Tanquen un centre de salut valencià per amenaces

 

Els especialistes del centre de salut de la Coma s’han vist en els últims temps obligats a acudir a treballar sota el temor de patir algun tipus d’agressió, ja que han que han rebut en reiterades ocasions amenaces de mort i expressions d’ira en els seus llocs de treball.

 

El barri en el qual se situa aquest centre sanitari de Paterna és bastant reconegut per la seua perillositat i alts índexs de delinqüència. De fet, els propis veïns de la zona porten anys denunciant la quantitat de robatoris, baralles o tirotejos que succeeixen.

 

Per als sanitaris d’aquest centre de salut anar a treballar s’ha convertit en un autèntic infern. La situació reconeixen que és tan greu que tenen por de patir algun tipus d’agressió, ja que en alguns casos, aquests especialistes han arribat a rebre sobres que incloïen bales en el seu interior.

 

Alt nivell d’estrés

Aquesta cadena de successos han anat deslligant un cúmul de baixes entre els sanitaris a causa del nivell d’estrés al qual estan sotmesos. Divendres passat, van haver de tancar el consultori una hora abans del que es preveu davant la quantitat d’intimidacions rebudes. L’equip de treballadors va sol·licitar un vehicle de Policia Nacional capaç de salvaguardar la seua pròpia integritat.

 

No obstant això, els facultatius van rebre una negativa com a resposta. Va ser llavors quan tots els sanitaris van decidir sol·licitar la baixa per estrés, obligant a tancar per complet el centre de salut de la Coma de manera indefinida.

 

Aquest dilluns, el consultori ha començat el dia amb un cartell en el qual s’indica que “no hi haurà atenció mèdica d’atenció primària a pacients d’entre 15 i 99 anys”. “Donada la situació, s’atendran urgències a Paterna (El Clot) i aquelles persones que tenien cita per a hui també seran ateses allí per un altre personal mèdic”. Fonts del Centre de Salut El Clot, han assegurat que no podran atendre a tots els residents perquè porten desbordats des del mes de juliol amb la vacunació.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.