Cauen dos organitzacions criminals que utilitzaven a persones majors per a transportar droga en Torrevieja

Anciana

Imatge d’arxiu d’una persona major | València Diari

 

Agents de la Guàrdia Civil han desarticulat dos organitzacions criminals, formades per unes 30 persones, presumptament dedicades al tràfic de drogues en la comarca del Baix Segura (Alacant) i Múrcia. Una d’elles tenia narcopisos en Torrevieja que, presumptament, ocupaven col·laboradors per a vendre les substàncies.

 

En l’operació s’han detingut persones de quatre nacionalitats diferents, presumptament per formar part d’una organització criminal, contra la salut pública i per un delicte continuat d’encobriment, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

L’operació, feta per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Torrevieja, s’ha fet en dos fases, donada l’envergadura i complexitat dels fets. En la primera, el passat mes d’agost, els agents van detindre en Torrevieja a un conegut clan i altres implicats pròxims, que tenien diferents narcopisos.

 

Els col·laboradors de l’organització ocupaven, de manera il·legal, cases que després utilitzaven, exclusivament, com a punt de distribució i de consum de marihuana, cocaïna i heroïna.

 

Per a intentar passar desapercebuts, no passaven més de dos o tres setmanes en el mateix pis, amb el què dificultava la investigació policial. Arran d’esta primera fase, es va poder determinar els escalons superiors de l’organització, que estava connectada amb altres grups nacionals.

 

Estes investigacions van donar lloc a la segona fase de l’operació. Esta es va fer a principis d’este mes i s’han detingut a altres 15 persones. Esta segona fase ha resultat als investigadors «especialment difícil» ja que, els ara detinguts, extremaven les mesures de seguretat i utilitzaven mitjans de comunicació encriptats i aplicacions de missatgeria xifrades per a comunicar-se entre ells, canviant normalment de mòbils.

 

En total, s’han fet 13 registres en cases (nou en Torrevieja i dos naus industrials i dos vivendes en Los Garres, Múrcia). Allí, han pogut trobar un total de quatre vehicles d’alta gamma (valorat només un d’ells en més de 100.000 euros); 15.000 euros en efectiu; 31 telèfons mòbils i diferents quantitats de substàncies estupefaents, com 1.500 grams de cocaïna, 300 grams de substància per a tallar la cocaïna, 250 grams de marihuana, a més d’heroïna i ferramentes per a la manipulació i pesatge de les substàncies.

 

Familiars d’edat avançada

La cocaïna, de gran puresa, provenia de València i Múrcia i era traslladada al Baix Segura, normalment, per un dels líders del grup, qui utilitzava a familiars seus, d’avançada edat, per al transport de la droga. Amb això intentaven no alçar sospites o, en tot cas reduir-les, en el cas de trobar-se durant el trajecte amb algun control policial.

 

S’estima que l’organització ha arribat a distribuir d’esta manera, en els últims mesos, com a mínim vint quilos de cocaïna. Gràcies a la investigació, s’ha pogut saber també que alguns dels clients dels detinguts entregaven telèfons mòbils com a mitjà de pagament de la substància estupefaent, telèfons que, a demés, havien sigut robats anteriorment. Una desena d’estes terminals ja les tenen els seus propietaris.

 

Com a resultat, s’ha detingut a un total de 30 persones, 17 homes, de nacionalitats espanyola, marroquina i belga, d’edats entre els 60 anys i els 30 anys i 13 dones, de nacionalitats espanyola i brasilera, d’entre 70 i 30 anys.

 

A tots ells els ha sigut decretat l‘ingrés a la presó provisional per la jutge titular del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de Torrevieja, encara que algun dels detinguts ja ha eixit en llibertat provisional, a l’espera de juí, després del pagament de la fiança imposada per l’autoritat judicial.

 

En l’operació han participat, a més, agents de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Múrcia, de la USECIC de Torrevieja i efectius del Servici Cinològic de la Guàrdia Civil, procedents de les Comandàncies de Madrid, Múrcia i Alacant.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Tres dones majors ferides en un atropellament a Torreblanca per un cotxe en sentit contrari

Tres dones d’avançada edat han resultat ferides a Torreblanca després de ser atropellades quan estaven assegudes a la vorera. El conductor circulava en sentit contrari i es va negar a fer-se la prova d’alcoholèmia.

Les penyes de Bous al Carrer porten al TSJCV el nou reglament de festejos taurins

La Federació de Penyes de Bous al Carrer ha presentat un recurs contenciós administratiu davant del TSJCV contra el nou reglament autonòmic de festejos taurins, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2027, sobretot per la major intervenció dels ajuntaments i el cost de les inspeccions tècniques.

Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló mantindrà demà divendres un oratge estable, sense pluges i amb cels en general rasos. A la Comunitat Valenciana les temperatures es mantindran, amb lleuger repunt de les màximes a l’interior de València.

La Universitat de València marca noves regles per a usar la IA de manera responsable

La Universitat de València ha aprovat unes noves directrius per a l’ús responsable de la intel·ligència artificial i ha iniciat un pla estratègic amb infraestructures pròpies, convenis amb proveïdors i formació per a tota la comunitat universitària.

El còctel ‘Puig d’Amaltea’ triomfa com a còctel de l’any a Benidorm

El còctel 'Puig d'Amaltea', que combina ron, vermut a l'oli d'oliva, formatge de cabra i mel cítrica, ha sigut distingit com el millor còctel de 2026 en un concurs organitzat per l'associació de bars, restaurants i cafeteries de Benidorm.

Pérez Llorca defensarà en Les Corts la ‘normalitat’ i la reconstrucció després de la dana

Juanfran Pérez Llorca defensarà dilluns en Les Corts les polítiques del Consell per recuperar la normalitat del debat públic, l’estabilitat institucional i l’eficàcia de la reconstrucció després de la dana. El debat de política general servirà també per repassar la gestió d’esta legislatura i avançar els principals reptes i mesures de futur per a la Comunitat Valenciana.

La fàbrica de Ford Almussafes es consolida com a pol mundial d’innovació amb quatre premis en tres anys

La planta de Ford Almussafes ha encadenat quatre Henry Ford Technology Award entre 2023 i 2025 gràcies a projectes d’intel·ligència artificial aplicats a qualitat, pintura, ferramentes i producció.

L’Alzheimer ja es pot detectar prompte, però l’accés no és igual per a tots

La neurobiòloga Mara Dierssen alerta a Alfara del Patriarca que el diagnòstic precoç de l’Alzheimer ja és possible, però el Sistema Nacional de Salut encara no el garantix de manera homogènia i equitativa. També reclama abordar els dilemes legals i ètics que genera esta malaltia devastadora i creixent.