Torna el peatge. A pagar per anar de València a Castelló i viceversa per l’AP-7

 

Sembla que no hi ha volta enrere i que la proposta va en marxa. El Govern pot veure’s obligat a establir peatges tant en autovies com en autopistes per a accedir als fons europeus, com a manera de garantir a la UE un model de finançament sostenible i per a pal·liar el dèficit de carreteres de pagament que hi ha a Espanya respecte a altres països europeus.

Sembla que ara s’haurà de costejar el manteniment d’estos vials, més quan diversos d’ells s’han liberalitzat. Com per exemple l’AP-7 al seu pas per Castelló, que és gratuïta des de l’1 de gener del 2020. Així mateix, 1.097 quilòmetres d’autopistes suprimiran els seus peatges segons la patronal d’empreses constructores, Seopan, entre 2018 i 2021.

Pot donar-se el cas, per tant, que els castellonencs gaudesquen de l’autopista gratuïta durant un curt període de temps més. No sols això, sinó que potser han de pagar també per circular per l’A7.

De moment encara no s’han establit els preus concrets, Seopan ja ha llançat una proposta: que els turismes paguen 0,09 euros per quilòmetre recorregut i els camions 0,19. La distància per l’AP-7 entre Castelló i València és de 73 quilòmetres, per la qual cosa cada viatge amb cotxe podria costar 6,57 euros i 13,8 als camions.

Esta proposta ha trobat l’oposició d’entitats com el Real Automòbil Club d’Espanya (RACE) o Automobilistes Europeus Associats (AEA). Des de l’àmbit polític, Compromís també ha denunciat esta situació.

 

Peatge

Un peatge és un punt de la carretera destinat a efectuar el pagament per tenir el dret de circular per una carretera. En termes més generals s’associa el concepte de peatge a la taxa o tarifa que es cobra a un mitjà de transport terrestre, fluvial o marítim per a obtenir el dret a transitar per una infraestructura de la respectiva via de comunicació; per exemple els automòbils per a poder circular per una autopista, o els vaixells per a poder travessar per un canal de navegació o una hidrovia, on el’edat mitjana, d’accedir a les ciutats on hi havia mercats. En la majoria dels casos la ruta marítima subjecta a peatge permet als usuaris estalviar temps de viatge i reduir els seus costos d’operació, respecte al trànsit per vies o rutes alternatives lliures de peatge.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.