Rescaten a un menor que havia quedat atrapat en la Serra Grossa d’Alacant

Rescaten a un menor que havia quedat atrapat en la Serra Grossa d'Alacant

Els bombers baixant amb el menor | Ajuntament d’Alacant

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que la Unitat d’especialistes de Busca i Rescat del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis i la Policia Local han organitzat este dimarts un dispositiu de busca per a trobar a un menor de 15 anys atrapat en un dels pendents de la Serra Grossa en Alacant.

 

Segons fonts policials ha sigut sobre les 19.50 hores de la vesprada quan els servicis d’emergències han sigut avisats a través de la mare de què el seu fill, de 15 anys, amb una minusvalidesa per pèrdua auditiva, s’havia accidentat en la Serra Grossa i no podia baixar per un pendent.

 

La Policia Local ha mobilitzat immediatament a dos patrulles, juntament amb tres dotacions de bombers i la unitat de cordes de Busca i Rescat i huit efectius del SPEIS, a demés d’una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdic Urgent (SAMU). Quan han arribat, els agents de policia han vist en el vessant al menor, que estava situat en una zona de molt difícil accés, en un pendent d’uns cinquanta metres.

 

No ha sigut necessari traslladar-lo a un hospital

Els bombers han fet un rescat vertical en altura usant una instal·lació de cordes per a poder dur a terme la intervenció i, una volta s’ha localitzat a l’excursionista i han conseguit accedir fins a ell, han comprovat el seu estat i han verificat que es podia fer un rescat de descens. En eixe moment, els bombers han posat un arnés al xiquet i l’han assegurat per a baixar-lo amb seguretat.

 

Les maniobres del rescat vertical dels bombers han durat sobre una hora fins a que han pogut baixar-lo a la zona d’accés a on estava situada l’ambulància. El menor ha sigut atés pels efectius sanitaris de les ferides i arraps que presentava en les cames, i no ha sigut necessari traslladar-lo a un centre hospitalari.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació de pols en suspensió i llança recomanacions a la població

L'Ajuntament de València activa el protocol informatiu per un episodi de contaminació de pols en suspensió i demana reduir l'exposició a l'aire lliure i l'ús del cotxe privat.

Kameron Taylor afronta el repte de Màlaga sense por i amb màxim respecte a Unicaja

Kameron Taylor destaca que València Basket no es tirarà arrere davant el repte de visitar a Unicaja després d'una exigent doble jornada d'Eurolliga i subratlla el carinyo i respecte que sent pel seu exequipo.

El València Basket defén la seua segona plaça en l’ACB en la pista d’un Unicaja molt exigit

El València Basket visita a l'Unicaja a Màlaga per a protegir la seua segona posició en la Lliga Endesa després d'una exigent setmana en Eurolliga, enfront d'un rival esgotat per les derrotes però reforçat per la seua passada a la Final Four de la BCL.

Athletic i Vila-real mesuren les seues aspiracions europees en San Mamés

San Mamés acull un dol clau per Europa en el qual l'Athletic intenta recuperar crèdit després del seu colp a Getafe davant un Vila-real que vol consolidar la seua plaça de Champions.

Matías Moreno exigix màxima intensitat del Llevant davant el Getafe

Matías Moreno reclama que el Llevant isca amb màxima determinació i unit per a aconseguir la victòria davant el Getafe i acostar-se a la permanència.

Morant demana a les administracions reforçar la seua aposta per la cultura en la Comunitat Valenciana

Diana Morant reivindica el potencial del sector cultural valencià i reclama a totes les administracions que reforcen el seu suport amb més esdeveniments i polítiques estables.

Interceptat a Moixent un conductor drogat després de recórrer 27 quilòmetres en sentit contrari per la A-35 i l’A-33

La Guàrdia Civil de Trànsit investiga a un home de 64 anys que va conduir de nit, sota els efectes de les drogues, 27 quilòmetres en sentit contrari per les autovies A-35 i A-33 fins a ser detingut a Moixent.

Un home de 50 anys resulta ferit per arma blanca en ple carrer a Picassent

Un home de 50 anys va ser apunyalat en el tòrax al carrer Sant Rosa de Picassent i traslladat per una ambulància SAMU a l'Hospital General de València.