Mastodon
30.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Intern li trenca una granera en el cap a un vigilant i intenta apunyalar-lo en la presó d’Albocàsser

El pres ha intentat apunyalar al guàrdia amb les restes de la granera   | Arxiu

 

Un intern del centre penitenciari d’Albocàsser, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló) ha agredit a un funcionari. Presumptament, li ha pegat un colp al cap amb una granera fins al punt de partir-la i ha tractat d’apunyalar-lo amb els trossos de fusta per a, després, atrinxerar-se en el seu mòdul, al costat d’un altre reclús, i animar a la resta d’interns a rebel·lar-se contra els treballadors.

 

D’eixa manera ho ha denunciat l’Agrupació dels Cossos de l’Administració d’Institucions Penitenciàries (ACAIP), que, en un comunicat, ha criticat que en el mòdul a on es van produir els fets, «un dels més conflictius» i que alberga a 56 interns, només hi havia dos funcionaris en eixe moment, «una xifra molt escassa donat el grau de perillositat del mòdul». A més, ha advertit que, per falta de personal sanitari, els reclusos prenen la seua medicació «sense control» i «es col·loquen» cosa que causa atacs d’agressivitat.

 

Els fets han passat este divendres en el mòdul 3, «un dels més conflictius de la presó», cap a les 18.00 hores, segons detalla el sindicat, que ha relatat que un dels interns, en un «atac d’ira desmesurat i per sorpresa», va atacar a un dels funcionaris per l’esquena i li va pegar amb un pal de granera al cap, amb tal força que el pal es va partir.

 

A continuació, l’intern suposadament va usar un dels trossos esmolats del pal per a intentar apunyalar sense èxit al funcionari. Els treballadors allí destinats van requerir la presència de més companys tenint en compte la gravetat de la situació.

 

L’intern i un altre dels seus companys, segons ACAIP, es van atrinxerar en el pati del mòdul i van començar a amenaçar als funcionaris allí presents amb matar-los i a tirar-los objectes. Segons pareix, van encoratjar a la resta d’interns a secundar l’acte de rebel·lió i es va crear «una situació de màxima gravetat, ja que podria haver-se derivat en un motí».

 

Més de 15 funcionaris van haver de presentar-se en el mòdul i, entre tots, van conseguir controlar la situació i aïllar als dos interns. El treballador agredit va haver de ser traslladat a l’hospital amb lesions de diferent consideració, ha precisat el sindicat.

 

Van col·locats i agressius

ACAIP ha insistit en la «gran conflictivitat» d’esta presó a causa de l’«elevat volum d’interns i mòduls conflictius». Ha advertit que, de fet, és «una de les presons a on més incidents es registren a nivell espanyol». A més, ha denunciat que «els interns reben la medicació per a tres dies en una sola volta, a causa de la falta de personal sanitari» i, per això, la prenen «sense control» i «es col·loquen amb ella» cosa que els provoca «gran excitació i agressivitat que es traduïx en situacions violentes contra els funcionaris».

 

En eixe context, ACAIP ha censurat la «nefasta gestió de l’administració davant de les agressions als treballadors penitenciaris», que «cada dia són més freqüents». «Tant la direcció del centre, com l’administració central estan més preocupats en ocultar la realitat de les presons que de la seguretat i integritat física i psicològica dels seus treballadors», ha lamentat.

 

Algun dia acabarà en tragèdia

El sindicat ha asseverat que els treballadors «viuen en una contínua situació inseguretat i que, molt probablement, algun dia acabarà en tragèdia si no es prenen les mesures necessàries». «Cada una de les agressions que es produïxen, hauria de caure com una llosa en les consciències dels dirigents polítics i els comandaments de cada una de les presons, perquè són ells els responsables de no posar solució», han conclòs, al mateix temps que ha criticat que «es mostren impassibles des dels seus despatxos a on saben que, a ells, no els agrediran».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una britànica de 64 anys ha sigut arrestada després de la mort per asfíxia d'una altra dona de 66 en un apartament del Racó de Loix. La investigació continua oberta.

El Consell titlla d’engrunes els 1.000 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx

El Consell critica que la inversió de 1.000 milions prevista per Aena per a Alacant-Elx no compensa el dèficit inversor i reclama decisions sobre segona pista i enllaç ferroviari.

Mor als 86 anys Batiste Martí, primer vacunat contra la covid en la Comunitat Valenciana

Batiste Martí, primera persona vacunada contra la covid en la Comunitat Valenciana, ha mort als 86 anys en la residència PMD Verge del Miracle de Rafenbunyol. L'ajuntament va emetre un bàndol i el funeral es va celebrar a La Pobla de Farnals.

Calp guarda dos minuts de silenci per la mort d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

L'ajuntament convoca un acte de dol este divendres a les 10.00 en la plaça Miguel Roselló després de dos accidents mortals recents. La mesura s'emmarca en tres dies de dol oficial.

Sime Llicer convertix el MuVIM en una camara de les meravelles amb Talea

El MuVIM exhibix fins al 7 de desembre Talea, la camara de les meravelles de Sime Llicer inspirada en les Wunderkammer. La mostra proposa un recorregut ludico i simbolico que convida a mirar el món amb una altra escala.

Mazón tanca amb Indra un pla per a crear 1.000 ocupacions en 2026 en la Comunitat Valenciana

El Consell pacta amb Indra l'ampliació de la seua activitat estratègica i la creació de 1.000 ocupacions qualificades en 2026, amb focus en ciberseguretat i ús d'IA.

Detinguda per escanyar amb el cable d’una aspiradora a una amiga a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys ha sigut arrestada pel presumpte escanyament amb el cable d'una aspiradora de la seua amiga, de 66, en un apartament de Benidorm. La Policia Nacional dirigix una investigació que continua oberta.