Alerten de robatoris a majors a Petrer pel mètode de la fals abraçada

La Policia Local de Petrer alerta d’un brot de robatoris a la via pública utilitzant el mètode de la falsa abraçada. En els últims dies s’han denunciat dos robatoris, el que sembla és que no es tractaria de la mateixa persona, segons la descripció realitzada per les víctimes.

El regidor de Seguretat Ciutadana, Pablo Lizán, ha fet una crida perquè s’extremen les mesures de seguretat i ha demanat que «alertem als nostres majors perquè desconfien de persones desconegudes que s’acosten a ells i si les detecten que truquen immediatament a la policia».

Este modus operandi consisteix a acostar-se a homes grans amb alguna excusa i buscar un contacte físic, arribant a acariciar-, llançant-afalacs, demanant-los treball o oferint sexe, abraçant o besant-, per robar-los rellotges, joies i cadenes.

En un dels casos, i segons el testimoni de la víctima que es trobava assegut en un banc de Jardins Rei Juan Carlos I, se li va acostar una dona que, pel seu accent és estrangera, i li va proposar mantenir relacions sexuals. Tot i la negativa, el va abraçar, moment en el qual va aprofitar per a robar-li un cordó d’or amb una medalla del Real Madrid que duia a coll.

Segons el testimoni ofert a la policia, es tractaria d’una dona d’uns 30 anys, d’alçada no superior a 1,60 m, pèl castany i vestia una part amb peça esportiva.

El segon cas es va produir a la part de la rambla paral·lela al carrer L’Horta, una zona molt freqüentada per senderistes i pas de vehicles. La persona que va denunciar els fets va relatar que una jove d’uns 20 anys, d’origen estranger també, d’alçada baixa li va fer dos abraçades i dos petons i el va convidar a anar-se’n a casa, cosa que va ser rebutjat.

Una vegada que va marxar la víctima, es va adonar que li faltava la cadena d’or que portava al coll, amb una medalla amb les seues inicials gravades i el grup sanguini.

Lizán ha demanat que, davant esta situació, s’intente no fer ostentació de joies i que es busque la col·laboració d’altres transeünts en cas de detectar un possible cas d’este tipus, a més d’avisar com més aviat a la policia perquè s’actue un dispositiu de recerca i localització de les presumptes autores dels fets.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.