13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Denuncien robatoris de cítrics en el terme municipal de Castelló a l’inici de campanya

 

La Unió de Llauradors alerta de diversos robatoris i diversos intents de la collita de cítrics durant els últims dies en algunes partides del terme municipal de Castelló, just quan s’inicia la campanya de recol·lecció en les varietats més primerenques de mandarines i davant la impotència de les persones afectades.

L’organització ha detectat així diversos robatoris de les varietats de mandarines primerenques Oronules  i Orogrós i la presència de vehicles sospitosos en les partides de Fadrell i Magdalena. Concretament, la setmana passada uns llauradors van descobrir com els estaven robant i recollint mandarines en calaixos per a carregar-les en un vehicle.

Davant la presència dels propietaris se n’anaren i van deixar tota la mercaderia en el camp.

Els afectats van anar a presentar la corresponent denúncia davant les dependències policials, però els va resultar impossible perquè no “funcionava internet”.

En este sentit, La Unió proposa que s’establisca un sistema telemàtic específic per a la interposició de denúncies per actes delictius en explotacions agràries i en les zones rurals i que s’incloga en els portals web de la Guàrdia Civil, Policia Nacional i Policia Autonòmica.

 Totes, excepte l’autonòmica, disposen de web i possibilitat de presentar denúncies telemàtiques, però no contemplen un tràmit específic per al camp, que com se sap té la peculiaritat de no tindre portes.

L’organització també aprofita per a sol·licitar major vigilància en les zones rurals i una efectiva coordinació entre les diverses forces de seguretat de l’Estat, del Seprona i de les policies locals per a evitar que es cometen més robatoris.

Insisteix per tant en la necessitat d’incrementar els pressupostos destinats a la seguretat en l’àmbit rural, amb les mateixes obligacions que els habitants de les zones urbanes, però també amb els mateixos drets.

Així, La Unió proposa reforçar els mitjans de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, particularment els equips ROCA, per a augmentar la seguretat en el medi rural i combatre els robatoris en les explotacions agràries.

També insta a perseguir el comerç de mercaderia robada perquè “és clar que si algú roba és perquè algú li ho compra. És important la vigilància per a intimidar, però també el compliment de la justícia i la persecució dels canals de comercialització il·lícits”, assenyala La Unió.

Per això, creu que cal acudir als mercats ambulants on es podria vendre de manera il·lícita tota eixa fruita robada.

Posats en contacte amb l’Ajuntament de Castelló, des de la Regidoria de Transició Ecològica han comunicat a La Unió que estan treballant per a organitzar mesures de control tant dels robatoris com de la distribució de producció d’origen no declarat.

Últimes notícies

Morant acusa a Feijoo de mentir sobre la dana i sosté que continua fent-ho

La ministra Diana Morant ha carregat contra Alberto Núñez Feijoo per la gestió de la dana en la Comunitat i li ha acusat de mentir per a protegir a Carlos Mazón. Les seues crítiques coincidixen amb la compareixença del líder del PP en la comissió parlamentària.

Detinguda una treballadora d’una guarderia d’Algemesí per presumpte maltractament a menors

La Policia ha detingut a una dona de 55 anys que treballa en una guarderia d'Algemesí pel presumpte maltractament a menors. La denúncia va partir del personal i el centre està clausurat.

Morant acusa a Feijóo de mentir sobre la DANA i de donar cobertura a Mazón

Diana Morant ha retret a Alberto Núñez Feijóo que comparega per haver mentit sobre la gestió de la DANA a València i sosté que continua fent-ho. Afirma que va buscar donar una coartada a Carlos Mazón i denúncia una apagada informativa fins a la seua eixida del Ventorro.

Presó provisional per una onada de robatoris en vivendes de l’Alacantí

Un home de 31 anys ha sigut detingut i ha ingressat a la presó provisional per set robatoris amb força en vivendes rurals de l'Alacantí. Un altre detingut també ha entrat a la presó per dos assalts en El Moralet.

Compromís demana en Les Corts una comissió d’investigació per les VPO d’Alacant

Compromís ha registrat en Les Corts la petició de crear una comissió d'investigació sobre les VPO d'Alacant. La formació denúncia canvis del Pla Viu i possibles favoritismes.

Compromís insta el PP a tallar d’arrel i exigir l’acta a l’edil que va insultar a Sánchez

Joan Baldoví ha demanat al PP que actue de manera exemplar després de l'insult a Pedro Sánchez en un míting del PSOE i ha advertit que normalitzar estes conductes degrada el debat públic.

Criden a l’orde a Feijóo en la comissió de la DANA després d’un xoc amb Bildu per ETA

El lider del PP ha sigut cridat a l'orde en la comision de investigacion de la DANA després de respondre a Oskar Matute amb al·lusions a ETA i a Arnaldo Otegi. La presidència li ha reclamat cenyir-se a l'assumpte de la compareixença.

El Govern destina 23 milions per a la recuperació agrícola a Torrent després de la DANA

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 23 milions a reparar explotacions, camins i regadiu a Torrent després de la DANA. Les obres s'han estés a Alaquàs i Chiva i ja han restablit l'accés i els regs.