Un tripulant del vaixell Ángeles Alvariño ha narrat els durs moments en la troballa d’Olivia

Han fet tot el que han pogut i més i el desenllaç no ha sigut el que esperaven, una cosa que per als tripulants ha sigut molt dur, a més esta setmana, el vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño cessava les labors de cerca dels cossos de Tomás Gimeno i la seua filla Anna, després de conéixer-se l’informe del responsable d’operacions del vaixell que qualificava de «completament inabordable» l’exploració en la zona on hipotèticament podrien localitzar-se nous resultats.

La búsqueda ha acabat

Molt al pesar de tots ha finalitzat la búsqueda i amb esta finalització ha desaparegut tota esperança de trobar les restes de la menuda Anna i de Tomás Gimeno.

Agraïment i pesar a través d’Instagram

Quan crearem estes xarxes socials mai imaginem l’afecte i suport que anaven a tenir, i malgrat el dur que han estat estos mesos ha estat gràcies a l’amor de tots vostés que Beatriz ha pogut seguir endavant.

Per això, quan els demanem signar en change.org perquè el vaixell Angeles Alvariño no cessés la cerca confiàvem que estigueren amb nosaltres, però una vegada més, van superar les nostres expectatives. No ha pogut ser i Anna i Tomás no han aparegut, però Beatriz com ja ha dit, agraeix moltíssim la gran labor que han exercit la guàrdia civil, la tripulació del vaixell i els punts professionals que han ajudat en esta cerca. A més, entén que s’ha fet tot el que s’ha pogut i que gràcies a esta gran feina almenys se sabés la veritat.

Per això, de cor, de part de Beatriz moltíssimes gràcies, igual que esperem mai s’obliden d’Anna i Olivia, Beatriz mai oblidarà que no està sola, però afortunadament es va poder donar amb el parador d’Olivia, la qual va ajudar a confirmar la pitjor de les notícies: el parricidi de Gimeno.

<

>

Un membre de la tripulació

Un membre de la tripulació de l’Ángeles Alvariño, present quan es va produir la fatal troballa, ha narrat al diari El Faro de Vigo els durs moments que van viure durant la búsqueda de les xiquetes i sobretot quan van descobrir el cos d’Olivia.

«Quan trobarem el cos d’Olivia a molts se’ns van saltar les llàgrimes, i això que no vam veure les restes«, comptava el tripulant. Uns durs moments que van deixar marcada a la tripulació: «No vam veure res perquè el cos estava en una bossa. Es va trobar a les 11 del matí. No veus res, però no pares de donar-li voltes al cap. Els tripulants no vam menjar, no estem acostumats a això. Ens va tocar anar perquè teníem el robot en altres tasques«.

Trobar el cos d’Olivia va ser una «fita mundial»

El director de l’Institut Espanyol d’Oceanografia (IEO), Javier Ruiz, ha assenyalat este dijous que la troballa del cos d’Olivia Gimeno en aigües de Tenerife gràcies a labor del robot submarí Liropus 2000 i el vaixell científic Ángeles Alvariño és una «fita mundial» atés que es tractava d’un objecte molt menut, una bossa, i hi havia una gran profunditat oceànica.

«Mostra d’això és la quantitat de derelictes que romanen des de fa segles en el fons de la mar fins i tot coneixent l’àrea on es van perdre o, més recentment, la desaparició de grans avions que cauen a l’oceà i no poden ser trobats. Esta fita mundial és el resultat de la col·laboració i coordinació estreta i precisa entre els Ministeris d’Interior i de Ciència i Innovació«, comenta en un comunicat en el qual ressalta també la troballa d’una funda nòrdica i una ampolla d’oxigen.

El vaixell ja ha abandonat les labors de rastreig per ordre judicial pel fet que es dóna per «impossible» trobar els cossos de Tomás Gimeno i Anna després d‘un mes de treballs en els quals va cartografiar una àrea de 250 quilòmetres quadrats entre aproximadament 100 i 2.000 metres de profunditat i es van filmar 392 hores.

Un equip que no ha parat de buscar

L’equip humà a bord de l’Ángeles Alvariño va estar compost per cinc científics de l’IEO secundats pels tècnics del robot i del sonar d’escombratge lateral, així com la tripulació del vaixell que han treballat incansablement durant més d’un mes, realitzant torns de 12 hores, la qual cosa ha permés mantenir les labors de cerca de manera ininterrompuda.

L’equip científic de l’IEO l’han conformat tres geòlogues marines i dos tecnòlegs que han estat els encarregats del treball a bord sota la direcció, com sol ser habitual en qualsevol treball científic en la mar, d’un cap de campanya, un treball que ha estat coordinat en terra pel cap de la Unitat de Vaixells, la cap d’àrea de Medi marí i la Direcció de l’IEO.

«Semblava impossible que poguérem localitzar res, però gràcies al brillant treball previ de la policia judicial i la seua precisió en delimitar-nos les zones de cerca i en comprovar que l’efecte dels corrents era mínim ens vam adonar que podríem arribar a tenir èxit si planificàvem el treball de manera adequada i així va ser», explica Ignacio Franco, cap de campanya i coordinador dels treballs a bord.

 

Últimes notícies

Així és la nova cria d’antílop blesbok que ha nascut al Bioparc València

El Bioparc València ha anunciat el naixement d’un mascle de blesbok, un antílop africà que va estar al límit de l’extinció al segle XIX, en un part natural i sense incidències.

Les màximes cauen amb força a l’interior de València i només lleugerament en la costa

Dimarts s’espera un descens notable de les temperatures màximes a l’interior de la província de València i més lleu en el litoral, amb cel poc nuvolat i vent fluix variable que girarà a este i nord-est.

Busquen si el cos trobat en una platja de Torrevieja ve d’una patera

La Guàrdia Civil investiga si el cos sense vida localitzat en la platja de la Sal, a Torrevieja, pot ser d’una persona migrant d’una patera naufragada.

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.