Sanitat i Igualtat investiguen la propagació del brot de la residència del Puig

 

Actualització 13/10/2020 a les 16.05 hores. Les conselleries de Sanitat i d’Igualtat i Polítiques Inclusives investiguen les causes de la propagació del brot coronavirus en una residència privada d’ancians del Puig de Santa Maria, en l’Horta Nord (València), i si el protocol d’aïllaments va deixar d’aplicar-se o no va funcionar.

 

La investigació es va iniciar després de detectar-se un brot de Covid-19 en el que hi ha afectats 138 persones, 107 residents i 31 treballadors, i que ha portat al fet que la residència estiga intervinguda per Sanitat.

 

Confirmats 138 casos en el brot de coronavirus de la residència del Puig

Actualització 08/10/2020 a les 12.40 hores. Una residència privada d’ancians del Puig de Santa Maria, en la comarca de l’Horta Nord (València), ha sigut intervinguda per la Conselleria de Sanitat després de detectar-se un brot de Covid-19 en el que hi ha afectats 107 residents i 31 treballadors, el que podria portar a l’obertura d’un expedient informatiu.

 

D’eixa manera ho han assenyalat a EFE fonts de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, que han indicat que estan a l’espera que la comissió intercentres (en la que estan representades les conselleries de Sanitat i d’Igualtat) els remeten la informació sobre les circumstàncies del brot en la residència per a vore si es procedix a l’obertura d’expedient informatiu.

 

Sanitat intervé una residència del Puig per un brot de coronavirus

La Conselleria de Sanitat ha intervingut una residència privada en el Puig de Santa Maria, en la comarca de l’Horta Nord (València), després de detectar-se un brot per coronavirus molt gran entre usuaris i treballadors del centre. Este matí, l’Ajuntament de la localitat ha anunciat l’incident.

 

Segons ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, el divendres passat, 2 d’octubre, la residència d’esta comarca ja comptava amb tres infectats per Covid-19 entre usuaris i empleats. Este dilluns, Salut Pública es va desplaçar a la residència per inspeccionar el lloc i conèixer de primera mà l’estat real que tenia el centre en eixe moment.

 

Un dia després, Sanitat ha hagut d’intervenir en el centre de majors i ha enviat personal mèdic de l’hospital de Sagunt, per a prestar servici als ancians, ja que han aïllat a la majoria dels treballadors en les seues cases.

Últimes notícies

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.