Un tripulant del vaixell Ángeles Alvariño ha narrat els durs moments en la troballa d’Olivia

Han fet tot el que han pogut i més i el desenllaç no ha sigut el que esperaven, una cosa que per als tripulants ha sigut molt dur, a més esta setmana, el vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño cessava les labors de cerca dels cossos de Tomás Gimeno i la seua filla Anna, després de conéixer-se l’informe del responsable d’operacions del vaixell que qualificava de «completament inabordable» l’exploració en la zona on hipotèticament podrien localitzar-se nous resultats.

La búsqueda ha acabat

Molt al pesar de tots ha finalitzat la búsqueda i amb esta finalització ha desaparegut tota esperança de trobar les restes de la menuda Anna i de Tomás Gimeno.

Agraïment i pesar a través d’Instagram

Quan crearem estes xarxes socials mai imaginem l’afecte i suport que anaven a tenir, i malgrat el dur que han estat estos mesos ha estat gràcies a l’amor de tots vostés que Beatriz ha pogut seguir endavant.

Per això, quan els demanem signar en change.org perquè el vaixell Angeles Alvariño no cessés la cerca confiàvem que estigueren amb nosaltres, però una vegada més, van superar les nostres expectatives. No ha pogut ser i Anna i Tomás no han aparegut, però Beatriz com ja ha dit, agraeix moltíssim la gran labor que han exercit la guàrdia civil, la tripulació del vaixell i els punts professionals que han ajudat en esta cerca. A més, entén que s’ha fet tot el que s’ha pogut i que gràcies a esta gran feina almenys se sabés la veritat.

Per això, de cor, de part de Beatriz moltíssimes gràcies, igual que esperem mai s’obliden d’Anna i Olivia, Beatriz mai oblidarà que no està sola, però afortunadament es va poder donar amb el parador d’Olivia, la qual va ajudar a confirmar la pitjor de les notícies: el parricidi de Gimeno.

<

>

Un membre de la tripulació

Un membre de la tripulació de l’Ángeles Alvariño, present quan es va produir la fatal troballa, ha narrat al diari El Faro de Vigo els durs moments que van viure durant la búsqueda de les xiquetes i sobretot quan van descobrir el cos d’Olivia.

«Quan trobarem el cos d’Olivia a molts se’ns van saltar les llàgrimes, i això que no vam veure les restes«, comptava el tripulant. Uns durs moments que van deixar marcada a la tripulació: «No vam veure res perquè el cos estava en una bossa. Es va trobar a les 11 del matí. No veus res, però no pares de donar-li voltes al cap. Els tripulants no vam menjar, no estem acostumats a això. Ens va tocar anar perquè teníem el robot en altres tasques«.

Trobar el cos d’Olivia va ser una «fita mundial»

El director de l’Institut Espanyol d’Oceanografia (IEO), Javier Ruiz, ha assenyalat este dijous que la troballa del cos d’Olivia Gimeno en aigües de Tenerife gràcies a labor del robot submarí Liropus 2000 i el vaixell científic Ángeles Alvariño és una «fita mundial» atés que es tractava d’un objecte molt menut, una bossa, i hi havia una gran profunditat oceànica.

«Mostra d’això és la quantitat de derelictes que romanen des de fa segles en el fons de la mar fins i tot coneixent l’àrea on es van perdre o, més recentment, la desaparició de grans avions que cauen a l’oceà i no poden ser trobats. Esta fita mundial és el resultat de la col·laboració i coordinació estreta i precisa entre els Ministeris d’Interior i de Ciència i Innovació«, comenta en un comunicat en el qual ressalta també la troballa d’una funda nòrdica i una ampolla d’oxigen.

El vaixell ja ha abandonat les labors de rastreig per ordre judicial pel fet que es dóna per «impossible» trobar els cossos de Tomás Gimeno i Anna després d‘un mes de treballs en els quals va cartografiar una àrea de 250 quilòmetres quadrats entre aproximadament 100 i 2.000 metres de profunditat i es van filmar 392 hores.

Un equip que no ha parat de buscar

L’equip humà a bord de l’Ángeles Alvariño va estar compost per cinc científics de l’IEO secundats pels tècnics del robot i del sonar d’escombratge lateral, així com la tripulació del vaixell que han treballat incansablement durant més d’un mes, realitzant torns de 12 hores, la qual cosa ha permés mantenir les labors de cerca de manera ininterrompuda.

L’equip científic de l’IEO l’han conformat tres geòlogues marines i dos tecnòlegs que han estat els encarregats del treball a bord sota la direcció, com sol ser habitual en qualsevol treball científic en la mar, d’un cap de campanya, un treball que ha estat coordinat en terra pel cap de la Unitat de Vaixells, la cap d’àrea de Medi marí i la Direcció de l’IEO.

«Semblava impossible que poguérem localitzar res, però gràcies al brillant treball previ de la policia judicial i la seua precisió en delimitar-nos les zones de cerca i en comprovar que l’efecte dels corrents era mínim ens vam adonar que podríem arribar a tenir èxit si planificàvem el treball de manera adequada i així va ser», explica Ignacio Franco, cap de campanya i coordinador dels treballs a bord.

 

Últimes notícies

València celebrarà els Premis Rei Jaume I amb un espectacle pirotècnic en la plaça de l’Ajuntament

L'Ajuntament de València organitzarà l'1 de juny un espectacle pirotècnic de cinc minuts en la plaça de l'Ajuntament per a acompanyar la reunió dels jurats dels Premis Rei Jaume I.

Aemet activa l’avís groc en el litoral de València per màximes de 36 graus este divendres

Aemet activa este divendres l'avís groc en el litoral de la província de València per temperatures màximes de fins a 36 graus, amb una probabilitat d'entre el 40 i el 70 per cent.

Presó per a tres hòmens que van intentar assaltar un caixer a Benifairó de la Valldigna

Tres hòmens han ingressat a la presó després de ser sorpresos per la Guàrdia Civil quan manipulaven la part posterior d'un caixer automàtic a Benifairó de la Valldigna. Estan acusats de robatori en grau de temptativa, falsedat documental, furt i pertinença a grup criminal.

El Consell aprovarà el divendres els Pressupostos de 2026 després de tancar un nou acord amb Vox

El Govern valencià aprovarà este divendres el projecte de Pressupostos de la Generalitat per a 2026, els primers de Juanfran Pérez Llorca, gràcies al suport de Vox i a un calendari parlamentari ampliat fins a juliol.

Entra a la presó per estafar 30.000 euros amb una falsa empresa de tendals a Santa Pola

Un home de 45 anys ha ingressat a la presó acusat d'estafar 30.000 euros a sis clients a Santa Pola mitjançant una empresa de muntatge de tendals els treballs dels quals mai arribava a realitzar.

Rafa Mir i Pablo Jara se senten en la banqueta a València per presumpta agressió sexual a dos dones

Rafa Mir i Pablo Jara compareixen en l'Audiència Provincial de València acusats d'agredir sexualment i lesionar a dos dones a Bétera en 2024, amb la Fiscalia demanant fins a 10,5 anys de presó.

Detingut a Vinaròs per robar patinets elèctrics i revendre’ls de segona mà

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a un home de 44 anys pel presumpte robatori de diversos patinets elèctrics i ha investigat a una dona per receptació després de localitzar un dels vehicles i retornar-lo al seu amo.

La vaga docent encadena 14 dies a l’espera d’una octava negociació decisiva

La vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana complix 14 dies mentres la Conselleria d'Educació intenta tancar un acord en l'octava taula de negociació.