Cau un grup criminal que amagava un laboratori de cocaïna en Burjassot

Droga

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desmantellat el laboratori en Burjassot | Policia Nacional

 

La Guàrdia Civil i La Policia Nacional han desarticulat, en el marc de l’operació ‘Grijos’, un grup criminal format per sis persones dedicat a la venda i elaboració de drogues. Els detinguts són cinc hòmens i una dona i, a demés, l’operatiu ha permés trobar un laboratori d’extracció secundària de cocaïna ocult en un traster en la localitat de Burjassot, en la comarca de l’Horta de València.

 

Durant la investigació, que es va iniciar el mes d’abril, els agents de Policia Judicial de la Guàrdia Civil i UDYCO de Policia Nacional van comprovar que una organització criminal es dedicava al tràfic de drogues i al blanqueig de capitals.

 

Un dels màxims responsable de la xarxa era l’encarregat d’extraure i adulterar la cocaïna en un habitacle de xicotetes dimensions i sense ventilació, en concret un traster. Este fet «va dificultar la localització», subratllen les forces i cossos de seguretat en un comunicat.

 

Bitllets

Els agents també s’han trobat importants quantitats de diners | Policia Nacional
 

Una volta processada la cocaïna –que era encarregada prèviament pels clients–, la droga era introduïda en dobles fons que hi havia en els vehicles que l’organització aparcava al costat del traster a on es feia este procés, per a després subministrar en diferents cases de la província d’Alacant i València i vendre la substància a la menuda.

 

Droga i material

Els efectius policials han trobat tota classe de material del laboratori | Policia Nacional

Registres

En el dispositiu s’han fet un total de huit registres: 2 en Alacant, 1 en València, 3 en Burjassot, 1 en Massamagrell i 1 en Lliría. Entre els efectes intervinguts, figuren 17,5 quilos de cocaïna, altres 10 de substàncies de tall, 35 litres de substàncies químiques (precursors), 63.000 euros en metàl·lic, 3 vehicles, ferramentes, màquina de comptar diners i objectes del laboratori d’extracció secundària de cocaïna.

 

Als sis arrestats –d’edats entre els 28 i 59 anys i de nacionalitat espanyola i colombiana– se’ls imputen delictes de formar part d’una organització criminal, contra la salut pública (tràfic de drogues), blanqueig de capitals, delicte d’amenaces i defraudació de fluid elèctric.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.