Cau un grup criminal que amagava un laboratori de cocaïna en Burjassot

Droga

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desmantellat el laboratori en Burjassot | Policia Nacional

 

La Guàrdia Civil i La Policia Nacional han desarticulat, en el marc de l’operació ‘Grijos’, un grup criminal format per sis persones dedicat a la venda i elaboració de drogues. Els detinguts són cinc hòmens i una dona i, a demés, l’operatiu ha permés trobar un laboratori d’extracció secundària de cocaïna ocult en un traster en la localitat de Burjassot, en la comarca de l’Horta de València.

 

Durant la investigació, que es va iniciar el mes d’abril, els agents de Policia Judicial de la Guàrdia Civil i UDYCO de Policia Nacional van comprovar que una organització criminal es dedicava al tràfic de drogues i al blanqueig de capitals.

 

Un dels màxims responsable de la xarxa era l’encarregat d’extraure i adulterar la cocaïna en un habitacle de xicotetes dimensions i sense ventilació, en concret un traster. Este fet «va dificultar la localització», subratllen les forces i cossos de seguretat en un comunicat.

 

Bitllets

Els agents també s’han trobat importants quantitats de diners | Policia Nacional
 

Una volta processada la cocaïna –que era encarregada prèviament pels clients–, la droga era introduïda en dobles fons que hi havia en els vehicles que l’organització aparcava al costat del traster a on es feia este procés, per a després subministrar en diferents cases de la província d’Alacant i València i vendre la substància a la menuda.

 

Droga i material

Els efectius policials han trobat tota classe de material del laboratori | Policia Nacional

Registres

En el dispositiu s’han fet un total de huit registres: 2 en Alacant, 1 en València, 3 en Burjassot, 1 en Massamagrell i 1 en Lliría. Entre els efectes intervinguts, figuren 17,5 quilos de cocaïna, altres 10 de substàncies de tall, 35 litres de substàncies químiques (precursors), 63.000 euros en metàl·lic, 3 vehicles, ferramentes, màquina de comptar diners i objectes del laboratori d’extracció secundària de cocaïna.

 

Als sis arrestats –d’edats entre els 28 i 59 anys i de nacionalitat espanyola i colombiana– se’ls imputen delictes de formar part d’una organització criminal, contra la salut pública (tràfic de drogues), blanqueig de capitals, delicte d’amenaces i defraudació de fluid elèctric.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.