Condemna a Sanitat: Pagarà 46.000€ a una dona per causar-li ceguesa en un ull

Ejemplo de shortcode con estilo
  La secció segona de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a pagar 45.937 euros a una dona a la que van tardar sis mesos a intervenir-li quirúrgicament i es va quedar cega d’un ull.   Així es desprèn de la […]

 

La secció segona de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a pagar 45.937 euros a una dona a la que van tardar sis mesos a intervenir-li quirúrgicament i es va quedar cega d’un ull.

 

Així es desprèn de la resolució, contra la que cal interposar recurs de cassació, en la qual el tribunal dóna la raó a la dona, representada per la lletrada Carmen Romero, i condemna a l’Administració pública a abonar esta quantitat més els interessos legals des de la data de la reclamació.

 

La víctima va presentar un recurs contra la desestimació de la seua reclamació per part de la conselleria pel mal desproporcionat causat i la pèrdua d’oportunitat. Va relatar que va ser en l’octubre de 2010 quan se li va diagnosticar en l’Hospital d’Alcoi d’una hemorràgia vitrea de grau 3 en l’ull dret.

 

La dona només podia vore llum per l’ull danyat

En eixe moment se li va prescriure únicament un antiinflamatori oral i en la seua revisió, 15 dies després, es va constatar agreujament, ja que només era capaç de vore llum per eixe ull danyat. De nou al cap de 15 dies se li va revisar, va anar-se’n a casa sense tractament, i se li va tornar a citar al mes, quan se li va practicar una ecografia ocular. Era el mes de desembre.

 

En el mes de març se li va indicar a la pacient una intervenció quirúrgica, un mes més tard se li practica el preoperatori i va anar en el mes de juliol quan finalment se li va operar, nou mesos després que se li diagnosticarà la lesió greu.

 

Dos mesos més tard va patir una nova hemorràgia que, juntament amb un diagnòstic de cataracta, va suposar una nova intervenció que es va practicar en gener de 2012, amb un altre retard de quatre mesos des de la seua indicació.

 

Una indemnització de 46.000 euros

L’endemà va patir un despreniment de retina complet, se li va tornar a operar amb un nou retard en el temps i amb un mal resultat, assenyala l’advocada en el seu recurs. Després d’això i en els diferents controls realitzats a la pacient es va constatar el pèssim resultat de les intervencions amb pèrdua total de visió en l’ull dret.

 

A conseqüència, la dona presenta ceguesa total en l’ull dret, a més d’un greu perjudici estètic per l’afectació de l’estructura ocular.

 

El tribunal, després d’estudiar la reclamació i els informes mèdics, dóna la raó a la dona en observar pèrdua d’oportunitat, que fixa en un 90%, tenint en compte els sis mesos de retard inicials, els huit dies per a la intervenció del despreniment de retina, l’edat de la dona i la seua situació mèdica prèvia, amb el que fixa una indemnització de 45.937 euros.

 

Retard de la intervenció 

La Sala indica que encara quan l’operació no s’havia de fer de manera immediata perquè cabia la reabsorció espontània, i els especialistes parlen d’un temps mitjà d’espera d’entre un i tres mesos, en este cas estudiat els terminis van ser sobrepassats àmpliament.

 

Recorda que l’hemorràgia es va presentar el 22 d’octubre, la proposta d’intervenció es va fer el 21 de març i se li va operar en juliol. Això és nou mesos després de l’hemorràgia i quatre mesos després de la indicació quirúrgica. «I este retard no troba cap justificació», advertix, per a agregar: «La intervenció quirúrgica, d’acord amb les recomanacions dels experts, havia de dur-se a terme al llarg del mes de gener de 2011».

 

Al seu entendre, el retard d’almenys sis mesos en la primera intervenció va originar danys en l’ull de la dona perquè, com va indicar el perit judicial, la sang de l’hemorràgia és tòxica per a la retina i comprometia l’estructura anatòmica de l’ull.

Últimes notícies

Sánchez viurà de primera mà els danys de la DANA a Oliva este dimarts

Pedro Sánchez visitarà dimarts el Puesto de Mando Avanzado dOliva, on es reunirà amb responsables demergències i alcaldes afectats per la DANA. La visita acabarà amb una declaració institucional als mitjans.

Gerard Moreno confia que el Vila-real pot guanyar a Anfield

Gerard Moreno assegura abans del partit de Champions contra el Liverpool que el Vila-real està preparat per guanyar a Anfield i encadenar la segona victòria europea seguida, després d’imposar-se al Nàpols.

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.