16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Cauen dos organitzacions criminals que utilitzaven a persones majors per a transportar droga en Torrevieja

Anciana

Imatge d’arxiu d’una persona major | València Diari

 

Agents de la Guàrdia Civil han desarticulat dos organitzacions criminals, formades per unes 30 persones, presumptament dedicades al tràfic de drogues en la comarca del Baix Segura (Alacant) i Múrcia. Una d’elles tenia narcopisos en Torrevieja que, presumptament, ocupaven col·laboradors per a vendre les substàncies.

 

En l’operació s’han detingut persones de quatre nacionalitats diferents, presumptament per formar part d’una organització criminal, contra la salut pública i per un delicte continuat d’encobriment, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

L’operació, feta per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Torrevieja, s’ha fet en dos fases, donada l’envergadura i complexitat dels fets. En la primera, el passat mes d’agost, els agents van detindre en Torrevieja a un conegut clan i altres implicats pròxims, que tenien diferents narcopisos.

 

Els col·laboradors de l’organització ocupaven, de manera il·legal, cases que després utilitzaven, exclusivament, com a punt de distribució i de consum de marihuana, cocaïna i heroïna.

 

Per a intentar passar desapercebuts, no passaven més de dos o tres setmanes en el mateix pis, amb el què dificultava la investigació policial. Arran d’esta primera fase, es va poder determinar els escalons superiors de l’organització, que estava connectada amb altres grups nacionals.

 

Estes investigacions van donar lloc a la segona fase de l’operació. Esta es va fer a principis d’este mes i s’han detingut a altres 15 persones. Esta segona fase ha resultat als investigadors «especialment difícil» ja que, els ara detinguts, extremaven les mesures de seguretat i utilitzaven mitjans de comunicació encriptats i aplicacions de missatgeria xifrades per a comunicar-se entre ells, canviant normalment de mòbils.

 

En total, s’han fet 13 registres en cases (nou en Torrevieja i dos naus industrials i dos vivendes en Los Garres, Múrcia). Allí, han pogut trobar un total de quatre vehicles d’alta gamma (valorat només un d’ells en més de 100.000 euros); 15.000 euros en efectiu; 31 telèfons mòbils i diferents quantitats de substàncies estupefaents, com 1.500 grams de cocaïna, 300 grams de substància per a tallar la cocaïna, 250 grams de marihuana, a més d’heroïna i ferramentes per a la manipulació i pesatge de les substàncies.

 

Familiars d’edat avançada

La cocaïna, de gran puresa, provenia de València i Múrcia i era traslladada al Baix Segura, normalment, per un dels líders del grup, qui utilitzava a familiars seus, d’avançada edat, per al transport de la droga. Amb això intentaven no alçar sospites o, en tot cas reduir-les, en el cas de trobar-se durant el trajecte amb algun control policial.

 

S’estima que l’organització ha arribat a distribuir d’esta manera, en els últims mesos, com a mínim vint quilos de cocaïna. Gràcies a la investigació, s’ha pogut saber també que alguns dels clients dels detinguts entregaven telèfons mòbils com a mitjà de pagament de la substància estupefaent, telèfons que, a demés, havien sigut robats anteriorment. Una desena d’estes terminals ja les tenen els seus propietaris.

 

Com a resultat, s’ha detingut a un total de 30 persones, 17 homes, de nacionalitats espanyola, marroquina i belga, d’edats entre els 60 anys i els 30 anys i 13 dones, de nacionalitats espanyola i brasilera, d’entre 70 i 30 anys.

 

A tots ells els ha sigut decretat l‘ingrés a la presó provisional per la jutge titular del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de Torrevieja, encara que algun dels detinguts ja ha eixit en llibertat provisional, a l’espera de juí, després del pagament de la fiança imposada per l’autoritat judicial.

 

En l’operació han participat, a més, agents de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Múrcia, de la USECIC de Torrevieja i efectius del Servici Cinològic de la Guàrdia Civil, procedents de les Comandàncies de Madrid, Múrcia i Alacant.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Corberán esquiva parlar de Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va evitar pronunciar-se sobre Unai Núñez, però va confirmar que hi ha una operació molt avançada per a reforçar el centre de la saga. El club espera tancar-la en breu.

La Policia investiga noves filtracions de dades de Pérez Llorca i altres presidents

La Policia Nacional ha obert una investigació per noves filtracions de dades personals que afecten dirigents estatals i autonòmics. Els 'hackers' van difondre bases amb informació sensible en xarxes i fòrums, que s'haurien reactivat després del sinistre ferroviari de Adamuz

Corberán evita pronunciar-se sobre Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va defugir confirmar el nom del reforç per a la saga, però va assegurar que el València té una operació molt avançada i vol tancar-la en les pròximes hores.

El Govern aportarà 45.000 m³ d’arena a la platja de Tavernes després del temporal

Costas ha iniciat l'avaluació dels danys per la borrasca Harry en tot el litoral valencià. En Tavernes activarà emergències i aportarà 45.000 m³ d'arena abans de l'estiu.

Bernabé coordina amb el València Basket la visita del Maccabi i remet als antecedents

La Delegació del Govern manté converses amb el València Basket per a organitzar la visita del Maccabi Tel Aviv en Eurolliga. Bernabé va evitar avançar si serà a porta oberta o tancada i va recordar els precedents amb equips israelians.

El PP de Mislata demana una comissió per a investigar l’accident de l’unflable de 2022

El PP de Mislata ha demanat crear una comissió municipal per a investigar l'accident de l'unflable del 4 de gener de 2022, en el qual van morir dos xiquetes. La proposta busca aclarir els fets, depurar responsabilitats i revisar actuacions per a evitar que es repetisca.

La Generalitat demana al Govern actuacions d’emergència en Tavernes i altres platges després de la borrasca Harry

La Generalitat ha reclamat al Govern mesures urgents a Tavernes de la Valldigna i altres punts del litoral després dels danys de la borrasca Harry. Advertix de risc en edificis de primera línia i exigix un pla de regeneració a llarg termini.

Dos detinguts a València per empadronar il·legalment a estrangers i lucrar-se amb 26.250 euros

La Policia Nacional ha detingut a dos jóvens per empadronar a estrangers amb contractes falsos i sense permís del propietari. La investigació va revelar 30 altes des de 2022 i pagaments de 750 euros a l'any.