Troben momificat a Mateo Parrilla desaparegut fa 30 anys

Mateo Parrilla alpinista valencià desparegut fa 30 anys

Troben el cadàver de Mateo Parrilla, alpinista desaparegut fa 30 en Argentina | Agències

 

Un escalador va trobar diumenge passat un cadàver momificat en el puig el Rincón, en Potrerillos, una localitat situada sobre la serralada dels Andes en la província argentina de Mendoza, la mateixa zona on va desaparéixer un alpinista valencià el 18 de gener de 1990.

 

En els arxius de persones perdudes en la zona consta que en eixe lloc només hi ha una desaparició registrada, la d’un alpinista en els últims anys, el valencià Mateo Parrilla, segons publica el diari ‘Los Andes’.

 

Parrilla, d’origen valencià però establit a Catalunya, va desaparéixer al gener de 1990 quan pretenia ascendir en solitari el puig El Rincón, amb un cim a 5.365 metres sobre el nivell del mar. Dos alpinistes brasilers se’l van creuar a mitjan ascens i, des d’aquell moment, han passat pràcticament 30 anys sense saber d’ell, informa el citat mitjà argentí.

 

«Tot indica que el cos pertany a Parilla, només tenim el registre de la seua desaparició. Entre les pertinences del mort trobàrem documentació, però tot va ser enviat a la Fiscalia. Ells faran els acaraments d’ADN», segons declaracions del subcomissari Alejandro Alonso, responsable de la Unitat de Patrulla de Rescat i Auxili en Muntanya, publicades pel diari ‘Los Andes’.

 

Després de trobar el cos, un equip de la Patrulla de Rescat de la Policia de Mendoza va conseguir recuperar el cadàver que es trobava en una zona de difícil accés en una glacera del puig ‘El Rincón’, a 4.500 metres sobre el nivell del mar.

 

El cadàver estava momificat junt amb la motxilla i els primers indicis apunten al fet que l’alpinista va patir una caiguda durant l’ascens o descens de la muntanya. Si la caiguda no li va provocar la mort, sí que és evident que li va impedir continuar avançant. El cas ha quedat a càrrec del fiscal Gustavo Pirrello, qui va ordenar una anàlisi d’ADN per a conéixer la identitat del mort.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.