Tres detinguts en València per estafar més de 3 milions d’euros en lloguers vacacionals

Imatge de diners en metàl·lic comissats per la Guàrdia Urbana de Barcelona en la cabina d'un camió a la Zona Franca

Imatge d’arxiu | ACN

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a tres persones de 31 i 39 anys acusades d’estafar més de tres milions d’euros amb lloguers vacacionals. L’organització va obrir 125 comptes bancaris, utilitzant 20 identitats falses a on s’han ingressat els més de tres milions. Hi ha més de 1.500 afectats

 

En l’operació, explica la Prefectura Superior en un comunicat, s’ha realitzat un registre domiciliari en Oliva en el qual s’han intervingut 78 telèfons falsos, un ordinador, 11.600 euros i documentació, i s’han bloquejat, en alguns comptes, fons per un valor de 51.000 euros.

 

Les investigacions van començar el mes de maig, en tindre coneixement els agents de les irregularitats percebudes per una entitat bancària en diferents comptes d’una persona. En la investigació, la policia va conéixer que la persona que havia obert els comptes utilitzava identitats falses i rebia numeroses transferències fraudulentes tant nacionals com internacionals, pel que pareix, de lloguers vacacionals.

 

Posteriorment, els agents van detectar la presència de més persones implicades dedicades a les estafes massives, que es dedicarien a traure diners en caixers automàtics i a localitzar, en diferents plataformes de lloguer, anuncis d’immobles per a copiar les seues fotos i publicar-los amb altres referències.

 

Els policies també van saber que els comptes estaven obrint-se pel sud de la província de València i van ser detingudes dos persones quan intentaven obrir un compte bancari en Gandia. Mes tard, es va detectar la presència en València d’una altra persona integrant del grup, encarregada de fer els reintegraments en caixers automàtics, i va ser detinguda.

 

Modus operandi

 

El modus operandi en estos fets delictius consistix en, una volta les persones interessades en els immobles es posen en contacte amb els presumptes arrendadors, estos els envien enllaços simulant ser pàgines web reals i, una volta la víctima està convençuda, se’ls proporciona un número de compte per a fer l’ingrés de la mensualitat més la fiança. Quan els delinqüents tenen en el seu poder els depòsits de les víctimes, tallen tot tipo de contacte amb elles.

 

Per a dur a terme estes estafes, s’usen «mulers» que, després de rebre les transferències del lloguer vacacional, retiren les quantitats o conseguixen una targeta bancaria i el pin per a donar-li als altres integrants. Estes persones, a canvi d’una quantitat de diners i utilitzant documentacions falses, s’encarreguen d’obrir numerosos comptes bancaris per a rebre les transferències de les víctimes.

 

La Policia continua les investigacions per al total esclariment dels fets, així com la possibilitat d’aparició de noves víctimes. Els detinguts, sense antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.