Cauen dos organitzacions criminals que utilitzaven a persones majors per a transportar droga en Torrevieja

Anciana

Imatge d’arxiu d’una persona major | València Diari

 

Agents de la Guàrdia Civil han desarticulat dos organitzacions criminals, formades per unes 30 persones, presumptament dedicades al tràfic de drogues en la comarca del Baix Segura (Alacant) i Múrcia. Una d’elles tenia narcopisos en Torrevieja que, presumptament, ocupaven col·laboradors per a vendre les substàncies.

 

En l’operació s’han detingut persones de quatre nacionalitats diferents, presumptament per formar part d’una organització criminal, contra la salut pública i per un delicte continuat d’encobriment, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

L’operació, feta per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Torrevieja, s’ha fet en dos fases, donada l’envergadura i complexitat dels fets. En la primera, el passat mes d’agost, els agents van detindre en Torrevieja a un conegut clan i altres implicats pròxims, que tenien diferents narcopisos.

 

Els col·laboradors de l’organització ocupaven, de manera il·legal, cases que després utilitzaven, exclusivament, com a punt de distribució i de consum de marihuana, cocaïna i heroïna.

 

Per a intentar passar desapercebuts, no passaven més de dos o tres setmanes en el mateix pis, amb el què dificultava la investigació policial. Arran d’esta primera fase, es va poder determinar els escalons superiors de l’organització, que estava connectada amb altres grups nacionals.

 

Estes investigacions van donar lloc a la segona fase de l’operació. Esta es va fer a principis d’este mes i s’han detingut a altres 15 persones. Esta segona fase ha resultat als investigadors «especialment difícil» ja que, els ara detinguts, extremaven les mesures de seguretat i utilitzaven mitjans de comunicació encriptats i aplicacions de missatgeria xifrades per a comunicar-se entre ells, canviant normalment de mòbils.

 

En total, s’han fet 13 registres en cases (nou en Torrevieja i dos naus industrials i dos vivendes en Los Garres, Múrcia). Allí, han pogut trobar un total de quatre vehicles d’alta gamma (valorat només un d’ells en més de 100.000 euros); 15.000 euros en efectiu; 31 telèfons mòbils i diferents quantitats de substàncies estupefaents, com 1.500 grams de cocaïna, 300 grams de substància per a tallar la cocaïna, 250 grams de marihuana, a més d’heroïna i ferramentes per a la manipulació i pesatge de les substàncies.

 

Familiars d’edat avançada

La cocaïna, de gran puresa, provenia de València i Múrcia i era traslladada al Baix Segura, normalment, per un dels líders del grup, qui utilitzava a familiars seus, d’avançada edat, per al transport de la droga. Amb això intentaven no alçar sospites o, en tot cas reduir-les, en el cas de trobar-se durant el trajecte amb algun control policial.

 

S’estima que l’organització ha arribat a distribuir d’esta manera, en els últims mesos, com a mínim vint quilos de cocaïna. Gràcies a la investigació, s’ha pogut saber també que alguns dels clients dels detinguts entregaven telèfons mòbils com a mitjà de pagament de la substància estupefaent, telèfons que, a demés, havien sigut robats anteriorment. Una desena d’estes terminals ja les tenen els seus propietaris.

 

Com a resultat, s’ha detingut a un total de 30 persones, 17 homes, de nacionalitats espanyola, marroquina i belga, d’edats entre els 60 anys i els 30 anys i 13 dones, de nacionalitats espanyola i brasilera, d’entre 70 i 30 anys.

 

A tots ells els ha sigut decretat l‘ingrés a la presó provisional per la jutge titular del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de Torrevieja, encara que algun dels detinguts ja ha eixit en llibertat provisional, a l’espera de juí, després del pagament de la fiança imposada per l’autoritat judicial.

 

En l’operació han participat, a més, agents de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Múrcia, de la USECIC de Torrevieja i efectius del Servici Cinològic de la Guàrdia Civil, procedents de les Comandàncies de Madrid, Múrcia i Alacant.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.