17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Rescatat després de més de 24 hores en un barranc en Quatretonda

La Guàrdia Civil ha rescatat a un home de 42 anys, i de nacionalitat espanyola, que portava més de 24 hores desaparegut. La víctima es trobava immobilitzada en el barranc “El Corral” del terme municipal de Quatretonda.


El passat 1 de març al voltant de les 13.30 hores, la Guàrdia Civil de Benigànim va recepcionar una denúncia per desaparició. Es tractava d’un home de 42 anys, de nacionalitat espanyola, i que tenia una pròtesi a la cama dreta, a causa de l’amputació d’aquesta. Els agents van ser informats que portava desaparegut des de les 16.00 hores del dia anterior.


Una vegada coneguts els fets per la Guàrdia Civil, es va posar immediatament en marxa el dispositiu de cerca i localització d’aquesta persona, format per diferents patrulles de la Guàrdia Civil.


L’endemà, al voltant de les 15.30 hores, la Guàrdia Civil de Benigànim va ser informada que el vehicle que conduïa la persona desapareguda havia sigut vist pròxim al barranc “El Corral” del terme municipal de Quatretonda.

Una vegada que els agents van arribar al lloc, van confirmar que la víctima no es trobava en el cotxe, per la qual cosa van començar a realitzar una cerca pels voltants. Instants després, van trobar conscient, a la persona desapareguda, estava a la meitat d’un barranc de 12 metres d’altura. La víctima es trobava completament immobilitzada per la mala herba i la seua pròtesi havia sigut danyada, per la qual cosa no podia moure’s.


Quan els serveis d’emergència van ser informats dels fets, els van fer saber als agents que l’ambulància, pel difícil accés al lloc, no podria arribar. Els agents, juntament amb un familiar de la víctima, no van dubtar a buscar la forma per a baixar pel barranc i socórrer a la víctima.

Una vegada que la van aconseguir alliberar-ho dels arbustos, posar-ho fora de perill i realitzar-li una primera assistència, ho van traslladar al poliesportiu del municipi on els esperava una ambulància.

La víctima va manifestar que la seua intenció era buscar espàrrecs en el camp i, al moment menys pensat, va caure pel barranc i va intentar, durant tota la nit, alliberar-se dels arbustos sense èxit.

L’home va ser traslladat a l’Hospital de Xàtiva i, al principi, presentava ferides lleus i símptomes de deshidratació, ja que havia passat la nit a la intempèrie entre matolls en un lloc fred i humit.

Gràcies a la ràpida intervenció dels agents i el coneixement de la zona es va poder localitzar i rescatar a aquesta persona i evitar un mal major.

Últimes notícies

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.

Morant se suma a baixar la crispació, però rebutja la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha defés que cal baixar la crispació, però no amb la 'recepta' de Jordi Sevilla. Rebutja el manifest 'Socialdemocràcia 21' i reivindica pensions, SMI i reforma laboral.

Morant demana als presidents autonòmics no bloquejar un finançament on ningú perd

Diana Morant ha instat els presidents autonòmics a no obstaculitzar el nou model de finançament, que no retalla a cap comunitat i millora la posició valenciana. Els agents socials han recolzat la proposta i han demanat un fons d'anivellament i la condonació del deute per l'infrafinançament.

PP i PSOE xoquen a Benidorm després de la condemna milionària pel sòl de Serra Gelada

El Constitucional ha rebutjat l'empara de l'Ajuntament de Benidorm i ha reavivat el xoc entre PP i PSOE per la condemna de més de 350 milions. Les acusacions creuades inclouen peticions de dimissió i retrets per la gestió dels convenis i la negociació amb els propietaris.

La Aemet advertix d’un temporal al Mediterrani al començament de la setmana vinent

La Aemet ha avisat d'un temporal al Mediterrani amb dilluns i dimarts com a dies més intensos, amb pluges persistents, vent molt fort i temporal marítim. Es preveuen acumulats importants en àrees a sobrevent i risc en rambles i capçaleres de rius.

Pérez Llorca rebutja demanar l’acta a Mazón i recorda que la decidixen els electors

Pérez Llorca ha sostingut que les actes no les donen ni les lleven els polítics, sinó els electors, en ser preguntat per una possible petició de renúncia a Mazón. Ha defés que el expresident ja va assumir la seua responsabilitat en dimitir.

Sagunt encara 2026 com a any clau i reclama avanços en vivenda, transport i educació

L'alcalde ha situat 2026 com un any clau: l'expansió industrial seguix el seu curs, però demana avanços reals en vivenda, transport, sanitat i educació. Després d'un 2025 de creixement i consolidació, el Consistori lliga desenrotllament econòmic i reforç de servicis.