Rescaten a un guacamai valorat en 2.000 euros en Quatretonda

Rescaten un Guacamai valorat en 2.000 euros en Quatretonda, la Vall d'Albaida (València), després d'escapar-se

L’animal rescatat | Guàrdia Civil de València

 

Efectius de la Guàrdia Civil de Benigànim, en la Vall d’Albaida (València), juntament amb l‘equip del Seprona d’Ontinyent, en la mateixa comarca, han recuperat un guacamai valorat en 2.000 euros que se li havia escapat al seu propietari, que estava en la localitat valenciana de Quatretonda, en la mateixa comarca.

 

Agents que vigilaven el passat 1 de maig el compliment de les mesures dictades en l’estat d’alarma a conseqüència del coronavirus van rebre un avís d’un veí de Quatretonda que informava que hi havia una persona tirant pedres en el carrer per darrere d’unes naus abandonades.

 

En personar-se els agents en el lloc, es van trobar a una persona que els va explicar que portava des de les 10.00 hores del matí en eixe lloc perquè se li havia escapat un guacamai al que li tenia molta estima i que es trobava perdut per les pinedes de la partida del camí de la Serra. Este home tenia un altre guacamai que estava usant com a reclam.

 

Un veí els va ajudar en la busca de l’animal

Els efectius van suggerir al propietari de l’animal que tractara de buscar pals, canyes o una altra classe d’utensilis similars per a poder accedir des de l’alt d’un terraplé fins a la branca a on es trobava el Guacamai. La patrulla va continuar prestant servici fins que esta persona es fera amb més elements per a poder iniciar les maniobres.

 

Una hora més tard, van rebre la telefonada de l’amo de l’animal indicant-los que ja tenia ferramentes per a intentar la captura. En este procés es va unir un veí de la mateixa localitat en el rescat. Després de diferents intents d’arribar fins a la branca a on es trobava l’animal, estos van resultar infructuosos.

 

En un moment determinat, l’animal es va posar a volar i es va desplaçar fins a una zona més plana i de més fàcil a l’accés. Però després de diferents intents d’accedir fins al guacamai, novament es va tornar a escapar, esta volta a una zona més llunyana.

 

Van escalar un arbre per a agarrar l’animal

Se li va demanar al propietari que es quedara en eixa zona, observant que no es moguera l’animal, mentres els agents, juntament amb l’altre veí col·laborador, es van desplaçar en cotxe a l’altre punt, ja que calia vorejar tot el canal per a poder creuar a l’altre costat del tàlveg.

 

En arribar allí, la persona que col·laborava va baixar primer per una zona escarpada seguit d’un dels agents, fins a trobar l’arbre en el que es trobava l’ocell. Al no estar en una branca molt alta, van poder escalar i interceptar a l’animal.

 

Després d’una maniobra lenta per a poder baixar de l’arbre amb l’animal, els agents el van resguardar en el cotxe oficial fins a l’arribada del seu propietari al lloc.

Últimes notícies

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.

Brugué resta importància a la derrota del Llevant i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha valorat la pretemporada del Levante UD després de la derrota contra el Sheffield United i ha destacat que, per damunt del resultat i del seu gol, el més important són les sensacions de l’equip.