Salven a una bebé de l’asfíxia després d’engolir-se un tap d’una botella de plàstic

 

Una bebé de solament 13 mesos es va ennuegar amb el tap d’una botella de plàstic a la seua casa a Madrid i, quan els seus pares es disposaven a portar-la a tot córrer a l’hospital, van quedar tots atrapats a l’interior de l’ascensor de l’edifici.

Els bombers van alliberar la família i sanitaris del Samur-Protecció Civil van poder salvar la vida de la bebé, tal com ha informat una portaveu d’Emergències Madrid a Europa Press.

 

Com va ocórrer tot?

 

Els fets van succeir al voltant de les 13.45 hores d’ahir dilluns en un immoble situat en la carretera de Boadilla del Monte número 11, en el districte madrileny de la Llatina. Per causes que encara es desconeixen, la xiqueta s’havia engolit un tap de plàstic d’una botella, la qual cosa li va provocar una falta d’oxigen.

Davant l’ocorregut, i molt alarmats, els seus pares es disposaven a portar-la immediatament a l’hospital, però en baixar al garatge de l’edifici amb l’ascensor, este va patir una avaria i van quedar parats entre diverses plantes, sense poder obrir la porta.

 

El tap va quedar encaixat en la gola

 

Davant la greu situació en la qual es trobaven, els pares de la bebé van telefonar al 112 per a demanar ajuda. En pocs minuts, una dotació de Bombers de l’Ajuntament de Madrid va arribar al lloc i els van alliberar.

Els bombers van atendre immediatament la bebé, i van veure que presentava una respiració agònica i un ritme cardíac lent, pròxim a la parada cardíaca, per la qual cosa la van posar en posició de seguretat i li van proporcionar oxigen.

A continuació, van arribar els sanitaris del Samur-Protecció Civil, que amb unes complexes maniobres van aconseguir extraure-li el tap que li obstruïa la via aèria i que havia quedat completament encaixat en la seua gola.

Després d’estabilitzar-la, els facultatius la van traslladar amb preavís a l’Hospital 12 d’Octubre de Madrid, on la xiqueta es va recuperant de l’ocorregut.

Agents de la Policia Municipal i Nacional també van arribar al lloc i van col·laborar en les primeres assistències.

 

Com actuar en cas d’ennuegada infantil?

 

L’AEPAp (Associació Espanyola de Pediatria d’Atenció Primària) aconsella que, si un xiquet s’ennuega amb un objecte, però està conscient i tossint, se li ha de col·locar en posició incorporada, animar-li al fet que continue tossint i vigilar-li fins que es resolga l’ennuegada. És millor no intentar extraure el cos estrany a cegues, no donar-li colps a l’esquena i no sacsar-li.

I quan s’ha de telefonar a Emergències?

 

• Quan no es passa l’ennuegada.
• Quan no millora la dificultat respiratòria.
• Quan el xiquet o la xiqueta es posa morat.
• Quan hi ha pèrdua de consciència.

Últimes notícies

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.