Rescaten a un nounat abandonat per la seua mare just després de donar a llum

La Guàrdia Civil ha salvat a Sant Isidre (Alacant) la vida d’un bebé nounat que havia sigut abandonat per la seua mare en un camí, poc després de donar a llum en un habitatge en ruïnes.

El conductor d’un camió va avisar a la Guàrdia Civil que havia vist a una dona que caminava amb les cames tacades de sang i portava als braços una espècie de farcellet de mantes. L’home estava convençut que entre les mantes havia vist la diminuta extremitat del que semblava ser un bebé.

Una patrulla de la Guàrdia Civil d’Almoradí ha arribat ràpidament fins al lloc, un descampat limítrof a un polígon industrial situat en la localitat de Sant Isidre. Els guàrdies civils van trobar a una dona, aparentment bé, que negava amb rotunditat la història aportada pel testimoni i que es va negar a ser assistida per l’equip sanitari que també havia acudit a l’avís.

No obstant això, els agents han trobat contradiccions en les afirmacions de la dona, que els ha acompanyat fins a la casa en ruïnes en la qual havia pernoctat.

Després d’inspeccionar la zona i caminar llarga estona a ple sol, a uns cent metres de la casa semiderruida, la patrulla ha trobat en el sòl unes mantes enrotllades després d’uns bidons. En desenrotllar l’embalum, els guàrdies han trobat el bebé nounat, que encara conservava el cordó umbilical. Encara que presentava símptomes de deshidratació, respirava amb normalitat i semblava trobar-se bé.

L’ambulància ha traslladat immediatament al bebé fins a l’hospital més pròxim, on ha sigut ingressat en la unitat de nounats.

La perseverança del testimoni i dels agents de la Guàrdia Civil ha permés salvar la vida d’aquest xicotet, al qual els infermers de l’hospital han batejat com Noa. De moment segueix ingressat, encara que el seu estat de salut general és bo. Els fets han sigut posats en coneixement de la Fiscalia de Menors, que decidirà el destí del nounat. De moment es troba sota la tutela de la Generalitat Valenciana.

La mare detinguda -de 39 anys i nacionalitat suïssa-, ha passat a la disposició del Jutjat d’Orihuela que ha decretat l’ingrés a la presó provisional. Se li imputa un delicte d’abandó de menors.

El bebé va ser trobat per una patrulla de Seguretat Ciutadana del Lloc d’Almoradí, que va comptar amb la col·laboració d’una altra patrulla de Callosa de Segura, que es va desplaçar en suport fins a l’escenari. Les diligències han sigut instruïdes per l’Equip de Policia Judicial de Guardamar i posades a la disposició de l’Autoritat Judicial.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.