Investiguen en el Pinós la mort d’un gat que estava lligat amb una corda a una bicicleta

 

L’Ajuntament del Pinós, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), ha obert una investigació per la mort d’un gat mentres l’arrossegaven amb una bicicleta lligada al seu coll amb una corda.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el fet denunciat pel col·lectiu ‘Gatets Sense Llar del Pinós’ ha sigut condemnat per l’alcalde Lázaro Azorín, la regidoria de Medi Ambient, l’equip de govern local i Projecte CES. Tots han mostrat la seua absoluta repulsa pel maltractament i penjament de l’animal i el primer edil ha demanat la màxima col·laboració ciutadana per a identificar als responsables.

 

«El maltractament animal és un delicte i esta acció ens produïx consternació i rebuig. A demés, quan el maltractament produïx la mort de l’animal la pena de presó pot conseguir fins als 18 mesos», ha advertit Lázaro Azorín.

 

Demanen justícia

L’associació ‘Gatets Sense Llar del Pinós‘ es lamentava este dilluns que el gat haguera sigut el «passatemps d’unes criatures durant el cap de setmana. No tenien una altra motivació que lligar una soga al coll d’este pobre gat dòcil i ofegar-lo mentres corrien amb ell lligat a les seues bicicletes….».

 

«Podeu imaginar la por, l’agonia, el dolor que va haver de passar i la por i sofriment a les mans d’uns sàdics? No tenim paraules, però demanem que es faça justícia i que agarren a estos maltractadors en potència…», han manifestat des de l’associació protectora.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.