Rescaten a un menor que havia quedat atrapat en la Serra Grossa d’Alacant

Rescaten a un menor que havia quedat atrapat en la Serra Grossa d'Alacant

Els bombers baixant amb el menor | Ajuntament d’Alacant

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que la Unitat d’especialistes de Busca i Rescat del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis i la Policia Local han organitzat este dimarts un dispositiu de busca per a trobar a un menor de 15 anys atrapat en un dels pendents de la Serra Grossa en Alacant.

 

Segons fonts policials ha sigut sobre les 19.50 hores de la vesprada quan els servicis d’emergències han sigut avisats a través de la mare de què el seu fill, de 15 anys, amb una minusvalidesa per pèrdua auditiva, s’havia accidentat en la Serra Grossa i no podia baixar per un pendent.

 

La Policia Local ha mobilitzat immediatament a dos patrulles, juntament amb tres dotacions de bombers i la unitat de cordes de Busca i Rescat i huit efectius del SPEIS, a demés d’una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdic Urgent (SAMU). Quan han arribat, els agents de policia han vist en el vessant al menor, que estava situat en una zona de molt difícil accés, en un pendent d’uns cinquanta metres.

 

No ha sigut necessari traslladar-lo a un hospital

Els bombers han fet un rescat vertical en altura usant una instal·lació de cordes per a poder dur a terme la intervenció i, una volta s’ha localitzat a l’excursionista i han conseguit accedir fins a ell, han comprovat el seu estat i han verificat que es podia fer un rescat de descens. En eixe moment, els bombers han posat un arnés al xiquet i l’han assegurat per a baixar-lo amb seguretat.

 

Les maniobres del rescat vertical dels bombers han durat sobre una hora fins a que han pogut baixar-lo a la zona d’accés a on estava situada l’ambulància. El menor ha sigut atés pels efectius sanitaris de les ferides i arraps que presentava en les cames, i no ha sigut necessari traslladar-lo a un centre hospitalari.

Últimes notícies

Cues de fins a 5 quilòmetres a l’A-7 a Manises i Moncada per una avaria i un accident

L’A-7 patix este dijous retencions de fins a cinc quilòmetres a Manises i Moncada per una avaria en un camió i un accident, mentre que un altre sinistre a la V-31 a Sedaví ha causat cues de quasi tres quilòmetres.

Quatre detinguts per una sèrie de robatoris en àrees de servici de l’AP-7 entre la Comunitat Valenciana i Múrcia

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup que presumptament robava en àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, València, Alacant i Múrcia, amb quatre hòmens detinguts de 35 a 45 anys.

Així és la nova equipació del Valencia CF amb detalls en roig Torino per a l’últim any a Mestalla

El Valencia CF i Puma han presentat la camiseta de la temporada 2026-27, que combina el blanc tradicional amb detalls en roig Torino i pantaló i mitjons negres, com a homenatge al Camp de Mestalla en la seua temporada de comiat.

Nacho Mañó nega maltractament o assetjament a Lydia Rodríguez i denuncia un dany irreparable a la seua imatge

El músic valencià Nacho Mañó, exmembre de Presuntos Implicados, ha difós un comunicat on nega haver maltractat o assetjat Lydia Rodríguez i assegura que les acusacions li provoquen un profund dolor i un dany irreparable a la seua imatge.

L’home detingut per l’homicidi d’Aldaia passarà a disposició judicial este divendres

L’home detingut per la mort d’un altre home en una baralla amb armes blanques a Aldaia passarà este divendres a disposició del jutjat número 3 de Torrent. La Guàrdia Civil investiga el cas com un possible crim relacionat amb una disputa entre residents d’una nau als afores del municipi.

La parella de Juanfran Pérez Llorca renuncia a continuar en la Diputació de València

La parella del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha decidit no presentar-se al procés per a consolidar la plaça que ocupava des de fa sis mesos en comissió de servicis a la Diputació de València, després de les crítiques de l’oposició per suposat enchufisme.

Catalá destaca el suport del PP nacional al PPCV en plena precampanya

María José Catalá valora que la visita d'Alberto Núñez Feijóo a Sueca i d'altres dirigents nacionals reforça el PPCV en un any que considera decisiu. La presidenta del PP de València assenyala que sempre ha sentit el recolzament de la direcció estatal.

Quatre víctimes valencianes de l’extrema dreta i de policies, reconegudes com a vulneracions greus de drets humans

Una comissió estatal de Memòria Democràtica ha reconegut 63 víctimes mortals per violència d’extrema dreta o abusos policials entre 1979 i 1983, quatre d’elles valencianes, en el període immediatament posterior a l’entrada en vigor de la Constitució.