15.8 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Rescaten a una senderista ferida en la Creueta, entre Xàtiva i Novetlé

 

Este dimecres, la Guàrdia Civil de València ha rebut un avís sobre una senderista que havia resultat ferida en una cama després d’una caiguda en la zona coneguda com la Creueta entre Xàtiva i Novetlé, en la comarca de la Costera (València), i que no podia caminar per les lesions.

 

Immediatament efectius del Grup de Rescat i Intervenció en Muntanya (GREIM) de la Guàrdia Civil de València s’ha desplaçat fins a la zona juntament amb efectius de Bombers i la Policia Local de Xàtiva per a localitzar-la i assistir-la.

 

Després d’obtindre la seua ubicació amb una aplicació mòbil, cap a les 23.30 hores i després de més d’una hora de busca, han conseguit localitzar a la dona, que presentava diversos traumatismes i fractures

 

L’equip de rescat l’ha portat en llitera durant unes tres hores per a evacuar-la fins al lloc a on ha sigut atesa pels servicis sanitaris, que l’han traslladat finalment a l’hospital de Xàtiva amb múltiples lesions.

 

Recomanacions per a fer activitats de muntanya

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar amb el següent decàleg sobre la importància de la prevenció d’accidents i la manera d’actuar davant una possible incidència:

 

  1. Planificar l’activitat i consultar la previsió meteorològica intentant no deixar res a l’atzar (revisar la ruta, activitat, horaris, dificultada tècnica, temperatures, etc..).
  2. No anar a soles a la muntanya. L’aconsellable és un grup mínim de tres, de manera que, davant una possible incidència, un es puga quedar amb l’accidentat i un altre puga demanar ajuda.
  3. Avisar a algú de l’activitat. Informar de la ruta exacta, de les hores que ens portarà fer-la, del punt d’inici i fi d’activitat. Mai canviar a última hora i sense avisar a ningú de l’activitat a fer. D’esta forma en cas d’accident algú donarà l’avís si nosaltres no podem.
  4. Portar roba, calçat i material necessari i adequat per a cada activitat.
  5. Mai oblidar roba d’abric, aliments i una famaciola, per si alguna cosa isquera malament, fin i tot en estiu.
  6. No sobreestimar les teues possibilitats. Valora el teu nivell físic i tècnic en relació amb l’activitat a fer.
  7. Valorar les hores de llum de les que disposes i no eixir tard a fer l’activitat.
  8. Controlar sempre el lloc exacte en el que et trobes. Per a això, porta mapes, gps, alguna aplicació mòbil que permeta saber la teua ubicació com ALERTCOPS, etc… Assegurar-se de saber utilitzar-los.
  9. Portar el telèfon carregat de bateria i intentar conservar-la fins que acabe l’activitat.
  10. Saber renunciar a temps. En cas de sorgir inconvenients o dificultats imprevistes que ens facen dubtar de la conveniència de continuar l’activitat, és millor donar la volta i intentar-ho un altre dia amb una millor planificació.

Últimes notícies

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.