Troben momificat a Mateo Parrilla desaparegut fa 30 anys

Mateo Parrilla alpinista valencià desparegut fa 30 anys

Troben el cadàver de Mateo Parrilla, alpinista desaparegut fa 30 en Argentina | Agències

 

Un escalador va trobar diumenge passat un cadàver momificat en el puig el Rincón, en Potrerillos, una localitat situada sobre la serralada dels Andes en la província argentina de Mendoza, la mateixa zona on va desaparéixer un alpinista valencià el 18 de gener de 1990.

 

Anuncios

En els arxius de persones perdudes en la zona consta que en eixe lloc només hi ha una desaparició registrada, la d’un alpinista en els últims anys, el valencià Mateo Parrilla, segons publica el diari ‘Los Andes’.

 

Parrilla, d’origen valencià però establit a Catalunya, va desaparéixer al gener de 1990 quan pretenia ascendir en solitari el puig El Rincón, amb un cim a 5.365 metres sobre el nivell del mar. Dos alpinistes brasilers se’l van creuar a mitjan ascens i, des d’aquell moment, han passat pràcticament 30 anys sense saber d’ell, informa el citat mitjà argentí.

 

«Tot indica que el cos pertany a Parilla, només tenim el registre de la seua desaparició. Entre les pertinences del mort trobàrem documentació, però tot va ser enviat a la Fiscalia. Ells faran els acaraments d’ADN», segons declaracions del subcomissari Alejandro Alonso, responsable de la Unitat de Patrulla de Rescat i Auxili en Muntanya, publicades pel diari ‘Los Andes’.

 

Després de trobar el cos, un equip de la Patrulla de Rescat de la Policia de Mendoza va conseguir recuperar el cadàver que es trobava en una zona de difícil accés en una glacera del puig ‘El Rincón’, a 4.500 metres sobre el nivell del mar.

 

El cadàver estava momificat junt amb la motxilla i els primers indicis apunten al fet que l’alpinista va patir una caiguda durant l’ascens o descens de la muntanya. Si la caiguda no li va provocar la mort, sí que és evident que li va impedir continuar avançant. El cas ha quedat a càrrec del fiscal Gustavo Pirrello, qui va ordenar una anàlisi d’ADN per a conéixer la identitat del mort.

Anuncios

Últimes notícies

Elx celebra els 25 anys del Misteri com a Patrimoni de la Humanitat amb una agenda especial

Elx commemora el 25 aniversari de la declaració del Misteri dElx com a Patrimoni Oral i Immaterial de la Humanitat amb un ampli programa d'actes gratuïts i oberts a tota la ciutadania.

Els directius de la WNBA projecten a Awa Fam com la gran estrela debutant a cinc anys vista

Els directius de la WNBA assenyalen a Awa Fam com la debutant amb més projecció a cinc anys vista, encara que no la situen entre les favorites al premi a millor novençana de la temporada 2026.

Sílvia Pérez Cruz reivindica la dualitat i l’aigua en el seu nou disc sobre migracions i emocions

Sílvia Pérez Cruz presenta Oral_Abissal, un àlbum que unix tradició oral i profunditat íntima per a reflexionar sobre la migració, l'empatia i els extrems socials.

Nova manifestació a València contra Mazón per la gestió de la dana del 2024

Col·lectius socials i associacions de víctimes convoquen per al 30 de maig a València una nova manifestació contra Carlos Mazón per la seua gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

La jutgessa de la DANA crida a declarar al president de Avamet i demana aclarir si es van usar les seues dades

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 cita com a testimoni-perit al president de Avamet i exigix a CHJ, Aemet i Emergències que aclarisquen si van utilitzar les seues dades.

André da Silva expressa el seu desig de seguir a l’Elx i afrontar les últimes quatre finals per la permanència

André da Silva confirma que vol continuar a l'Elx la pròxima temporada, destaca el seu bon moment físic i mental i definix els quatre últims partits com a finals per la permanència en LaLiga.

Pérez Llorca confia a tancar un acord sobre els pressupostos abans de juliol

Juanfran Pérez Llorca confia a aconseguir un acord per a aprovar els nous pressupostos de la Generalitat abans que acabe l'actual període de sessions en Les Corts, al començament de juliol.

El BBVA Open Internacional de València mou el seu torneig a setembre i reforça la seua posició en el calendari WTA 125

El BBVA Open Internacional de València WTA 125 avança la seua pròxima edició a la setmana del 13 al 20 de setembre, després del US Open i abans de la gira asiàtica, amb presència de jugadores del top 100.