20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Rescaten a un guacamai valorat en 2.000 euros en Quatretonda

Rescaten un Guacamai valorat en 2.000 euros en Quatretonda, la Vall d'Albaida (València), després d'escapar-se

L’animal rescatat | Guàrdia Civil de València

 

Efectius de la Guàrdia Civil de Benigànim, en la Vall d’Albaida (València), juntament amb l‘equip del Seprona d’Ontinyent, en la mateixa comarca, han recuperat un guacamai valorat en 2.000 euros que se li havia escapat al seu propietari, que estava en la localitat valenciana de Quatretonda, en la mateixa comarca.

 

Agents que vigilaven el passat 1 de maig el compliment de les mesures dictades en l’estat d’alarma a conseqüència del coronavirus van rebre un avís d’un veí de Quatretonda que informava que hi havia una persona tirant pedres en el carrer per darrere d’unes naus abandonades.

 

En personar-se els agents en el lloc, es van trobar a una persona que els va explicar que portava des de les 10.00 hores del matí en eixe lloc perquè se li havia escapat un guacamai al que li tenia molta estima i que es trobava perdut per les pinedes de la partida del camí de la Serra. Este home tenia un altre guacamai que estava usant com a reclam.

 

Un veí els va ajudar en la busca de l’animal

Els efectius van suggerir al propietari de l’animal que tractara de buscar pals, canyes o una altra classe d’utensilis similars per a poder accedir des de l’alt d’un terraplé fins a la branca a on es trobava el Guacamai. La patrulla va continuar prestant servici fins que esta persona es fera amb més elements per a poder iniciar les maniobres.

 

Una hora més tard, van rebre la telefonada de l’amo de l’animal indicant-los que ja tenia ferramentes per a intentar la captura. En este procés es va unir un veí de la mateixa localitat en el rescat. Després de diferents intents d’arribar fins a la branca a on es trobava l’animal, estos van resultar infructuosos.

 

En un moment determinat, l’animal es va posar a volar i es va desplaçar fins a una zona més plana i de més fàcil a l’accés. Però després de diferents intents d’accedir fins al guacamai, novament es va tornar a escapar, esta volta a una zona més llunyana.

 

Van escalar un arbre per a agarrar l’animal

Se li va demanar al propietari que es quedara en eixa zona, observant que no es moguera l’animal, mentres els agents, juntament amb l’altre veí col·laborador, es van desplaçar en cotxe a l’altre punt, ja que calia vorejar tot el canal per a poder creuar a l’altre costat del tàlveg.

 

En arribar allí, la persona que col·laborava va baixar primer per una zona escarpada seguit d’un dels agents, fins a trobar l’arbre en el que es trobava l’ocell. Al no estar en una branca molt alta, van poder escalar i interceptar a l’animal.

 

Després d’una maniobra lenta per a poder baixar de l’arbre amb l’animal, els agents el van resguardar en el cotxe oficial fins a l’arribada del seu propietari al lloc.

Últimes notícies

Missatgers de la Pau impulsarà la conciliació en el centre cívic del Cabanyal

Missatgers de la Pau impulsarà el primer projecte del nou centre cívic del Cabanyal per a facilitar la conciliació a famílies vulnerables. El programa arrancarà amb dos grups de quinze dones i el 12 de febrer hi haurà una reunió amb entitats veïnals.

L’oposició retrau 15 mesos sense víctimes de la dana en Les Corts i el PP promet la seua compareixença

L'oposició ha criticat que, 15 mesos després de la dana amb 230 morts a la província de València, les víctimes encara no han comparegut en Les Corts. El PP ha assegurat que acudiran prompte i apunta a la pròxima reunió de febrer.

Baldoví ha afirmat que Compromís està obert a parlar però no hi ha un front comú sobre la taula

Baldoví ha respost a la proposta de Rufián sobre un espai electoral nacionalista i ha aclarit que Compromís escolta, però no hi ha res concret. Ha reiterat l''obediència valenciana' com a criteri per a qualsevol diàleg.

Almenys 200 tractors s’han sumat a la manifestació agrària a València contra els acords de la UE

Almenys 200 tractors s'han incorporat a una protesta que recorre València per a denunciar acords comercials de la UE sense reciprocitat, amb Mercosur en el focus. Les organitzacions agràries han reclamat canvis en comerç, aigua, PAC i burocràcia.

Matt Costello, baixa diversos partits per molèsties en el genoll esquerre

València Basket no comptarà amb Matt Costello en les pròximes trobades per molèsties en el genoll esquerre. És baixa d'última hora davant el Maccabi i el seu retorn queda pendent d'evolució.

Prop de 200 tractors prenen el centre d’Alacant contra l’acord UE-Mercosur i pel Tajo-Segura

Prop de 200 tractors recorren el centre d'Alacant en una protesta de Asaja contra l'acord UE-Mercosur, les retallades de la PAC i en defensa del transvasament Tajo-Segura. El sector reclama igualtat de condicions i aigua suficient i preveu tancar la jornada amb una concentració i lectura de manifest.

Ábalos anuncia la seua jubilació després de renunciar a l’escó i quedar sense ingressos

José Luis Ábalos ha anunciat que es retira i s'acull a la jubilació després de renunciar a l'escó i quedar sense ingressos i funcions per la seua suspensió. Ho explica en X amb el missatge 'Objectiu aconseguit!' i un retret als 'grans interpretadors'.

Pérez Llorca reconeix el treball de Tragsa després de la dana d’octubre

Pérez Llorca ha reconegut el treball de Tragsa després de la dana del 29 d'octubre de 2024. En una reunió amb Jesús Casas han repassat obres i suport tècnic en la Comunitat.