Alerten de robatoris a majors a Petrer pel mètode de la fals abraçada

La Policia Local de Petrer alerta d’un brot de robatoris a la via pública utilitzant el mètode de la falsa abraçada. En els últims dies s’han denunciat dos robatoris, el que sembla és que no es tractaria de la mateixa persona, segons la descripció realitzada per les víctimes.

El regidor de Seguretat Ciutadana, Pablo Lizán, ha fet una crida perquè s’extremen les mesures de seguretat i ha demanat que «alertem als nostres majors perquè desconfien de persones desconegudes que s’acosten a ells i si les detecten que truquen immediatament a la policia».

Este modus operandi consisteix a acostar-se a homes grans amb alguna excusa i buscar un contacte físic, arribant a acariciar-, llançant-afalacs, demanant-los treball o oferint sexe, abraçant o besant-, per robar-los rellotges, joies i cadenes.

En un dels casos, i segons el testimoni de la víctima que es trobava assegut en un banc de Jardins Rei Juan Carlos I, se li va acostar una dona que, pel seu accent és estrangera, i li va proposar mantenir relacions sexuals. Tot i la negativa, el va abraçar, moment en el qual va aprofitar per a robar-li un cordó d’or amb una medalla del Real Madrid que duia a coll.

Segons el testimoni ofert a la policia, es tractaria d’una dona d’uns 30 anys, d’alçada no superior a 1,60 m, pèl castany i vestia una part amb peça esportiva.

El segon cas es va produir a la part de la rambla paral·lela al carrer L’Horta, una zona molt freqüentada per senderistes i pas de vehicles. La persona que va denunciar els fets va relatar que una jove d’uns 20 anys, d’origen estranger també, d’alçada baixa li va fer dos abraçades i dos petons i el va convidar a anar-se’n a casa, cosa que va ser rebutjat.

Una vegada que va marxar la víctima, es va adonar que li faltava la cadena d’or que portava al coll, amb una medalla amb les seues inicials gravades i el grup sanguini.

Lizán ha demanat que, davant esta situació, s’intente no fer ostentació de joies i que es busque la col·laboració d’altres transeünts en cas de detectar un possible cas d’este tipus, a més d’avisar com més aviat a la policia perquè s’actue un dispositiu de recerca i localització de les presumptes autores dels fets.

Últimes notícies

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.