Un tripulant del vaixell Ángeles Alvariño ha narrat els durs moments en la troballa d’Olivia

Han fet tot el que han pogut i més i el desenllaç no ha sigut el que esperaven, una cosa que per als tripulants ha sigut molt dur, a més esta setmana, el vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño cessava les labors de cerca dels cossos de Tomás Gimeno i la seua filla Anna, després de conéixer-se l’informe del responsable d’operacions del vaixell que qualificava de «completament inabordable» l’exploració en la zona on hipotèticament podrien localitzar-se nous resultats.

La búsqueda ha acabat

Molt al pesar de tots ha finalitzat la búsqueda i amb esta finalització ha desaparegut tota esperança de trobar les restes de la menuda Anna i de Tomás Gimeno.

Agraïment i pesar a través d’Instagram

Quan crearem estes xarxes socials mai imaginem l’afecte i suport que anaven a tenir, i malgrat el dur que han estat estos mesos ha estat gràcies a l’amor de tots vostés que Beatriz ha pogut seguir endavant.

Per això, quan els demanem signar en change.org perquè el vaixell Angeles Alvariño no cessés la cerca confiàvem que estigueren amb nosaltres, però una vegada més, van superar les nostres expectatives. No ha pogut ser i Anna i Tomás no han aparegut, però Beatriz com ja ha dit, agraeix moltíssim la gran labor que han exercit la guàrdia civil, la tripulació del vaixell i els punts professionals que han ajudat en esta cerca. A més, entén que s’ha fet tot el que s’ha pogut i que gràcies a esta gran feina almenys se sabés la veritat.

Per això, de cor, de part de Beatriz moltíssimes gràcies, igual que esperem mai s’obliden d’Anna i Olivia, Beatriz mai oblidarà que no està sola, però afortunadament es va poder donar amb el parador d’Olivia, la qual va ajudar a confirmar la pitjor de les notícies: el parricidi de Gimeno.

<

>

Un membre de la tripulació

Un membre de la tripulació de l’Ángeles Alvariño, present quan es va produir la fatal troballa, ha narrat al diari El Faro de Vigo els durs moments que van viure durant la búsqueda de les xiquetes i sobretot quan van descobrir el cos d’Olivia.

«Quan trobarem el cos d’Olivia a molts se’ns van saltar les llàgrimes, i això que no vam veure les restes«, comptava el tripulant. Uns durs moments que van deixar marcada a la tripulació: «No vam veure res perquè el cos estava en una bossa. Es va trobar a les 11 del matí. No veus res, però no pares de donar-li voltes al cap. Els tripulants no vam menjar, no estem acostumats a això. Ens va tocar anar perquè teníem el robot en altres tasques«.

Trobar el cos d’Olivia va ser una «fita mundial»

El director de l’Institut Espanyol d’Oceanografia (IEO), Javier Ruiz, ha assenyalat este dijous que la troballa del cos d’Olivia Gimeno en aigües de Tenerife gràcies a labor del robot submarí Liropus 2000 i el vaixell científic Ángeles Alvariño és una «fita mundial» atés que es tractava d’un objecte molt menut, una bossa, i hi havia una gran profunditat oceànica.

«Mostra d’això és la quantitat de derelictes que romanen des de fa segles en el fons de la mar fins i tot coneixent l’àrea on es van perdre o, més recentment, la desaparició de grans avions que cauen a l’oceà i no poden ser trobats. Esta fita mundial és el resultat de la col·laboració i coordinació estreta i precisa entre els Ministeris d’Interior i de Ciència i Innovació«, comenta en un comunicat en el qual ressalta també la troballa d’una funda nòrdica i una ampolla d’oxigen.

El vaixell ja ha abandonat les labors de rastreig per ordre judicial pel fet que es dóna per «impossible» trobar els cossos de Tomás Gimeno i Anna després d‘un mes de treballs en els quals va cartografiar una àrea de 250 quilòmetres quadrats entre aproximadament 100 i 2.000 metres de profunditat i es van filmar 392 hores.

Un equip que no ha parat de buscar

L’equip humà a bord de l’Ángeles Alvariño va estar compost per cinc científics de l’IEO secundats pels tècnics del robot i del sonar d’escombratge lateral, així com la tripulació del vaixell que han treballat incansablement durant més d’un mes, realitzant torns de 12 hores, la qual cosa ha permés mantenir les labors de cerca de manera ininterrompuda.

L’equip científic de l’IEO l’han conformat tres geòlogues marines i dos tecnòlegs que han estat els encarregats del treball a bord sota la direcció, com sol ser habitual en qualsevol treball científic en la mar, d’un cap de campanya, un treball que ha estat coordinat en terra pel cap de la Unitat de Vaixells, la cap d’àrea de Medi marí i la Direcció de l’IEO.

«Semblava impossible que poguérem localitzar res, però gràcies al brillant treball previ de la policia judicial i la seua precisió en delimitar-nos les zones de cerca i en comprovar que l’efecte dels corrents era mínim ens vam adonar que podríem arribar a tenir èxit si planificàvem el treball de manera adequada i així va ser», explica Ignacio Franco, cap de campanya i coordinador dels treballs a bord.

 

Últimes notícies

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.

Pérez Llorca acusa Sánchez de arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el Govern d'Espanya d'arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta i ha retret a Pedro Sánchez que, segons ell, 'li sobren relats i li falten fets'. Les declaracions s'han produït a València durant l'inici de curs del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana.