Detinguts per robatoris en cases de camp de Guardamar del Segura i Sella

 

La Guàrdia Civil d'Alacant va detenir el passat dia 10 de març a un home i a una dona que cometien robatoris en cases aïllades de les localitats alacantines de Guardamar del Segura i Sella. Per a això usaven uniformes de treball i llogaven vehicles a nom de clients de la botiga d'informàtica que regenten a Torrevella.

El passat 10 de març, l'equip encarregat de Robatoris en Camp (equip ROCA) pertanyent a la Companyia de Calp, va posar fi de manera reeixida a la denominada Operació Jusodi, que es va iniciar el mes de gener passat amb motiu de dos robatoris produïts en habitatges aïllats, situades en la localitat de Sella de la comarca de la Marina Baixa.

Durant les perquisicions, els agents van descobrir que quan la parella procedia a delinquir, els desplaçaments els realitzaven sempre amb vehicles de lloguer, dels quals es realitzaven els tràmits administratius amb les dades que obtenien d'algun client que físicament se li pogués assimilar, de la seua botiga d'informàtica.
Este mateix document usurpat, l'usaven d'igual forma per a identificar-se en els controls policials, ja que el mateix mancava de permís de conduir.

El modus operandi a l'hora de cometre els robatoris sempre era el mateix, abillats amb roba de treball per a aparentar ser obrers, recorrien zones rurals i seleccionaven un habitatge.

Una vegada ja triada, accedien a la parcel·la i inutilitzaven les càmeres de seguretat per a poder accedir a l'interior amb total tranquil·litat.

Al que als objectes sostrets es refereix, sostreien tota mena d'estris, ja fossen material informàtic o fotogràfic, televisors o fins i tot joguines, que després venien en botigues de segona mà.

S'estima que el valor del sostret pot aconseguir aproximadament els 15.000 euros.

Per tot això, després de l'autorització prèvia de l'Autoritat Judicial, i amb l'ajuda de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Torrevella, s'ha procedit a realitzar la pertinent entrada i registre en l'habitatge de la parella a Torrevella, resultant ser un home i una dona de nacionalitat espanyola de 33 i 39 anys respectivament, en la qual se'ls ha detingut. Se'ls han imputat quatre robatoris amb força en interior d'habitatges, un delicte d'usurpació d'estat civil, un delicte contra la seguretat viària i un delicte d'apropiació indeguda.

El Jutjat que coneix del cas és el d'Instrucció 3 de Torrevella, el qual després del lliurament per part de la Guàrdia Civil dels detinguts, ha dictat ingrés a la presó de l'home i llibertat amb càrrecs per a la dona.
La Guàrdia Civil ha recuperat part dels objectes sostrets que ja han estat lliurats als seus legítims propietaris. La Guàrdia Civil continua amb les accions tendents a recuperar la resta dels béns.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aemet preveu un cap de setmana inestable i una altra borrasca des del dimarts

Aemet ha informat de pluges generalitzades este dijous i d'un cap de setmana inestable; el dimarts s'espera una altra borrasca. Els acumulats més alts s'han donat en la Comunitat Valenciana.

Huit detinguts a Cheste i Vilamarxant en tres intervencions contra el narcotràfic

La Guàrdia Civil ha detingut a huit persones i ha desarticulat tres punts de venda de droga a Cheste i Vilamarxant. L'operatiu ha intervingut cocaïna, haixix, diners i 11 armes.

Alerten d’una estafa que suplanta ‘Mi Carpeta Ciudadana’ amb un fals ingrés de 552 euros

INCIBE detecta una campanya de correus fraudulents que intenta obtindre dades personals i bancàries dels usuaris

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent i només permet eixides

El port ha suspés les entrades per ratxes de vent i, a les 09.24, ha permés únicament les eixides. Aemet manté avís groc per pluges i tempestes a Castelló, València i litoral nord d'Alacant.

Carmencita garantix safrà per a sis mesos i evita l’impacte del conflicte a l’Iran

L'empresa embene unes tres tones de safrà a l'any i assegura subministrament fins a setembre de 2026 gràcies al seu 'estoc' i a rutes alternatives. La modernització de la seua planta i l'expansió logística reforcen la seua capacitat en un context de tensions a l'Iran

Dos detinguts per incendis intencionats en garatges de Novelda i Petrer

Dos jóvens de 24 anys han sigut detinguts per provocar sengles focs en garatges de Novelda i Petrer. La ràpida actuació d'emergències va evitar ferits i danys majors.

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València ha suspés la mascletà de les 14.00 per la pluja i les previsions. La decisió s'ha pres al no poder garantir el muntatge en temps i condicions.

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent

El Port de València ha tancat el trànsit marítim per ratxes de vent, segons ha comunicat el Centre de Coordinació d'Emergències després de la notificació de l'Autoritat Portuària. Aemet ha establit per a este dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant, i s'ha demanat precaució en les carreteres durant la jornada