Condemna a Sanitat: Pagarà 46.000€ a una dona per causar-li ceguesa en un ull

 

La secció segona de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a pagar 45.937 euros a una dona a la que van tardar sis mesos a intervenir-li quirúrgicament i es va quedar cega d’un ull.

 

Així es desprèn de la resolució, contra la que cal interposar recurs de cassació, en la qual el tribunal dóna la raó a la dona, representada per la lletrada Carmen Romero, i condemna a l’Administració pública a abonar esta quantitat més els interessos legals des de la data de la reclamació.

 

La víctima va presentar un recurs contra la desestimació de la seua reclamació per part de la conselleria pel mal desproporcionat causat i la pèrdua d’oportunitat. Va relatar que va ser en l’octubre de 2010 quan se li va diagnosticar en l’Hospital d’Alcoi d’una hemorràgia vitrea de grau 3 en l’ull dret.

 

La dona només podia vore llum per l’ull danyat

En eixe moment se li va prescriure únicament un antiinflamatori oral i en la seua revisió, 15 dies després, es va constatar agreujament, ja que només era capaç de vore llum per eixe ull danyat. De nou al cap de 15 dies se li va revisar, va anar-se’n a casa sense tractament, i se li va tornar a citar al mes, quan se li va practicar una ecografia ocular. Era el mes de desembre.

 

En el mes de març se li va indicar a la pacient una intervenció quirúrgica, un mes més tard se li practica el preoperatori i va anar en el mes de juliol quan finalment se li va operar, nou mesos després que se li diagnosticarà la lesió greu.

 

Dos mesos més tard va patir una nova hemorràgia que, juntament amb un diagnòstic de cataracta, va suposar una nova intervenció que es va practicar en gener de 2012, amb un altre retard de quatre mesos des de la seua indicació.

 

Una indemnització de 46.000 euros

L’endemà va patir un despreniment de retina complet, se li va tornar a operar amb un nou retard en el temps i amb un mal resultat, assenyala l’advocada en el seu recurs. Després d’això i en els diferents controls realitzats a la pacient es va constatar el pèssim resultat de les intervencions amb pèrdua total de visió en l’ull dret.

 

A conseqüència, la dona presenta ceguesa total en l’ull dret, a més d’un greu perjudici estètic per l’afectació de l’estructura ocular.

 

El tribunal, després d’estudiar la reclamació i els informes mèdics, dóna la raó a la dona en observar pèrdua d’oportunitat, que fixa en un 90%, tenint en compte els sis mesos de retard inicials, els huit dies per a la intervenció del despreniment de retina, l’edat de la dona i la seua situació mèdica prèvia, amb el que fixa una indemnització de 45.937 euros.

 

Retard de la intervenció 

La Sala indica que encara quan l’operació no s’havia de fer de manera immediata perquè cabia la reabsorció espontània, i els especialistes parlen d’un temps mitjà d’espera d’entre un i tres mesos, en este cas estudiat els terminis van ser sobrepassats àmpliament.

 

Recorda que l’hemorràgia es va presentar el 22 d’octubre, la proposta d’intervenció es va fer el 21 de març i se li va operar en juliol. Això és nou mesos després de l’hemorràgia i quatre mesos després de la indicació quirúrgica. «I este retard no troba cap justificació», advertix, per a agregar: «La intervenció quirúrgica, d’acord amb les recomanacions dels experts, havia de dur-se a terme al llarg del mes de gener de 2011».

 

Al seu entendre, el retard d’almenys sis mesos en la primera intervenció va originar danys en l’ull de la dona perquè, com va indicar el perit judicial, la sang de l’hemorràgia és tòxica per a la retina i comprometia l’estructura anatòmica de l’ull.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.