Un tripulant del vaixell Ángeles Alvariño ha narrat els durs moments en la troballa d’Olivia

Han fet tot el que han pogut i més i el desenllaç no ha sigut el que esperaven, una cosa que per als tripulants ha sigut molt dur, a més esta setmana, el vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño cessava les labors de cerca dels cossos de Tomás Gimeno i la seua filla Anna, després de conéixer-se l’informe del responsable d’operacions del vaixell que qualificava de “completament inabordable” l’exploració en la zona on hipotèticament podrien localitzar-se nous resultats.

La búsqueda ha acabat

Molt al pesar de tots ha finalitzat la búsqueda i amb esta finalització ha desaparegut tota esperança de trobar les restes de la menuda Anna i de Tomás Gimeno.

Agraïment i pesar a través d’Instagram

Quan crearem estes xarxes socials mai imaginem l’afecte i suport que anaven a tenir, i malgrat el dur que han estat estos mesos ha estat gràcies a l’amor de tots vostés que Beatriz ha pogut seguir endavant.

Per això, quan els demanem signar en change.org perquè el vaixell Angeles Alvariño no cessés la cerca confiàvem que estigueren amb nosaltres, però una vegada més, van superar les nostres expectatives. No ha pogut ser i Anna i Tomás no han aparegut, però Beatriz com ja ha dit, agraeix moltíssim la gran labor que han exercit la guàrdia civil, la tripulació del vaixell i els punts professionals que han ajudat en esta cerca. A més, entén que s’ha fet tot el que s’ha pogut i que gràcies a esta gran feina almenys se sabés la veritat.

Per això, de cor, de part de Beatriz moltíssimes gràcies, igual que esperem mai s’obliden d’Anna i Olivia, Beatriz mai oblidarà que no està sola, però afortunadament es va poder donar amb el parador d’Olivia, la qual va ajudar a confirmar la pitjor de les notícies: el parricidi de Gimeno.

<

>

Un membre de la tripulació

Un membre de la tripulació de l’Ángeles Alvariño, present quan es va produir la fatal troballa, ha narrat al diari El Faro de Vigo els durs moments que van viure durant la búsqueda de les xiquetes i sobretot quan van descobrir el cos d’Olivia.

Quan trobarem el cos d’Olivia a molts se’ns van saltar les llàgrimes, i això que no vam veure les restes“, comptava el tripulant. Uns durs moments que van deixar marcada a la tripulació: “No vam veure res perquè el cos estava en una bossa. Es va trobar a les 11 del matí. No veus res, però no pares de donar-li voltes al cap. Els tripulants no vam menjar, no estem acostumats a això. Ens va tocar anar perquè teníem el robot en altres tasques“.

Trobar el cos d’Olivia va ser una “fita mundial”

El director de l’Institut Espanyol d’Oceanografia (IEO), Javier Ruiz, ha assenyalat este dijous que la troballa del cos d’Olivia Gimeno en aigües de Tenerife gràcies a labor del robot submarí Liropus 2000 i el vaixell científic Ángeles Alvariño és una “fita mundial” atés que es tractava d’un objecte molt menut, una bossa, i hi havia una gran profunditat oceànica.

Mostra d’això és la quantitat de derelictes que romanen des de fa segles en el fons de la mar fins i tot coneixent l’àrea on es van perdre o, més recentment, la desaparició de grans avions que cauen a l’oceà i no poden ser trobats. Esta fita mundial és el resultat de la col·laboració i coordinació estreta i precisa entre els Ministeris d’Interior i de Ciència i Innovació“, comenta en un comunicat en el qual ressalta també la troballa d’una funda nòrdica i una ampolla d’oxigen.

El vaixell ja ha abandonat les labors de rastreig per ordre judicial pel fet que es dóna per “impossible” trobar els cossos de Tomás Gimeno i Anna després d‘un mes de treballs en els quals va cartografiar una àrea de 250 quilòmetres quadrats entre aproximadament 100 i 2.000 metres de profunditat i es van filmar 392 hores.

Un equip que no ha parat de buscar

L’equip humà a bord de l’Ángeles Alvariño va estar compost per cinc científics de l’IEO secundats pels tècnics del robot i del sonar d’escombratge lateral, així com la tripulació del vaixell que han treballat incansablement durant més d’un mes, realitzant torns de 12 hores, la qual cosa ha permés mantenir les labors de cerca de manera ininterrompuda.

L’equip científic de l’IEO l’han conformat tres geòlogues marines i dos tecnòlegs que han estat els encarregats del treball a bord sota la direcció, com sol ser habitual en qualsevol treball científic en la mar, d’un cap de campanya, un treball que ha estat coordinat en terra pel cap de la Unitat de Vaixells, la cap d’àrea de Medi marí i la Direcció de l’IEO.

“Semblava impossible que poguérem localitzar res, però gràcies al brillant treball previ de la policia judicial i la seua precisió en delimitar-nos les zones de cerca i en comprovar que l’efecte dels corrents era mínim ens vam adonar que podríem arribar a tenir èxit si planificàvem el treball de manera adequada i així va ser”, explica Ignacio Franco, cap de campanya i coordinador dels treballs a bord.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.