Salven a una bebé de l’asfíxia després d’engolir-se un tap d’una botella de plàstic

 

Una bebé de solament 13 mesos es va ennuegar amb el tap d’una botella de plàstic a la seua casa a Madrid i, quan els seus pares es disposaven a portar-la a tot córrer a l’hospital, van quedar tots atrapats a l’interior de l’ascensor de l’edifici.

Els bombers van alliberar la família i sanitaris del Samur-Protecció Civil van poder salvar la vida de la bebé, tal com ha informat una portaveu d’Emergències Madrid a Europa Press.

 

Com va ocórrer tot?

 

Els fets van succeir al voltant de les 13.45 hores d’ahir dilluns en un immoble situat en la carretera de Boadilla del Monte número 11, en el districte madrileny de la Llatina. Per causes que encara es desconeixen, la xiqueta s’havia engolit un tap de plàstic d’una botella, la qual cosa li va provocar una falta d’oxigen.

Davant l’ocorregut, i molt alarmats, els seus pares es disposaven a portar-la immediatament a l’hospital, però en baixar al garatge de l’edifici amb l’ascensor, este va patir una avaria i van quedar parats entre diverses plantes, sense poder obrir la porta.

 

El tap va quedar encaixat en la gola

 

Davant la greu situació en la qual es trobaven, els pares de la bebé van telefonar al 112 per a demanar ajuda. En pocs minuts, una dotació de Bombers de l’Ajuntament de Madrid va arribar al lloc i els van alliberar.

Els bombers van atendre immediatament la bebé, i van veure que presentava una respiració agònica i un ritme cardíac lent, pròxim a la parada cardíaca, per la qual cosa la van posar en posició de seguretat i li van proporcionar oxigen.

A continuació, van arribar els sanitaris del Samur-Protecció Civil, que amb unes complexes maniobres van aconseguir extraure-li el tap que li obstruïa la via aèria i que havia quedat completament encaixat en la seua gola.

Després d’estabilitzar-la, els facultatius la van traslladar amb preavís a l’Hospital 12 d’Octubre de Madrid, on la xiqueta es va recuperant de l’ocorregut.

Agents de la Policia Municipal i Nacional també van arribar al lloc i van col·laborar en les primeres assistències.

 

Com actuar en cas d’ennuegada infantil?

 

L’AEPAp (Associació Espanyola de Pediatria d’Atenció Primària) aconsella que, si un xiquet s’ennuega amb un objecte, però està conscient i tossint, se li ha de col·locar en posició incorporada, animar-li al fet que continue tossint i vigilar-li fins que es resolga l’ennuegada. És millor no intentar extraure el cos estrany a cegues, no donar-li colps a l’esquena i no sacsar-li.

I quan s’ha de telefonar a Emergències?

 

• Quan no es passa l’ennuegada.
• Quan no millora la dificultat respiratòria.
• Quan el xiquet o la xiqueta es posa morat.
• Quan hi ha pèrdua de consciència.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.