Traslladen a l’assassí confés de Marta Calvo a una altra presó per problemes amb els presos

 

 

L’autor confés de la desaparició de Marta Calvo i sospitós de l’assassinat d’altres dos dones, Jorge  Ignacio  Palma, ha sigut traslladat de la presó de Picassent, on romania des que es va entregar a la Guàrdia Civil, a la castellonenca d’Albocàsser.

Així ho han confirmat a Efe fonts d’Institucions Penitenciàries després que el diari Levante-EMV publicara este dijous que Jorge Ignacio Palma havia tingut diversos problemes de convivència i enfrontaments amb altres interns de Picassent, tant en la seua mateixa cel·la com en recintes comuns.

L’autor confés de la desaparició de Marta Calvo -el cadàver de la qual encara no ha sigut localitzat- és també el principal sospitós de l’assassinat d’altres dos joves i de l’atac a altres cinc, i tant la Fiscalia com les acusacions han reclamat que siga processat per assassinat, agressió sexual, omissió del deure de socors i delicte contra la integritat moral de les víctimes.

 

Antecedents per narcotràfic i en situació irregular

 

El detingut, que és d’origen colombià, té antecedents per narcotràfic i es trobava en situació irregular a Espanya, està investigat per la defunció de Marta Calvo i altres dos dones (Arlene i Lady Marcela, totes dos a la ciutat de València i en circumstàncies molt similars), a més d’altres cinc homicidis en grau de temptativa.

El seu lliurament i posterior detenció, el 4 de desembre de 2019 en la caserna de Carcaixent, es va produir 28 dies després que es perdera la pista a Marta Calvo, una jove de 25 anys d’Estivella, que es va citar amb el sospitós a través d’internet.

 

Un nou fracàs en la cerca de Marta Calvo

 

La mare de Marta Calvo ha rebut fa poques dates una nova garrotada en fracassar un nou intent de cerca del cos. «Si s’han anat d’ací perquè hi ha millors pistes», segons han comentat a Marisol «‘sempre hi ha»’.

«Pensava que me l’anaven a retornar i no ha sigut així». No ajuda la sensació que esta nova cerca «ha sigut molt ràpida, pensava que anaven a tardar». El portaveu de la família aclareix que confien «en la investigació de la Guàrdia Civil», però les «falses esperances» i la rapidesa de la investigació, «ens ha descol·locat a tots». Mariano Navarro recalca que no entenen «com este home segueix empresonat, continua sabent on està Marta i continua callat. És molt difícil digerir-ho».

Per este motiu començaran amb una plataforma per a aconseguir penes majors en aquells que no confessen tota la veritat, en este cas el lloc on es troben les restes de la jove, «lluitarem«.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana la fi de la vaga docent i apel·la al sentit comú

Pérez Llorca urgix als sindicats docents a posar fi a la vaga indefinida iniciada l'11 de maig, defén avanços en la negociació i reclama recuperar el sentit comú i el diàleg.

Educació i sindicats seguixen sense acord després de cinc hores de negociació per la vaga docent

La Conselleria d'Educació i els sindicats de docents encadenen cinc hores de negociació sense tancar acords per a resoldre la vaga indefinida, després d'una nova manifestació massiva del professorat a València.

Ford Almussafes encara una setmana clau per a definir el seu nou marc laboral

La planta de Ford a Almussafes celebrarà la setmana vinent la segona reunió per a renovar l'Acord per l'Electrificació i fixar les noves condicions laborals i salarials lligades a l'arribada del Bast a partir de 2028.

Obrin juí oral per delictes d’odi contra la regidora de Vox a València

El Tribunal d'Instància de València obri juí oral contra la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi lligat a la difusió reiterada de missatges contra migrants, persones LGTBI i amb discapacitat en xarxes socials.

Castro reivindica el gran final de temporada del Llevant i apunta a Europa pel nivell a casa

Luis Castro subratlla que l'excel·lent rendiment del Llevant a casa va ser clau per a la permanència i sosté que, amb eixe nivell fora, l'equip hauria pogut barallar per Europa.

La Venus de l’Almadrava es consolida com a nou símbol arqueològic d’Alacant

La troballa de la Venus de l'Almadrava, una escultura romana del segle I d. C. prop del jaciment de Lucentum, es presenta com un de les fites arqueològiques més rellevants d'Alacant i com a nou emblema de la ciutat.

Condemnat a 15 anys de presó per degollar a un home en un pont de València

Un jurat popular declara culpable a un home per degollar a un altre en un pont de València al juliol de 2024. L'Audiència Provincial li imposa 15 anys de presó i fortes indemnitzacions a la família de la víctima.

València llança una campanya per a frenar la sobrepoblació de coloms i recorda les multes per donar-los menjar

L'Ajuntament de València posa en marxa la campanya 'No alimentes el problema' per a demanar a la ciutadania que deixe de donar menjar als coloms i reduir la seua sobrepoblació, que ja ha començat a descendir.