Rescaten a una senderista ferida en la Creueta, entre Xàtiva i Novetlé

 

Este dimecres, la Guàrdia Civil de València ha rebut un avís sobre una senderista que havia resultat ferida en una cama després d’una caiguda en la zona coneguda com la Creueta entre Xàtiva i Novetlé, en la comarca de la Costera (València), i que no podia caminar per les lesions.

 

Immediatament efectius del Grup de Rescat i Intervenció en Muntanya (GREIM) de la Guàrdia Civil de València s’ha desplaçat fins a la zona juntament amb efectius de Bombers i la Policia Local de Xàtiva per a localitzar-la i assistir-la.

 

Després d’obtindre la seua ubicació amb una aplicació mòbil, cap a les 23.30 hores i després de més d’una hora de busca, han conseguit localitzar a la dona, que presentava diversos traumatismes i fractures

 

L’equip de rescat l’ha portat en llitera durant unes tres hores per a evacuar-la fins al lloc a on ha sigut atesa pels servicis sanitaris, que l’han traslladat finalment a l’hospital de Xàtiva amb múltiples lesions.

 

Recomanacions per a fer activitats de muntanya

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar amb el següent decàleg sobre la importància de la prevenció d’accidents i la manera d’actuar davant una possible incidència:

 

  1. Planificar l’activitat i consultar la previsió meteorològica intentant no deixar res a l’atzar (revisar la ruta, activitat, horaris, dificultada tècnica, temperatures, etc..).
  2. No anar a soles a la muntanya. L’aconsellable és un grup mínim de tres, de manera que, davant una possible incidència, un es puga quedar amb l’accidentat i un altre puga demanar ajuda.
  3. Avisar a algú de l’activitat. Informar de la ruta exacta, de les hores que ens portarà fer-la, del punt d’inici i fi d’activitat. Mai canviar a última hora i sense avisar a ningú de l’activitat a fer. D’esta forma en cas d’accident algú donarà l’avís si nosaltres no podem.
  4. Portar roba, calçat i material necessari i adequat per a cada activitat.
  5. Mai oblidar roba d’abric, aliments i una famaciola, per si alguna cosa isquera malament, fin i tot en estiu.
  6. No sobreestimar les teues possibilitats. Valora el teu nivell físic i tècnic en relació amb l’activitat a fer.
  7. Valorar les hores de llum de les que disposes i no eixir tard a fer l’activitat.
  8. Controlar sempre el lloc exacte en el que et trobes. Per a això, porta mapes, gps, alguna aplicació mòbil que permeta saber la teua ubicació com ALERTCOPS, etc… Assegurar-se de saber utilitzar-los.
  9. Portar el telèfon carregat de bateria i intentar conservar-la fins que acabe l’activitat.
  10. Saber renunciar a temps. En cas de sorgir inconvenients o dificultats imprevistes que ens facen dubtar de la conveniència de continuar l’activitat, és millor donar la volta i intentar-ho un altre dia amb una millor planificació.

Últimes notícies

Cinc morts per calor extrema a la Comunitat Valenciana des de l’1 de maig, totes a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat cinc morts atribuïdes a la calor des de l’1 de maig, totes a la província de València, en un context de maig càlid i amb temperatures rècord en terra i en mar.

Així és la nova cria d’antílop blesbok que ha nascut al Bioparc València

El Bioparc València ha anunciat el naixement d’un mascle de blesbok, un antílop africà que va estar al límit de l’extinció al segle XIX, en un part natural i sense incidències.

Les màximes cauen amb força a l’interior de València i només lleugerament en la costa

Dimarts s’espera un descens notable de les temperatures màximes a l’interior de la província de València i més lleu en el litoral, amb cel poc nuvolat i vent fluix variable que girarà a este i nord-est.

Busquen si el cos trobat en una platja de Torrevieja ve d’una patera

La Guàrdia Civil investiga si el cos sense vida localitzat en la platja de la Sal, a Torrevieja, pot ser d’una persona migrant d’una patera naufragada.

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.