Condemna a Sanitat: Pagarà 46.000€ a una dona per causar-li ceguesa en un ull

Ejemplo de shortcode con estilo
  La secció segona de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a pagar 45.937 euros a una dona a la que van tardar sis mesos a intervenir-li quirúrgicament i es va quedar cega d’un ull.   Així es desprèn de la […]

 

La secció segona de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a pagar 45.937 euros a una dona a la que van tardar sis mesos a intervenir-li quirúrgicament i es va quedar cega d’un ull.

 

Així es desprèn de la resolució, contra la que cal interposar recurs de cassació, en la qual el tribunal dóna la raó a la dona, representada per la lletrada Carmen Romero, i condemna a l’Administració pública a abonar esta quantitat més els interessos legals des de la data de la reclamació.

 

La víctima va presentar un recurs contra la desestimació de la seua reclamació per part de la conselleria pel mal desproporcionat causat i la pèrdua d’oportunitat. Va relatar que va ser en l’octubre de 2010 quan se li va diagnosticar en l’Hospital d’Alcoi d’una hemorràgia vitrea de grau 3 en l’ull dret.

 

La dona només podia vore llum per l’ull danyat

En eixe moment se li va prescriure únicament un antiinflamatori oral i en la seua revisió, 15 dies després, es va constatar agreujament, ja que només era capaç de vore llum per eixe ull danyat. De nou al cap de 15 dies se li va revisar, va anar-se’n a casa sense tractament, i se li va tornar a citar al mes, quan se li va practicar una ecografia ocular. Era el mes de desembre.

 

En el mes de març se li va indicar a la pacient una intervenció quirúrgica, un mes més tard se li practica el preoperatori i va anar en el mes de juliol quan finalment se li va operar, nou mesos després que se li diagnosticarà la lesió greu.

 

Dos mesos més tard va patir una nova hemorràgia que, juntament amb un diagnòstic de cataracta, va suposar una nova intervenció que es va practicar en gener de 2012, amb un altre retard de quatre mesos des de la seua indicació.

 

Una indemnització de 46.000 euros

L’endemà va patir un despreniment de retina complet, se li va tornar a operar amb un nou retard en el temps i amb un mal resultat, assenyala l’advocada en el seu recurs. Després d’això i en els diferents controls realitzats a la pacient es va constatar el pèssim resultat de les intervencions amb pèrdua total de visió en l’ull dret.

 

A conseqüència, la dona presenta ceguesa total en l’ull dret, a més d’un greu perjudici estètic per l’afectació de l’estructura ocular.

 

El tribunal, després d’estudiar la reclamació i els informes mèdics, dóna la raó a la dona en observar pèrdua d’oportunitat, que fixa en un 90%, tenint en compte els sis mesos de retard inicials, els huit dies per a la intervenció del despreniment de retina, l’edat de la dona i la seua situació mèdica prèvia, amb el que fixa una indemnització de 45.937 euros.

 

Retard de la intervenció 

La Sala indica que encara quan l’operació no s’havia de fer de manera immediata perquè cabia la reabsorció espontània, i els especialistes parlen d’un temps mitjà d’espera d’entre un i tres mesos, en este cas estudiat els terminis van ser sobrepassats àmpliament.

 

Recorda que l’hemorràgia es va presentar el 22 d’octubre, la proposta d’intervenció es va fer el 21 de març i se li va operar en juliol. Això és nou mesos després de l’hemorràgia i quatre mesos després de la indicació quirúrgica. «I este retard no troba cap justificació», advertix, per a agregar: «La intervenció quirúrgica, d’acord amb les recomanacions dels experts, havia de dur-se a terme al llarg del mes de gener de 2011».

 

Al seu entendre, el retard d’almenys sis mesos en la primera intervenció va originar danys en l’ull de la dona perquè, com va indicar el perit judicial, la sang de l’hemorràgia és tòxica per a la retina i comprometia l’estructura anatòmica de l’ull.

Últimes notícies

Baldoví i Micó criden a mobilitzar-se contra la dreta i Vox

Joan Baldoví i Àgueda Micó han apel·lat a una «revolta cívica» durant el 49é Aplec del Puig. La coalició vol reforçar la seua representació en les eleccions generals del 29 de novembre.

Dos muertos y tres heridos en un choque con tres vehículos en Vila-real

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en un accident amb tres vehicles a la N-340, a Vila-real. Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 10.42 hores.

El tranvía de la L4 recupera el servicio tras el descarrilamiento

La circulació de la L4 de Metrovalencia s’ha représ després de reparar la via, sense ferits en el descarrilament. La L6 també ha recuperat el servici.

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.

El descarrilament d’un tramvia interromp la Línia 4 a València

Un tramvia ha descarrilat este diumenge abans de les 10 hores i ha interromput la Línia 4 entre Pont de Fusta i Empalme. No hi ha ferits i els tècnics treballen per a restablir el servici.

Natzaret tindrà un tanc de tempestes de més de 3.000 m³

El futur depòsit de Natzaret tindrà una capacitat superior a 3.000 metres cúbics i costarà 12 milions d’euros. Retindrà temporalment l’aigua més contaminada quan ploga i la conduirà a la depuradora de Pinedo.