Investiguen en el Pinós la mort d’un gat que estava lligat amb una corda a una bicicleta

 

L’Ajuntament del Pinós, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), ha obert una investigació per la mort d’un gat mentres l’arrossegaven amb una bicicleta lligada al seu coll amb una corda.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el fet denunciat pel col·lectiu ‘Gatets Sense Llar del Pinós’ ha sigut condemnat per l’alcalde Lázaro Azorín, la regidoria de Medi Ambient, l’equip de govern local i Projecte CES. Tots han mostrat la seua absoluta repulsa pel maltractament i penjament de l’animal i el primer edil ha demanat la màxima col·laboració ciutadana per a identificar als responsables.

 

«El maltractament animal és un delicte i esta acció ens produïx consternació i rebuig. A demés, quan el maltractament produïx la mort de l’animal la pena de presó pot conseguir fins als 18 mesos», ha advertit Lázaro Azorín.

 

Demanen justícia

L’associació ‘Gatets Sense Llar del Pinós‘ es lamentava este dilluns que el gat haguera sigut el «passatemps d’unes criatures durant el cap de setmana. No tenien una altra motivació que lligar una soga al coll d’este pobre gat dòcil i ofegar-lo mentres corrien amb ell lligat a les seues bicicletes….».

 

«Podeu imaginar la por, l’agonia, el dolor que va haver de passar i la por i sofriment a les mans d’uns sàdics? No tenim paraules, però demanem que es faça justícia i que agarren a estos maltractadors en potència…», han manifestat des de l’associació protectora.

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.