Detinguts per robatoris en cases de camp de Guardamar del Segura i Sella

 

La Guàrdia Civil d'Alacant va detenir el passat dia 10 de març a un home i a una dona que cometien robatoris en cases aïllades de les localitats alacantines de Guardamar del Segura i Sella. Per a això usaven uniformes de treball i llogaven vehicles a nom de clients de la botiga d'informàtica que regenten a Torrevella.

El passat 10 de març, l'equip encarregat de Robatoris en Camp (equip ROCA) pertanyent a la Companyia de Calp, va posar fi de manera reeixida a la denominada Operació Jusodi, que es va iniciar el mes de gener passat amb motiu de dos robatoris produïts en habitatges aïllats, situades en la localitat de Sella de la comarca de la Marina Baixa.

Durant les perquisicions, els agents van descobrir que quan la parella procedia a delinquir, els desplaçaments els realitzaven sempre amb vehicles de lloguer, dels quals es realitzaven els tràmits administratius amb les dades que obtenien d'algun client que físicament se li pogués assimilar, de la seua botiga d'informàtica.
Este mateix document usurpat, l'usaven d'igual forma per a identificar-se en els controls policials, ja que el mateix mancava de permís de conduir.

El modus operandi a l'hora de cometre els robatoris sempre era el mateix, abillats amb roba de treball per a aparentar ser obrers, recorrien zones rurals i seleccionaven un habitatge.

Una vegada ja triada, accedien a la parcel·la i inutilitzaven les càmeres de seguretat per a poder accedir a l'interior amb total tranquil·litat.

Al que als objectes sostrets es refereix, sostreien tota mena d'estris, ja fossen material informàtic o fotogràfic, televisors o fins i tot joguines, que després venien en botigues de segona mà.

S'estima que el valor del sostret pot aconseguir aproximadament els 15.000 euros.

Per tot això, després de l'autorització prèvia de l'Autoritat Judicial, i amb l'ajuda de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Torrevella, s'ha procedit a realitzar la pertinent entrada i registre en l'habitatge de la parella a Torrevella, resultant ser un home i una dona de nacionalitat espanyola de 33 i 39 anys respectivament, en la qual se'ls ha detingut. Se'ls han imputat quatre robatoris amb força en interior d'habitatges, un delicte d'usurpació d'estat civil, un delicte contra la seguretat viària i un delicte d'apropiació indeguda.

El Jutjat que coneix del cas és el d'Instrucció 3 de Torrevella, el qual després del lliurament per part de la Guàrdia Civil dels detinguts, ha dictat ingrés a la presó de l'home i llibertat amb càrrecs per a la dona.
La Guàrdia Civil ha recuperat part dels objectes sostrets que ja han estat lliurats als seus legítims propietaris. La Guàrdia Civil continua amb les accions tendents a recuperar la resta dels béns.

Últimes notícies

Detonats 68 projectils de la Guerra Civil trobats a Villores

La Guàrdia Civil ha fet esclatar de manera controlada 68 projectils de la Guerra Civil localitzats a Villores (Castelló), que mantenien intacta la seua capacitat destructiva malgrat l’avançat deteriorament.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ el 29 d’agost

València acollirà el dissabte 29 d'agost una nova concentració de protesta per la gestió de la DANA d'octubre de 2024, amb el lema 'Mazón a presó', convocada per desenes d'entitats socials.

Lladró dona una nova vida a Mickey i Donald en porcellana artística

Lladró ha llançat a València una nova col·lecció artesanal de figures de Mickey Mouse i el Pato Donald en porcellana, amb un llenguatge visual renovat i influències de l’art pop. La peça estrella és Mickey Mouse Doodle, de 58 centímetres i més de 600 hores de treball entre tècnica i ornamentació.

Extingit l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos, prop de la CV-35, s’ha donat per extingit este dilluns a les 12.30 hores després d’una nit d’intens treball dels bombers i efectius forestals. L’origen del foc podria estar relacionat amb la caiguda d’un llamp, segons ha assenyalat l’alcalde del municipi, Rafael Giménez.

249 efectius vigilaran les carreteres valencianes durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Un dispositiu especial amb 2.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil controlaran la mobilitat el 12 d’agost a la Comunitat Valenciana per l’eclipsi solar, amb parcs naturals tancats i recomanacions d’extrema precaució per risc d’incendis.

Mor ofegat un home de 39 anys a la platja de Puçol

Un home de 39 anys ha mort ofegat este diumenge a la platja de Puçol. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo malgrat els intents.

11 anys de presó per violar una menor i amenaçar-la amb difondre fotos íntimes

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a 11 anys de presó un home que va agredir sexualment una menor de 15 anys i la va coaccionar amb fotos íntimes. La sentència, fruit de la conformitat entre les parts, també inclou llibertat vigilada, inhabilitació i indemnització.

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.