Troben momificat a Mateo Parrilla desaparegut fa 30 anys

Mateo Parrilla alpinista valencià desparegut fa 30 anys

Troben el cadàver de Mateo Parrilla, alpinista desaparegut fa 30 en Argentina | Agències

 

Un escalador va trobar diumenge passat un cadàver momificat en el puig el Rincón, en Potrerillos, una localitat situada sobre la serralada dels Andes en la província argentina de Mendoza, la mateixa zona on va desaparéixer un alpinista valencià el 18 de gener de 1990.

 

En els arxius de persones perdudes en la zona consta que en eixe lloc només hi ha una desaparició registrada, la d’un alpinista en els últims anys, el valencià Mateo Parrilla, segons publica el diari ‘Los Andes’.

 

Parrilla, d’origen valencià però establit a Catalunya, va desaparéixer al gener de 1990 quan pretenia ascendir en solitari el puig El Rincón, amb un cim a 5.365 metres sobre el nivell del mar. Dos alpinistes brasilers se’l van creuar a mitjan ascens i, des d’aquell moment, han passat pràcticament 30 anys sense saber d’ell, informa el citat mitjà argentí.

 

«Tot indica que el cos pertany a Parilla, només tenim el registre de la seua desaparició. Entre les pertinences del mort trobàrem documentació, però tot va ser enviat a la Fiscalia. Ells faran els acaraments d’ADN», segons declaracions del subcomissari Alejandro Alonso, responsable de la Unitat de Patrulla de Rescat i Auxili en Muntanya, publicades pel diari ‘Los Andes’.

 

Després de trobar el cos, un equip de la Patrulla de Rescat de la Policia de Mendoza va conseguir recuperar el cadàver que es trobava en una zona de difícil accés en una glacera del puig ‘El Rincón’, a 4.500 metres sobre el nivell del mar.

 

El cadàver estava momificat junt amb la motxilla i els primers indicis apunten al fet que l’alpinista va patir una caiguda durant l’ascens o descens de la muntanya. Si la caiguda no li va provocar la mort, sí que és evident que li va impedir continuar avançant. El cas ha quedat a càrrec del fiscal Gustavo Pirrello, qui va ordenar una anàlisi d’ADN per a conéixer la identitat del mort.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.