Denuncien robatoris de cítrics en el terme municipal de Castelló a l’inici de campanya

 

La Unió de Llauradors alerta de diversos robatoris i diversos intents de la collita de cítrics durant els últims dies en algunes partides del terme municipal de Castelló, just quan s’inicia la campanya de recol·lecció en les varietats més primerenques de mandarines i davant la impotència de les persones afectades.

L’organització ha detectat així diversos robatoris de les varietats de mandarines primerenques Oronules  i Orogrós i la presència de vehicles sospitosos en les partides de Fadrell i Magdalena. Concretament, la setmana passada uns llauradors van descobrir com els estaven robant i recollint mandarines en calaixos per a carregar-les en un vehicle.

Davant la presència dels propietaris se n’anaren i van deixar tota la mercaderia en el camp.

Els afectats van anar a presentar la corresponent denúncia davant les dependències policials, però els va resultar impossible perquè no “funcionava internet”.

En este sentit, La Unió proposa que s’establisca un sistema telemàtic específic per a la interposició de denúncies per actes delictius en explotacions agràries i en les zones rurals i que s’incloga en els portals web de la Guàrdia Civil, Policia Nacional i Policia Autonòmica.

 Totes, excepte l’autonòmica, disposen de web i possibilitat de presentar denúncies telemàtiques, però no contemplen un tràmit específic per al camp, que com se sap té la peculiaritat de no tindre portes.

L’organització també aprofita per a sol·licitar major vigilància en les zones rurals i una efectiva coordinació entre les diverses forces de seguretat de l’Estat, del Seprona i de les policies locals per a evitar que es cometen més robatoris.

Insisteix per tant en la necessitat d’incrementar els pressupostos destinats a la seguretat en l’àmbit rural, amb les mateixes obligacions que els habitants de les zones urbanes, però també amb els mateixos drets.

Així, La Unió proposa reforçar els mitjans de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, particularment els equips ROCA, per a augmentar la seguretat en el medi rural i combatre els robatoris en les explotacions agràries.

També insta a perseguir el comerç de mercaderia robada perquè “és clar que si algú roba és perquè algú li ho compra. És important la vigilància per a intimidar, però també el compliment de la justícia i la persecució dels canals de comercialització il·lícits”, assenyala La Unió.

Per això, creu que cal acudir als mercats ambulants on es podria vendre de manera il·lícita tota eixa fruita robada.

Posats en contacte amb l’Ajuntament de Castelló, des de la Regidoria de Transició Ecològica han comunicat a La Unió que estan treballant per a organitzar mesures de control tant dels robatoris com de la distribució de producció d’origen no declarat.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.