15.7 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Tres detinguts en València per estafar més de 3 milions d’euros en lloguers vacacionals

Imatge de diners en metàl·lic comissats per la Guàrdia Urbana de Barcelona en la cabina d'un camió a la Zona Franca

Imatge d’arxiu | ACN

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a tres persones de 31 i 39 anys acusades d’estafar més de tres milions d’euros amb lloguers vacacionals. L’organització va obrir 125 comptes bancaris, utilitzant 20 identitats falses a on s’han ingressat els més de tres milions. Hi ha més de 1.500 afectats

 

En l’operació, explica la Prefectura Superior en un comunicat, s’ha realitzat un registre domiciliari en Oliva en el qual s’han intervingut 78 telèfons falsos, un ordinador, 11.600 euros i documentació, i s’han bloquejat, en alguns comptes, fons per un valor de 51.000 euros.

 

Les investigacions van començar el mes de maig, en tindre coneixement els agents de les irregularitats percebudes per una entitat bancària en diferents comptes d’una persona. En la investigació, la policia va conéixer que la persona que havia obert els comptes utilitzava identitats falses i rebia numeroses transferències fraudulentes tant nacionals com internacionals, pel que pareix, de lloguers vacacionals.

 

Posteriorment, els agents van detectar la presència de més persones implicades dedicades a les estafes massives, que es dedicarien a traure diners en caixers automàtics i a localitzar, en diferents plataformes de lloguer, anuncis d’immobles per a copiar les seues fotos i publicar-los amb altres referències.

 

Els policies també van saber que els comptes estaven obrint-se pel sud de la província de València i van ser detingudes dos persones quan intentaven obrir un compte bancari en Gandia. Mes tard, es va detectar la presència en València d’una altra persona integrant del grup, encarregada de fer els reintegraments en caixers automàtics, i va ser detinguda.

 

Modus operandi

 

El modus operandi en estos fets delictius consistix en, una volta les persones interessades en els immobles es posen en contacte amb els presumptes arrendadors, estos els envien enllaços simulant ser pàgines web reals i, una volta la víctima està convençuda, se’ls proporciona un número de compte per a fer l’ingrés de la mensualitat més la fiança. Quan els delinqüents tenen en el seu poder els depòsits de les víctimes, tallen tot tipo de contacte amb elles.

 

Per a dur a terme estes estafes, s’usen «mulers» que, després de rebre les transferències del lloguer vacacional, retiren les quantitats o conseguixen una targeta bancaria i el pin per a donar-li als altres integrants. Estes persones, a canvi d’una quantitat de diners i utilitzant documentacions falses, s’encarreguen d’obrir numerosos comptes bancaris per a rebre les transferències de les víctimes.

 

La Policia continua les investigacions per al total esclariment dels fets, així com la possibilitat d’aparició de noves víctimes. Els detinguts, sense antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.