'Salvats'. L'acusació popular sosté que el material pot ajudar a l'esclariment dels fets en la causa per la gestió de la DANA.

El Nou Mestalla entra en una nova fase amb l’arribada dels pilars de la coberta

El Nou Mestalla ha entrat en una nova fase amb l'arribada dels pilars que sostindran la coberta, fabricats en Arteixo. La producció seguix fins a 2026 i l'obertura està prevista per a estiu de 2027.

El PSOE assumix la presó preventiva de Ábalos i recalca ‘no és una condemna en ferma’

El PSOE ha donat per descomptada la presó preventiva de José Luis Ábalos, ha mostrat respecte a la decisió judicial i subratlla que no és una condemna en ferma. El Govern evita valoracions i sosté que la legislatura seguirà el seu curs.

Una ‘santera’ en línia estafa 12.970 euros a una dona que va buscar sanar al seu marit

Una veïna d'Alacant ha entregat 12.970 euros a una 'santera' captada en xarxes amb la promesa de curar al seu marit. Els diners el va rebre un home detingut a Valladolid i lliure amb càrrecs.

Un estudi revela que el consum de cítrics modifica l’expressió del genoma

La segona fase d'un projecte nutrigenòmic confirma en ratolins que una dieta amb taronja o mandarina modula l'activitat de gens per òrgan i ruta molecular. L'equip combina bioinformàtica i machine learning i aporta indicis en cor i cervell.

Un paó del parc Reina Sofia de Guardamar dona positiu en grip aviària

Un paó del parc municipal ha donat positiu en grip aviària i ha mort. L'Ajuntament ha activat el protocol i aplica restriccions i neteja per a contindre el focus.

Vox situa a Pérez Llorca a les portes de la investidura després d’assumir el 100% de les seues peticions

Vox afirma que el candidat del PP ha arreplegat el 'cent per cent' de les seues exigències per a donar suport a la investidura. Abascal veu possible el sí si es confirmen els compromisos.

L’església dels Sants Joans de València recupera la seua esplendor i els frescos de Palomino

L'església dels Sants Joans ha recuperat la seua lluentor després de cinc anys d'obres que han consolidat l'estructura i retornat la pintura mural d'Antonio Palomino. El temple es prepara per a la seua reobertura i torna a integrar-se en el triangle històric al costat de la Llotja i el Mercat Central.