12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Sanitat i Igualtat investiguen la propagació del brot de la residència del Puig

 

Actualització 13/10/2020 a les 16.05 hores. Les conselleries de Sanitat i d’Igualtat i Polítiques Inclusives investiguen les causes de la propagació del brot coronavirus en una residència privada d’ancians del Puig de Santa Maria, en l’Horta Nord (València), i si el protocol d’aïllaments va deixar d’aplicar-se o no va funcionar.

 

La investigació es va iniciar després de detectar-se un brot de Covid-19 en el que hi ha afectats 138 persones, 107 residents i 31 treballadors, i que ha portat al fet que la residència estiga intervinguda per Sanitat.

 

Confirmats 138 casos en el brot de coronavirus de la residència del Puig

Actualització 08/10/2020 a les 12.40 hores. Una residència privada d’ancians del Puig de Santa Maria, en la comarca de l’Horta Nord (València), ha sigut intervinguda per la Conselleria de Sanitat després de detectar-se un brot de Covid-19 en el que hi ha afectats 107 residents i 31 treballadors, el que podria portar a l’obertura d’un expedient informatiu.

 

D’eixa manera ho han assenyalat a EFE fonts de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, que han indicat que estan a l’espera que la comissió intercentres (en la que estan representades les conselleries de Sanitat i d’Igualtat) els remeten la informació sobre les circumstàncies del brot en la residència per a vore si es procedix a l’obertura d’expedient informatiu.

 

Sanitat intervé una residència del Puig per un brot de coronavirus

La Conselleria de Sanitat ha intervingut una residència privada en el Puig de Santa Maria, en la comarca de l’Horta Nord (València), després de detectar-se un brot per coronavirus molt gran entre usuaris i treballadors del centre. Este matí, l’Ajuntament de la localitat ha anunciat l’incident.

 

Segons ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, el divendres passat, 2 d’octubre, la residència d’esta comarca ja comptava amb tres infectats per Covid-19 entre usuaris i empleats. Este dilluns, Salut Pública es va desplaçar a la residència per inspeccionar el lloc i conèixer de primera mà l’estat real que tenia el centre en eixe moment.

 

Un dia després, Sanitat ha hagut d’intervenir en el centre de majors i ha enviat personal mèdic de l’hospital de Sagunt, per a prestar servici als ancians, ja que han aïllat a la majoria dels treballadors en les seues cases.

Últimes notícies

Els reis recorren l’exposició que narra 160 anys de transformació de València

Els monarques han visitat en el CCCC la mostra 'La transformació de València 1866-2026'. El recorregut connecta 30 fites urbanes amb portades i anàlisis.

Les reserves del Xúquer pugen 21 hm³ i les del Segura 6 hm³ en l’última setmana

El Xúquer se situa al 52,3% de la seua capacitat després de sumar 21 hm³; el Segura aconseguix el 26,6% amb 6 hm³ més. La bretxa amb la mitjana decennal diferix en cada conca.

Mor Ricard Pérez Casado, exalcalde de València i impulsor del Jardí del Túria, als 80 anys

El exalcalde de València Ricard Pérez Casado ha mort als 80 anys. L'Ajuntament decreta tres dies de dol i habilita un llibre de condols mentres la ciutat recorda el seu llegat urbà.

L’excap de Bombers situa la primera defunció de la DANA a les 18.30 en el Cecopi

José Miguel Basset ha declarat que el Cecopi va saber de la primera defunció en la DANA sobre les 18.30, malgrat un wasap de les 16.28 que al·ludia a un mort a Utiel. Ha assegurat que l'És_Alert de les 20.11 no es va decidir en el Cecopi i que va desconéixer també el segon avís de les 20.57

Mor el exalcalde de València Ricard Pérez Casado als 80 anys

Ricard Pérez Casado, alcalde de València entre 1979 i 1989, ha mort als 80 anys. La seua etapa va deixar fites com el Jardí del Túria i el Palau de la Música

Ha mort Ricard Pérez Casado, alcalde de València en els anys 80

El exalcalde de València entre 1979 i 1989, Ricard Pérez Casado, ha mort als 80 anys. La seua trajectòria va marcar una dècada clau per a l'Ajuntament.

Basset es desmarca de l’orde de mobilitzar i retirar als bombers dels llits el 29-O

L'ex responsable dels bombers de València ha assegurat davant la jutgessa que no va decidir ni la mobilització per a vigilar llits ni la retirada del 29-O. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no ho va acordar el Cecopi i que ell va proposar un avís per a romandre a casa.

El CPFF arranca sense perspectives de consens sobre el finançament autonòmic

El CPFF ha començat per a abordar la proposta de finançament autonòmic del Govern sense aparença d'acord. Només Catalunya s'obri al pla, mentres altres comunitats el rebutgen i protesten per l'anunci bilateral previ.