Rescaten a un nounat abandonat per la seua mare just després de donar a llum

La Guàrdia Civil ha salvat a Sant Isidre (Alacant) la vida d’un bebé nounat que havia sigut abandonat per la seua mare en un camí, poc després de donar a llum en un habitatge en ruïnes.

El conductor d’un camió va avisar a la Guàrdia Civil que havia vist a una dona que caminava amb les cames tacades de sang i portava als braços una espècie de farcellet de mantes. L’home estava convençut que entre les mantes havia vist la diminuta extremitat del que semblava ser un bebé.

Una patrulla de la Guàrdia Civil d’Almoradí ha arribat ràpidament fins al lloc, un descampat limítrof a un polígon industrial situat en la localitat de Sant Isidre. Els guàrdies civils van trobar a una dona, aparentment bé, que negava amb rotunditat la història aportada pel testimoni i que es va negar a ser assistida per l’equip sanitari que també havia acudit a l’avís.

No obstant això, els agents han trobat contradiccions en les afirmacions de la dona, que els ha acompanyat fins a la casa en ruïnes en la qual havia pernoctat.

Després d’inspeccionar la zona i caminar llarga estona a ple sol, a uns cent metres de la casa semiderruida, la patrulla ha trobat en el sòl unes mantes enrotllades després d’uns bidons. En desenrotllar l’embalum, els guàrdies han trobat el bebé nounat, que encara conservava el cordó umbilical. Encara que presentava símptomes de deshidratació, respirava amb normalitat i semblava trobar-se bé.

L’ambulància ha traslladat immediatament al bebé fins a l’hospital més pròxim, on ha sigut ingressat en la unitat de nounats.

La perseverança del testimoni i dels agents de la Guàrdia Civil ha permés salvar la vida d’aquest xicotet, al qual els infermers de l’hospital han batejat com Noa. De moment segueix ingressat, encara que el seu estat de salut general és bo. Els fets han sigut posats en coneixement de la Fiscalia de Menors, que decidirà el destí del nounat. De moment es troba sota la tutela de la Generalitat Valenciana.

La mare detinguda -de 39 anys i nacionalitat suïssa-, ha passat a la disposició del Jutjat d’Orihuela que ha decretat l’ingrés a la presó provisional. Se li imputa un delicte d’abandó de menors.

El bebé va ser trobat per una patrulla de Seguretat Ciutadana del Lloc d’Almoradí, que va comptar amb la col·laboració d’una altra patrulla de Callosa de Segura, que es va desplaçar en suport fins a l’escenari. Les diligències han sigut instruïdes per l’Equip de Policia Judicial de Guardamar i posades a la disposició de l’Autoritat Judicial.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.