10 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Alerten de robatoris a majors a Petrer pel mètode de la fals abraçada

La Policia Local de Petrer alerta d’un brot de robatoris a la via pública utilitzant el mètode de la falsa abraçada. En els últims dies s’han denunciat dos robatoris, el que sembla és que no es tractaria de la mateixa persona, segons la descripció realitzada per les víctimes.

El regidor de Seguretat Ciutadana, Pablo Lizán, ha fet una crida perquè s’extremen les mesures de seguretat i ha demanat que “alertem als nostres majors perquè desconfien de persones desconegudes que s’acosten a ells i si les detecten que truquen immediatament a la policia”.

Este modus operandi consisteix a acostar-se a homes grans amb alguna excusa i buscar un contacte físic, arribant a acariciar-, llançant-afalacs, demanant-los treball o oferint sexe, abraçant o besant-, per robar-los rellotges, joies i cadenes.

En un dels casos, i segons el testimoni de la víctima que es trobava assegut en un banc de Jardins Rei Juan Carlos I, se li va acostar una dona que, pel seu accent és estrangera, i li va proposar mantenir relacions sexuals. Tot i la negativa, el va abraçar, moment en el qual va aprofitar per a robar-li un cordó d’or amb una medalla del Real Madrid que duia a coll.

Segons el testimoni ofert a la policia, es tractaria d’una dona d’uns 30 anys, d’alçada no superior a 1,60 m, pèl castany i vestia una part amb peça esportiva.

El segon cas es va produir a la part de la rambla paral·lela al carrer L’Horta, una zona molt freqüentada per senderistes i pas de vehicles. La persona que va denunciar els fets va relatar que una jove d’uns 20 anys, d’origen estranger també, d’alçada baixa li va fer dos abraçades i dos petons i el va convidar a anar-se’n a casa, cosa que va ser rebutjat.

Una vegada que va marxar la víctima, es va adonar que li faltava la cadena d’or que portava al coll, amb una medalla amb les seues inicials gravades i el grup sanguini.

Lizán ha demanat que, davant esta situació, s’intente no fer ostentació de joies i que es busque la col·laboració d’altres transeünts en cas de detectar un possible cas d’este tipus, a més d’avisar com més aviat a la policia perquè s’actue un dispositiu de recerca i localització de les presumptes autores dels fets.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.