19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Tres detinguts en València per estafar més de 3 milions d’euros en lloguers vacacionals

Imatge de diners en metàl·lic comissats per la Guàrdia Urbana de Barcelona en la cabina d'un camió a la Zona Franca

Imatge d’arxiu | ACN

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a tres persones de 31 i 39 anys acusades d’estafar més de tres milions d’euros amb lloguers vacacionals. L’organització va obrir 125 comptes bancaris, utilitzant 20 identitats falses a on s’han ingressat els més de tres milions. Hi ha més de 1.500 afectats

 

En l’operació, explica la Prefectura Superior en un comunicat, s’ha realitzat un registre domiciliari en Oliva en el qual s’han intervingut 78 telèfons falsos, un ordinador, 11.600 euros i documentació, i s’han bloquejat, en alguns comptes, fons per un valor de 51.000 euros.

 

Les investigacions van començar el mes de maig, en tindre coneixement els agents de les irregularitats percebudes per una entitat bancària en diferents comptes d’una persona. En la investigació, la policia va conéixer que la persona que havia obert els comptes utilitzava identitats falses i rebia numeroses transferències fraudulentes tant nacionals com internacionals, pel que pareix, de lloguers vacacionals.

 

Posteriorment, els agents van detectar la presència de més persones implicades dedicades a les estafes massives, que es dedicarien a traure diners en caixers automàtics i a localitzar, en diferents plataformes de lloguer, anuncis d’immobles per a copiar les seues fotos i publicar-los amb altres referències.

 

Els policies també van saber que els comptes estaven obrint-se pel sud de la província de València i van ser detingudes dos persones quan intentaven obrir un compte bancari en Gandia. Mes tard, es va detectar la presència en València d’una altra persona integrant del grup, encarregada de fer els reintegraments en caixers automàtics, i va ser detinguda.

 

Modus operandi

 

El modus operandi en estos fets delictius consistix en, una volta les persones interessades en els immobles es posen en contacte amb els presumptes arrendadors, estos els envien enllaços simulant ser pàgines web reals i, una volta la víctima està convençuda, se’ls proporciona un número de compte per a fer l’ingrés de la mensualitat més la fiança. Quan els delinqüents tenen en el seu poder els depòsits de les víctimes, tallen tot tipo de contacte amb elles.

 

Per a dur a terme estes estafes, s’usen «mulers» que, després de rebre les transferències del lloguer vacacional, retiren les quantitats o conseguixen una targeta bancaria i el pin per a donar-li als altres integrants. Estes persones, a canvi d’una quantitat de diners i utilitzant documentacions falses, s’encarreguen d’obrir numerosos comptes bancaris per a rebre les transferències de les víctimes.

 

La Policia continua les investigacions per al total esclariment dels fets, així com la possibilitat d’aparició de noves víctimes. Els detinguts, sense antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Retards en L1 i L2 de Metrovalencia per un senglar en les vies

La presència d'un senglar en les vies entre Burjassot, Entroncament i Campanar ha obligat a reduir la velocitat i ha generat demores en L1 i L2, mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni atrapat en esfondrar-se el sostre de la seua vivenda a Elda

Un matrimoni ha sigut rescatat després de quedar atrapat per la solsida del sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut traslladats a l'hospital després de la primera assistència.

Localitzen en el Palau de Llíria ‘La Camusa’ de Sorolla, desapareguda des dels 70

La Policia Nacional ha recuperat el retrat 'La Camusa' de Joaquín Sorolla en el Palau de Llíria, al costat de dos obres de José Moreno Carbonero. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat en constatar-se la seua titularitat pública.

Catorze artistes valencians exploren el cos en ‘Cos. Resistència. Combat’

L'esbarzer de la Saïdia inaugura este divendres 'Cos. Resistència. Combat', amb 14 artistes valencians que exploren el cos com a territori de resistència des de l'esport, la sexualitat i la guerra. La mostra recorre a fotografia, il·lustració, escultura, videoart i performance i inclou un homenatge a Roberta Marrero.

Localitzen en el Palau de Llíria el quadre de Sorolla ‘La Camusa’, desaparegut en els 70

La Policia ha recuperat el retrat d'Isabel de Borbó pintat per Sorolla, al costat de dos obres de Moreno Carbonero, després de rastrejar la seua procedència a Llíria. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat.

El BOE detalla la Comissió Mixta després de la dana i fixa la seua estrena el 18 de febrer

El BOE publica el Reial decret que crea la Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana en la Comunitat Valenciana. La primera reunió està prevista per al 18 de febrer.

Kenneth encara el Benidorm Fest com a favorit amb ‘Els ulls no mentixen’

L'artista arriba al compte arrere del Benidorm Fest com un dels més votats en reproduccions amb 'Els ulls no mentixen', a punt del milió, i promet un directe explosiu.

Detinguts a València un notari i dos advocats per espoli a una octogenària amb alzheimer

La Policia Nacional ha arrestat a València a un notari, dos advocats i altres dos persones pel presumpte espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer. Les operacions van incloure vendes infravalorades, doble assessorament i un intent de suprimir el seu usdefruit.