Troben momificat a Mateo Parrilla desaparegut fa 30 anys

Mateo Parrilla alpinista valencià desparegut fa 30 anys

Troben el cadàver de Mateo Parrilla, alpinista desaparegut fa 30 en Argentina | Agències

 

Un escalador va trobar diumenge passat un cadàver momificat en el puig el Rincón, en Potrerillos, una localitat situada sobre la serralada dels Andes en la província argentina de Mendoza, la mateixa zona on va desaparéixer un alpinista valencià el 18 de gener de 1990.

 

En els arxius de persones perdudes en la zona consta que en eixe lloc només hi ha una desaparició registrada, la d’un alpinista en els últims anys, el valencià Mateo Parrilla, segons publica el diari ‘Los Andes’.

 

Parrilla, d’origen valencià però establit a Catalunya, va desaparéixer al gener de 1990 quan pretenia ascendir en solitari el puig El Rincón, amb un cim a 5.365 metres sobre el nivell del mar. Dos alpinistes brasilers se’l van creuar a mitjan ascens i, des d’aquell moment, han passat pràcticament 30 anys sense saber d’ell, informa el citat mitjà argentí.

 

«Tot indica que el cos pertany a Parilla, només tenim el registre de la seua desaparició. Entre les pertinences del mort trobàrem documentació, però tot va ser enviat a la Fiscalia. Ells faran els acaraments d’ADN», segons declaracions del subcomissari Alejandro Alonso, responsable de la Unitat de Patrulla de Rescat i Auxili en Muntanya, publicades pel diari ‘Los Andes’.

 

Després de trobar el cos, un equip de la Patrulla de Rescat de la Policia de Mendoza va conseguir recuperar el cadàver que es trobava en una zona de difícil accés en una glacera del puig ‘El Rincón’, a 4.500 metres sobre el nivell del mar.

 

El cadàver estava momificat junt amb la motxilla i els primers indicis apunten al fet que l’alpinista va patir una caiguda durant l’ascens o descens de la muntanya. Si la caiguda no li va provocar la mort, sí que és evident que li va impedir continuar avançant. El cas ha quedat a càrrec del fiscal Gustavo Pirrello, qui va ordenar una anàlisi d’ADN per a conéixer la identitat del mort.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mónica Oltra alerta de democràcies indefenses davant el poder econòmic i prepara el seu retorn a l’alcaldia de València

Mónica Oltra denuncia que les democràcies estan cada vegada més indefenses enfront del poder econòmic i defén el seu retorn a la política local malgrat afrontar un juí pendent.

Detingudes 42 persones a València per 46 estafes del fill en dificultats

La Policia Nacional ha arrestat a València a 42 persones acusades de 46 estafes del fill en dificultats en tota Espanya, amb un botí de 221.477 euros i part dels diners ja bloquejats.

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.