17.1 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Rescaten a un nounat abandonat per la seua mare just després de donar a llum

La Guàrdia Civil ha salvat a Sant Isidre (Alacant) la vida d’un bebé nounat que havia sigut abandonat per la seua mare en un camí, poc després de donar a llum en un habitatge en ruïnes.

El conductor d’un camió va avisar a la Guàrdia Civil que havia vist a una dona que caminava amb les cames tacades de sang i portava als braços una espècie de farcellet de mantes. L’home estava convençut que entre les mantes havia vist la diminuta extremitat del que semblava ser un bebé.

Una patrulla de la Guàrdia Civil d’Almoradí ha arribat ràpidament fins al lloc, un descampat limítrof a un polígon industrial situat en la localitat de Sant Isidre. Els guàrdies civils van trobar a una dona, aparentment bé, que negava amb rotunditat la història aportada pel testimoni i que es va negar a ser assistida per l’equip sanitari que també havia acudit a l’avís.

No obstant això, els agents han trobat contradiccions en les afirmacions de la dona, que els ha acompanyat fins a la casa en ruïnes en la qual havia pernoctat.

Després d’inspeccionar la zona i caminar llarga estona a ple sol, a uns cent metres de la casa semiderruida, la patrulla ha trobat en el sòl unes mantes enrotllades després d’uns bidons. En desenrotllar l’embalum, els guàrdies han trobat el bebé nounat, que encara conservava el cordó umbilical. Encara que presentava símptomes de deshidratació, respirava amb normalitat i semblava trobar-se bé.

L’ambulància ha traslladat immediatament al bebé fins a l’hospital més pròxim, on ha sigut ingressat en la unitat de nounats.

La perseverança del testimoni i dels agents de la Guàrdia Civil ha permés salvar la vida d’aquest xicotet, al qual els infermers de l’hospital han batejat com Noa. De moment segueix ingressat, encara que el seu estat de salut general és bo. Els fets han sigut posats en coneixement de la Fiscalia de Menors, que decidirà el destí del nounat. De moment es troba sota la tutela de la Generalitat Valenciana.

La mare detinguda -de 39 anys i nacionalitat suïssa-, ha passat a la disposició del Jutjat d’Orihuela que ha decretat l’ingrés a la presó provisional. Se li imputa un delicte d’abandó de menors.

El bebé va ser trobat per una patrulla de Seguretat Ciutadana del Lloc d’Almoradí, que va comptar amb la col·laboració d’una altra patrulla de Callosa de Segura, que es va desplaçar en suport fins a l’escenari. Les diligències han sigut instruïdes per l’Equip de Policia Judicial de Guardamar i posades a la disposició de l’Autoritat Judicial.

Últimes notícies

L’Elx no gana al Reial Madrid a casa des de 1977: 47 anys de sequera

L'Elx encadena 47 anys sense véncer al Reial Madrid en el seu estadi, amb l'últim triomf en la temporada 1977-78. Repassem precedents i balanç històric.

Pepelu veu especial el derbi València-Llevant i el mira com a punt d’inflexió

El capità del València afrontarà el divendres el seu primer dol davant el Llevant des de la seua eixida en 2023. Confia que guanyar a Mestalla talle la mala ratxa.

Un any després de la dana, la infància arrossega problemes de somni, concentració i rendiment escolar

Un estudi en 20 municipis de l'Horta Sud confirma seqüeles: 71% de l'alumnat va veure afectat el seu rendiment i el 50% necessita suport psicosocial.

PSPV denunciarà davant Fiscalia a Mazón per fals testimoniatge davant el Congrés

El PSPV-PSOE ha anunciat que presentarà una querella davant la Fiscalia contra Carlos Mazón per presumpte fals testimoniatge en la comissió del Congrés sobre la DANA. Diana Morant ha carregat contra Juanfran Pérez Llorca i ha reclamat responsabilitats polítiques.

Cau un grup que robava en vivendes d’Alacant i Múrcia amb fil invisible

La Policia Nacional ha desarticulat un grup itinerant assentat a Torrevieja que marcava cases amb fil de cola per a comprovar si estaven buides. Hi ha cinc detinguts i se'ls atribuïxen almenys 26 robatoris a Cartagena i Elx.

Naix en el Oceanogràfic la primera ratlla marginata en perill crític d’extinció

El Oceanogràfic de València ha registrat per primera vegada el naixement d'una ratlla 'rhinoptera marginata', espècie en perill crític segons la UICN. La cria ha nascut sense complicacions i ja s'alimenta amb regularitat.

Alerta per listèria en set productes carnis loncheados de Cárnicas Serrano

La Aesan ha alertat de listèria en diversos lots de set productes loncheados de Cárnicas Serrano, retirats de manera preventiva. L'agència ha demanat no consumir-los i extremar la higiene.

Vox precisa que el registre de Pérez Llorca no implica pacte

Vox ha advertit que la candidatura de Juanfran Pérez Llorca es registrarà per la fi del termini, però no suposa un acord. Les negociacions continuen obertes i els seus vots són decisius.