8.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Rescaten a un nounat abandonat per la seua mare just després de donar a llum

La Guàrdia Civil ha salvat a Sant Isidre (Alacant) la vida d’un bebé nounat que havia sigut abandonat per la seua mare en un camí, poc després de donar a llum en un habitatge en ruïnes.

El conductor d’un camió va avisar a la Guàrdia Civil que havia vist a una dona que caminava amb les cames tacades de sang i portava als braços una espècie de farcellet de mantes. L’home estava convençut que entre les mantes havia vist la diminuta extremitat del que semblava ser un bebé.

Una patrulla de la Guàrdia Civil d’Almoradí ha arribat ràpidament fins al lloc, un descampat limítrof a un polígon industrial situat en la localitat de Sant Isidre. Els guàrdies civils van trobar a una dona, aparentment bé, que negava amb rotunditat la història aportada pel testimoni i que es va negar a ser assistida per l’equip sanitari que també havia acudit a l’avís.

No obstant això, els agents han trobat contradiccions en les afirmacions de la dona, que els ha acompanyat fins a la casa en ruïnes en la qual havia pernoctat.

Després d’inspeccionar la zona i caminar llarga estona a ple sol, a uns cent metres de la casa semiderruida, la patrulla ha trobat en el sòl unes mantes enrotllades després d’uns bidons. En desenrotllar l’embalum, els guàrdies han trobat el bebé nounat, que encara conservava el cordó umbilical. Encara que presentava símptomes de deshidratació, respirava amb normalitat i semblava trobar-se bé.

L’ambulància ha traslladat immediatament al bebé fins a l’hospital més pròxim, on ha sigut ingressat en la unitat de nounats.

La perseverança del testimoni i dels agents de la Guàrdia Civil ha permés salvar la vida d’aquest xicotet, al qual els infermers de l’hospital han batejat com Noa. De moment segueix ingressat, encara que el seu estat de salut general és bo. Els fets han sigut posats en coneixement de la Fiscalia de Menors, que decidirà el destí del nounat. De moment es troba sota la tutela de la Generalitat Valenciana.

La mare detinguda -de 39 anys i nacionalitat suïssa-, ha passat a la disposició del Jutjat d’Orihuela que ha decretat l’ingrés a la presó provisional. Se li imputa un delicte d’abandó de menors.

El bebé va ser trobat per una patrulla de Seguretat Ciutadana del Lloc d’Almoradí, que va comptar amb la col·laboració d’una altra patrulla de Callosa de Segura, que es va desplaçar en suport fins a l’escenari. Les diligències han sigut instruïdes per l’Equip de Policia Judicial de Guardamar i posades a la disposició de l’Autoritat Judicial.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.