Rescaten a un nounat abandonat per la seua mare just després de donar a llum

La Guàrdia Civil ha salvat a Sant Isidre (Alacant) la vida d’un bebé nounat que havia sigut abandonat per la seua mare en un camí, poc després de donar a llum en un habitatge en ruïnes.

El conductor d’un camió va avisar a la Guàrdia Civil que havia vist a una dona que caminava amb les cames tacades de sang i portava als braços una espècie de farcellet de mantes. L’home estava convençut que entre les mantes havia vist la diminuta extremitat del que semblava ser un bebé.

Una patrulla de la Guàrdia Civil d’Almoradí ha arribat ràpidament fins al lloc, un descampat limítrof a un polígon industrial situat en la localitat de Sant Isidre. Els guàrdies civils van trobar a una dona, aparentment bé, que negava amb rotunditat la història aportada pel testimoni i que es va negar a ser assistida per l’equip sanitari que també havia acudit a l’avís.

No obstant això, els agents han trobat contradiccions en les afirmacions de la dona, que els ha acompanyat fins a la casa en ruïnes en la qual havia pernoctat.

Després d’inspeccionar la zona i caminar llarga estona a ple sol, a uns cent metres de la casa semiderruida, la patrulla ha trobat en el sòl unes mantes enrotllades després d’uns bidons. En desenrotllar l’embalum, els guàrdies han trobat el bebé nounat, que encara conservava el cordó umbilical. Encara que presentava símptomes de deshidratació, respirava amb normalitat i semblava trobar-se bé.

L’ambulància ha traslladat immediatament al bebé fins a l’hospital més pròxim, on ha sigut ingressat en la unitat de nounats.

La perseverança del testimoni i dels agents de la Guàrdia Civil ha permés salvar la vida d’aquest xicotet, al qual els infermers de l’hospital han batejat com Noa. De moment segueix ingressat, encara que el seu estat de salut general és bo. Els fets han sigut posats en coneixement de la Fiscalia de Menors, que decidirà el destí del nounat. De moment es troba sota la tutela de la Generalitat Valenciana.

La mare detinguda -de 39 anys i nacionalitat suïssa-, ha passat a la disposició del Jutjat d’Orihuela que ha decretat l’ingrés a la presó provisional. Se li imputa un delicte d’abandó de menors.

El bebé va ser trobat per una patrulla de Seguretat Ciutadana del Lloc d’Almoradí, que va comptar amb la col·laboració d’una altra patrulla de Callosa de Segura, que es va desplaçar en suport fins a l’escenari. Les diligències han sigut instruïdes per l’Equip de Policia Judicial de Guardamar i posades a la disposició de l’Autoritat Judicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.