20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Colp al tràfic de drogues en Gandia: pillats amb una plantació de marihuana

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València), a tres persones, dos hòmens i una dona, d’origen espanyol, com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues, després d’establir una plantació de marihuana a l’interior d’un domicili i distribuir xicotetes quantitats.

 

Fonts policials han explicat que les investigacions van començar després de tindre coneixement que en una casa del barri de Beniopa de Gandia s’estaria produint un consum desmesurat d’electricitat. Els agents van comprovar que del mateix lloc emanava una forta olor de marihuana i que se sentien aparells d’aire condicionat funcionant a diferents hores del dia.

 

Una volta localitzada la casa, els investigadors van esbrinar que el domicili sempre estava custodiat per una dona i el seu fill major d’edat, i que allí acudia amb assiduïtat un home, que eixia de la vivenda quasi sempre amb una bossa d’esport, amb la que suposadament trauria xicotetes quantitats de marihuana que posteriorment distribuiria entre xicotets traficants de la comarca de la Safor

 

Laboratori preparat per a la contínua producció

Per tot això, els agents van detindre als tres sospitosos com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de drogues i van registrar dos cases, localitzant i intervenint 534 esqueixos de marihuana, amb un pes aproximat de 19 quilos; uns 280 grams de cabdells; 1,6 grams de, pel que pareix, cocaïna; així com bàscules de precisió, entre altres efectes destinats al cultiu intensiu de marihuana.

 

En el registre, els agents van poder comprovar que la casa estava perfectament preparada per al cultiu i assecat de marihuana, la producció de la qual estava disposada perquè anarà contínua, sense que cessarà en cap moment. 

 

Dos dels detinguts, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial, mentres que el tercer arrestat, sense antecedents policials, ha sigut posat en llibertat una volta sentit en declaració, després de ser advertit de la seua obligació legal de comparéixer davant l’autoritat judicial quan fora requerit. 

Últimes notícies

Redó alerta que el negacionismo de l’extrema dreta està alimentant la violència

La ministra d'Igualtat ha vinculat l'auge del negacionismo i del discurs d'odi amb un increment de la violència i ha assenyalat repunts a Andalusia i la Comunitat Valenciana.

CCOO denuncia impagaments: professors sense cobrar des de novembre i nòmines incompletes

CCOO ha denunciat impagaments i nòmines incompletes en l'educació pública valenciana des de novembre. Educació replica que només hi ha 15 incidències tècniques a Alacant.

MClan, La Fúmiga i El Diluvi lideren el Maror Festival a la Vila Joiosa al juny

La tercera edició del Maror Festival se celebrarà el 26 i 27 de juny a la platja de la Antoneta, a la Vila Joiosa, amb MClan, La Fúmiga i El Diluvi al capdavant. El cartell suma bandes de pop i rock, DJs i una zona gastronòmica; les entrades ja estan disponibles en marorfest.com.

Sanitat diagnostica 66 casos de mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana

Sanitat ha diagnosticat 66 dones afectades per mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana. L'actualització del protocol i noves ferramentes reforcen la prevenció i el seguiment.

El Suprem obliga a Ábalos i Koldo a comparéixer en persona en l’audiència preliminar del cas Koldo

El Suprem ha rebutjat que José Luis Ábalos i Koldo García seguisquen per videoconferència l'audiència preliminar del dia 12 i els obliga a acudir en persona. La providència arriba després de revisar els seus escrits i informes mèdics i antecedix a l'acte que obrirà la via al juí, previsiblement a l'abril.

Urtasun defén que les llibreries són espais de dinamització i ciutadania crítica

El ministre de Cultura ha reivindicat en el XXVII Congrés de Llibreries el paper de les llibreries com a nodes comunitaris que fomenten pensament lliure. La trobada aborda bibliodiversidad, novetats de Todostuslibros.com i el debat sobre l'IVA cultural.

Morant advertix que cap oligarca tecnològic està per damunt de la sobirania d’un poble

La ministra Diana Morant ha defés que cap empresa, tampoc els anomenats oligarques tecnològics, pot situar-se per damunt de les lleis i la sobirania. Ha respost així al missatge de Pável Dúrov després de l'anunci de restringir l'accés de menors de 16 a les xarxes socials.

22 anys i mig per assassinar a la seua parella amb 18 punyalades a Alcoi

L'Audiència Provincial ha condemnat a un home a 22 anys i mig de presó per assassinar a la seua parella amb almenys 18 punyalades a Alcoi en 2022. El jurat popular va apreciar traïdoria, acarnissament i agreujants de parentiu i discriminació per raó de gènere.