Tanquen un centre de salut valencià per amenaces

 

Els especialistes del centre de salut de la Coma s’han vist en els últims temps obligats a acudir a treballar sota el temor de patir algun tipus d’agressió, ja que han que han rebut en reiterades ocasions amenaces de mort i expressions d’ira en els seus llocs de treball.

 

El barri en el qual se situa aquest centre sanitari de Paterna és bastant reconegut per la seua perillositat i alts índexs de delinqüència. De fet, els propis veïns de la zona porten anys denunciant la quantitat de robatoris, baralles o tirotejos que succeeixen.

 

Per als sanitaris d’aquest centre de salut anar a treballar s’ha convertit en un autèntic infern. La situació reconeixen que és tan greu que tenen por de patir algun tipus d’agressió, ja que en alguns casos, aquests especialistes han arribat a rebre sobres que incloïen bales en el seu interior.

 

Alt nivell d’estrés

Aquesta cadena de successos han anat deslligant un cúmul de baixes entre els sanitaris a causa del nivell d’estrés al qual estan sotmesos. Divendres passat, van haver de tancar el consultori una hora abans del que es preveu davant la quantitat d’intimidacions rebudes. L’equip de treballadors va sol·licitar un vehicle de Policia Nacional capaç de salvaguardar la seua pròpia integritat.

 

No obstant això, els facultatius van rebre una negativa com a resposta. Va ser llavors quan tots els sanitaris van decidir sol·licitar la baixa per estrés, obligant a tancar per complet el centre de salut de la Coma de manera indefinida.

 

Aquest dilluns, el consultori ha començat el dia amb un cartell en el qual s’indica que “no hi haurà atenció mèdica d’atenció primària a pacients d’entre 15 i 99 anys”. “Donada la situació, s’atendran urgències a Paterna (El Clot) i aquelles persones que tenien cita per a hui també seran ateses allí per un altre personal mèdic”. Fonts del Centre de Salut El Clot, han assegurat que no podran atendre a tots els residents perquè porten desbordats des del mes de juliol amb la vacunació.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.