Rescaten a un guacamai valorat en 2.000 euros en Quatretonda

Rescaten un Guacamai valorat en 2.000 euros en Quatretonda, la Vall d'Albaida (València), després d'escapar-se

L’animal rescatat | Guàrdia Civil de València

 

Efectius de la Guàrdia Civil de Benigànim, en la Vall d’Albaida (València), juntament amb l‘equip del Seprona d’Ontinyent, en la mateixa comarca, han recuperat un guacamai valorat en 2.000 euros que se li havia escapat al seu propietari, que estava en la localitat valenciana de Quatretonda, en la mateixa comarca.

 

Agents que vigilaven el passat 1 de maig el compliment de les mesures dictades en l’estat d’alarma a conseqüència del coronavirus van rebre un avís d’un veí de Quatretonda que informava que hi havia una persona tirant pedres en el carrer per darrere d’unes naus abandonades.

 

En personar-se els agents en el lloc, es van trobar a una persona que els va explicar que portava des de les 10.00 hores del matí en eixe lloc perquè se li havia escapat un guacamai al que li tenia molta estima i que es trobava perdut per les pinedes de la partida del camí de la Serra. Este home tenia un altre guacamai que estava usant com a reclam.

 

Un veí els va ajudar en la busca de l’animal

Els efectius van suggerir al propietari de l’animal que tractara de buscar pals, canyes o una altra classe d’utensilis similars per a poder accedir des de l’alt d’un terraplé fins a la branca a on es trobava el Guacamai. La patrulla va continuar prestant servici fins que esta persona es fera amb més elements per a poder iniciar les maniobres.

 

Una hora més tard, van rebre la telefonada de l’amo de l’animal indicant-los que ja tenia ferramentes per a intentar la captura. En este procés es va unir un veí de la mateixa localitat en el rescat. Després de diferents intents d’arribar fins a la branca a on es trobava l’animal, estos van resultar infructuosos.

 

En un moment determinat, l’animal es va posar a volar i es va desplaçar fins a una zona més plana i de més fàcil a l’accés. Però després de diferents intents d’accedir fins al guacamai, novament es va tornar a escapar, esta volta a una zona més llunyana.

 

Van escalar un arbre per a agarrar l’animal

Se li va demanar al propietari que es quedara en eixa zona, observant que no es moguera l’animal, mentres els agents, juntament amb l’altre veí col·laborador, es van desplaçar en cotxe a l’altre punt, ja que calia vorejar tot el canal per a poder creuar a l’altre costat del tàlveg.

 

En arribar allí, la persona que col·laborava va baixar primer per una zona escarpada seguit d’un dels agents, fins a trobar l’arbre en el que es trobava l’ocell. Al no estar en una branca molt alta, van poder escalar i interceptar a l’animal.

 

Després d’una maniobra lenta per a poder baixar de l’arbre amb l’animal, els agents el van resguardar en el cotxe oficial fins a l’arribada del seu propietari al lloc.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.