Intern li trenca una granera en el cap a un vigilant i intenta apunyalar-lo en la presó d’Albocàsser

El pres ha intentat apunyalar al guàrdia amb les restes de la granera   | Arxiu

 

Un intern del centre penitenciari d’Albocàsser, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló) ha agredit a un funcionari. Presumptament, li ha pegat un colp al cap amb una granera fins al punt de partir-la i ha tractat d’apunyalar-lo amb els trossos de fusta per a, després, atrinxerar-se en el seu mòdul, al costat d’un altre reclús, i animar a la resta d’interns a rebel·lar-se contra els treballadors.

 

D’eixa manera ho ha denunciat l’Agrupació dels Cossos de l’Administració d’Institucions Penitenciàries (ACAIP), que, en un comunicat, ha criticat que en el mòdul a on es van produir els fets, «un dels més conflictius» i que alberga a 56 interns, només hi havia dos funcionaris en eixe moment, «una xifra molt escassa donat el grau de perillositat del mòdul». A més, ha advertit que, per falta de personal sanitari, els reclusos prenen la seua medicació «sense control» i «es col·loquen» cosa que causa atacs d’agressivitat.

 

Els fets han passat este divendres en el mòdul 3, «un dels més conflictius de la presó», cap a les 18.00 hores, segons detalla el sindicat, que ha relatat que un dels interns, en un «atac d’ira desmesurat i per sorpresa», va atacar a un dels funcionaris per l’esquena i li va pegar amb un pal de granera al cap, amb tal força que el pal es va partir.

 

A continuació, l’intern suposadament va usar un dels trossos esmolats del pal per a intentar apunyalar sense èxit al funcionari. Els treballadors allí destinats van requerir la presència de més companys tenint en compte la gravetat de la situació.

 

L’intern i un altre dels seus companys, segons ACAIP, es van atrinxerar en el pati del mòdul i van començar a amenaçar als funcionaris allí presents amb matar-los i a tirar-los objectes. Segons pareix, van encoratjar a la resta d’interns a secundar l’acte de rebel·lió i es va crear «una situació de màxima gravetat, ja que podria haver-se derivat en un motí».

 

Més de 15 funcionaris van haver de presentar-se en el mòdul i, entre tots, van conseguir controlar la situació i aïllar als dos interns. El treballador agredit va haver de ser traslladat a l’hospital amb lesions de diferent consideració, ha precisat el sindicat.

 

Van col·locats i agressius

ACAIP ha insistit en la «gran conflictivitat» d’esta presó a causa de l’«elevat volum d’interns i mòduls conflictius». Ha advertit que, de fet, és «una de les presons a on més incidents es registren a nivell espanyol». A més, ha denunciat que «els interns reben la medicació per a tres dies en una sola volta, a causa de la falta de personal sanitari» i, per això, la prenen «sense control» i «es col·loquen amb ella» cosa que els provoca «gran excitació i agressivitat que es traduïx en situacions violentes contra els funcionaris».

 

En eixe context, ACAIP ha censurat la «nefasta gestió de l’administració davant de les agressions als treballadors penitenciaris», que «cada dia són més freqüents». «Tant la direcció del centre, com l’administració central estan més preocupats en ocultar la realitat de les presons que de la seguretat i integritat física i psicològica dels seus treballadors», ha lamentat.

 

Algun dia acabarà en tragèdia

El sindicat ha asseverat que els treballadors «viuen en una contínua situació inseguretat i que, molt probablement, algun dia acabarà en tragèdia si no es prenen les mesures necessàries». «Cada una de les agressions que es produïxen, hauria de caure com una llosa en les consciències dels dirigents polítics i els comandaments de cada una de les presons, perquè són ells els responsables de no posar solució», han conclòs, al mateix temps que ha criticat que «es mostren impassibles des dels seus despatxos a on saben que, a ells, no els agrediran».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.