Cau un grup criminal que amagava un laboratori de cocaïna en Burjassot

Droga

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desmantellat el laboratori en Burjassot | Policia Nacional

 

La Guàrdia Civil i La Policia Nacional han desarticulat, en el marc de l’operació ‘Grijos’, un grup criminal format per sis persones dedicat a la venda i elaboració de drogues. Els detinguts són cinc hòmens i una dona i, a demés, l’operatiu ha permés trobar un laboratori d’extracció secundària de cocaïna ocult en un traster en la localitat de Burjassot, en la comarca de l’Horta de València.

 

Durant la investigació, que es va iniciar el mes d’abril, els agents de Policia Judicial de la Guàrdia Civil i UDYCO de Policia Nacional van comprovar que una organització criminal es dedicava al tràfic de drogues i al blanqueig de capitals.

 

Un dels màxims responsable de la xarxa era l’encarregat d’extraure i adulterar la cocaïna en un habitacle de xicotetes dimensions i sense ventilació, en concret un traster. Este fet «va dificultar la localització», subratllen les forces i cossos de seguretat en un comunicat.

 

Bitllets

Els agents també s’han trobat importants quantitats de diners | Policia Nacional
 

Una volta processada la cocaïna –que era encarregada prèviament pels clients–, la droga era introduïda en dobles fons que hi havia en els vehicles que l’organització aparcava al costat del traster a on es feia este procés, per a després subministrar en diferents cases de la província d’Alacant i València i vendre la substància a la menuda.

 

Droga i material

Els efectius policials han trobat tota classe de material del laboratori | Policia Nacional

Registres

En el dispositiu s’han fet un total de huit registres: 2 en Alacant, 1 en València, 3 en Burjassot, 1 en Massamagrell i 1 en Lliría. Entre els efectes intervinguts, figuren 17,5 quilos de cocaïna, altres 10 de substàncies de tall, 35 litres de substàncies químiques (precursors), 63.000 euros en metàl·lic, 3 vehicles, ferramentes, màquina de comptar diners i objectes del laboratori d’extracció secundària de cocaïna.

 

Als sis arrestats –d’edats entre els 28 i 59 anys i de nacionalitat espanyola i colombiana– se’ls imputen delictes de formar part d’una organització criminal, contra la salut pública (tràfic de drogues), blanqueig de capitals, delicte d’amenaces i defraudació de fluid elèctric.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.