18 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Intern li trenca una granera en el cap a un vigilant i intenta apunyalar-lo en la presó d’Albocàsser

El pres ha intentat apunyalar al guàrdia amb les restes de la granera   | Arxiu

 

Un intern del centre penitenciari d’Albocàsser, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló) ha agredit a un funcionari. Presumptament, li ha pegat un colp al cap amb una granera fins al punt de partir-la i ha tractat d’apunyalar-lo amb els trossos de fusta per a, després, atrinxerar-se en el seu mòdul, al costat d’un altre reclús, i animar a la resta d’interns a rebel·lar-se contra els treballadors.

 

D’eixa manera ho ha denunciat l’Agrupació dels Cossos de l’Administració d’Institucions Penitenciàries (ACAIP), que, en un comunicat, ha criticat que en el mòdul a on es van produir els fets, «un dels més conflictius» i que alberga a 56 interns, només hi havia dos funcionaris en eixe moment, «una xifra molt escassa donat el grau de perillositat del mòdul». A més, ha advertit que, per falta de personal sanitari, els reclusos prenen la seua medicació «sense control» i «es col·loquen» cosa que causa atacs d’agressivitat.

 

Els fets han passat este divendres en el mòdul 3, «un dels més conflictius de la presó», cap a les 18.00 hores, segons detalla el sindicat, que ha relatat que un dels interns, en un «atac d’ira desmesurat i per sorpresa», va atacar a un dels funcionaris per l’esquena i li va pegar amb un pal de granera al cap, amb tal força que el pal es va partir.

 

A continuació, l’intern suposadament va usar un dels trossos esmolats del pal per a intentar apunyalar sense èxit al funcionari. Els treballadors allí destinats van requerir la presència de més companys tenint en compte la gravetat de la situació.

 

L’intern i un altre dels seus companys, segons ACAIP, es van atrinxerar en el pati del mòdul i van començar a amenaçar als funcionaris allí presents amb matar-los i a tirar-los objectes. Segons pareix, van encoratjar a la resta d’interns a secundar l’acte de rebel·lió i es va crear «una situació de màxima gravetat, ja que podria haver-se derivat en un motí».

 

Més de 15 funcionaris van haver de presentar-se en el mòdul i, entre tots, van conseguir controlar la situació i aïllar als dos interns. El treballador agredit va haver de ser traslladat a l’hospital amb lesions de diferent consideració, ha precisat el sindicat.

 

Van col·locats i agressius

ACAIP ha insistit en la «gran conflictivitat» d’esta presó a causa de l’«elevat volum d’interns i mòduls conflictius». Ha advertit que, de fet, és «una de les presons a on més incidents es registren a nivell espanyol». A més, ha denunciat que «els interns reben la medicació per a tres dies en una sola volta, a causa de la falta de personal sanitari» i, per això, la prenen «sense control» i «es col·loquen amb ella» cosa que els provoca «gran excitació i agressivitat que es traduïx en situacions violentes contra els funcionaris».

 

En eixe context, ACAIP ha censurat la «nefasta gestió de l’administració davant de les agressions als treballadors penitenciaris», que «cada dia són més freqüents». «Tant la direcció del centre, com l’administració central estan més preocupats en ocultar la realitat de les presons que de la seguretat i integritat física i psicològica dels seus treballadors», ha lamentat.

 

Algun dia acabarà en tragèdia

El sindicat ha asseverat que els treballadors «viuen en una contínua situació inseguretat i que, molt probablement, algun dia acabarà en tragèdia si no es prenen les mesures necessàries». «Cada una de les agressions que es produïxen, hauria de caure com una llosa en les consciències dels dirigents polítics i els comandaments de cada una de les presons, perquè són ells els responsables de no posar solució», han conclòs, al mateix temps que ha criticat que «es mostren impassibles des dels seus despatxos a on saben que, a ells, no els agrediran».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Renzo Saravia es presenta al València i apunta a guanyar-se la continuïtat

El lateral argentí, fitxat fins a final de temporada, va afirmar que seria un somni quedar-se a llarg termini i que buscarà guanyar-li'l en els 13 partits de lliga restants.

La jutgessa de la DANA eleva al TSJCV una exposició perquè investigue a Carlos Mazón

La jutgessa de Catarroja ha remés al TSJCV una exposició raonada perquè investigue al expresident Carlos Mazón per la gestió de la DANA. El trasllat obeïx a la seua condició d'aforat com a diputat en Les Corts.

Gradolí avisa que no hi haurà normalitat si es protegix a Mazón

La presidenta de Víctimes de la Dana ha assenyalat a Carlos Mazón com a principal responsable de les 230 morts i ha demanat a les Corts que esclarisquen què va fallar i qui va decidir no actuar.

El Circuit Ricardo Tormo llançarà 10.000 entrades extra per al GP de la Comunitat Valenciana

El traçat de Cheste afegirà prop de 10.000 localitats per al Gran Premi que tanca la temporada de MotoGP. La venda començarà el dimecres 25 de febrer a les 12.00 en la web del Circuit.

Compromís denuncia ‘persecució’ a Mónica Oltra i reclama democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una 'persecució judicial i política' contra Mónica Oltra després de l'orde d'obrir juí oral i ha reclamat democratitzar la justícia.

Compromís denuncia persecució a Mónica Oltra i reclama democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat este dimarts una persecució judicial i política contra Mónica Oltra després de l'orde d'obrir juí oral per presumpte encobriment. El partit reclama una democratització de la justícia i apel·la a les forces democràtiques.

Gradolí: ‘No hi haurà normalitat’ mentres es protegisca a Mazón

Mariló Gradolí ha afirmat davant la comissió d'investigació de Les Corts que no hi haurà normalitat si es protegix a Carlos Mazón. Ha reclamat veritat i assumpció de responsabilitats.

Rosa Álvarez ha demanat justícia per la DANA i ha acusat el Govern valencià de negligència

La presidenta de l'Associació Víctimes Mortals Dana 29-O ha reclamat justícia davant Les Corts i ha denunciat negligència del Govern valencià. Ha exigit responsabilitats polítiques a Carlos Mazón i ha criticat el veto a les víctimes en la comissió.