Traslladen a l’assassí confés de Marta Calvo a una altra presó per problemes amb els presos

 

 

L’autor confés de la desaparició de Marta Calvo i sospitós de l’assassinat d’altres dos dones, Jorge  Ignacio  Palma, ha sigut traslladat de la presó de Picassent, on romania des que es va entregar a la Guàrdia Civil, a la castellonenca d’Albocàsser.

Així ho han confirmat a Efe fonts d’Institucions Penitenciàries després que el diari Levante-EMV publicara este dijous que Jorge Ignacio Palma havia tingut diversos problemes de convivència i enfrontaments amb altres interns de Picassent, tant en la seua mateixa cel·la com en recintes comuns.

L’autor confés de la desaparició de Marta Calvo -el cadàver de la qual encara no ha sigut localitzat- és també el principal sospitós de l’assassinat d’altres dos joves i de l’atac a altres cinc, i tant la Fiscalia com les acusacions han reclamat que siga processat per assassinat, agressió sexual, omissió del deure de socors i delicte contra la integritat moral de les víctimes.

 

Antecedents per narcotràfic i en situació irregular

 

El detingut, que és d’origen colombià, té antecedents per narcotràfic i es trobava en situació irregular a Espanya, està investigat per la defunció de Marta Calvo i altres dos dones (Arlene i Lady Marcela, totes dos a la ciutat de València i en circumstàncies molt similars), a més d’altres cinc homicidis en grau de temptativa.

El seu lliurament i posterior detenció, el 4 de desembre de 2019 en la caserna de Carcaixent, es va produir 28 dies després que es perdera la pista a Marta Calvo, una jove de 25 anys d’Estivella, que es va citar amb el sospitós a través d’internet.

 

Un nou fracàs en la cerca de Marta Calvo

 

La mare de Marta Calvo ha rebut fa poques dates una nova garrotada en fracassar un nou intent de cerca del cos. «Si s’han anat d’ací perquè hi ha millors pistes», segons han comentat a Marisol «‘sempre hi ha»’.

«Pensava que me l’anaven a retornar i no ha sigut així». No ajuda la sensació que esta nova cerca «ha sigut molt ràpida, pensava que anaven a tardar». El portaveu de la família aclareix que confien «en la investigació de la Guàrdia Civil», però les «falses esperances» i la rapidesa de la investigació, «ens ha descol·locat a tots». Mariano Navarro recalca que no entenen «com este home segueix empresonat, continua sabent on està Marta i continua callat. És molt difícil digerir-ho».

Per este motiu començaran amb una plataforma per a aconseguir penes majors en aquells que no confessen tota la veritat, en este cas el lloc on es troben les restes de la jove, «lluitarem«.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.