Torna el peatge. A pagar per anar de València a Castelló i viceversa per l’AP-7

 

Sembla que no hi ha volta enrere i que la proposta va en marxa. El Govern pot veure’s obligat a establir peatges tant en autovies com en autopistes per a accedir als fons europeus, com a manera de garantir a la UE un model de finançament sostenible i per a pal·liar el dèficit de carreteres de pagament que hi ha a Espanya respecte a altres països europeus.

Sembla que ara s’haurà de costejar el manteniment d’estos vials, més quan diversos d’ells s’han liberalitzat. Com per exemple l’AP-7 al seu pas per Castelló, que és gratuïta des de l’1 de gener del 2020. Així mateix, 1.097 quilòmetres d’autopistes suprimiran els seus peatges segons la patronal d’empreses constructores, Seopan, entre 2018 i 2021.

Pot donar-se el cas, per tant, que els castellonencs gaudesquen de l’autopista gratuïta durant un curt període de temps més. No sols això, sinó que potser han de pagar també per circular per l’A7.

De moment encara no s’han establit els preus concrets, Seopan ja ha llançat una proposta: que els turismes paguen 0,09 euros per quilòmetre recorregut i els camions 0,19. La distància per l’AP-7 entre Castelló i València és de 73 quilòmetres, per la qual cosa cada viatge amb cotxe podria costar 6,57 euros i 13,8 als camions.

Esta proposta ha trobat l’oposició d’entitats com el Real Automòbil Club d’Espanya (RACE) o Automobilistes Europeus Associats (AEA). Des de l’àmbit polític, Compromís també ha denunciat esta situació.

 

Peatge

Un peatge és un punt de la carretera destinat a efectuar el pagament per tenir el dret de circular per una carretera. En termes més generals s’associa el concepte de peatge a la taxa o tarifa que es cobra a un mitjà de transport terrestre, fluvial o marítim per a obtenir el dret a transitar per una infraestructura de la respectiva via de comunicació; per exemple els automòbils per a poder circular per una autopista, o els vaixells per a poder travessar per un canal de navegació o una hidrovia, on el’edat mitjana, d’accedir a les ciutats on hi havia mercats. En la majoria dels casos la ruta marítima subjecta a peatge permet als usuaris estalviar temps de viatge i reduir els seus costos d’operació, respecte al trànsit per vies o rutes alternatives lliures de peatge.

Últimes notícies

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.