S’incendien dos cotxes en el barri de Jesús de València per un acte vandàlic

La nit de Nadal dos cotxes es van incendiar en el que sembla un acte vandàlic al carrer Músico Penella, al barri de Jesús en València. Els dos vehicles van botar en flames per causes que es desconeixen encara que segons les primeres hipòtesis es podria tractar d'un acte vandàlic amb petards. Segons ha avançat 'Levante-EMV', el sinistre es va produir a les 3.00 hores de la matinada del dia 25 quan un monovolum es va començar a incendiar i va transmetre les flames al vehicle del costat, encara que aquest va resultar menys danyat. La intervenció de la Policia Local i els bombers va evitar mals majors, però el primer cotxe va quedar quasi totalment calcinat. Els veïns, per altra banda, mostren la seua preocupació, ja que, segons sembla, dies abans va haver un altre intent d'incendi.

L'Ajuntament haurà de pagar quasi 13.000 euros a una dona que va caure al baixar d'un bus de l'EMT a València

Una dona que va caure en un forat des d'un autobús de l'EMT a València, serà indemnitzada amb quasi 13.000 euros, uns diners que haurà d'abonar el consistori. Els accidents en la via pública costen a l'any desenes de milers d'euros a les arques municipals, sobretot quan hi ha danys importants, com és el cas d'esta xica. Segons l'informe oficial, els  fets van ocórrer en 2014, quan encara governava el Partit Popular. La dona, segons sembla, va baixar d'una autobús de la línia 7 de l'EMT, en el carrer Grabador Jordán, en el creuament amb el carrer Música Cuesta, i va clavar un dels peus en un fora, provocant-li una caiguda i diverses lesions d'importància. Al principi, la dona va interposar la denúncia en l'ajuntament i no va rebre resposta, de manera que va recórrer a la via contenciosa-administrativa i quatre anys després els tribunals li han donat la raó, obligant al consistori a indemnitzar-la amb la quantitat de 12.847 euros m és dels interessos generats des d'aleshores. 

Últimes notícies

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.