Rescaten a un guacamai valorat en 2.000 euros en Quatretonda

Rescaten un Guacamai valorat en 2.000 euros en Quatretonda, la Vall d'Albaida (València), després d'escapar-se

L’animal rescatat | Guàrdia Civil de València

 

Efectius de la Guàrdia Civil de Benigànim, en la Vall d’Albaida (València), juntament amb l‘equip del Seprona d’Ontinyent, en la mateixa comarca, han recuperat un guacamai valorat en 2.000 euros que se li havia escapat al seu propietari, que estava en la localitat valenciana de Quatretonda, en la mateixa comarca.

 

Agents que vigilaven el passat 1 de maig el compliment de les mesures dictades en l’estat d’alarma a conseqüència del coronavirus van rebre un avís d’un veí de Quatretonda que informava que hi havia una persona tirant pedres en el carrer per darrere d’unes naus abandonades.

 

En personar-se els agents en el lloc, es van trobar a una persona que els va explicar que portava des de les 10.00 hores del matí en eixe lloc perquè se li havia escapat un guacamai al que li tenia molta estima i que es trobava perdut per les pinedes de la partida del camí de la Serra. Este home tenia un altre guacamai que estava usant com a reclam.

 

Un veí els va ajudar en la busca de l’animal

Els efectius van suggerir al propietari de l’animal que tractara de buscar pals, canyes o una altra classe d’utensilis similars per a poder accedir des de l’alt d’un terraplé fins a la branca a on es trobava el Guacamai. La patrulla va continuar prestant servici fins que esta persona es fera amb més elements per a poder iniciar les maniobres.

 

Una hora més tard, van rebre la telefonada de l’amo de l’animal indicant-los que ja tenia ferramentes per a intentar la captura. En este procés es va unir un veí de la mateixa localitat en el rescat. Després de diferents intents d’arribar fins a la branca a on es trobava l’animal, estos van resultar infructuosos.

 

En un moment determinat, l’animal es va posar a volar i es va desplaçar fins a una zona més plana i de més fàcil a l’accés. Però després de diferents intents d’accedir fins al guacamai, novament es va tornar a escapar, esta volta a una zona més llunyana.

 

Van escalar un arbre per a agarrar l’animal

Se li va demanar al propietari que es quedara en eixa zona, observant que no es moguera l’animal, mentres els agents, juntament amb l’altre veí col·laborador, es van desplaçar en cotxe a l’altre punt, ja que calia vorejar tot el canal per a poder creuar a l’altre costat del tàlveg.

 

En arribar allí, la persona que col·laborava va baixar primer per una zona escarpada seguit d’un dels agents, fins a trobar l’arbre en el que es trobava l’ocell. Al no estar en una branca molt alta, van poder escalar i interceptar a l’animal.

 

Després d’una maniobra lenta per a poder baixar de l’arbre amb l’animal, els agents el van resguardar en el cotxe oficial fins a l’arribada del seu propietari al lloc.

Últimes notícies

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.