Tanquen un centre de salut valencià per amenaces

 

Els especialistes del centre de salut de la Coma s’han vist en els últims temps obligats a acudir a treballar sota el temor de patir algun tipus d’agressió, ja que han que han rebut en reiterades ocasions amenaces de mort i expressions d’ira en els seus llocs de treball.

 

El barri en el qual se situa aquest centre sanitari de Paterna és bastant reconegut per la seua perillositat i alts índexs de delinqüència. De fet, els propis veïns de la zona porten anys denunciant la quantitat de robatoris, baralles o tirotejos que succeeixen.

 

Per als sanitaris d’aquest centre de salut anar a treballar s’ha convertit en un autèntic infern. La situació reconeixen que és tan greu que tenen por de patir algun tipus d’agressió, ja que en alguns casos, aquests especialistes han arribat a rebre sobres que incloïen bales en el seu interior.

 

Alt nivell d’estrés

Aquesta cadena de successos han anat deslligant un cúmul de baixes entre els sanitaris a causa del nivell d’estrés al qual estan sotmesos. Divendres passat, van haver de tancar el consultori una hora abans del que es preveu davant la quantitat d’intimidacions rebudes. L’equip de treballadors va sol·licitar un vehicle de Policia Nacional capaç de salvaguardar la seua pròpia integritat.

 

No obstant això, els facultatius van rebre una negativa com a resposta. Va ser llavors quan tots els sanitaris van decidir sol·licitar la baixa per estrés, obligant a tancar per complet el centre de salut de la Coma de manera indefinida.

 

Aquest dilluns, el consultori ha començat el dia amb un cartell en el qual s’indica que “no hi haurà atenció mèdica d’atenció primària a pacients d’entre 15 i 99 anys”. “Donada la situació, s’atendran urgències a Paterna (El Clot) i aquelles persones que tenien cita per a hui també seran ateses allí per un altre personal mèdic”. Fonts del Centre de Salut El Clot, han assegurat que no podran atendre a tots els residents perquè porten desbordats des del mes de juliol amb la vacunació.

Últimes notícies

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.