Denuncien robatoris de cítrics en el terme municipal de Castelló a l’inici de campanya

 

La Unió de Llauradors alerta de diversos robatoris i diversos intents de la collita de cítrics durant els últims dies en algunes partides del terme municipal de Castelló, just quan s’inicia la campanya de recol·lecció en les varietats més primerenques de mandarines i davant la impotència de les persones afectades.

L’organització ha detectat així diversos robatoris de les varietats de mandarines primerenques Oronules  i Orogrós i la presència de vehicles sospitosos en les partides de Fadrell i Magdalena. Concretament, la setmana passada uns llauradors van descobrir com els estaven robant i recollint mandarines en calaixos per a carregar-les en un vehicle.

Davant la presència dels propietaris se n’anaren i van deixar tota la mercaderia en el camp.

Els afectats van anar a presentar la corresponent denúncia davant les dependències policials, però els va resultar impossible perquè no “funcionava internet”.

En este sentit, La Unió proposa que s’establisca un sistema telemàtic específic per a la interposició de denúncies per actes delictius en explotacions agràries i en les zones rurals i que s’incloga en els portals web de la Guàrdia Civil, Policia Nacional i Policia Autonòmica.

 Totes, excepte l’autonòmica, disposen de web i possibilitat de presentar denúncies telemàtiques, però no contemplen un tràmit específic per al camp, que com se sap té la peculiaritat de no tindre portes.

L’organització també aprofita per a sol·licitar major vigilància en les zones rurals i una efectiva coordinació entre les diverses forces de seguretat de l’Estat, del Seprona i de les policies locals per a evitar que es cometen més robatoris.

Insisteix per tant en la necessitat d’incrementar els pressupostos destinats a la seguretat en l’àmbit rural, amb les mateixes obligacions que els habitants de les zones urbanes, però també amb els mateixos drets.

Així, La Unió proposa reforçar els mitjans de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, particularment els equips ROCA, per a augmentar la seguretat en el medi rural i combatre els robatoris en les explotacions agràries.

També insta a perseguir el comerç de mercaderia robada perquè “és clar que si algú roba és perquè algú li ho compra. És important la vigilància per a intimidar, però també el compliment de la justícia i la persecució dels canals de comercialització il·lícits”, assenyala La Unió.

Per això, creu que cal acudir als mercats ambulants on es podria vendre de manera il·lícita tota eixa fruita robada.

Posats en contacte amb l’Ajuntament de Castelló, des de la Regidoria de Transició Ecològica han comunicat a La Unió que estan treballant per a organitzar mesures de control tant dels robatoris com de la distribució de producció d’origen no declarat.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.

22 anys de presó per agredir sexualment durant una dècada les seues dos fillastres menors a Altea

Un home de 46 anys ha sigut condemnat per l'Audiència d'Alacant a 22 anys de presó per haver agredit sexualment de manera continuada les seues dos fillastres, que tenien 11 i 9 anys quan van començar els fets a Altea.

Feijóo es reunirà amb militants del PP en un dinar este dissabte a Sueca

Alberto Núñez Feijóo presidirà este dissabte un dinar amb militants del PP a Sueca, organitzat pel president provincial Vicent Mompó, després de la junta directiva del partit a València.

Més policia este estiu a les zones turístiques i platges de València

La Policia Nacional reforçarà entre l’1 de juliol i el 31 d’agost la presència d’agents a les platges i principals punts turístics de València, així com en estacions, aeroport, port i estació d’autobusos.

El nou decret del taxi i les VTC genera rebuig però el Consell defensa que prima l’interés general

El vicepresident segon Vicente Martínez Mus admet el malestar del taxi i les VTC amb el nou decret autonòmic però assegura que la norma prioritza l’interés general i la millora del servici públic.

Martínez Mus atribuïx a l’interés polític la petició del PSPV perquè declare per la DANA

El vicepresident tercer Vicente Martínez Mus assegura que la petició del PSPV perquè declare al jutjat de Catarroja pel dia de la DANA respon a un interés polític i defensa que el xat del Consell no aporta dades noves. El dirigent sosté que el Consell va actuar segons la informació disponible en cada moment i nega un suposat apagó informatiu.