26.1 C
València
Dimarts, 15 juliol, 2025

Torna el peatge. A pagar per anar de València a Castelló i viceversa per l’AP-7

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Sembla que no hi ha volta enrere i que la proposta va en marxa. El Govern pot veure’s obligat a establir peatges tant en autovies com en autopistes per a accedir als fons europeus, com a manera de garantir a la UE un model de finançament sostenible i per a pal·liar el dèficit de carreteres de pagament que hi ha a Espanya respecte a altres països europeus.

Sembla que ara s’haurà de costejar el manteniment d’estos vials, més quan diversos d’ells s’han liberalitzat. Com per exemple l’AP-7 al seu pas per Castelló, que és gratuïta des de l’1 de gener del 2020. Així mateix, 1.097 quilòmetres d’autopistes suprimiran els seus peatges segons la patronal d’empreses constructores, Seopan, entre 2018 i 2021.

Pot donar-se el cas, per tant, que els castellonencs gaudesquen de l’autopista gratuïta durant un curt període de temps més. No sols això, sinó que potser han de pagar també per circular per l’A7.

De moment encara no s’han establit els preus concrets, Seopan ja ha llançat una proposta: que els turismes paguen 0,09 euros per quilòmetre recorregut i els camions 0,19. La distància per l’AP-7 entre Castelló i València és de 73 quilòmetres, per la qual cosa cada viatge amb cotxe podria costar 6,57 euros i 13,8 als camions.

Esta proposta ha trobat l’oposició d’entitats com el Real Automòbil Club d’Espanya (RACE) o Automobilistes Europeus Associats (AEA). Des de l’àmbit polític, Compromís també ha denunciat esta situació.

 

Peatge

Un peatge és un punt de la carretera destinat a efectuar el pagament per tenir el dret de circular per una carretera. En termes més generals s’associa el concepte de peatge a la taxa o tarifa que es cobra a un mitjà de transport terrestre, fluvial o marítim per a obtenir el dret a transitar per una infraestructura de la respectiva via de comunicació; per exemple els automòbils per a poder circular per una autopista, o els vaixells per a poder travessar per un canal de navegació o una hidrovia, on el’edat mitjana, d’accedir a les ciutats on hi havia mercats. En la majoria dels casos la ruta marítima subjecta a peatge permet als usuaris estalviar temps de viatge i reduir els seus costos d’operació, respecte al trànsit per vies o rutes alternatives lliures de peatge.

Últimes notícies

Family Cash Alzira FS s’inscriu per a jugar en Primera Divisió després de la renúncia del Reial Betis Futsal

Family Cash Alzira FS assegura la seua participació en la pròxima temporada de la Primera Divisió després de ser assignada la plaça que va deixar vacant el Reial Betis Futsal, que va renunciar a competir.

Cristhian Mosquera confirma el seu traspàs a l’Arsenal entre il·lusió i nostàlgia

El jove central del València, Cristhian Mosquera, confirma el seu imminent traspàs a l'Arsenal. El defensa mostra il·lusió pel seu futur a Anglaterra però expressa tristesa en deixar el club valencià, on es va formar des dels 12 anys.

Mosquera confirma el seu traspàs a l’Arsenal i expressa emocions trobades

El defensa Cristhian Mosquera dona per fet el seu traspàs del València a l'Arsenal, destacant la il·lusió pel canvi al costat de la tristesa per deixar el seu club de tota la vida.

El València prepara una demanda contra el documental ‘Balla, Vini’ per difamació a la seua afició

El València CF prepara accions legals contra el documental 'Balla, Vini' per difondre una imatge perjudicial i falsa de la seua afició. El club busca rectificació rere controvèrsia per acusacions racistes durant un partit.

Carlos Mazón denuncia inconstitucionalitat en el pacte de finançament català que trenca consens de 1978

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana, considera que l'acord de finançament amb Catalunya és inconstitucional i trenca el consens aconseguit en 1978.

Troben el cadàver d’un home en aigües de Cap de l’Horta, Alacant

Un cadàver masculí ha sigut trobat surant en la cala de La Palmera, Cap de l'Horta, Alacant. La Policia investiga sense indicis clars de violència.

Vaivé de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana després de la dana del dissabte amb pics de més de 36 graus

La Comunitat Valenciana experimenta fluctuacions en les seues temperatures màximes que aconseguixen els 36,1 graus a Villena, després de la dana del cap de setmana que va afectar València i Castelló.

Cristhian Mosquera acudix a Paterna mentres negocien el seu traspàs a l’Arsenal

El jove defensa Cristhian Mosquera es presenta a la ciutat esportiva de Paterna a l'espera de concretar el seu traspàs a l'Arsenal, amb negociacions actives que podrien deixar ingressos significatius al València.