ALERTA: La pintura de dits per a xiquets de la marca Milan té risc d’intoxicació

El Ministeri de Consum ha retirat del mercat una pintura de dits per a xiquets de la popular marca Milan. La causa és la presència de compostos químics capaços de produir lesions cutànies, intoxicació aguda o irritació en els menors.

D’acord amb la notificació 350/2021, emesa per la Xunta de Galícia, en la pintura de dits de la marca Milan apareixen en l’etiquetatge els compostos químics Metilisotiazolinona Metilcloroisotiazolinona, que comporten els riscos descrits.

L’organisme que presideix Alberto Garzón, en el comunicat pel qual informa de retirada del producte, en el marc de la Xarxa d’Alertas Nacionals, detalla que els compostos, que compleixen la funció de conservants, no estan permesos en la pintura de dits.

La marca de material escolar Milan pertany a l’empresa gironina Factis SA, que no alerta d’aquesta reitrada en la seua pàgina web.

Figuren, no obstant això, el número de telèfon 972 30 32 00 i l’adreça de correu electrònic info@milan.es per a atendre els dubtes que puguen sorgir entre els consumidors.

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.