Torna el peatge. A pagar per anar de València a Castelló i viceversa per l’AP-7

 

Sembla que no hi ha volta enrere i que la proposta va en marxa. El Govern pot veure’s obligat a establir peatges tant en autovies com en autopistes per a accedir als fons europeus, com a manera de garantir a la UE un model de finançament sostenible i per a pal·liar el dèficit de carreteres de pagament que hi ha a Espanya respecte a altres països europeus.

Sembla que ara s’haurà de costejar el manteniment d’estos vials, més quan diversos d’ells s’han liberalitzat. Com per exemple l’AP-7 al seu pas per Castelló, que és gratuïta des de l’1 de gener del 2020. Així mateix, 1.097 quilòmetres d’autopistes suprimiran els seus peatges segons la patronal d’empreses constructores, Seopan, entre 2018 i 2021.

Pot donar-se el cas, per tant, que els castellonencs gaudesquen de l’autopista gratuïta durant un curt període de temps més. No sols això, sinó que potser han de pagar també per circular per l’A7.

De moment encara no s’han establit els preus concrets, Seopan ja ha llançat una proposta: que els turismes paguen 0,09 euros per quilòmetre recorregut i els camions 0,19. La distància per l’AP-7 entre Castelló i València és de 73 quilòmetres, per la qual cosa cada viatge amb cotxe podria costar 6,57 euros i 13,8 als camions.

Esta proposta ha trobat l’oposició d’entitats com el Real Automòbil Club d’Espanya (RACE) o Automobilistes Europeus Associats (AEA). Des de l’àmbit polític, Compromís també ha denunciat esta situació.

 

Peatge

Un peatge és un punt de la carretera destinat a efectuar el pagament per tenir el dret de circular per una carretera. En termes més generals s’associa el concepte de peatge a la taxa o tarifa que es cobra a un mitjà de transport terrestre, fluvial o marítim per a obtenir el dret a transitar per una infraestructura de la respectiva via de comunicació; per exemple els automòbils per a poder circular per una autopista, o els vaixells per a poder travessar per un canal de navegació o una hidrovia, on el’edat mitjana, d’accedir a les ciutats on hi havia mercats. En la majoria dels casos la ruta marítima subjecta a peatge permet als usuaris estalviar temps de viatge i reduir els seus costos d’operació, respecte al trànsit per vies o rutes alternatives lliures de peatge.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.