Salven a una bebé de l’asfíxia després d’engolir-se un tap d’una botella de plàstic

 

Una bebé de solament 13 mesos es va ennuegar amb el tap d’una botella de plàstic a la seua casa a Madrid i, quan els seus pares es disposaven a portar-la a tot córrer a l’hospital, van quedar tots atrapats a l’interior de l’ascensor de l’edifici.

Els bombers van alliberar la família i sanitaris del Samur-Protecció Civil van poder salvar la vida de la bebé, tal com ha informat una portaveu d’Emergències Madrid a Europa Press.

 

Com va ocórrer tot?

 

Els fets van succeir al voltant de les 13.45 hores d’ahir dilluns en un immoble situat en la carretera de Boadilla del Monte número 11, en el districte madrileny de la Llatina. Per causes que encara es desconeixen, la xiqueta s’havia engolit un tap de plàstic d’una botella, la qual cosa li va provocar una falta d’oxigen.

Davant l’ocorregut, i molt alarmats, els seus pares es disposaven a portar-la immediatament a l’hospital, però en baixar al garatge de l’edifici amb l’ascensor, este va patir una avaria i van quedar parats entre diverses plantes, sense poder obrir la porta.

 

El tap va quedar encaixat en la gola

 

Davant la greu situació en la qual es trobaven, els pares de la bebé van telefonar al 112 per a demanar ajuda. En pocs minuts, una dotació de Bombers de l’Ajuntament de Madrid va arribar al lloc i els van alliberar.

Els bombers van atendre immediatament la bebé, i van veure que presentava una respiració agònica i un ritme cardíac lent, pròxim a la parada cardíaca, per la qual cosa la van posar en posició de seguretat i li van proporcionar oxigen.

A continuació, van arribar els sanitaris del Samur-Protecció Civil, que amb unes complexes maniobres van aconseguir extraure-li el tap que li obstruïa la via aèria i que havia quedat completament encaixat en la seua gola.

Després d’estabilitzar-la, els facultatius la van traslladar amb preavís a l’Hospital 12 d’Octubre de Madrid, on la xiqueta es va recuperant de l’ocorregut.

Agents de la Policia Municipal i Nacional també van arribar al lloc i van col·laborar en les primeres assistències.

 

Com actuar en cas d’ennuegada infantil?

 

L’AEPAp (Associació Espanyola de Pediatria d’Atenció Primària) aconsella que, si un xiquet s’ennuega amb un objecte, però està conscient i tossint, se li ha de col·locar en posició incorporada, animar-li al fet que continue tossint i vigilar-li fins que es resolga l’ennuegada. És millor no intentar extraure el cos estrany a cegues, no donar-li colps a l’esquena i no sacsar-li.

I quan s’ha de telefonar a Emergències?

 

• Quan no es passa l’ennuegada.
• Quan no millora la dificultat respiratòria.
• Quan el xiquet o la xiqueta es posa morat.
• Quan hi ha pèrdua de consciència.

Últimes notícies

‘Visitants’ obri Sagunt a Escena amb una mirada actual i participativa als grans clàssics

La companyia castellonenca inaugura este dissabte la 43a edició del festival amb l’espectacle de carrer ‘I si fem un clàssic?’

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.
FILMOTECA D'ESTIU