Rescaten a un menor que havia quedat atrapat en la Serra Grossa d’Alacant

Rescaten a un menor que havia quedat atrapat en la Serra Grossa d'Alacant

Els bombers baixant amb el menor | Ajuntament d’Alacant

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que la Unitat d’especialistes de Busca i Rescat del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis i la Policia Local han organitzat este dimarts un dispositiu de busca per a trobar a un menor de 15 anys atrapat en un dels pendents de la Serra Grossa en Alacant.

 

Segons fonts policials ha sigut sobre les 19.50 hores de la vesprada quan els servicis d’emergències han sigut avisats a través de la mare de què el seu fill, de 15 anys, amb una minusvalidesa per pèrdua auditiva, s’havia accidentat en la Serra Grossa i no podia baixar per un pendent.

 

La Policia Local ha mobilitzat immediatament a dos patrulles, juntament amb tres dotacions de bombers i la unitat de cordes de Busca i Rescat i huit efectius del SPEIS, a demés d’una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdic Urgent (SAMU). Quan han arribat, els agents de policia han vist en el vessant al menor, que estava situat en una zona de molt difícil accés, en un pendent d’uns cinquanta metres.

 

No ha sigut necessari traslladar-lo a un hospital

Els bombers han fet un rescat vertical en altura usant una instal·lació de cordes per a poder dur a terme la intervenció i, una volta s’ha localitzat a l’excursionista i han conseguit accedir fins a ell, han comprovat el seu estat i han verificat que es podia fer un rescat de descens. En eixe moment, els bombers han posat un arnés al xiquet i l’han assegurat per a baixar-lo amb seguretat.

 

Les maniobres del rescat vertical dels bombers han durat sobre una hora fins a que han pogut baixar-lo a la zona d’accés a on estava situada l’ambulància. El menor ha sigut atés pels efectius sanitaris de les ferides i arraps que presentava en les cames, i no ha sigut necessari traslladar-lo a un centre hospitalari.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.