16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Cau un grup criminal que amagava un laboratori de cocaïna en Burjassot

Droga

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desmantellat el laboratori en Burjassot | Policia Nacional

 

La Guàrdia Civil i La Policia Nacional han desarticulat, en el marc de l’operació ‘Grijos’, un grup criminal format per sis persones dedicat a la venda i elaboració de drogues. Els detinguts són cinc hòmens i una dona i, a demés, l’operatiu ha permés trobar un laboratori d’extracció secundària de cocaïna ocult en un traster en la localitat de Burjassot, en la comarca de l’Horta de València.

 

Durant la investigació, que es va iniciar el mes d’abril, els agents de Policia Judicial de la Guàrdia Civil i UDYCO de Policia Nacional van comprovar que una organització criminal es dedicava al tràfic de drogues i al blanqueig de capitals.

 

Un dels màxims responsable de la xarxa era l’encarregat d’extraure i adulterar la cocaïna en un habitacle de xicotetes dimensions i sense ventilació, en concret un traster. Este fet «va dificultar la localització», subratllen les forces i cossos de seguretat en un comunicat.

 

Bitllets

Els agents també s’han trobat importants quantitats de diners | Policia Nacional
 

Una volta processada la cocaïna –que era encarregada prèviament pels clients–, la droga era introduïda en dobles fons que hi havia en els vehicles que l’organització aparcava al costat del traster a on es feia este procés, per a després subministrar en diferents cases de la província d’Alacant i València i vendre la substància a la menuda.

 

Droga i material

Els efectius policials han trobat tota classe de material del laboratori | Policia Nacional

Registres

En el dispositiu s’han fet un total de huit registres: 2 en Alacant, 1 en València, 3 en Burjassot, 1 en Massamagrell i 1 en Lliría. Entre els efectes intervinguts, figuren 17,5 quilos de cocaïna, altres 10 de substàncies de tall, 35 litres de substàncies químiques (precursors), 63.000 euros en metàl·lic, 3 vehicles, ferramentes, màquina de comptar diners i objectes del laboratori d’extracció secundària de cocaïna.

 

Als sis arrestats –d’edats entre els 28 i 59 anys i de nacionalitat espanyola i colombiana– se’ls imputen delictes de formar part d’una organització criminal, contra la salut pública (tràfic de drogues), blanqueig de capitals, delicte d’amenaces i defraudació de fluid elèctric.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.