Detinguts per robatoris en cases de camp de Guardamar del Segura i Sella

 

La Guàrdia Civil d'Alacant va detenir el passat dia 10 de març a un home i a una dona que cometien robatoris en cases aïllades de les localitats alacantines de Guardamar del Segura i Sella. Per a això usaven uniformes de treball i llogaven vehicles a nom de clients de la botiga d'informàtica que regenten a Torrevella.

El passat 10 de març, l'equip encarregat de Robatoris en Camp (equip ROCA) pertanyent a la Companyia de Calp, va posar fi de manera reeixida a la denominada Operació Jusodi, que es va iniciar el mes de gener passat amb motiu de dos robatoris produïts en habitatges aïllats, situades en la localitat de Sella de la comarca de la Marina Baixa.

Durant les perquisicions, els agents van descobrir que quan la parella procedia a delinquir, els desplaçaments els realitzaven sempre amb vehicles de lloguer, dels quals es realitzaven els tràmits administratius amb les dades que obtenien d'algun client que físicament se li pogués assimilar, de la seua botiga d'informàtica.
Este mateix document usurpat, l'usaven d'igual forma per a identificar-se en els controls policials, ja que el mateix mancava de permís de conduir.

El modus operandi a l'hora de cometre els robatoris sempre era el mateix, abillats amb roba de treball per a aparentar ser obrers, recorrien zones rurals i seleccionaven un habitatge.

Una vegada ja triada, accedien a la parcel·la i inutilitzaven les càmeres de seguretat per a poder accedir a l'interior amb total tranquil·litat.

Al que als objectes sostrets es refereix, sostreien tota mena d'estris, ja fossen material informàtic o fotogràfic, televisors o fins i tot joguines, que després venien en botigues de segona mà.

S'estima que el valor del sostret pot aconseguir aproximadament els 15.000 euros.

Per tot això, després de l'autorització prèvia de l'Autoritat Judicial, i amb l'ajuda de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Torrevella, s'ha procedit a realitzar la pertinent entrada i registre en l'habitatge de la parella a Torrevella, resultant ser un home i una dona de nacionalitat espanyola de 33 i 39 anys respectivament, en la qual se'ls ha detingut. Se'ls han imputat quatre robatoris amb força en interior d'habitatges, un delicte d'usurpació d'estat civil, un delicte contra la seguretat viària i un delicte d'apropiació indeguda.

El Jutjat que coneix del cas és el d'Instrucció 3 de Torrevella, el qual després del lliurament per part de la Guàrdia Civil dels detinguts, ha dictat ingrés a la presó de l'home i llibertat amb càrrecs per a la dona.
La Guàrdia Civil ha recuperat part dels objectes sostrets que ja han estat lliurats als seus legítims propietaris. La Guàrdia Civil continua amb les accions tendents a recuperar la resta dels béns.

Últimes notícies

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.