Colp al tràfic de drogues en Gandia: pillats amb una plantació de marihuana

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València), a tres persones, dos hòmens i una dona, d’origen espanyol, com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues, després d’establir una plantació de marihuana a l’interior d’un domicili i distribuir xicotetes quantitats.

 

Fonts policials han explicat que les investigacions van començar després de tindre coneixement que en una casa del barri de Beniopa de Gandia s’estaria produint un consum desmesurat d’electricitat. Els agents van comprovar que del mateix lloc emanava una forta olor de marihuana i que se sentien aparells d’aire condicionat funcionant a diferents hores del dia.

 

Una volta localitzada la casa, els investigadors van esbrinar que el domicili sempre estava custodiat per una dona i el seu fill major d’edat, i que allí acudia amb assiduïtat un home, que eixia de la vivenda quasi sempre amb una bossa d’esport, amb la que suposadament trauria xicotetes quantitats de marihuana que posteriorment distribuiria entre xicotets traficants de la comarca de la Safor

 

Laboratori preparat per a la contínua producció

Per tot això, els agents van detindre als tres sospitosos com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de drogues i van registrar dos cases, localitzant i intervenint 534 esqueixos de marihuana, amb un pes aproximat de 19 quilos; uns 280 grams de cabdells; 1,6 grams de, pel que pareix, cocaïna; així com bàscules de precisió, entre altres efectes destinats al cultiu intensiu de marihuana.

 

En el registre, els agents van poder comprovar que la casa estava perfectament preparada per al cultiu i assecat de marihuana, la producció de la qual estava disposada perquè anarà contínua, sense que cessarà en cap moment. 

 

Dos dels detinguts, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial, mentres que el tercer arrestat, sense antecedents policials, ha sigut posat en llibertat una volta sentit en declaració, després de ser advertit de la seua obligació legal de comparéixer davant l’autoritat judicial quan fora requerit. 

Últimes notícies

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.

Alicant trau a concurs la rehabilitació de 192 vivendes a Verge del Remei per 5 milions

L’Ajuntament d’Alacant ha tret a licitació la rehabilitació de 192 vivendes al barri de Verge del Remei, amb una inversió de 5 milions cofinançada amb fons europeus. El projecte inclou millores energètiques, d’accessibilitat i seguretat, així com la reurbanització de l’entorn amb 3,6 milions addicionals.

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.

Més de 12 milions en ajudes valencianes a crisis humanitàries en 2026

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 12,38 milions d’euros a acció humanitària en 2026, amb especial implicació en Veneçuela i altres països en conflicte o davant desastres naturals.

Els jubilats podran tornar a viatjar amb l’Imserso per 50 euros i amb mascota en 2026-27

L’Imserso obrirà el 14 de setembre les reserves per a la temporada 2026-2027, amb quasi 900.000 places, 7.447 a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i opcions per a viatjar amb animals de companyia.

Més de 300 bombers es mobilitzen a València pel risc extrem d’incendis

El Consorci Provincial de Bombers de València reforçarà fins al divendres 21 el dispositiu forestal amb uns 340 efectius davant l'avís roig per temperatures extremes i risc màxim d'incendis.

Mig punt de valor per a l’Elx en el debut a Riazor 50 anys després

L’Elx ha estrenat LaLiga 2026-27 amb un empat a Riazor davant el Deportivo de La Coruña, un resultat que trenca 50 anys sense puntuar fora en la primera jornada de Primera Divisió.