Cau un grup criminal que amagava un laboratori de cocaïna en Burjassot

Droga

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desmantellat el laboratori en Burjassot | Policia Nacional

 

La Guàrdia Civil i La Policia Nacional han desarticulat, en el marc de l’operació ‘Grijos’, un grup criminal format per sis persones dedicat a la venda i elaboració de drogues. Els detinguts són cinc hòmens i una dona i, a demés, l’operatiu ha permés trobar un laboratori d’extracció secundària de cocaïna ocult en un traster en la localitat de Burjassot, en la comarca de l’Horta de València.

 

Durant la investigació, que es va iniciar el mes d’abril, els agents de Policia Judicial de la Guàrdia Civil i UDYCO de Policia Nacional van comprovar que una organització criminal es dedicava al tràfic de drogues i al blanqueig de capitals.

 

Un dels màxims responsable de la xarxa era l’encarregat d’extraure i adulterar la cocaïna en un habitacle de xicotetes dimensions i sense ventilació, en concret un traster. Este fet «va dificultar la localització», subratllen les forces i cossos de seguretat en un comunicat.

 

Bitllets

Els agents també s’han trobat importants quantitats de diners | Policia Nacional
 

Una volta processada la cocaïna –que era encarregada prèviament pels clients–, la droga era introduïda en dobles fons que hi havia en els vehicles que l’organització aparcava al costat del traster a on es feia este procés, per a després subministrar en diferents cases de la província d’Alacant i València i vendre la substància a la menuda.

 

Droga i material

Els efectius policials han trobat tota classe de material del laboratori | Policia Nacional

Registres

En el dispositiu s’han fet un total de huit registres: 2 en Alacant, 1 en València, 3 en Burjassot, 1 en Massamagrell i 1 en Lliría. Entre els efectes intervinguts, figuren 17,5 quilos de cocaïna, altres 10 de substàncies de tall, 35 litres de substàncies químiques (precursors), 63.000 euros en metàl·lic, 3 vehicles, ferramentes, màquina de comptar diners i objectes del laboratori d’extracció secundària de cocaïna.

 

Als sis arrestats –d’edats entre els 28 i 59 anys i de nacionalitat espanyola i colombiana– se’ls imputen delictes de formar part d’una organització criminal, contra la salut pública (tràfic de drogues), blanqueig de capitals, delicte d’amenaces i defraudació de fluid elèctric.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manuel González guanya en Moto2 de Tailàndia per 0,099 s; Folgat tercer i García Dols evacuat

Manuel González ha aconseguit la seua primera victòria de la temporada en el GP de Tailàndia de Moto2 després d'un final resolt per 99 mil·lèsimes. Izan Guevara va ser segon i Daniel Holgado, tercer, en una carrera amb dos banderes roges i evacuació de Sergio García Dols.

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.