Rescaten a una senderista ferida en la Creueta, entre Xàtiva i Novetlé

 

Este dimecres, la Guàrdia Civil de València ha rebut un avís sobre una senderista que havia resultat ferida en una cama després d’una caiguda en la zona coneguda com la Creueta entre Xàtiva i Novetlé, en la comarca de la Costera (València), i que no podia caminar per les lesions.

 

Immediatament efectius del Grup de Rescat i Intervenció en Muntanya (GREIM) de la Guàrdia Civil de València s’ha desplaçat fins a la zona juntament amb efectius de Bombers i la Policia Local de Xàtiva per a localitzar-la i assistir-la.

 

Després d’obtindre la seua ubicació amb una aplicació mòbil, cap a les 23.30 hores i després de més d’una hora de busca, han conseguit localitzar a la dona, que presentava diversos traumatismes i fractures

 

L’equip de rescat l’ha portat en llitera durant unes tres hores per a evacuar-la fins al lloc a on ha sigut atesa pels servicis sanitaris, que l’han traslladat finalment a l’hospital de Xàtiva amb múltiples lesions.

 

Recomanacions per a fer activitats de muntanya

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar amb el següent decàleg sobre la importància de la prevenció d’accidents i la manera d’actuar davant una possible incidència:

 

  1. Planificar l’activitat i consultar la previsió meteorològica intentant no deixar res a l’atzar (revisar la ruta, activitat, horaris, dificultada tècnica, temperatures, etc..).
  2. No anar a soles a la muntanya. L’aconsellable és un grup mínim de tres, de manera que, davant una possible incidència, un es puga quedar amb l’accidentat i un altre puga demanar ajuda.
  3. Avisar a algú de l’activitat. Informar de la ruta exacta, de les hores que ens portarà fer-la, del punt d’inici i fi d’activitat. Mai canviar a última hora i sense avisar a ningú de l’activitat a fer. D’esta forma en cas d’accident algú donarà l’avís si nosaltres no podem.
  4. Portar roba, calçat i material necessari i adequat per a cada activitat.
  5. Mai oblidar roba d’abric, aliments i una famaciola, per si alguna cosa isquera malament, fin i tot en estiu.
  6. No sobreestimar les teues possibilitats. Valora el teu nivell físic i tècnic en relació amb l’activitat a fer.
  7. Valorar les hores de llum de les que disposes i no eixir tard a fer l’activitat.
  8. Controlar sempre el lloc exacte en el que et trobes. Per a això, porta mapes, gps, alguna aplicació mòbil que permeta saber la teua ubicació com ALERTCOPS, etc… Assegurar-se de saber utilitzar-los.
  9. Portar el telèfon carregat de bateria i intentar conservar-la fins que acabe l’activitat.
  10. Saber renunciar a temps. En cas de sorgir inconvenients o dificultats imprevistes que ens facen dubtar de la conveniència de continuar l’activitat, és millor donar la volta i intentar-ho un altre dia amb una millor planificació.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.