Detinguts per robatoris en cases de camp de Guardamar del Segura i Sella

 

La Guàrdia Civil d'Alacant va detenir el passat dia 10 de març a un home i a una dona que cometien robatoris en cases aïllades de les localitats alacantines de Guardamar del Segura i Sella. Per a això usaven uniformes de treball i llogaven vehicles a nom de clients de la botiga d'informàtica que regenten a Torrevella.

El passat 10 de març, l'equip encarregat de Robatoris en Camp (equip ROCA) pertanyent a la Companyia de Calp, va posar fi de manera reeixida a la denominada Operació Jusodi, que es va iniciar el mes de gener passat amb motiu de dos robatoris produïts en habitatges aïllats, situades en la localitat de Sella de la comarca de la Marina Baixa.

Durant les perquisicions, els agents van descobrir que quan la parella procedia a delinquir, els desplaçaments els realitzaven sempre amb vehicles de lloguer, dels quals es realitzaven els tràmits administratius amb les dades que obtenien d'algun client que físicament se li pogués assimilar, de la seua botiga d'informàtica.
Este mateix document usurpat, l'usaven d'igual forma per a identificar-se en els controls policials, ja que el mateix mancava de permís de conduir.

El modus operandi a l'hora de cometre els robatoris sempre era el mateix, abillats amb roba de treball per a aparentar ser obrers, recorrien zones rurals i seleccionaven un habitatge.

Una vegada ja triada, accedien a la parcel·la i inutilitzaven les càmeres de seguretat per a poder accedir a l'interior amb total tranquil·litat.

Al que als objectes sostrets es refereix, sostreien tota mena d'estris, ja fossen material informàtic o fotogràfic, televisors o fins i tot joguines, que després venien en botigues de segona mà.

S'estima que el valor del sostret pot aconseguir aproximadament els 15.000 euros.

Per tot això, després de l'autorització prèvia de l'Autoritat Judicial, i amb l'ajuda de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Torrevella, s'ha procedit a realitzar la pertinent entrada i registre en l'habitatge de la parella a Torrevella, resultant ser un home i una dona de nacionalitat espanyola de 33 i 39 anys respectivament, en la qual se'ls ha detingut. Se'ls han imputat quatre robatoris amb força en interior d'habitatges, un delicte d'usurpació d'estat civil, un delicte contra la seguretat viària i un delicte d'apropiació indeguda.

El Jutjat que coneix del cas és el d'Instrucció 3 de Torrevella, el qual després del lliurament per part de la Guàrdia Civil dels detinguts, ha dictat ingrés a la presó de l'home i llibertat amb càrrecs per a la dona.
La Guàrdia Civil ha recuperat part dels objectes sostrets que ja han estat lliurats als seus legítims propietaris. La Guàrdia Civil continua amb les accions tendents a recuperar la resta dels béns.

Últimes notícies

Arcadi España dona per bones les explicacions que Zapatero oferirà pel cas Plus Ultra

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha reivindicat la professionalitat de l’Agència Tributària.

El sector azuleter reclama un marc estable per a mantindre la cogeneració i els llocs de faena a Castelló

La patronal Ascer i representants institucionals han reclamat a Castelló un marc regulador estable per a la cogeneració industrial, que consideren essencial per a la competitivitat, l’ocupació i el futur de la indústria ceràmica.

Un patinet manipulat fuig pel centre de Benidorm a 104 km/h abans de ser interceptat

La Policia Local de Benidorm ha interceptat un patinet elèctric manipulat que ha arribat als 104 km/h després d’una fuga de més de dos quilòmetres pel centre de la ciutat. El conductor ha sigut sancionat per conducció temerària i per circular sense assegurança ni certificat de registre.

Més de 200 platges i cales valencianes lluïxen la Bandera Qualitur 2026 per la seua excel·lència

Turisme Comunitat Valenciana ha concedit la Bandera Qualitur 2026 a 206 platges i cales de 40 municipis, amb especial pes per als destins de la província de València.

Alerten que immigrants en vies de regularitzar-se acaben en CIE i deportats

La xarxa CIES No ha denunciat que persones migrants en procés de regularitzacio extraordinaria han sigut internades en CIE i, en alguns casos, deportades, cosa que consideren una amenaça al seu dret a regularitzar-se.

José María Ángel reclama que la Comissió Mixta avance sense pensar en la foto

L’excomissionat del Govern per a la dana defensa en el Senat que la Comissió Mixta només serà útil si hi ha voluntat real d’avançar i proposa més formació i canvis legals en emergències.

Rafa Mir, condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions, i ha imposat també dos anys de presó a un segon acusat, també futbolista i amic seu. La sentència no és ferma i fixa indemnitzacions econòmiques per a les víctimes.

Sara Sorribes confia a tornar al seu màxim nivell: encara em queda corda

La tenista castellonenca Sara Sorribes assegura que encara li queda corda per a competir al màxim nivell després de la seua retirada temporal i manté com a objectiu tornar a representar Espanya i ser als Jocs de Los Angeles 2028.