Condemna a Sanitat: Pagarà 46.000€ a una dona per causar-li ceguesa en un ull

 

La secció segona de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a pagar 45.937 euros a una dona a la que van tardar sis mesos a intervenir-li quirúrgicament i es va quedar cega d’un ull.

 

Així es desprèn de la resolució, contra la que cal interposar recurs de cassació, en la qual el tribunal dóna la raó a la dona, representada per la lletrada Carmen Romero, i condemna a l’Administració pública a abonar esta quantitat més els interessos legals des de la data de la reclamació.

 

La víctima va presentar un recurs contra la desestimació de la seua reclamació per part de la conselleria pel mal desproporcionat causat i la pèrdua d’oportunitat. Va relatar que va ser en l’octubre de 2010 quan se li va diagnosticar en l’Hospital d’Alcoi d’una hemorràgia vitrea de grau 3 en l’ull dret.

 

La dona només podia vore llum per l’ull danyat

En eixe moment se li va prescriure únicament un antiinflamatori oral i en la seua revisió, 15 dies després, es va constatar agreujament, ja que només era capaç de vore llum per eixe ull danyat. De nou al cap de 15 dies se li va revisar, va anar-se’n a casa sense tractament, i se li va tornar a citar al mes, quan se li va practicar una ecografia ocular. Era el mes de desembre.

 

En el mes de març se li va indicar a la pacient una intervenció quirúrgica, un mes més tard se li practica el preoperatori i va anar en el mes de juliol quan finalment se li va operar, nou mesos després que se li diagnosticarà la lesió greu.

 

Dos mesos més tard va patir una nova hemorràgia que, juntament amb un diagnòstic de cataracta, va suposar una nova intervenció que es va practicar en gener de 2012, amb un altre retard de quatre mesos des de la seua indicació.

 

Una indemnització de 46.000 euros

L’endemà va patir un despreniment de retina complet, se li va tornar a operar amb un nou retard en el temps i amb un mal resultat, assenyala l’advocada en el seu recurs. Després d’això i en els diferents controls realitzats a la pacient es va constatar el pèssim resultat de les intervencions amb pèrdua total de visió en l’ull dret.

 

A conseqüència, la dona presenta ceguesa total en l’ull dret, a més d’un greu perjudici estètic per l’afectació de l’estructura ocular.

 

El tribunal, després d’estudiar la reclamació i els informes mèdics, dóna la raó a la dona en observar pèrdua d’oportunitat, que fixa en un 90%, tenint en compte els sis mesos de retard inicials, els huit dies per a la intervenció del despreniment de retina, l’edat de la dona i la seua situació mèdica prèvia, amb el que fixa una indemnització de 45.937 euros.

 

Retard de la intervenció 

La Sala indica que encara quan l’operació no s’havia de fer de manera immediata perquè cabia la reabsorció espontània, i els especialistes parlen d’un temps mitjà d’espera d’entre un i tres mesos, en este cas estudiat els terminis van ser sobrepassats àmpliament.

 

Recorda que l’hemorràgia es va presentar el 22 d’octubre, la proposta d’intervenció es va fer el 21 de març i se li va operar en juliol. Això és nou mesos després de l’hemorràgia i quatre mesos després de la indicació quirúrgica. «I este retard no troba cap justificació», advertix, per a agregar: «La intervenció quirúrgica, d’acord amb les recomanacions dels experts, havia de dur-se a terme al llarg del mes de gener de 2011».

 

Al seu entendre, el retard d’almenys sis mesos en la primera intervenció va originar danys en l’ull de la dona perquè, com va indicar el perit judicial, la sang de l’hemorràgia és tòxica per a la retina i comprometia l’estructura anatòmica de l’ull.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.