Salven un home de morir ofegat a Tales, en Castelló

Els membres de Protecció Civil de la Diputació de Castelló van salvar un home en les festes de la localitat de Tales, a la Plana Baixa, a Castelló. L'incident, com ha informat 'El Periódico Mediterráneo', va tindre lloc durant les festivitats de bous del migdia. Els voluntaris de Protecció Civil estaven menjant en un bar quan de sobte van vore entrar a un veí i una cambrera d'un altre establiment pròxim que alertaven que una persona gran estava a terra sense respiració. De seguida es van dirigir al bar on es trobava l'ancià que es trobava estés amb la boca tancada, de manera que van efectuar una maniobra controlada d'apertura de boca, que els va portar a comprovar que tenia un objecte estrany a l'interior.

Es tractava d'un tros de carn prou gran que li obstruïa la via de l'aire. Seguiren pas a pas les tècniques de reanimació en estos casos de primers auxilis, i un d'ells va extraure el tros de carn amb el qual s'estava ofegant. Quan posteriorment van arribar efectius sanitaris, sols van haver de comprovar que efectivament es trobava bé, ja que l'home no va necessitar ingressar en l'hospital. Poc després els mateixos voluntaris van acompanyar a l'ancià que anava en cadira de rodes, fins a sa casa, i diversos familiars van agrair-los la seua ràpida actuació.

Últimes notícies

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.

El Consell qüestiona la defensa de Morant a Zapatero pel cas Plus Ultra

Miguel Barrachina ha qualificat dinexplicable la defensa que, al seu juí, fa Diana Morant de José Luis Rodríguez Zapatero, investigat per una presumpta trama de tràfic dinfluències vinculada a Plus Ultra.

Comiat emocionant a Roberto Bautista en el seu club de Castelló

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha anunciat el seu adeu al tennis professional en un acte emotiu al club Plana Sport de Castelló, on ha repassat la seua trajectòria i ha confirmat que encara disputarà un últim partit d’exhibició en desembre.