Tres detinguts en València per estafar més de 3 milions d’euros en lloguers vacacionals

Imatge de diners en metàl·lic comissats per la Guàrdia Urbana de Barcelona en la cabina d'un camió a la Zona Franca

Imatge d’arxiu | ACN

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a tres persones de 31 i 39 anys acusades d’estafar més de tres milions d’euros amb lloguers vacacionals. L’organització va obrir 125 comptes bancaris, utilitzant 20 identitats falses a on s’han ingressat els més de tres milions. Hi ha més de 1.500 afectats

 

En l’operació, explica la Prefectura Superior en un comunicat, s’ha realitzat un registre domiciliari en Oliva en el qual s’han intervingut 78 telèfons falsos, un ordinador, 11.600 euros i documentació, i s’han bloquejat, en alguns comptes, fons per un valor de 51.000 euros.

 

Les investigacions van començar el mes de maig, en tindre coneixement els agents de les irregularitats percebudes per una entitat bancària en diferents comptes d’una persona. En la investigació, la policia va conéixer que la persona que havia obert els comptes utilitzava identitats falses i rebia numeroses transferències fraudulentes tant nacionals com internacionals, pel que pareix, de lloguers vacacionals.

 

Posteriorment, els agents van detectar la presència de més persones implicades dedicades a les estafes massives, que es dedicarien a traure diners en caixers automàtics i a localitzar, en diferents plataformes de lloguer, anuncis d’immobles per a copiar les seues fotos i publicar-los amb altres referències.

 

Els policies també van saber que els comptes estaven obrint-se pel sud de la província de València i van ser detingudes dos persones quan intentaven obrir un compte bancari en Gandia. Mes tard, es va detectar la presència en València d’una altra persona integrant del grup, encarregada de fer els reintegraments en caixers automàtics, i va ser detinguda.

 

Modus operandi

 

El modus operandi en estos fets delictius consistix en, una volta les persones interessades en els immobles es posen en contacte amb els presumptes arrendadors, estos els envien enllaços simulant ser pàgines web reals i, una volta la víctima està convençuda, se’ls proporciona un número de compte per a fer l’ingrés de la mensualitat més la fiança. Quan els delinqüents tenen en el seu poder els depòsits de les víctimes, tallen tot tipo de contacte amb elles.

 

Per a dur a terme estes estafes, s’usen «mulers» que, després de rebre les transferències del lloguer vacacional, retiren les quantitats o conseguixen una targeta bancaria i el pin per a donar-li als altres integrants. Estes persones, a canvi d’una quantitat de diners i utilitzant documentacions falses, s’encarreguen d’obrir numerosos comptes bancaris per a rebre les transferències de les víctimes.

 

La Policia continua les investigacions per al total esclariment dels fets, així com la possibilitat d’aparició de noves víctimes. Els detinguts, sense antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja per ruixats intensos al sud de València i litoral d’Alacant

Aemet ha activat este dijous l’avís taronja per pluges molt intenses al litoral d’Alacant i sud de la província de València, amb fins a 60 l/m2 en una hora i tempestes amb granís.

Metrovalencia reprén el servici en totes les línies després de les fortes pluges

Metrovalencia ha reobert este dijous al matí totes les línies de metro i tramvia després de suspendre el servici per les fortes pluges, encara amb incidències puntuals. També s’han registrat problemes en diverses línies de Rodalia a la província de València.

Preemergencia per risc d’inundacions en el Magre, Baix Túria i diversos barrancs

Emergències de la Generalitat ha activat la preemergencia hidrològica de nivell groc al Magre, Baix Túria, Poyo-Saleta, Carraixet-Calderona i a la zona de barrancs de l’Albufera. S’insta els ajuntaments a activar els seus plans davant el risc d’inundacions i a reforçar la vigilància en punts crítics.

Paiporta i Aldaia aguanten 60 l/m² en una hora sense danys greus però amb el record de la dana

Paiporta i Aldaia han registrat 60 litres per metre quadrat en una hora sense incidències greus, però amb el temor encara present després de la dana de 2024. Les obres en barrancs, clavegueram i escorrentia han funcionat però els veïns continuen en alerta.

Aemet activa l’avís taronja per pluges intenses a la costa d’Alacant i sud de València

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges de fins a 120 l/m2 en dotze hores a la costa d’Alacant i sud de València, amb altres avisos taronja i grocs per precipitacions i tempestats en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Les fortes pluges col·lapsen el trànsit a València i deixen 85 l/m² en mitja hora a L’Eliana

Les pluges intenses i les tronades han obligat a reduir la velocitat en diverses vies de l’àrea de València i han deixat fins a 85 l/m² en L’Eliana en només mitja hora, amb avís taronja activat per Aemet.

Tancat l’Aeroport de València per inundacions després de fortes pluges

L’Aeroport de València, situat a Manises, ha tancat per inundacions a les instal·lacions després de fortes pluges a la província. Emergències ha activat la situació 1 del Pla Especial d’Inundacions i ha enviat un avís Es-Alert a la població.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen metro i aeroport i tornen la por a la dana

Un front de tempestes molt intenses ha inundat carrers i túnels de València i l’àrea metropolitana, ha obligat a tancar el metro i l’aeroport de Manises i ha fet reviure la por a la dana de 2024, amb prop de 500 incidents però sense danys personals greus fins ara.