Dos senderistes, un home i una dona de 60 anys, han hagut de ser rescatats ahir a la nit en el Parc Natural de la Serra d'Irta d'Alcossebre, pels Bombers de Benicarló en col·laboració amb la Guàrdia Civil. Segons sembla, els dos excursionistes es van pedre mentre feien una excursió per la zona. La recerca es va començar quan es va rebre ahir a la vesprada al 112 un avís que alertava de que dos senderistes s'havien desorientat mentre feien una excursió per la zona del parc natural de la Serra d'Irta del terme municipal d'Alcossebre, al Baix Maestrat. Segons sembla, al fer-se prompte de nit no havien pogut tornar pel camí que havien recorregut. En rebre l'alerta la Guàrdia Civil i els Bombers del parc de Benicarló, brigades forestals i Policia Local d'Alcalà de Xivert van iniciar un dispositiu de recerca. Més tard van observar en la llunyania una llum intermitent en la part alta de la muntanya i van aconseguir localitzar quan ja eren les 22 hores de la nit als dos senderistes, un home i una dona de 60 anys. Segons ha informat la Guàrdia Civil de Castelló, els dos es trobaven en perfecte estat de salut.
Rescaten dos excursionistes perduts en el Parc Natural de la Serra d’Irta d’Alcossebre
Últimes notícies
Medi ambient
Bernabé acusa la Generalitat de ocultar dades clau durant la dana del 29 d’octubre
La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que la Generalitat va convocar tard el Cecopi, no va aportar anàlisis de pluja ni va traslladar al centre les més de 11.000 telefonades al 112 durant la dana del 29 d’octubre de 2024.
Cultura
València acull el rodatge de una pel·lícula documental sobre Carlos Berlanga
El documental '¿A quién le importa?' roda estos dies entre València i Madrid, repassa la vida de Carlos Berlanga i preveu estrenar-se en cinemes en 2027.
Local
Guia de la Nit de Sant Joan a València: més d’un miler d’efectius i 25 tones de llenya
València ha activat un ampli dispositiu per a la Nit de Sant Joan, amb més d’un miler d’efectius, repartiment de llenya, Punts Violeta, reforç sanitari, neteja i línies especials d’autobús.
Política
Comprar o llogar vivenda s’encarix més a la Comunitat Valenciana que a la resta d’Espanya des de 2014
El preu de compra de la vivenda ha augmentat un 2,6 % anual i el del lloguer un 2,7 % a la Comunitat Valenciana des de 2014, per damunt de la mitjana espanyola, amb la província de València al capdavant de les pujades.
Oratge
Les màximes es disparen per damunt dels 37 graus en municipis de la Comunitat a migdia
Les temperatures han superat a migdia els 37 graus en municipis de les tres províncies, amb especial incidència en zones de Castelló i Alacant, i Aemet ha activat l’avís groc per al nord de la província de València.
Successos
La Audiencia reobre la causa a Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud
La Audiencia de Valencia ha reobert la causa per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco per una presumpta comissió il·lícita de 600.000 euros vinculada al cas Azud, en estimar un recurs de la Fiscalia i descartar que el delicte haja prescrit.
Successos
24 anys de presó per a Ábalos per les comissions il·legals en contractes de mascaretes
El Tribunal Suprem ha condemnat l’exministre de Transports i exdiputat per València José Luis Ábalos a 24 anys i 3 mesos de presó, amb un màxim de compliment de 16 anys i mig, per mordides en la compra de mascaretes el 2020 i per contractacions irregulars en empreses públiques.
Successos
La Justícia reobre la causa contra Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud
La Audiencia de València ha ordenat reobrir la investigació per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco pels 600.000 euros que presumptament hauria cobrat en 2008 en el marc del cas Azud, en considerar que el delicte encara no ha prescrit.








