Un tripulant del vaixell Ángeles Alvariño ha narrat els durs moments en la troballa d’Olivia

Han fet tot el que han pogut i més i el desenllaç no ha sigut el que esperaven, una cosa que per als tripulants ha sigut molt dur, a més esta setmana, el vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño cessava les labors de cerca dels cossos de Tomás Gimeno i la seua filla Anna, després de conéixer-se l’informe del responsable d’operacions del vaixell que qualificava de «completament inabordable» l’exploració en la zona on hipotèticament podrien localitzar-se nous resultats.

La búsqueda ha acabat

Molt al pesar de tots ha finalitzat la búsqueda i amb esta finalització ha desaparegut tota esperança de trobar les restes de la menuda Anna i de Tomás Gimeno.

Agraïment i pesar a través d’Instagram

Quan crearem estes xarxes socials mai imaginem l’afecte i suport que anaven a tenir, i malgrat el dur que han estat estos mesos ha estat gràcies a l’amor de tots vostés que Beatriz ha pogut seguir endavant.

Per això, quan els demanem signar en change.org perquè el vaixell Angeles Alvariño no cessés la cerca confiàvem que estigueren amb nosaltres, però una vegada més, van superar les nostres expectatives. No ha pogut ser i Anna i Tomás no han aparegut, però Beatriz com ja ha dit, agraeix moltíssim la gran labor que han exercit la guàrdia civil, la tripulació del vaixell i els punts professionals que han ajudat en esta cerca. A més, entén que s’ha fet tot el que s’ha pogut i que gràcies a esta gran feina almenys se sabés la veritat.

Per això, de cor, de part de Beatriz moltíssimes gràcies, igual que esperem mai s’obliden d’Anna i Olivia, Beatriz mai oblidarà que no està sola, però afortunadament es va poder donar amb el parador d’Olivia, la qual va ajudar a confirmar la pitjor de les notícies: el parricidi de Gimeno.

<

>

Un membre de la tripulació

Un membre de la tripulació de l’Ángeles Alvariño, present quan es va produir la fatal troballa, ha narrat al diari El Faro de Vigo els durs moments que van viure durant la búsqueda de les xiquetes i sobretot quan van descobrir el cos d’Olivia.

«Quan trobarem el cos d’Olivia a molts se’ns van saltar les llàgrimes, i això que no vam veure les restes«, comptava el tripulant. Uns durs moments que van deixar marcada a la tripulació: «No vam veure res perquè el cos estava en una bossa. Es va trobar a les 11 del matí. No veus res, però no pares de donar-li voltes al cap. Els tripulants no vam menjar, no estem acostumats a això. Ens va tocar anar perquè teníem el robot en altres tasques«.

Trobar el cos d’Olivia va ser una «fita mundial»

El director de l’Institut Espanyol d’Oceanografia (IEO), Javier Ruiz, ha assenyalat este dijous que la troballa del cos d’Olivia Gimeno en aigües de Tenerife gràcies a labor del robot submarí Liropus 2000 i el vaixell científic Ángeles Alvariño és una «fita mundial» atés que es tractava d’un objecte molt menut, una bossa, i hi havia una gran profunditat oceànica.

«Mostra d’això és la quantitat de derelictes que romanen des de fa segles en el fons de la mar fins i tot coneixent l’àrea on es van perdre o, més recentment, la desaparició de grans avions que cauen a l’oceà i no poden ser trobats. Esta fita mundial és el resultat de la col·laboració i coordinació estreta i precisa entre els Ministeris d’Interior i de Ciència i Innovació«, comenta en un comunicat en el qual ressalta també la troballa d’una funda nòrdica i una ampolla d’oxigen.

El vaixell ja ha abandonat les labors de rastreig per ordre judicial pel fet que es dóna per «impossible» trobar els cossos de Tomás Gimeno i Anna després d‘un mes de treballs en els quals va cartografiar una àrea de 250 quilòmetres quadrats entre aproximadament 100 i 2.000 metres de profunditat i es van filmar 392 hores.

Un equip que no ha parat de buscar

L’equip humà a bord de l’Ángeles Alvariño va estar compost per cinc científics de l’IEO secundats pels tècnics del robot i del sonar d’escombratge lateral, així com la tripulació del vaixell que han treballat incansablement durant més d’un mes, realitzant torns de 12 hores, la qual cosa ha permés mantenir les labors de cerca de manera ininterrompuda.

L’equip científic de l’IEO l’han conformat tres geòlogues marines i dos tecnòlegs que han estat els encarregats del treball a bord sota la direcció, com sol ser habitual en qualsevol treball científic en la mar, d’un cap de campanya, un treball que ha estat coordinat en terra pel cap de la Unitat de Vaixells, la cap d’àrea de Medi marí i la Direcció de l’IEO.

«Semblava impossible que poguérem localitzar res, però gràcies al brillant treball previ de la policia judicial i la seua precisió en delimitar-nos les zones de cerca i en comprovar que l’efecte dels corrents era mínim ens vam adonar que podríem arribar a tenir èxit si planificàvem el treball de manera adequada i així va ser», explica Ignacio Franco, cap de campanya i coordinador dels treballs a bord.

 

Últimes notícies

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.