23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Intern li trenca una granera en el cap a un vigilant i intenta apunyalar-lo en la presó d’Albocàsser

El pres ha intentat apunyalar al guàrdia amb les restes de la granera   | Arxiu

 

Un intern del centre penitenciari d’Albocàsser, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló) ha agredit a un funcionari. Presumptament, li ha pegat un colp al cap amb una granera fins al punt de partir-la i ha tractat d’apunyalar-lo amb els trossos de fusta per a, després, atrinxerar-se en el seu mòdul, al costat d’un altre reclús, i animar a la resta d’interns a rebel·lar-se contra els treballadors.

 

D’eixa manera ho ha denunciat l’Agrupació dels Cossos de l’Administració d’Institucions Penitenciàries (ACAIP), que, en un comunicat, ha criticat que en el mòdul a on es van produir els fets, «un dels més conflictius» i que alberga a 56 interns, només hi havia dos funcionaris en eixe moment, «una xifra molt escassa donat el grau de perillositat del mòdul». A més, ha advertit que, per falta de personal sanitari, els reclusos prenen la seua medicació «sense control» i «es col·loquen» cosa que causa atacs d’agressivitat.

 

Els fets han passat este divendres en el mòdul 3, «un dels més conflictius de la presó», cap a les 18.00 hores, segons detalla el sindicat, que ha relatat que un dels interns, en un «atac d’ira desmesurat i per sorpresa», va atacar a un dels funcionaris per l’esquena i li va pegar amb un pal de granera al cap, amb tal força que el pal es va partir.

 

A continuació, l’intern suposadament va usar un dels trossos esmolats del pal per a intentar apunyalar sense èxit al funcionari. Els treballadors allí destinats van requerir la presència de més companys tenint en compte la gravetat de la situació.

 

L’intern i un altre dels seus companys, segons ACAIP, es van atrinxerar en el pati del mòdul i van començar a amenaçar als funcionaris allí presents amb matar-los i a tirar-los objectes. Segons pareix, van encoratjar a la resta d’interns a secundar l’acte de rebel·lió i es va crear «una situació de màxima gravetat, ja que podria haver-se derivat en un motí».

 

Més de 15 funcionaris van haver de presentar-se en el mòdul i, entre tots, van conseguir controlar la situació i aïllar als dos interns. El treballador agredit va haver de ser traslladat a l’hospital amb lesions de diferent consideració, ha precisat el sindicat.

 

Van col·locats i agressius

ACAIP ha insistit en la «gran conflictivitat» d’esta presó a causa de l’«elevat volum d’interns i mòduls conflictius». Ha advertit que, de fet, és «una de les presons a on més incidents es registren a nivell espanyol». A més, ha denunciat que «els interns reben la medicació per a tres dies en una sola volta, a causa de la falta de personal sanitari» i, per això, la prenen «sense control» i «es col·loquen amb ella» cosa que els provoca «gran excitació i agressivitat que es traduïx en situacions violentes contra els funcionaris».

 

En eixe context, ACAIP ha censurat la «nefasta gestió de l’administració davant de les agressions als treballadors penitenciaris», que «cada dia són més freqüents». «Tant la direcció del centre, com l’administració central estan més preocupats en ocultar la realitat de les presons que de la seguretat i integritat física i psicològica dels seus treballadors», ha lamentat.

 

Algun dia acabarà en tragèdia

El sindicat ha asseverat que els treballadors «viuen en una contínua situació inseguretat i que, molt probablement, algun dia acabarà en tragèdia si no es prenen les mesures necessàries». «Cada una de les agressions que es produïxen, hauria de caure com una llosa en les consciències dels dirigents polítics i els comandaments de cada una de les presons, perquè són ells els responsables de no posar solució», han conclòs, al mateix temps que ha criticat que «es mostren impassibles des dels seus despatxos a on saben que, a ells, no els agrediran».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

Més de 6.000 agents i un operatiu coordinat entre Policia Nacional, Guàrdia Civil i Policia Local asseguraran les Falles 2026. Hi haurà mesurades per a evitar aglomeracions i reforçar el control de pirotècnia, trànsit i patrimoni.

Les comunitats rebutgen per tercera vegada declarar l’anguila en perill d’extinció

Les comunitats autònomes han rebutjat per tercera vegada la proposta del Miteco per a catalogar l'anguila com a espècie en perill d'extinció i han acordat crear un grup de treball. El ministeri defén que l'espècie patix un declivi acusat i part de les regions supedita la seua postura a informació addicional.

La defensa de Pradas urgix al CGPJ a resoldre la seua queixa per la instrucció de la dana

La defensa de la exconsellera demana al CGPJ que accelere i resolga les queixes contra la jutgessa de Catarroja per falta d'imparcialitat en la causa de la dana. Al·lega una 'tesi de culpabilitat prematura', retards i resolucions desproporcionades.

La jutgessa de la dana demana al xofer de Mazón la factura del telèfon del 29-O

La magistrada que investiga la gestió de la dana del 29-O ha requerit al conductor de Mazón la factura del mòbil per a acreditar una trucada i amplia testimonis.

La Comunitat Valenciana registra un 7% de trams de carreteres de risc alt

La Comunitat Valenciana concentra un 7% de trams amb risc alt o molt alt, per davall de la mitjana estatal del 11,8% i només per darrere de Madrid. L'informe EuroRAP constata un augment dels trams perillosos i major risc en carreteres convencionals.

Bernabé acusa a Feijóo d’adoptar l’ideari ultra i alerta sobre la igualtat

Bernabé ha acusat a Feijóo d'adoptar l'ideari de la ultradreta després de les paraules de María Guardiola sobre un feminisme de Vox i ha advertit de riscos per a les lleis d'igualtat.

Xúquer i Segura disparen les seues reserves després de les pluges i queden per damunt de la seua mitjana decennal

Les conques del Xúquer i del Segura han sumat 130 i 71 hm³ en l'última setmana i depassen la seua mitjana decennal. Espanya aconseguix 46.229 hm³, el 82,5%, màxim en 12 anys.

Pedro sacsejarà Espanya fins al dijous amb temporal, vent i neu des de 700 metres

La borrasca Pedro, setzena de la temporada, deixarà vent fort, temporal marítim i nevades des de 700-1.000 m. L'episodi arriba amb sòls negats i rius al límit.