Alerten de robatoris a majors a Petrer pel mètode de la fals abraçada

La Policia Local de Petrer alerta d’un brot de robatoris a la via pública utilitzant el mètode de la falsa abraçada. En els últims dies s’han denunciat dos robatoris, el que sembla és que no es tractaria de la mateixa persona, segons la descripció realitzada per les víctimes.

El regidor de Seguretat Ciutadana, Pablo Lizán, ha fet una crida perquè s’extremen les mesures de seguretat i ha demanat que «alertem als nostres majors perquè desconfien de persones desconegudes que s’acosten a ells i si les detecten que truquen immediatament a la policia».

Este modus operandi consisteix a acostar-se a homes grans amb alguna excusa i buscar un contacte físic, arribant a acariciar-, llançant-afalacs, demanant-los treball o oferint sexe, abraçant o besant-, per robar-los rellotges, joies i cadenes.

En un dels casos, i segons el testimoni de la víctima que es trobava assegut en un banc de Jardins Rei Juan Carlos I, se li va acostar una dona que, pel seu accent és estrangera, i li va proposar mantenir relacions sexuals. Tot i la negativa, el va abraçar, moment en el qual va aprofitar per a robar-li un cordó d’or amb una medalla del Real Madrid que duia a coll.

Segons el testimoni ofert a la policia, es tractaria d’una dona d’uns 30 anys, d’alçada no superior a 1,60 m, pèl castany i vestia una part amb peça esportiva.

El segon cas es va produir a la part de la rambla paral·lela al carrer L’Horta, una zona molt freqüentada per senderistes i pas de vehicles. La persona que va denunciar els fets va relatar que una jove d’uns 20 anys, d’origen estranger també, d’alçada baixa li va fer dos abraçades i dos petons i el va convidar a anar-se’n a casa, cosa que va ser rebutjat.

Una vegada que va marxar la víctima, es va adonar que li faltava la cadena d’or que portava al coll, amb una medalla amb les seues inicials gravades i el grup sanguini.

Lizán ha demanat que, davant esta situació, s’intente no fer ostentació de joies i que es busque la col·laboració d’altres transeünts en cas de detectar un possible cas d’este tipus, a més d’avisar com més aviat a la policia perquè s’actue un dispositiu de recerca i localització de les presumptes autores dels fets.

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.