Sanitat i Igualtat investiguen la propagació del brot de la residència del Puig

 

Actualització 13/10/2020 a les 16.05 hores. Les conselleries de Sanitat i d’Igualtat i Polítiques Inclusives investiguen les causes de la propagació del brot coronavirus en una residència privada d’ancians del Puig de Santa Maria, en l’Horta Nord (València), i si el protocol d’aïllaments va deixar d’aplicar-se o no va funcionar.

 

La investigació es va iniciar després de detectar-se un brot de Covid-19 en el que hi ha afectats 138 persones, 107 residents i 31 treballadors, i que ha portat al fet que la residència estiga intervinguda per Sanitat.

 

Confirmats 138 casos en el brot de coronavirus de la residència del Puig

Actualització 08/10/2020 a les 12.40 hores. Una residència privada d’ancians del Puig de Santa Maria, en la comarca de l’Horta Nord (València), ha sigut intervinguda per la Conselleria de Sanitat després de detectar-se un brot de Covid-19 en el que hi ha afectats 107 residents i 31 treballadors, el que podria portar a l’obertura d’un expedient informatiu.

 

D’eixa manera ho han assenyalat a EFE fonts de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, que han indicat que estan a l’espera que la comissió intercentres (en la que estan representades les conselleries de Sanitat i d’Igualtat) els remeten la informació sobre les circumstàncies del brot en la residència per a vore si es procedix a l’obertura d’expedient informatiu.

 

Sanitat intervé una residència del Puig per un brot de coronavirus

La Conselleria de Sanitat ha intervingut una residència privada en el Puig de Santa Maria, en la comarca de l’Horta Nord (València), després de detectar-se un brot per coronavirus molt gran entre usuaris i treballadors del centre. Este matí, l’Ajuntament de la localitat ha anunciat l’incident.

 

Segons ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, el divendres passat, 2 d’octubre, la residència d’esta comarca ja comptava amb tres infectats per Covid-19 entre usuaris i empleats. Este dilluns, Salut Pública es va desplaçar a la residència per inspeccionar el lloc i conèixer de primera mà l’estat real que tenia el centre en eixe moment.

 

Un dia després, Sanitat ha hagut d’intervenir en el centre de majors i ha enviat personal mèdic de l’hospital de Sagunt, per a prestar servici als ancians, ja que han aïllat a la majoria dels treballadors en les seues cases.

Últimes notícies

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.
FILMOTECA D'ESTIU