13.1 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

ALERTA: La pintura de dits per a xiquets de la marca Milan té risc d’intoxicació

El Ministeri de Consum ha retirat del mercat una pintura de dits per a xiquets de la popular marca Milan. La causa és la presència de compostos químics capaços de produir lesions cutànies, intoxicació aguda o irritació en els menors.

D’acord amb la notificació 350/2021, emesa per la Xunta de Galícia, en la pintura de dits de la marca Milan apareixen en l’etiquetatge els compostos químics Metilisotiazolinona Metilcloroisotiazolinona, que comporten els riscos descrits.

L’organisme que presideix Alberto Garzón, en el comunicat pel qual informa de retirada del producte, en el marc de la Xarxa d’Alertas Nacionals, detalla que els compostos, que compleixen la funció de conservants, no estan permesos en la pintura de dits.

La marca de material escolar Milan pertany a l’empresa gironina Factis SA, que no alerta d’aquesta reitrada en la seua pàgina web.

Figuren, no obstant això, el número de telèfon 972 30 32 00 i l’adreça de correu electrònic info@milan.es per a atendre els dubtes que puguen sorgir entre els consumidors.

Últimes notícies

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.

CSIF denuncia saturació en Urgències de Llíria i Arnau per falta d’espai i esperes de més de 4 hores

CSIF ha alertat de la saturació en les Urgències dels hospitals de Llíria i Arnau de Vilanova per falta d'espai, amb esperes de més de quatre hores. El sindicat demana reforços de personal i ampliació d'instal·lacions.

La jutgessa de la DANA se centra en la retirada de bombers i ordena identificar als equips

La instructora ha ordenat identificar als bombers que van vigilar llits el 29-O i ha anomenat de nou a un tècnic de Es-Alert. També recapta informació de CHJ i conselleries per a afinar la cronologia i la cadena de decisions.

La Policia d’Indonèsia investiga per negligència al capità del vaixell de valencians que va naufragar en Komodo

La investigació se centra en el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat amb sis valencians a bord. Tres van morir, dos van ser rescatats i un xiquet seguix desaparegut.

Indonèsia accelera el límit per a trobar al xiquet valencià desaparegut després del naufragi en Komodo

L'operatiu en Komodo entra en la seua jornada final per a localitzar a Quique, de 10 anys, després de catorze dies sense resultats. La Policia investiga possible negligència.

El 99,5% dels municipis de més de 5.000 habitants ja compta amb Pla Territorial d’Emergències homologat

La Comissió de Protecció Civil ha homologat 199 nous plans municipals. Amb això, quasi tots els municipis mitjans i grans disposen d'un marc operatiu comú davant emergències.

Un dispositiu de la UA ressuscita microordinadors clàssics en emular les seues disqueteres

La Universitat d'Alacant ha creat un dispositiu extern que retorna a la vida microordinadors clàssics en replicar amb fidelitat el funcionament de les disqueteres. Manté compatibilitat física, no exigix modificar el maquinari i reproduïx el so del capçal.