Rescaten a una senderista ferida en la Creueta, entre Xàtiva i Novetlé

 

Este dimecres, la Guàrdia Civil de València ha rebut un avís sobre una senderista que havia resultat ferida en una cama després d’una caiguda en la zona coneguda com la Creueta entre Xàtiva i Novetlé, en la comarca de la Costera (València), i que no podia caminar per les lesions.

 

Immediatament efectius del Grup de Rescat i Intervenció en Muntanya (GREIM) de la Guàrdia Civil de València s’ha desplaçat fins a la zona juntament amb efectius de Bombers i la Policia Local de Xàtiva per a localitzar-la i assistir-la.

 

Després d’obtindre la seua ubicació amb una aplicació mòbil, cap a les 23.30 hores i després de més d’una hora de busca, han conseguit localitzar a la dona, que presentava diversos traumatismes i fractures

 

L’equip de rescat l’ha portat en llitera durant unes tres hores per a evacuar-la fins al lloc a on ha sigut atesa pels servicis sanitaris, que l’han traslladat finalment a l’hospital de Xàtiva amb múltiples lesions.

 

Recomanacions per a fer activitats de muntanya

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar amb el següent decàleg sobre la importància de la prevenció d’accidents i la manera d’actuar davant una possible incidència:

 

  1. Planificar l’activitat i consultar la previsió meteorològica intentant no deixar res a l’atzar (revisar la ruta, activitat, horaris, dificultada tècnica, temperatures, etc..).
  2. No anar a soles a la muntanya. L’aconsellable és un grup mínim de tres, de manera que, davant una possible incidència, un es puga quedar amb l’accidentat i un altre puga demanar ajuda.
  3. Avisar a algú de l’activitat. Informar de la ruta exacta, de les hores que ens portarà fer-la, del punt d’inici i fi d’activitat. Mai canviar a última hora i sense avisar a ningú de l’activitat a fer. D’esta forma en cas d’accident algú donarà l’avís si nosaltres no podem.
  4. Portar roba, calçat i material necessari i adequat per a cada activitat.
  5. Mai oblidar roba d’abric, aliments i una famaciola, per si alguna cosa isquera malament, fin i tot en estiu.
  6. No sobreestimar les teues possibilitats. Valora el teu nivell físic i tècnic en relació amb l’activitat a fer.
  7. Valorar les hores de llum de les que disposes i no eixir tard a fer l’activitat.
  8. Controlar sempre el lloc exacte en el que et trobes. Per a això, porta mapes, gps, alguna aplicació mòbil que permeta saber la teua ubicació com ALERTCOPS, etc… Assegurar-se de saber utilitzar-los.
  9. Portar el telèfon carregat de bateria i intentar conservar-la fins que acabe l’activitat.
  10. Saber renunciar a temps. En cas de sorgir inconvenients o dificultats imprevistes que ens facen dubtar de la conveniència de continuar l’activitat, és millor donar la volta i intentar-ho un altre dia amb una millor planificació.

Últimes notícies

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.