Detinguts per robatoris en cases de camp de Guardamar del Segura i Sella

 

La Guàrdia Civil d'Alacant va detenir el passat dia 10 de març a un home i a una dona que cometien robatoris en cases aïllades de les localitats alacantines de Guardamar del Segura i Sella. Per a això usaven uniformes de treball i llogaven vehicles a nom de clients de la botiga d'informàtica que regenten a Torrevella.

El passat 10 de març, l'equip encarregat de Robatoris en Camp (equip ROCA) pertanyent a la Companyia de Calp, va posar fi de manera reeixida a la denominada Operació Jusodi, que es va iniciar el mes de gener passat amb motiu de dos robatoris produïts en habitatges aïllats, situades en la localitat de Sella de la comarca de la Marina Baixa.

Durant les perquisicions, els agents van descobrir que quan la parella procedia a delinquir, els desplaçaments els realitzaven sempre amb vehicles de lloguer, dels quals es realitzaven els tràmits administratius amb les dades que obtenien d'algun client que físicament se li pogués assimilar, de la seua botiga d'informàtica.
Este mateix document usurpat, l'usaven d'igual forma per a identificar-se en els controls policials, ja que el mateix mancava de permís de conduir.

El modus operandi a l'hora de cometre els robatoris sempre era el mateix, abillats amb roba de treball per a aparentar ser obrers, recorrien zones rurals i seleccionaven un habitatge.

Una vegada ja triada, accedien a la parcel·la i inutilitzaven les càmeres de seguretat per a poder accedir a l'interior amb total tranquil·litat.

Al que als objectes sostrets es refereix, sostreien tota mena d'estris, ja fossen material informàtic o fotogràfic, televisors o fins i tot joguines, que després venien en botigues de segona mà.

S'estima que el valor del sostret pot aconseguir aproximadament els 15.000 euros.

Per tot això, després de l'autorització prèvia de l'Autoritat Judicial, i amb l'ajuda de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Torrevella, s'ha procedit a realitzar la pertinent entrada i registre en l'habitatge de la parella a Torrevella, resultant ser un home i una dona de nacionalitat espanyola de 33 i 39 anys respectivament, en la qual se'ls ha detingut. Se'ls han imputat quatre robatoris amb força en interior d'habitatges, un delicte d'usurpació d'estat civil, un delicte contra la seguretat viària i un delicte d'apropiació indeguda.

El Jutjat que coneix del cas és el d'Instrucció 3 de Torrevella, el qual després del lliurament per part de la Guàrdia Civil dels detinguts, ha dictat ingrés a la presó de l'home i llibertat amb càrrecs per a la dona.
La Guàrdia Civil ha recuperat part dels objectes sostrets que ja han estat lliurats als seus legítims propietaris. La Guàrdia Civil continua amb les accions tendents a recuperar la resta dels béns.

Últimes notícies

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.

El Levante fitxa el davanter belga Yanis Musuayi fins a 2030

El Levante ha incorporat el davanter belga de 19 anys Yanis Musuayi, procedent del Club Brujas, amb contracte fins a juny de 2030. El jove atacant s’unirà als entrenaments granotes després d’una temporada destacada al filial Club NXT.

Primer diumenge d’agost amb calor intensa a l’interior de València i Alacant

El primer diumenge d’agost arriba amb cels poc nuvolosos i màximes notablement altes a l’interior de València i d’Alacant, segons AEMET.
FILMOTECA D'ESTIU