13.8 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Traslladen a l’assassí confés de Marta Calvo a una altra presó per problemes amb els presos

 

 

L’autor confés de la desaparició de Marta Calvo i sospitós de l’assassinat d’altres dos dones, Jorge  Ignacio  Palma, ha sigut traslladat de la presó de Picassent, on romania des que es va entregar a la Guàrdia Civil, a la castellonenca d’Albocàsser.

Així ho han confirmat a Efe fonts d’Institucions Penitenciàries després que el diari Levante-EMV publicara este dijous que Jorge Ignacio Palma havia tingut diversos problemes de convivència i enfrontaments amb altres interns de Picassent, tant en la seua mateixa cel·la com en recintes comuns.

L’autor confés de la desaparició de Marta Calvo -el cadàver de la qual encara no ha sigut localitzat- és també el principal sospitós de l’assassinat d’altres dos joves i de l’atac a altres cinc, i tant la Fiscalia com les acusacions han reclamat que siga processat per assassinat, agressió sexual, omissió del deure de socors i delicte contra la integritat moral de les víctimes.

 

Antecedents per narcotràfic i en situació irregular

 

El detingut, que és d’origen colombià, té antecedents per narcotràfic i es trobava en situació irregular a Espanya, està investigat per la defunció de Marta Calvo i altres dos dones (Arlene i Lady Marcela, totes dos a la ciutat de València i en circumstàncies molt similars), a més d’altres cinc homicidis en grau de temptativa.

El seu lliurament i posterior detenció, el 4 de desembre de 2019 en la caserna de Carcaixent, es va produir 28 dies després que es perdera la pista a Marta Calvo, una jove de 25 anys d’Estivella, que es va citar amb el sospitós a través d’internet.

 

Un nou fracàs en la cerca de Marta Calvo

 

La mare de Marta Calvo ha rebut fa poques dates una nova garrotada en fracassar un nou intent de cerca del cos. “Si s’han anat d’ací perquè hi ha millors pistes”, segons han comentat a Marisol “‘sempre hi ha”’.

“Pensava que me l’anaven a retornar i no ha sigut així”. No ajuda la sensació que esta nova cerca “ha sigut molt ràpida, pensava que anaven a tardar”. El portaveu de la família aclareix que confien “en la investigació de la Guàrdia Civil”, però les “falses esperances” i la rapidesa de la investigació, “ens ha descol·locat a tots”. Mariano Navarro recalca que no entenen “com este home segueix empresonat, continua sabent on està Marta i continua callat. És molt difícil digerir-ho”.

Per este motiu començaran amb una plataforma per a aconseguir penes majors en aquells que no confessen tota la veritat, en este cas el lloc on es troben les restes de la jove, “lluitarem“.

Últimes notícies

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.