Sis persones detingudes per intentar ocupar una casa a tirs en Alacant

La degeneració de la zona del nord de la ciutat d’Alacant és cada volta major i l’okupació s’ha convertit en un problema. Durant la vesprada del passat dilluns, es va produir una disputa entre veïns per l’okupació d’una casa que va acabar amb un tiroteig i sis persones detingudes per la Policia Nacional per cometre delictes d’amenaces greus amb pistola i gavinet, invasió d’una casa i possessió il·lícita d’armes

 

Segons el diari ‘Información’, la vivenda està situada en el carrer del Músic Antonio Flores de la ciutat d’Alacant. Els sis arrestats es van intentar apropiar d’una de les cases de l’edifici en el que viuen a través d’amenaces greus. D’esta manera, cinc dels detinguts passaren ahir a disposició judicial i el sext va ser alliberat després de les seues declaracions en dependències judicials. 

 

Els fets es van produir en un pis situat en la segona planta de la finca, que és propietat de la família que viu en el pis de dalt. Els propietaris van sentir dos dispars i trobaren a alguns veïns de la primera planta amb bastons, una pistola i un gavinet de grans dimensions. Els denunciants afirmen que els demanaren les claus del domicili a través d’amenaces: «D’esta manera arreglem les coses; vos anem a matar a tu i als teus fills si no abandoneu la casa». 

 

Pistola al coll

Tot i les amenaces, els propietaris es negaren a abandonar la casa i els detinguts ficaren una pistola en el cap del fill de l’ama per a que este els donara les claus i el mòbil amb el que pretenia avisar a la policia. Al mateix temps, a la propietària li posaren un gavinet al coll mentres l’amenaçàven de mort.

 

Mentres es produïen estos fets, se sentiren les sirenes de la Policia Nacional i els okupes intentaren fugir. Poc després van ser detinguts, encara que no es va poder localitzar l’arma. Segons el testimoni dels afectats, els detinguts tenen la intenció d’apropiar-se de totes les cases de l’edifici. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.

Sagunt a Escena porta al Teatre Romà ‘La òpera dels tres cèntims’ amb Coque Malla

Sagunt a Escena programa este cap de setmana 'La òpera dels tres cèntims', protagonitzada per Coque Malla, i l'espectacle de dansa contemporània 'Públic' de la companyia valenciana Fil d'Arena.

La ciutadania europea ja pot posar denúncies en línia davant la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha obert el seu sistema de denúncia telemàtica a la ciutadania europea amb identificació electrònica reconeguda pel Reglament eIDAS.

Elx dona llum verda a la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, amb més de 10 milions

L’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte per a rehabilitar íntegrament el Convent de la Mercè, amb una inversió de més de 10 milions finançada per la Generalitat, per a crear un nou espai cultural i ciutadà. Les obres, amb un termini estimat de tres anys, inclouen la recuperació dels elements patrimonials i l’adaptació dels antics espais conventuals a nous usos públics.

Els governs autonòmics del PP garantixen que compliran la llei amb els menors migrants de Ceuta

El vicesecretari de Política Autonòmica del PP, Elías Bendodo, assegura a Màlaga que els governs autonòmics del partit compliran la legislació amb els menors migrants de Ceuta i culpa el Govern central de la crisi migratòria. Reprova també l’actitud de Pedro Sánchez durant l’episodi i reclama explicacions urgents.
FILMOTECA D'ESTIU