Denuncien robatoris de cítrics en el terme municipal de Castelló a l’inici de campanya

 

La Unió de Llauradors alerta de diversos robatoris i diversos intents de la collita de cítrics durant els últims dies en algunes partides del terme municipal de Castelló, just quan s’inicia la campanya de recol·lecció en les varietats més primerenques de mandarines i davant la impotència de les persones afectades.

L’organització ha detectat així diversos robatoris de les varietats de mandarines primerenques Oronules  i Orogrós i la presència de vehicles sospitosos en les partides de Fadrell i Magdalena. Concretament, la setmana passada uns llauradors van descobrir com els estaven robant i recollint mandarines en calaixos per a carregar-les en un vehicle.

Davant la presència dels propietaris se n’anaren i van deixar tota la mercaderia en el camp.

Els afectats van anar a presentar la corresponent denúncia davant les dependències policials, però els va resultar impossible perquè no “funcionava internet”.

En este sentit, La Unió proposa que s’establisca un sistema telemàtic específic per a la interposició de denúncies per actes delictius en explotacions agràries i en les zones rurals i que s’incloga en els portals web de la Guàrdia Civil, Policia Nacional i Policia Autonòmica.

 Totes, excepte l’autonòmica, disposen de web i possibilitat de presentar denúncies telemàtiques, però no contemplen un tràmit específic per al camp, que com se sap té la peculiaritat de no tindre portes.

L’organització també aprofita per a sol·licitar major vigilància en les zones rurals i una efectiva coordinació entre les diverses forces de seguretat de l’Estat, del Seprona i de les policies locals per a evitar que es cometen més robatoris.

Insisteix per tant en la necessitat d’incrementar els pressupostos destinats a la seguretat en l’àmbit rural, amb les mateixes obligacions que els habitants de les zones urbanes, però també amb els mateixos drets.

Així, La Unió proposa reforçar els mitjans de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, particularment els equips ROCA, per a augmentar la seguretat en el medi rural i combatre els robatoris en les explotacions agràries.

També insta a perseguir el comerç de mercaderia robada perquè “és clar que si algú roba és perquè algú li ho compra. És important la vigilància per a intimidar, però també el compliment de la justícia i la persecució dels canals de comercialització il·lícits”, assenyala La Unió.

Per això, creu que cal acudir als mercats ambulants on es podria vendre de manera il·lícita tota eixa fruita robada.

Posats en contacte amb l’Ajuntament de Castelló, des de la Regidoria de Transició Ecològica han comunicat a La Unió que estan treballant per a organitzar mesures de control tant dels robatoris com de la distribució de producció d’origen no declarat.

Últimes notícies

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.

Brugué resta importància a la derrota del Llevant i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha valorat la pretemporada del Levante UD després de la derrota contra el Sheffield United i ha destacat que, per damunt del resultat i del seu gol, el més important són les sensacions de l’equip.

Brugué relativitza la derrota del Levante i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha restat importància a la derrota del Levante UD contra el Sheffield United en pretemporada i ha insistit que el més important són les sensacions positives i la bona dinàmica del grup.

Rescaten amb helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat amb helicòpter després de patir un colp de calor mentre feia senderisme a la Creu de la Muela, en el terme municipal d’Oriola, i ha sigut traslladat a l’Hospital Vega Baja.

Rescaten en helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat en helicòpter a la Creu de la Muela, a Oriola, després de patir un colp de calor mentres feia senderisme.

Dani Requena reforça el mig del camp del Llevant cedit pel Villarreal

El migcampista granadí Dani Requena, de 22 anys, jugarà esta temporada al Llevant UD cedit pel Villarreal CF i s’incorporarà dilluns als entrenaments a les ordres de Luís Castro.

M. Àngels Francés assumirà la presidència de l’AVL amb una nova Junta de Govern renovada

El ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha elegit M. Àngels Francés com a nova presidenta, al capdavant d’una Junta de Govern renovada amb Rosa Agost, Immaculada Cerdà, Vicenta Tasa i Carles Segura.