Rescaten a un menor que havia quedat atrapat en la Serra Grossa d’Alacant

Rescaten a un menor que havia quedat atrapat en la Serra Grossa d'Alacant

Els bombers baixant amb el menor | Ajuntament d’Alacant

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que la Unitat d’especialistes de Busca i Rescat del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis i la Policia Local han organitzat este dimarts un dispositiu de busca per a trobar a un menor de 15 anys atrapat en un dels pendents de la Serra Grossa en Alacant.

 

Segons fonts policials ha sigut sobre les 19.50 hores de la vesprada quan els servicis d’emergències han sigut avisats a través de la mare de què el seu fill, de 15 anys, amb una minusvalidesa per pèrdua auditiva, s’havia accidentat en la Serra Grossa i no podia baixar per un pendent.

 

La Policia Local ha mobilitzat immediatament a dos patrulles, juntament amb tres dotacions de bombers i la unitat de cordes de Busca i Rescat i huit efectius del SPEIS, a demés d’una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdic Urgent (SAMU). Quan han arribat, els agents de policia han vist en el vessant al menor, que estava situat en una zona de molt difícil accés, en un pendent d’uns cinquanta metres.

 

No ha sigut necessari traslladar-lo a un hospital

Els bombers han fet un rescat vertical en altura usant una instal·lació de cordes per a poder dur a terme la intervenció i, una volta s’ha localitzat a l’excursionista i han conseguit accedir fins a ell, han comprovat el seu estat i han verificat que es podia fer un rescat de descens. En eixe moment, els bombers han posat un arnés al xiquet i l’han assegurat per a baixar-lo amb seguretat.

 

Les maniobres del rescat vertical dels bombers han durat sobre una hora fins a que han pogut baixar-lo a la zona d’accés a on estava situada l’ambulància. El menor ha sigut atés pels efectius sanitaris de les ferides i arraps que presentava en les cames, i no ha sigut necessari traslladar-lo a un centre hospitalari.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guido Rodríguez firma el seu primer doblet en LaLiga encara que el València cau davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar els seus dos primers gols amb el València i va firmar el seu primer doblet en LaLiga, però l'equip va perdre 2-3 enfront del Celta a Mestalla.

Pérez Llorca destaca que l’atur de març en la Comunitat Valenciana és el més baix des de 2008

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana cau al març fins al seu nivell més baix des de setembre de 2008, amb descensos en tots els sectors i una millora destacada en dones i jóvens.

Gandia decreta tres dies de dol oficial per la mort del poeta Josep Piera

L'Ajuntament de Gandia ha declarat tres dies de dol oficial per la mort del poeta i escriptor valencià Josep Piera, fill predilecte de la ciutat. Les banderes onejaran a mitja asta i s'ha organitzat un comiat cívic en el Palau Ducal dels Borja.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i encadena un fort descens interanual de 19.440 aturats.

Gayà passa pàgina després de la remuntada del Cèltic i es bolca en el dol davant l’Elx

Gayà assumix com una pena la remuntada encaixada davant el Celta a Mestalla, però recalca que el vestuari ja mira al dol contra l'Elx, al qual s'aferren per a sumar tres punts clau.

Pedro Martínez fixa com a objectiu del València Basket assegurar el play off d’Eurolliga

Pedro Martínez considera que el València Basket té el play in encarrilat en l'Eurolliga i centra ara l'objectiu a assegurar l'accés directe al play off, sense perdre de vista el dol clau davant el Milà.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana baixa al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i situa el total d'aturats en 288.162. La caiguda anual aconseguix les 19.440 persones, amb descensos en les tres províncies i suport de l'estirada de l'ocupació per Setmana Santa.

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.