Colp al tràfic de drogues en Gandia: pillats amb una plantació de marihuana

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València), a tres persones, dos hòmens i una dona, d’origen espanyol, com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues, després d’establir una plantació de marihuana a l’interior d’un domicili i distribuir xicotetes quantitats.

 

Fonts policials han explicat que les investigacions van començar després de tindre coneixement que en una casa del barri de Beniopa de Gandia s’estaria produint un consum desmesurat d’electricitat. Els agents van comprovar que del mateix lloc emanava una forta olor de marihuana i que se sentien aparells d’aire condicionat funcionant a diferents hores del dia.

 

Una volta localitzada la casa, els investigadors van esbrinar que el domicili sempre estava custodiat per una dona i el seu fill major d’edat, i que allí acudia amb assiduïtat un home, que eixia de la vivenda quasi sempre amb una bossa d’esport, amb la que suposadament trauria xicotetes quantitats de marihuana que posteriorment distribuiria entre xicotets traficants de la comarca de la Safor

 

Laboratori preparat per a la contínua producció

Per tot això, els agents van detindre als tres sospitosos com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de drogues i van registrar dos cases, localitzant i intervenint 534 esqueixos de marihuana, amb un pes aproximat de 19 quilos; uns 280 grams de cabdells; 1,6 grams de, pel que pareix, cocaïna; així com bàscules de precisió, entre altres efectes destinats al cultiu intensiu de marihuana.

 

En el registre, els agents van poder comprovar que la casa estava perfectament preparada per al cultiu i assecat de marihuana, la producció de la qual estava disposada perquè anarà contínua, sense que cessarà en cap moment. 

 

Dos dels detinguts, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial, mentres que el tercer arrestat, sense antecedents policials, ha sigut posat en llibertat una volta sentit en declaració, després de ser advertit de la seua obligació legal de comparéixer davant l’autoritat judicial quan fora requerit. 

Últimes notícies

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.