10.2 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Tres detinguts en València per estafar més de 3 milions d’euros en lloguers vacacionals

Imatge de diners en metàl·lic comissats per la Guàrdia Urbana de Barcelona en la cabina d'un camió a la Zona Franca

Imatge d’arxiu | ACN

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a tres persones de 31 i 39 anys acusades d’estafar més de tres milions d’euros amb lloguers vacacionals. L’organització va obrir 125 comptes bancaris, utilitzant 20 identitats falses a on s’han ingressat els més de tres milions. Hi ha més de 1.500 afectats

 

En l’operació, explica la Prefectura Superior en un comunicat, s’ha realitzat un registre domiciliari en Oliva en el qual s’han intervingut 78 telèfons falsos, un ordinador, 11.600 euros i documentació, i s’han bloquejat, en alguns comptes, fons per un valor de 51.000 euros.

 

Les investigacions van començar el mes de maig, en tindre coneixement els agents de les irregularitats percebudes per una entitat bancària en diferents comptes d’una persona. En la investigació, la policia va conéixer que la persona que havia obert els comptes utilitzava identitats falses i rebia numeroses transferències fraudulentes tant nacionals com internacionals, pel que pareix, de lloguers vacacionals.

 

Posteriorment, els agents van detectar la presència de més persones implicades dedicades a les estafes massives, que es dedicarien a traure diners en caixers automàtics i a localitzar, en diferents plataformes de lloguer, anuncis d’immobles per a copiar les seues fotos i publicar-los amb altres referències.

 

Els policies també van saber que els comptes estaven obrint-se pel sud de la província de València i van ser detingudes dos persones quan intentaven obrir un compte bancari en Gandia. Mes tard, es va detectar la presència en València d’una altra persona integrant del grup, encarregada de fer els reintegraments en caixers automàtics, i va ser detinguda.

 

Modus operandi

 

El modus operandi en estos fets delictius consistix en, una volta les persones interessades en els immobles es posen en contacte amb els presumptes arrendadors, estos els envien enllaços simulant ser pàgines web reals i, una volta la víctima està convençuda, se’ls proporciona un número de compte per a fer l’ingrés de la mensualitat més la fiança. Quan els delinqüents tenen en el seu poder els depòsits de les víctimes, tallen tot tipo de contacte amb elles.

 

Per a dur a terme estes estafes, s’usen «mulers» que, després de rebre les transferències del lloguer vacacional, retiren les quantitats o conseguixen una targeta bancaria i el pin per a donar-li als altres integrants. Estes persones, a canvi d’una quantitat de diners i utilitzant documentacions falses, s’encarreguen d’obrir numerosos comptes bancaris per a rebre les transferències de les víctimes.

 

La Policia continua les investigacions per al total esclariment dels fets, així com la possibilitat d’aparició de noves víctimes. Els detinguts, sense antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.