Rescaten a un guacamai valorat en 2.000 euros en Quatretonda

Rescaten un Guacamai valorat en 2.000 euros en Quatretonda, la Vall d'Albaida (València), després d'escapar-se

L’animal rescatat | Guàrdia Civil de València

 

Efectius de la Guàrdia Civil de Benigànim, en la Vall d’Albaida (València), juntament amb l‘equip del Seprona d’Ontinyent, en la mateixa comarca, han recuperat un guacamai valorat en 2.000 euros que se li havia escapat al seu propietari, que estava en la localitat valenciana de Quatretonda, en la mateixa comarca.

 

Agents que vigilaven el passat 1 de maig el compliment de les mesures dictades en l’estat d’alarma a conseqüència del coronavirus van rebre un avís d’un veí de Quatretonda que informava que hi havia una persona tirant pedres en el carrer per darrere d’unes naus abandonades.

 

En personar-se els agents en el lloc, es van trobar a una persona que els va explicar que portava des de les 10.00 hores del matí en eixe lloc perquè se li havia escapat un guacamai al que li tenia molta estima i que es trobava perdut per les pinedes de la partida del camí de la Serra. Este home tenia un altre guacamai que estava usant com a reclam.

 

Un veí els va ajudar en la busca de l’animal

Els efectius van suggerir al propietari de l’animal que tractara de buscar pals, canyes o una altra classe d’utensilis similars per a poder accedir des de l’alt d’un terraplé fins a la branca a on es trobava el Guacamai. La patrulla va continuar prestant servici fins que esta persona es fera amb més elements per a poder iniciar les maniobres.

 

Una hora més tard, van rebre la telefonada de l’amo de l’animal indicant-los que ja tenia ferramentes per a intentar la captura. En este procés es va unir un veí de la mateixa localitat en el rescat. Després de diferents intents d’arribar fins a la branca a on es trobava l’animal, estos van resultar infructuosos.

 

En un moment determinat, l’animal es va posar a volar i es va desplaçar fins a una zona més plana i de més fàcil a l’accés. Però després de diferents intents d’accedir fins al guacamai, novament es va tornar a escapar, esta volta a una zona més llunyana.

 

Van escalar un arbre per a agarrar l’animal

Se li va demanar al propietari que es quedara en eixa zona, observant que no es moguera l’animal, mentres els agents, juntament amb l’altre veí col·laborador, es van desplaçar en cotxe a l’altre punt, ja que calia vorejar tot el canal per a poder creuar a l’altre costat del tàlveg.

 

En arribar allí, la persona que col·laborava va baixar primer per una zona escarpada seguit d’un dels agents, fins a trobar l’arbre en el que es trobava l’ocell. Al no estar en una branca molt alta, van poder escalar i interceptar a l’animal.

 

Després d’una maniobra lenta per a poder baixar de l’arbre amb l’animal, els agents el van resguardar en el cotxe oficial fins a l’arribada del seu propietari al lloc.

Últimes notícies

Detonats 68 projectils de la Guerra Civil trobats a Villores

La Guàrdia Civil ha fet esclatar de manera controlada 68 projectils de la Guerra Civil localitzats a Villores (Castelló), que mantenien intacta la seua capacitat destructiva malgrat l’avançat deteriorament.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ el 29 d’agost

València acollirà el dissabte 29 d'agost una nova concentració de protesta per la gestió de la DANA d'octubre de 2024, amb el lema 'Mazón a presó', convocada per desenes d'entitats socials.

Lladró dona una nova vida a Mickey i Donald en porcellana artística

Lladró ha llançat a València una nova col·lecció artesanal de figures de Mickey Mouse i el Pato Donald en porcellana, amb un llenguatge visual renovat i influències de l’art pop. La peça estrella és Mickey Mouse Doodle, de 58 centímetres i més de 600 hores de treball entre tècnica i ornamentació.

Extingit l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos, prop de la CV-35, s’ha donat per extingit este dilluns a les 12.30 hores després d’una nit d’intens treball dels bombers i efectius forestals. L’origen del foc podria estar relacionat amb la caiguda d’un llamp, segons ha assenyalat l’alcalde del municipi, Rafael Giménez.

249 efectius vigilaran les carreteres valencianes durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Un dispositiu especial amb 2.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil controlaran la mobilitat el 12 d’agost a la Comunitat Valenciana per l’eclipsi solar, amb parcs naturals tancats i recomanacions d’extrema precaució per risc d’incendis.

Mor ofegat un home de 39 anys a la platja de Puçol

Un home de 39 anys ha mort ofegat este diumenge a la platja de Puçol. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo malgrat els intents.

11 anys de presó per violar una menor i amenaçar-la amb difondre fotos íntimes

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a 11 anys de presó un home que va agredir sexualment una menor de 15 anys i la va coaccionar amb fotos íntimes. La sentència, fruit de la conformitat entre les parts, també inclou llibertat vigilada, inhabilitació i indemnització.

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.