21 i 23 anys de presó per retindre i violar a una menor en Nit de cap d’any a Borriana

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Castelló condemna a 23 i 21 anys de presó als dos acusats de detenció il·legal, agressió sexual i lesions a una jove menor d’edat a Borriana, a la qual un d’ells va abordar al carrer en la matinada de l’1 de gener de 2019 quan ella tornava a casa de la festa de Nit de cap d’any celebrada en una carpa en la plaça de l’Ajuntament.

Els dos temporers de 21 i 19 anys han sigut condemnats pels delictes d’agressió sexual, detenció il·legal i lesions, segons la sentència facilitada pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La fallada especifica que condemna a un d’ells com a autor responsable d’un delicte continuat d’agressió sexual amb accés carnal (violació), un delicte de detenció il·legal, a 13 anys de presó; als quals se sumen altres 10 anys de presó per ser cooperador necessari d’un delicte continuat d’agressió sexual de l’altre condemnat.

Com a autor d’un delicte lleu de lesions se li pena a una multa de 3 mesos amb una quota diària de 6 euros, amb responsabilitat personal subsidiària en cas d’impagament.

Respecte a l’altre, la sala el condemna a 12 anys i un dia de presó per un delicte continuat d’agressió sexual amb accés carnal (violació), un delicte de detenció il·legal, i a 9 anys de presó com a cooperador necessari del delicte continuat d’agressió sexual del primer. Com a autor d’un delicte lleu de lesions se li pena també a una multa de 2 mesos amb una quota diària de 6 euros.

En concepte de responsabilitat civil tots dos condemnats indemnitzaran conjuntament i solidàriament a la víctima en la quantitat de 50.000 euros.

 

FETS PROVATS

Els processaments, de 21 i 19 anys, residien a Borriana de manera fortuïta per qüestions de treball temporal i compartien juntament amb altres persones l’habitatge en la qual es van produir les agressions a la menor. Tots dos utilitzaven una de les habitacions de l’habitatge i treballaven en la campanya de recollida de la taronja.

Després del sopar i celebració de la Fi de l’Any 2018, ja en la matinada de l’1 de gener de 2019, un dels acusats eixia del domicili per tabac i va veure a la jove, menor d’edat, que caminava sola de retorn al seu domicili després d’haver estat amb les seues amigues en la carpa festiva instal·lada en la plaça Major.

Segons la sentència, al voltant de les 5 de matinada, va abordar en un parc de manera sobtada, per l’esquena «i amb intenció de satisfacció sexual» a la menor «a la qual va tapar la boca amb una mà estrenyent fortament de manera que li impedia respirar, i la va tirar al sòl».

Seguidament, segons afig la decisió judicial, «es va col·locar damunt d’ella impedint la seua fugida o defensa, intentant la menor defensar-se en sentir-se asfixiada. Va intentar baixar-li els pantalons i la roba interior amb tal força, que, per a evitar el dolor que sentia, ella mateixa es va descordar el botó dels pantalons, i tement per la seua vida no es va resistir, dient-li fes amb mi el que vulgues, però deixa’m respirar, procedint l’acusat a penetrar-la vaginalment».

 

SEGREST

Després de la violació, l’acusat va alçar a la víctima del sòl, qui «es trobava en estat de xoc«, i la va conduir de la mà al seu propi domicili. «Abans d’arribar, li va tapar el cap amb la seua jaqueta, i agafada pel clatell la va portar directament a la seua habitació, on li va apagar el telèfon mòbil, la va despullar, i la va tirar a un dels dos llits existents on va tornar a violar-la, per a seguidament, obligar-lo a fer-li una fel·lació», assegura el document judicial.

A l’estona, va entrar a l’habitació el segon jove condemnat i malgrat els precs de la menor, la van violar entre tots dos. «Les penetracions vaginals, anals i bucals i els tocaments es van repetir durant la nit sent aproximadament quatre cinc les dutes a terme pel segon jove, i moltes més pel primer, fins i tot simultànies, a pesar que la menor els deia que li feien mal, i els demanava que la deixaren marxar».

CONEIXEMENT DELS FETS

La sentència recull que tots dos acusats sabien que la jove no tenia la majoria d’edat, i la van mantindre allí tancada sense deixar-la eixir fins a aproximadament les 11 hores del matí del dia 1 de gener, moment en el qual un d’ells la va portar a la porta del carrer i li va instar a dir que havia passat la nit a casa d’una amiga.

A conseqüència dels fets relatats, la menor va patir lesions en els llavis, la cara, braços, colzes, mames, esquena, genolls, abdomen, cuixes, engonals, «hematoma violació en regió anal, i important eritema generalitzat de la vulva especialment a nivell de tots dos llavis majors, que van requerir per a la seua sanitat de primera assistència mèdica, tardant a sanar 14 dies no impeditius per a l’exercici de les seues ocupacions habituals», recull la decisió judicial.

A més, els fets van ocasionar «trastorn d’estrés posttraumàtic a la víctima requerint tractament psicològic».
Per tot això, el tribunal imposa a més de 23 i 21 anys de presó respectivament, la prohibició d’aproximar-se a la xica a menys de 500 metres de qualsevol lloc en què es trobe i comunicar-se amb la mateixa per qualsevol mitjà per un període de 10 anys superior a la condemna imposada.

Tots dos condemnats estan a la presó provisional per esta causa des de l’1 de gener de 2019 i se’ls ha prorrogat la presó preventiva per dos anys més, segons l’acte de desembre de 2020.

Últimes notícies

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.

Jean Montero, l’MVP que ha revolucionat el València Basket de Pedro Martínez

El dominicà Jean Montero ha sigut escollit MVP de la final de la Lliga Endesa conquistada pel València Basket davant el Barça, després de consolidar-se com a referent ofensiu i defensiu en el projecte de Pedro Martínez. El base, vinculat al club fins a 2028 però amb mitja Europa al darrere, ha trobat en València el salt definitiu a una carrera sense sostre aparent.