Troben momificat a Mateo Parrilla desaparegut fa 30 anys

Mateo Parrilla alpinista valencià desparegut fa 30 anys

Troben el cadàver de Mateo Parrilla, alpinista desaparegut fa 30 en Argentina | Agències

 

Un escalador va trobar diumenge passat un cadàver momificat en el puig el Rincón, en Potrerillos, una localitat situada sobre la serralada dels Andes en la província argentina de Mendoza, la mateixa zona on va desaparéixer un alpinista valencià el 18 de gener de 1990.

 

En els arxius de persones perdudes en la zona consta que en eixe lloc només hi ha una desaparició registrada, la d’un alpinista en els últims anys, el valencià Mateo Parrilla, segons publica el diari ‘Los Andes’.

 

Parrilla, d’origen valencià però establit a Catalunya, va desaparéixer al gener de 1990 quan pretenia ascendir en solitari el puig El Rincón, amb un cim a 5.365 metres sobre el nivell del mar. Dos alpinistes brasilers se’l van creuar a mitjan ascens i, des d’aquell moment, han passat pràcticament 30 anys sense saber d’ell, informa el citat mitjà argentí.

 

«Tot indica que el cos pertany a Parilla, només tenim el registre de la seua desaparició. Entre les pertinences del mort trobàrem documentació, però tot va ser enviat a la Fiscalia. Ells faran els acaraments d’ADN», segons declaracions del subcomissari Alejandro Alonso, responsable de la Unitat de Patrulla de Rescat i Auxili en Muntanya, publicades pel diari ‘Los Andes’.

 

Després de trobar el cos, un equip de la Patrulla de Rescat de la Policia de Mendoza va conseguir recuperar el cadàver que es trobava en una zona de difícil accés en una glacera del puig ‘El Rincón’, a 4.500 metres sobre el nivell del mar.

 

El cadàver estava momificat junt amb la motxilla i els primers indicis apunten al fet que l’alpinista va patir una caiguda durant l’ascens o descens de la muntanya. Si la caiguda no li va provocar la mort, sí que és evident que li va impedir continuar avançant. El cas ha quedat a càrrec del fiscal Gustavo Pirrello, qui va ordenar una anàlisi d’ADN per a conéixer la identitat del mort.

Últimes notícies

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.

Luís Castro s’esborra els objectius llargs: el Levante només pensa en l’Espanyol

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que l’única meta ara és debutar amb victòria diumenge al camp de l’Espanyol en la primera jornada de LaLiga EA Sports.

Alberto Moleiro agafa el 10 de Parejo i Macià lluirà el 26 al Villarreal

Alberto Moleiro lluirà el dorsal 10 que ha deixat lliure Dani Parejo, mentre que el jove Carlos Macià tindrà el 26 i podrà alternar el primer equip amb el filial del Villarreal.

El Consell acusa Diana Morant de gastar 72.000 euros en una ‘juerga’ per l’eclipsi

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, acusa la ministra Diana Morant d’haver organitzat amb diners públics una festa amb barra lliure, càtering i concert per seguir el minut de l’eclipsi al Observatorio de Yebes. Exigix explicacions al Govern de Pedro Sánchez i demana més respecte pel diners públics.

Pérez Llorca denuncia un greuge amb Cofrents davant la pròrroga d’Almaraz

Juanfran Pérez Llorca critica que Cofrents rep un tracte diferent al d’Almaraz tot i tindre, segons defensa, els mateixos informes i garanties de seguretat. La Generalitat reclama que es resolga ja la continuïtat de la central valenciana més enllà de 2030.