Salven a una bebé de l’asfíxia després d’engolir-se un tap d’una botella de plàstic

 

Una bebé de solament 13 mesos es va ennuegar amb el tap d’una botella de plàstic a la seua casa a Madrid i, quan els seus pares es disposaven a portar-la a tot córrer a l’hospital, van quedar tots atrapats a l’interior de l’ascensor de l’edifici.

Els bombers van alliberar la família i sanitaris del Samur-Protecció Civil van poder salvar la vida de la bebé, tal com ha informat una portaveu d’Emergències Madrid a Europa Press.

 

Com va ocórrer tot?

 

Els fets van succeir al voltant de les 13.45 hores d’ahir dilluns en un immoble situat en la carretera de Boadilla del Monte número 11, en el districte madrileny de la Llatina. Per causes que encara es desconeixen, la xiqueta s’havia engolit un tap de plàstic d’una botella, la qual cosa li va provocar una falta d’oxigen.

Davant l’ocorregut, i molt alarmats, els seus pares es disposaven a portar-la immediatament a l’hospital, però en baixar al garatge de l’edifici amb l’ascensor, este va patir una avaria i van quedar parats entre diverses plantes, sense poder obrir la porta.

 

El tap va quedar encaixat en la gola

 

Davant la greu situació en la qual es trobaven, els pares de la bebé van telefonar al 112 per a demanar ajuda. En pocs minuts, una dotació de Bombers de l’Ajuntament de Madrid va arribar al lloc i els van alliberar.

Els bombers van atendre immediatament la bebé, i van veure que presentava una respiració agònica i un ritme cardíac lent, pròxim a la parada cardíaca, per la qual cosa la van posar en posició de seguretat i li van proporcionar oxigen.

A continuació, van arribar els sanitaris del Samur-Protecció Civil, que amb unes complexes maniobres van aconseguir extraure-li el tap que li obstruïa la via aèria i que havia quedat completament encaixat en la seua gola.

Després d’estabilitzar-la, els facultatius la van traslladar amb preavís a l’Hospital 12 d’Octubre de Madrid, on la xiqueta es va recuperant de l’ocorregut.

Agents de la Policia Municipal i Nacional també van arribar al lloc i van col·laborar en les primeres assistències.

 

Com actuar en cas d’ennuegada infantil?

 

L’AEPAp (Associació Espanyola de Pediatria d’Atenció Primària) aconsella que, si un xiquet s’ennuega amb un objecte, però està conscient i tossint, se li ha de col·locar en posició incorporada, animar-li al fet que continue tossint i vigilar-li fins que es resolga l’ennuegada. És millor no intentar extraure el cos estrany a cegues, no donar-li colps a l’esquena i no sacsar-li.

I quan s’ha de telefonar a Emergències?

 

• Quan no es passa l’ennuegada.
• Quan no millora la dificultat respiratòria.
• Quan el xiquet o la xiqueta es posa morat.
• Quan hi ha pèrdua de consciència.

Últimes notícies

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.

Un jove es presentada a la comissaria de Burjassot i és detingut per apunyalar mortalment un home

La Policia Nacional ha detingut un jove de 24 anys després que es presentara a la comissaria de Burjassot amb les mans plenes de sang i confessara haver matat un home presumptament apunyalant-lo.

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.