Cauen dos organitzacions criminals que utilitzaven a persones majors per a transportar droga en Torrevieja

Anciana

Imatge d’arxiu d’una persona major | València Diari

 

Agents de la Guàrdia Civil han desarticulat dos organitzacions criminals, formades per unes 30 persones, presumptament dedicades al tràfic de drogues en la comarca del Baix Segura (Alacant) i Múrcia. Una d’elles tenia narcopisos en Torrevieja que, presumptament, ocupaven col·laboradors per a vendre les substàncies.

 

En l’operació s’han detingut persones de quatre nacionalitats diferents, presumptament per formar part d’una organització criminal, contra la salut pública i per un delicte continuat d’encobriment, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

L’operació, feta per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Torrevieja, s’ha fet en dos fases, donada l’envergadura i complexitat dels fets. En la primera, el passat mes d’agost, els agents van detindre en Torrevieja a un conegut clan i altres implicats pròxims, que tenien diferents narcopisos.

 

Els col·laboradors de l’organització ocupaven, de manera il·legal, cases que després utilitzaven, exclusivament, com a punt de distribució i de consum de marihuana, cocaïna i heroïna.

 

Per a intentar passar desapercebuts, no passaven més de dos o tres setmanes en el mateix pis, amb el què dificultava la investigació policial. Arran d’esta primera fase, es va poder determinar els escalons superiors de l’organització, que estava connectada amb altres grups nacionals.

 

Estes investigacions van donar lloc a la segona fase de l’operació. Esta es va fer a principis d’este mes i s’han detingut a altres 15 persones. Esta segona fase ha resultat als investigadors «especialment difícil» ja que, els ara detinguts, extremaven les mesures de seguretat i utilitzaven mitjans de comunicació encriptats i aplicacions de missatgeria xifrades per a comunicar-se entre ells, canviant normalment de mòbils.

 

En total, s’han fet 13 registres en cases (nou en Torrevieja i dos naus industrials i dos vivendes en Los Garres, Múrcia). Allí, han pogut trobar un total de quatre vehicles d’alta gamma (valorat només un d’ells en més de 100.000 euros); 15.000 euros en efectiu; 31 telèfons mòbils i diferents quantitats de substàncies estupefaents, com 1.500 grams de cocaïna, 300 grams de substància per a tallar la cocaïna, 250 grams de marihuana, a més d’heroïna i ferramentes per a la manipulació i pesatge de les substàncies.

 

Familiars d’edat avançada

La cocaïna, de gran puresa, provenia de València i Múrcia i era traslladada al Baix Segura, normalment, per un dels líders del grup, qui utilitzava a familiars seus, d’avançada edat, per al transport de la droga. Amb això intentaven no alçar sospites o, en tot cas reduir-les, en el cas de trobar-se durant el trajecte amb algun control policial.

 

S’estima que l’organització ha arribat a distribuir d’esta manera, en els últims mesos, com a mínim vint quilos de cocaïna. Gràcies a la investigació, s’ha pogut saber també que alguns dels clients dels detinguts entregaven telèfons mòbils com a mitjà de pagament de la substància estupefaent, telèfons que, a demés, havien sigut robats anteriorment. Una desena d’estes terminals ja les tenen els seus propietaris.

 

Com a resultat, s’ha detingut a un total de 30 persones, 17 homes, de nacionalitats espanyola, marroquina i belga, d’edats entre els 60 anys i els 30 anys i 13 dones, de nacionalitats espanyola i brasilera, d’entre 70 i 30 anys.

 

A tots ells els ha sigut decretat l‘ingrés a la presó provisional per la jutge titular del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de Torrevieja, encara que algun dels detinguts ja ha eixit en llibertat provisional, a l’espera de juí, després del pagament de la fiança imposada per l’autoritat judicial.

 

En l’operació han participat, a més, agents de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Múrcia, de la USECIC de Torrevieja i efectius del Servici Cinològic de la Guàrdia Civil, procedents de les Comandàncies de Madrid, Múrcia i Alacant.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.