13 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Rescaten a tres gossets abandonats en Manises i salven a altres dos en risc d’atropellament en Pedralba

 

El grup de Medi Ambient de la Policia de la Generalitat ha rescatat a tres gossets abandonats en el polígon de la Cova de Manises, en la comarca de l’Horta (València), i ha salvat a altres dos que es trobaven perduts i desorientats, en risc de ser atropellats en l’autovia d’Ademús, a l’altura de Pedralba, en la comarca dels Serrans (València).

 

Els agents atenen dins dels seus servicis ordinaris diferents atencions a telefonades que alerten sobre l’existència d’animals de companyia abandonats, ferits o perduts i que, una volta rescatats, són entregats a diferents centres de protecció animal del territori valencià, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

 

La majoria dels avisos es canalitzen a través del telèfon d’Emergències 112 Comunitat Valenciana, que durant l’any 2020 ha atés un total de 14.988 crides sobre casos d’animals abandonats i ferits. D’elles, 7.861 es referien a animals domèstics com a gossos o gats. A demés, es van rebre altres 2.521 crides referents a espècies protegides, com a àguiles, falcons o garses.

Últimes notícies

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.