Denuncien robatoris de cítrics en el terme municipal de Castelló a l’inici de campanya

 

La Unió de Llauradors alerta de diversos robatoris i diversos intents de la collita de cítrics durant els últims dies en algunes partides del terme municipal de Castelló, just quan s’inicia la campanya de recol·lecció en les varietats més primerenques de mandarines i davant la impotència de les persones afectades.

L’organització ha detectat així diversos robatoris de les varietats de mandarines primerenques Oronules  i Orogrós i la presència de vehicles sospitosos en les partides de Fadrell i Magdalena. Concretament, la setmana passada uns llauradors van descobrir com els estaven robant i recollint mandarines en calaixos per a carregar-les en un vehicle.

Davant la presència dels propietaris se n’anaren i van deixar tota la mercaderia en el camp.

Els afectats van anar a presentar la corresponent denúncia davant les dependències policials, però els va resultar impossible perquè no “funcionava internet”.

En este sentit, La Unió proposa que s’establisca un sistema telemàtic específic per a la interposició de denúncies per actes delictius en explotacions agràries i en les zones rurals i que s’incloga en els portals web de la Guàrdia Civil, Policia Nacional i Policia Autonòmica.

 Totes, excepte l’autonòmica, disposen de web i possibilitat de presentar denúncies telemàtiques, però no contemplen un tràmit específic per al camp, que com se sap té la peculiaritat de no tindre portes.

L’organització també aprofita per a sol·licitar major vigilància en les zones rurals i una efectiva coordinació entre les diverses forces de seguretat de l’Estat, del Seprona i de les policies locals per a evitar que es cometen més robatoris.

Insisteix per tant en la necessitat d’incrementar els pressupostos destinats a la seguretat en l’àmbit rural, amb les mateixes obligacions que els habitants de les zones urbanes, però també amb els mateixos drets.

Així, La Unió proposa reforçar els mitjans de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, particularment els equips ROCA, per a augmentar la seguretat en el medi rural i combatre els robatoris en les explotacions agràries.

També insta a perseguir el comerç de mercaderia robada perquè “és clar que si algú roba és perquè algú li ho compra. És important la vigilància per a intimidar, però també el compliment de la justícia i la persecució dels canals de comercialització il·lícits”, assenyala La Unió.

Per això, creu que cal acudir als mercats ambulants on es podria vendre de manera il·lícita tota eixa fruita robada.

Posats en contacte amb l’Ajuntament de Castelló, des de la Regidoria de Transició Ecològica han comunicat a La Unió que estan treballant per a organitzar mesures de control tant dels robatoris com de la distribució de producció d’origen no declarat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.