Traslladen a l’assassí confés de Marta Calvo a una altra presó per problemes amb els presos

 

 

L’autor confés de la desaparició de Marta Calvo i sospitós de l’assassinat d’altres dos dones, Jorge  Ignacio  Palma, ha sigut traslladat de la presó de Picassent, on romania des que es va entregar a la Guàrdia Civil, a la castellonenca d’Albocàsser.

Així ho han confirmat a Efe fonts d’Institucions Penitenciàries després que el diari Levante-EMV publicara este dijous que Jorge Ignacio Palma havia tingut diversos problemes de convivència i enfrontaments amb altres interns de Picassent, tant en la seua mateixa cel·la com en recintes comuns.

L’autor confés de la desaparició de Marta Calvo -el cadàver de la qual encara no ha sigut localitzat- és també el principal sospitós de l’assassinat d’altres dos joves i de l’atac a altres cinc, i tant la Fiscalia com les acusacions han reclamat que siga processat per assassinat, agressió sexual, omissió del deure de socors i delicte contra la integritat moral de les víctimes.

 

Antecedents per narcotràfic i en situació irregular

 

El detingut, que és d’origen colombià, té antecedents per narcotràfic i es trobava en situació irregular a Espanya, està investigat per la defunció de Marta Calvo i altres dos dones (Arlene i Lady Marcela, totes dos a la ciutat de València i en circumstàncies molt similars), a més d’altres cinc homicidis en grau de temptativa.

El seu lliurament i posterior detenció, el 4 de desembre de 2019 en la caserna de Carcaixent, es va produir 28 dies després que es perdera la pista a Marta Calvo, una jove de 25 anys d’Estivella, que es va citar amb el sospitós a través d’internet.

 

Un nou fracàs en la cerca de Marta Calvo

 

La mare de Marta Calvo ha rebut fa poques dates una nova garrotada en fracassar un nou intent de cerca del cos. «Si s’han anat d’ací perquè hi ha millors pistes», segons han comentat a Marisol «‘sempre hi ha»’.

«Pensava que me l’anaven a retornar i no ha sigut així». No ajuda la sensació que esta nova cerca «ha sigut molt ràpida, pensava que anaven a tardar». El portaveu de la família aclareix que confien «en la investigació de la Guàrdia Civil», però les «falses esperances» i la rapidesa de la investigació, «ens ha descol·locat a tots». Mariano Navarro recalca que no entenen «com este home segueix empresonat, continua sabent on està Marta i continua callat. És molt difícil digerir-ho».

Per este motiu començaran amb una plataforma per a aconseguir penes majors en aquells que no confessen tota la veritat, en este cas el lloc on es troben les restes de la jove, «lluitarem«.

Últimes notícies

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.