Salven a una bebé de l’asfíxia després d’engolir-se un tap d’una botella de plàstic

 

Una bebé de solament 13 mesos es va ennuegar amb el tap d’una botella de plàstic a la seua casa a Madrid i, quan els seus pares es disposaven a portar-la a tot córrer a l’hospital, van quedar tots atrapats a l’interior de l’ascensor de l’edifici.

Els bombers van alliberar la família i sanitaris del Samur-Protecció Civil van poder salvar la vida de la bebé, tal com ha informat una portaveu d’Emergències Madrid a Europa Press.

 

Com va ocórrer tot?

 

Els fets van succeir al voltant de les 13.45 hores d’ahir dilluns en un immoble situat en la carretera de Boadilla del Monte número 11, en el districte madrileny de la Llatina. Per causes que encara es desconeixen, la xiqueta s’havia engolit un tap de plàstic d’una botella, la qual cosa li va provocar una falta d’oxigen.

Davant l’ocorregut, i molt alarmats, els seus pares es disposaven a portar-la immediatament a l’hospital, però en baixar al garatge de l’edifici amb l’ascensor, este va patir una avaria i van quedar parats entre diverses plantes, sense poder obrir la porta.

 

El tap va quedar encaixat en la gola

 

Davant la greu situació en la qual es trobaven, els pares de la bebé van telefonar al 112 per a demanar ajuda. En pocs minuts, una dotació de Bombers de l’Ajuntament de Madrid va arribar al lloc i els van alliberar.

Els bombers van atendre immediatament la bebé, i van veure que presentava una respiració agònica i un ritme cardíac lent, pròxim a la parada cardíaca, per la qual cosa la van posar en posició de seguretat i li van proporcionar oxigen.

A continuació, van arribar els sanitaris del Samur-Protecció Civil, que amb unes complexes maniobres van aconseguir extraure-li el tap que li obstruïa la via aèria i que havia quedat completament encaixat en la seua gola.

Després d’estabilitzar-la, els facultatius la van traslladar amb preavís a l’Hospital 12 d’Octubre de Madrid, on la xiqueta es va recuperant de l’ocorregut.

Agents de la Policia Municipal i Nacional també van arribar al lloc i van col·laborar en les primeres assistències.

 

Com actuar en cas d’ennuegada infantil?

 

L’AEPAp (Associació Espanyola de Pediatria d’Atenció Primària) aconsella que, si un xiquet s’ennuega amb un objecte, però està conscient i tossint, se li ha de col·locar en posició incorporada, animar-li al fet que continue tossint i vigilar-li fins que es resolga l’ennuegada. És millor no intentar extraure el cos estrany a cegues, no donar-li colps a l’esquena i no sacsar-li.

I quan s’ha de telefonar a Emergències?

 

• Quan no es passa l’ennuegada.
• Quan no millora la dificultat respiratòria.
• Quan el xiquet o la xiqueta es posa morat.
• Quan hi ha pèrdua de consciència.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.