Traslladen a l’assassí confés de Marta Calvo a una altra presó per problemes amb els presos

 

 

L’autor confés de la desaparició de Marta Calvo i sospitós de l’assassinat d’altres dos dones, Jorge  Ignacio  Palma, ha sigut traslladat de la presó de Picassent, on romania des que es va entregar a la Guàrdia Civil, a la castellonenca d’Albocàsser.

Així ho han confirmat a Efe fonts d’Institucions Penitenciàries després que el diari Levante-EMV publicara este dijous que Jorge Ignacio Palma havia tingut diversos problemes de convivència i enfrontaments amb altres interns de Picassent, tant en la seua mateixa cel·la com en recintes comuns.

L’autor confés de la desaparició de Marta Calvo -el cadàver de la qual encara no ha sigut localitzat- és també el principal sospitós de l’assassinat d’altres dos joves i de l’atac a altres cinc, i tant la Fiscalia com les acusacions han reclamat que siga processat per assassinat, agressió sexual, omissió del deure de socors i delicte contra la integritat moral de les víctimes.

 

Antecedents per narcotràfic i en situació irregular

 

El detingut, que és d’origen colombià, té antecedents per narcotràfic i es trobava en situació irregular a Espanya, està investigat per la defunció de Marta Calvo i altres dos dones (Arlene i Lady Marcela, totes dos a la ciutat de València i en circumstàncies molt similars), a més d’altres cinc homicidis en grau de temptativa.

El seu lliurament i posterior detenció, el 4 de desembre de 2019 en la caserna de Carcaixent, es va produir 28 dies després que es perdera la pista a Marta Calvo, una jove de 25 anys d’Estivella, que es va citar amb el sospitós a través d’internet.

 

Un nou fracàs en la cerca de Marta Calvo

 

La mare de Marta Calvo ha rebut fa poques dates una nova garrotada en fracassar un nou intent de cerca del cos. «Si s’han anat d’ací perquè hi ha millors pistes», segons han comentat a Marisol «‘sempre hi ha»’.

«Pensava que me l’anaven a retornar i no ha sigut així». No ajuda la sensació que esta nova cerca «ha sigut molt ràpida, pensava que anaven a tardar». El portaveu de la família aclareix que confien «en la investigació de la Guàrdia Civil», però les «falses esperances» i la rapidesa de la investigació, «ens ha descol·locat a tots». Mariano Navarro recalca que no entenen «com este home segueix empresonat, continua sabent on està Marta i continua callat. És molt difícil digerir-ho».

Per este motiu començaran amb una plataforma per a aconseguir penes majors en aquells que no confessen tota la veritat, en este cas el lloc on es troben les restes de la jove, «lluitarem«.

Últimes notícies

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.

Detinguda de nou una menor per vendre cocaïna rosa a jóvens a Torrent

La Policia Nacional ha tornat a detindre una menor a Torrent per vendre cocaïna rosa o 'tusi' a altres jóvens des d’una vivenda. La jove ja havia sigut arrestada fa poc més d’un any per facilitar la mateixa droga a una altra menor dins d’un centre educatiu.