Rescaten a un menor que havia quedat atrapat en la Serra Grossa d’Alacant

Rescaten a un menor que havia quedat atrapat en la Serra Grossa d'Alacant

Els bombers baixant amb el menor | Ajuntament d’Alacant

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que la Unitat d’especialistes de Busca i Rescat del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis i la Policia Local han organitzat este dimarts un dispositiu de busca per a trobar a un menor de 15 anys atrapat en un dels pendents de la Serra Grossa en Alacant.

 

Segons fonts policials ha sigut sobre les 19.50 hores de la vesprada quan els servicis d’emergències han sigut avisats a través de la mare de què el seu fill, de 15 anys, amb una minusvalidesa per pèrdua auditiva, s’havia accidentat en la Serra Grossa i no podia baixar per un pendent.

 

La Policia Local ha mobilitzat immediatament a dos patrulles, juntament amb tres dotacions de bombers i la unitat de cordes de Busca i Rescat i huit efectius del SPEIS, a demés d’una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdic Urgent (SAMU). Quan han arribat, els agents de policia han vist en el vessant al menor, que estava situat en una zona de molt difícil accés, en un pendent d’uns cinquanta metres.

 

No ha sigut necessari traslladar-lo a un hospital

Els bombers han fet un rescat vertical en altura usant una instal·lació de cordes per a poder dur a terme la intervenció i, una volta s’ha localitzat a l’excursionista i han conseguit accedir fins a ell, han comprovat el seu estat i han verificat que es podia fer un rescat de descens. En eixe moment, els bombers han posat un arnés al xiquet i l’han assegurat per a baixar-lo amb seguretat.

 

Les maniobres del rescat vertical dels bombers han durat sobre una hora fins a que han pogut baixar-lo a la zona d’accés a on estava situada l’ambulància. El menor ha sigut atés pels efectius sanitaris de les ferides i arraps que presentava en les cames, i no ha sigut necessari traslladar-lo a un centre hospitalari.

Últimes notícies

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.