Rescaten a una senderista ferida en la Creueta, entre Xàtiva i Novetlé

 

Este dimecres, la Guàrdia Civil de València ha rebut un avís sobre una senderista que havia resultat ferida en una cama després d’una caiguda en la zona coneguda com la Creueta entre Xàtiva i Novetlé, en la comarca de la Costera (València), i que no podia caminar per les lesions.

 

Immediatament efectius del Grup de Rescat i Intervenció en Muntanya (GREIM) de la Guàrdia Civil de València s’ha desplaçat fins a la zona juntament amb efectius de Bombers i la Policia Local de Xàtiva per a localitzar-la i assistir-la.

 

Després d’obtindre la seua ubicació amb una aplicació mòbil, cap a les 23.30 hores i després de més d’una hora de busca, han conseguit localitzar a la dona, que presentava diversos traumatismes i fractures

 

L’equip de rescat l’ha portat en llitera durant unes tres hores per a evacuar-la fins al lloc a on ha sigut atesa pels servicis sanitaris, que l’han traslladat finalment a l’hospital de Xàtiva amb múltiples lesions.

 

Recomanacions per a fer activitats de muntanya

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar amb el següent decàleg sobre la importància de la prevenció d’accidents i la manera d’actuar davant una possible incidència:

 

  1. Planificar l’activitat i consultar la previsió meteorològica intentant no deixar res a l’atzar (revisar la ruta, activitat, horaris, dificultada tècnica, temperatures, etc..).
  2. No anar a soles a la muntanya. L’aconsellable és un grup mínim de tres, de manera que, davant una possible incidència, un es puga quedar amb l’accidentat i un altre puga demanar ajuda.
  3. Avisar a algú de l’activitat. Informar de la ruta exacta, de les hores que ens portarà fer-la, del punt d’inici i fi d’activitat. Mai canviar a última hora i sense avisar a ningú de l’activitat a fer. D’esta forma en cas d’accident algú donarà l’avís si nosaltres no podem.
  4. Portar roba, calçat i material necessari i adequat per a cada activitat.
  5. Mai oblidar roba d’abric, aliments i una famaciola, per si alguna cosa isquera malament, fin i tot en estiu.
  6. No sobreestimar les teues possibilitats. Valora el teu nivell físic i tècnic en relació amb l’activitat a fer.
  7. Valorar les hores de llum de les que disposes i no eixir tard a fer l’activitat.
  8. Controlar sempre el lloc exacte en el que et trobes. Per a això, porta mapes, gps, alguna aplicació mòbil que permeta saber la teua ubicació com ALERTCOPS, etc… Assegurar-se de saber utilitzar-los.
  9. Portar el telèfon carregat de bateria i intentar conservar-la fins que acabe l’activitat.
  10. Saber renunciar a temps. En cas de sorgir inconvenients o dificultats imprevistes que ens facen dubtar de la conveniència de continuar l’activitat, és millor donar la volta i intentar-ho un altre dia amb una millor planificació.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.