Tanquen un centre de salut valencià per amenaces

 

Els especialistes del centre de salut de la Coma s’han vist en els últims temps obligats a acudir a treballar sota el temor de patir algun tipus d’agressió, ja que han que han rebut en reiterades ocasions amenaces de mort i expressions d’ira en els seus llocs de treball.

 

El barri en el qual se situa aquest centre sanitari de Paterna és bastant reconegut per la seua perillositat i alts índexs de delinqüència. De fet, els propis veïns de la zona porten anys denunciant la quantitat de robatoris, baralles o tirotejos que succeeixen.

 

Per als sanitaris d’aquest centre de salut anar a treballar s’ha convertit en un autèntic infern. La situació reconeixen que és tan greu que tenen por de patir algun tipus d’agressió, ja que en alguns casos, aquests especialistes han arribat a rebre sobres que incloïen bales en el seu interior.

 

Alt nivell d’estrés

Aquesta cadena de successos han anat deslligant un cúmul de baixes entre els sanitaris a causa del nivell d’estrés al qual estan sotmesos. Divendres passat, van haver de tancar el consultori una hora abans del que es preveu davant la quantitat d’intimidacions rebudes. L’equip de treballadors va sol·licitar un vehicle de Policia Nacional capaç de salvaguardar la seua pròpia integritat.

 

No obstant això, els facultatius van rebre una negativa com a resposta. Va ser llavors quan tots els sanitaris van decidir sol·licitar la baixa per estrés, obligant a tancar per complet el centre de salut de la Coma de manera indefinida.

 

Aquest dilluns, el consultori ha començat el dia amb un cartell en el qual s’indica que “no hi haurà atenció mèdica d’atenció primària a pacients d’entre 15 i 99 anys”. “Donada la situació, s’atendran urgències a Paterna (El Clot) i aquelles persones que tenien cita per a hui també seran ateses allí per un altre personal mèdic”. Fonts del Centre de Salut El Clot, han assegurat que no podran atendre a tots els residents perquè porten desbordats des del mes de juliol amb la vacunació.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.