Intern li trenca una granera en el cap a un vigilant i intenta apunyalar-lo en la presó d’Albocàsser

El pres ha intentat apunyalar al guàrdia amb les restes de la granera   | Arxiu

 

Un intern del centre penitenciari d’Albocàsser, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló) ha agredit a un funcionari. Presumptament, li ha pegat un colp al cap amb una granera fins al punt de partir-la i ha tractat d’apunyalar-lo amb els trossos de fusta per a, després, atrinxerar-se en el seu mòdul, al costat d’un altre reclús, i animar a la resta d’interns a rebel·lar-se contra els treballadors.

 

D’eixa manera ho ha denunciat l’Agrupació dels Cossos de l’Administració d’Institucions Penitenciàries (ACAIP), que, en un comunicat, ha criticat que en el mòdul a on es van produir els fets, «un dels més conflictius» i que alberga a 56 interns, només hi havia dos funcionaris en eixe moment, «una xifra molt escassa donat el grau de perillositat del mòdul». A més, ha advertit que, per falta de personal sanitari, els reclusos prenen la seua medicació «sense control» i «es col·loquen» cosa que causa atacs d’agressivitat.

 

Els fets han passat este divendres en el mòdul 3, «un dels més conflictius de la presó», cap a les 18.00 hores, segons detalla el sindicat, que ha relatat que un dels interns, en un «atac d’ira desmesurat i per sorpresa», va atacar a un dels funcionaris per l’esquena i li va pegar amb un pal de granera al cap, amb tal força que el pal es va partir.

 

A continuació, l’intern suposadament va usar un dels trossos esmolats del pal per a intentar apunyalar sense èxit al funcionari. Els treballadors allí destinats van requerir la presència de més companys tenint en compte la gravetat de la situació.

 

L’intern i un altre dels seus companys, segons ACAIP, es van atrinxerar en el pati del mòdul i van començar a amenaçar als funcionaris allí presents amb matar-los i a tirar-los objectes. Segons pareix, van encoratjar a la resta d’interns a secundar l’acte de rebel·lió i es va crear «una situació de màxima gravetat, ja que podria haver-se derivat en un motí».

 

Més de 15 funcionaris van haver de presentar-se en el mòdul i, entre tots, van conseguir controlar la situació i aïllar als dos interns. El treballador agredit va haver de ser traslladat a l’hospital amb lesions de diferent consideració, ha precisat el sindicat.

 

Van col·locats i agressius

ACAIP ha insistit en la «gran conflictivitat» d’esta presó a causa de l’«elevat volum d’interns i mòduls conflictius». Ha advertit que, de fet, és «una de les presons a on més incidents es registren a nivell espanyol». A més, ha denunciat que «els interns reben la medicació per a tres dies en una sola volta, a causa de la falta de personal sanitari» i, per això, la prenen «sense control» i «es col·loquen amb ella» cosa que els provoca «gran excitació i agressivitat que es traduïx en situacions violentes contra els funcionaris».

 

En eixe context, ACAIP ha censurat la «nefasta gestió de l’administració davant de les agressions als treballadors penitenciaris», que «cada dia són més freqüents». «Tant la direcció del centre, com l’administració central estan més preocupats en ocultar la realitat de les presons que de la seguretat i integritat física i psicològica dels seus treballadors», ha lamentat.

 

Algun dia acabarà en tragèdia

El sindicat ha asseverat que els treballadors «viuen en una contínua situació inseguretat i que, molt probablement, algun dia acabarà en tragèdia si no es prenen les mesures necessàries». «Cada una de les agressions que es produïxen, hauria de caure com una llosa en les consciències dels dirigents polítics i els comandaments de cada una de les presons, perquè són ells els responsables de no posar solució», han conclòs, al mateix temps que ha criticat que «es mostren impassibles des dels seus despatxos a on saben que, a ells, no els agrediran».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Deting a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit de França per tràfic de droga

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit buscat per França per transportar grans quantitats de droga entre els dos països. L’Audiència Nacional ha ordenat presó provisional mentres es tramita la seua entrega.

Mor ofegada una persona que havia entrat a la mar de nit a Benicarló

Una persona ha mort a Benicarló després d’entrar a la mar de nit amb un grup, segons el Consorci Provincial de Bombers. Els servicis d’emergència han localitzat el cos a la costa, però no han pogut reanimar-la.

Avís groc per pluges intenses esta vesprada al litoral nord de Castelló

Aemet ha activat hui divendres l’avís groc al litoral nord de Castelló per pluges intenses que poden deixar fins a 30 l/m2 en una hora i 60 l/m2 en 12 hores, amb tempestes, granís i ratxes molt fortes de vent.

Baixen les temperatures i s’esperen ruixats al nord interior de la Comunitat Valenciana

Este divendres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana i es preveuen ruixats febles a l’interior nord, que de vesprada podrien arribar a la costa amb tronades localment fortes. L’oratge continuarà inestable dissabte, sobretot al terç nord, tant en terra com a la mar.

Els mitjans aeris reforcen l’extinció de l’incendi forestal entre Gàtova i Sogorb

Els mitjans aeris s’han incorporat de matinada a les tasques d’extinció de l’incendi declarat dijous entre Gàtova i Sogorb per la caiguda d’un raig, que manté la situació 1 del PEIF i ha obligat a tallar la CV-25 entre Altura i Olocau.

Un llamp provoca un incendi forestal entre Gàtova i Sogorb i obliga a activar el nivell 1 del PEIF

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals han treballat esta vesprada en un incendi entre Gàtova i Sogorb provocat per un llamp, que ha obligat a activar la situació 1 del Pla Especial contra Incendis Forestals. Les autoritats han demanat extremar la precaució davant l’episodi de tempestes i la intensa activitat elèctrica a la Comunitat Valenciana.

Un incendi entre Gàtova i Sogorb obliga a activar la situació 1 del pla contra incendis

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals treballen en un incendi entre Gàtova i Sogorb causat per un llamp, que ha motivat l’activació de la situació 1 del PEIF. El foc se situa a la Serra Calderona i ha forçat restriccions puntuals d’aigua potable a Gàtova.

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.