Alerten de robatoris a majors a Petrer pel mètode de la fals abraçada

La Policia Local de Petrer alerta d’un brot de robatoris a la via pública utilitzant el mètode de la falsa abraçada. En els últims dies s’han denunciat dos robatoris, el que sembla és que no es tractaria de la mateixa persona, segons la descripció realitzada per les víctimes.

El regidor de Seguretat Ciutadana, Pablo Lizán, ha fet una crida perquè s’extremen les mesures de seguretat i ha demanat que «alertem als nostres majors perquè desconfien de persones desconegudes que s’acosten a ells i si les detecten que truquen immediatament a la policia».

Este modus operandi consisteix a acostar-se a homes grans amb alguna excusa i buscar un contacte físic, arribant a acariciar-, llançant-afalacs, demanant-los treball o oferint sexe, abraçant o besant-, per robar-los rellotges, joies i cadenes.

En un dels casos, i segons el testimoni de la víctima que es trobava assegut en un banc de Jardins Rei Juan Carlos I, se li va acostar una dona que, pel seu accent és estrangera, i li va proposar mantenir relacions sexuals. Tot i la negativa, el va abraçar, moment en el qual va aprofitar per a robar-li un cordó d’or amb una medalla del Real Madrid que duia a coll.

Segons el testimoni ofert a la policia, es tractaria d’una dona d’uns 30 anys, d’alçada no superior a 1,60 m, pèl castany i vestia una part amb peça esportiva.

El segon cas es va produir a la part de la rambla paral·lela al carrer L’Horta, una zona molt freqüentada per senderistes i pas de vehicles. La persona que va denunciar els fets va relatar que una jove d’uns 20 anys, d’origen estranger també, d’alçada baixa li va fer dos abraçades i dos petons i el va convidar a anar-se’n a casa, cosa que va ser rebutjat.

Una vegada que va marxar la víctima, es va adonar que li faltava la cadena d’or que portava al coll, amb una medalla amb les seues inicials gravades i el grup sanguini.

Lizán ha demanat que, davant esta situació, s’intente no fer ostentació de joies i que es busque la col·laboració d’altres transeünts en cas de detectar un possible cas d’este tipus, a més d’avisar com més aviat a la policia perquè s’actue un dispositiu de recerca i localització de les presumptes autores dels fets.

Últimes notícies

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.