Rescaten a un nounat abandonat per la seua mare just després de donar a llum

La Guàrdia Civil ha salvat a Sant Isidre (Alacant) la vida d’un bebé nounat que havia sigut abandonat per la seua mare en un camí, poc després de donar a llum en un habitatge en ruïnes.

El conductor d’un camió va avisar a la Guàrdia Civil que havia vist a una dona que caminava amb les cames tacades de sang i portava als braços una espècie de farcellet de mantes. L’home estava convençut que entre les mantes havia vist la diminuta extremitat del que semblava ser un bebé.

Una patrulla de la Guàrdia Civil d’Almoradí ha arribat ràpidament fins al lloc, un descampat limítrof a un polígon industrial situat en la localitat de Sant Isidre. Els guàrdies civils van trobar a una dona, aparentment bé, que negava amb rotunditat la història aportada pel testimoni i que es va negar a ser assistida per l’equip sanitari que també havia acudit a l’avís.

No obstant això, els agents han trobat contradiccions en les afirmacions de la dona, que els ha acompanyat fins a la casa en ruïnes en la qual havia pernoctat.

Després d’inspeccionar la zona i caminar llarga estona a ple sol, a uns cent metres de la casa semiderruida, la patrulla ha trobat en el sòl unes mantes enrotllades després d’uns bidons. En desenrotllar l’embalum, els guàrdies han trobat el bebé nounat, que encara conservava el cordó umbilical. Encara que presentava símptomes de deshidratació, respirava amb normalitat i semblava trobar-se bé.

L’ambulància ha traslladat immediatament al bebé fins a l’hospital més pròxim, on ha sigut ingressat en la unitat de nounats.

La perseverança del testimoni i dels agents de la Guàrdia Civil ha permés salvar la vida d’aquest xicotet, al qual els infermers de l’hospital han batejat com Noa. De moment segueix ingressat, encara que el seu estat de salut general és bo. Els fets han sigut posats en coneixement de la Fiscalia de Menors, que decidirà el destí del nounat. De moment es troba sota la tutela de la Generalitat Valenciana.

La mare detinguda -de 39 anys i nacionalitat suïssa-, ha passat a la disposició del Jutjat d’Orihuela que ha decretat l’ingrés a la presó provisional. Se li imputa un delicte d’abandó de menors.

El bebé va ser trobat per una patrulla de Seguretat Ciutadana del Lloc d’Almoradí, que va comptar amb la col·laboració d’una altra patrulla de Callosa de Segura, que es va desplaçar en suport fins a l’escenari. Les diligències han sigut instruïdes per l’Equip de Policia Judicial de Guardamar i posades a la disposició de l’Autoritat Judicial.

Últimes notícies

Rescatada una parella jove atrapada hores a la Serra d’Orihuela

Una parella d’uns 20 anys ha sigut rescatada de matinada per Bombers d’Alacant després de quedar bloquejada en una zona de difícil accés de la Serra d’Orihuela.

Iván Ortolá domina al Sachsenring i s’emporta la seua segona victòria de l’any per 72 mil·lèsimes

El valencià Iván Ortolá ha liderat de principi a fi la cursa de Moto2 al G.P. d’Alemanya al Sachsenring i ha guanyat per només 72 mil·lèsimes davant de Daniel Holgado, amb Izan Guevara tercer i el líder del Mundial, Manuel González, sisé.

Rescatada una parella jove atrapada de nit a la Serra d’Oriola

Una parella d’uns 20 anys ha sigut rescatada de matinada pel Grup Especial de Rescat del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant després de quedar atrapada en una zona de difícil accés de la Serra d’Oriola.

Iván Ortolá arrasa a Sachsenring des de la ‘pole’ i guanya Moto2 per 72 mil·lèsimes

El valencià Iván Ortolá ha dominat el Gran Premi d’Alemanya de Moto2 de principi a fi i ha sumat la seua segona victòria de la temporada, superant Daniel Holgado per només 72 mil·lèsimes. Izan Guevara ha completat el podi i el líder del Mundial, Manuel González, ha sigut sisé.

Els pescadors de l’Albufera, exemple clau en la conservació del llac, segons el Consell

El Consell ha remarcat en el sorteig centenari de redolins el paper fonamental dels pescadors en la conservació de l’Albufera i en la gestió sostenible dels recursos del llac, en l’any del 40 aniversari del Parc Natural.

Cinc dotacions de bombers continuen treballant en l’incendi de la planta de reciclatge d’Aielo de Malferit

Cinc dotacions del Consorcio de Bomberos de Valencia continuen treballant en l’extinció d’un incendi declarat dissabte en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit, amb recomanacions de protecció a la població per fum intens.

València redueix un 13 % el trànsit a les vies principals durant el mes de juny

Les principals vies de València han registrat en juny un 13 % menys de trànsit que en 2025, amb 77.200 vehicles menys entrant a la ciutat i descensos respecte a 2023 i 2019.

Carlos Espí gaudix d’una primera setmana de pretemporada intensa i amb victòria del Llevant

El davanter Carlos Espí ha tancat la primera setmana de pretemporada del Llevant amb bones sensacions, molta faena i un gol en el triomf per 2-1 contra el Leganés a Buñol.